بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران
بهترین فوق تخصص اورولوژی در غرب تهران
بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران
بهترین فوق تخصص اورولوژی در غرب تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران

بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران:

بهترین دکتر اورولوژی در غرب تهران:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر اورولوژی غرب تهران و معرفی بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

اورولوژی چیست؟

اورولوژی به شاخه ای از پزشکی گفته می شود که به بیماری های دستگاه ادراری مرد و زن و ارگان های تولید مثل مردانه می پردازد و به درمان آن ها کمک می کند.

به علاوه اینکه در این شاخه پزشکی به تشخیص و درمان زگیل تناسلی در خانم ها و آقایان پرداخته و با جراحی غدد فوق کلیه خانم ها و آقایان مرتبط می باشد.

بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران چه کسی است؟

به شخصی که در زمینه اورولوژی تحصیل کرده است و تخصص اش را در این زمینه کسب نموده است و در حیطه تشخیص، درمان، کنترل بیماری ها با اختلال های اورولوژی فعالیت می کند دکتر اورولوژی می گویند.

بنابراین متخصص های درمانی، در زمینه تشخیص، تعیین و درمان این دسته از اختلالات و بیماری ها آموزش و تعلیم دیده اند.

بیماری های اورولوژی:

قسمت هایی از بدن که به تخصص دکتر اورولوژی مربوط می باشد به شرح زیر می باشد:

  • کلیه ها
  • غدد آدرنال
  • حالب ها (لوله ای که سبب انتقال ادرار از کلیه ها به مثانه می شود)
  • مثانه
  • میز راه (مجرای دفع ادرار)
  • دستگاه باروری آقایان

اورولوژی مردان چیست؟

اورولوژی مردان با بررسی و درمان بیماری های ناشی از دستگاه تناسلی مردان مرتبط می باشد. دستگاه تناسلی مردان عبارتند از:

  • بیضه ها
  • اپی دیدیم (لوله هایی که در پشت بیضه ها واقع شده اند و به آن چسبیده اند اپی دیدیم گفته می شود این لوله ها مکان بالغ شدن و ذخیره سازی اسپرم ها می باشد.)
  • کیسه های منی
  • آلت تناسلی
  • پروستات
  • وازدفران (لوله ای که اسپرم را از بیضه به میز راه منتقل می کند.)

ارتباط دستگاه ادارای و باروری:

جالب توجه است که دستگاه ادراری و باروری با یکدیگر رابطه مستقیم و نزدیک به همی را دارند یعنی بروز یک اختلال در کار هر یک از این دو دستگاه بر روی دستگاه دیگری نیز اثر گذار می باشد. بخش اعظمی از بیماری هایی که در شاخه اورولوژی پزشکی درمان می شوند تحت عنوان بیماری های ادراری- تناسلی نامیده می شود.

برخی از شرایط مشترک که زیر نظر بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران قرار می گیرند به شرح زیر می‌باشد:

  • عفونت ادراری
  • بیماری هایی که از طریق رابطه جنسی انتقال می یابند مانند زگیل تناسلی در خانم ها و آقایان آسیب دیدگی اندام های اورولوژی

بخش های عظیم اورولوژی عبارتند از:

  • مسدود شدن دستگاه ادراری
  • بزرگ شدن و افزایش حجم پروستات
  • اختلال نعوظ
  • بی اختیار شدن ادرار
  • بیماری تخریب شدن مجرا های ادراری (سنگ)
  • سرطان مثانه
  • پروستات
  • بیضه
  • کلیه

تخصص اورولوژی به عنوان جراحی:

در واقع اورولوژی به عنوان یک تخصص جراحی شناخته شده است. این شاخه از پزشکی با علوم پزشکی داخلی، اطفال، زنان و دیگر تخصص ها به دلیل طیف عظیمی از مشکلات بالینی روبه رو می باشد.

دامنه های زیادی برای این شاخه از پزشکی وجود دارد، به همین دلیل انجمن اورولوژی آمریکا هفت زیر مجموعه برای این شاخه از پزشکی طبقه بندی کرده است.

هفت شاخه از پزشکی:

  • اورولوژی اطفال
  • انکولوژی اورولوژی
  • پیوند کلیه
  • ناباروری مردان
  • سنگ ها یا سنگ های مسدود کننده مجاری ادرار
  • اورولوژی زنان به ویژه زگیل تناسلی
  • بزرگ شدن پروستات

جراحی اورولوژی:

در این شاخه از پزشکی عمل های جراحی گسترده ای صورت می گیرد. برخی از این عمل های جراحی عبارتند از: جراحی سرطان پروستات، ناهنجاری های مادرزادی سیستم دستگاه ادرار، سنگ کلیه و؛ که در این شاخه از پزشکی اینگونه جراحی ها صورت پذیر می باشد.

دسته ای دیگر از بیماری های مرتبط با اورولوژی وجود دارند که بدون جراحی و توسط دارو درمان می شوند نظیر پروستات خوش خیم، عفونت های مجرای ادراری که تقریبا ۴۰ درصد توسط داروهای متناسب بهبود می یابد.

جراحی های اورولوژی طیف بسیار گسترده ای را به خود اختصاص داده است. لازمه انجام بسیاری از این عمل های جراحی تکنولوژی های پیشرفته ای است که در این عمل ها از این تکنولوژی ها بهره میبرند.

جراحی‌های انجام شده توسط بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران:

۱- جراحی باز ۲- جراحی بسته

در جراحی باز ناحیه مورد نظر توسط تیغ جراحی باز می شود اما در جراحی بسته، جراحی توسط دستگاه لاپاروسکوپی انجام پذیر است که توسط سوراخ کوچکی وارد بدن می شود و جراحی را انجام می دهد.

این دو نوع جراحی یعنی جراحی باز و جراحی لاپاروسکوپی از نظر نتیجه نهایی و موفقیت آمیز بودن عمل تفاوت زیادی باهم ندارد؛ یکی از تفاوت های این دو عمل در زمان ترخیص بیمار می باشد و در عمل باز بیمار اندکی دیرتر ترخیص می شود.

لازم به ذکر است که در برخی از عمل های جراحی اورولوژی از تکنولوژی روباتیک نیز به علت دقت بالایی که دارد بهره می برند.

علل و درمان ناباروری در مردان از نظر بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران چیست؟

به طور کلی بر اساس آمار و نتایج در زمینه ناباروری آقایان نشان می دهد که حدوداً ۱۰ الی ۱۵ درصد مردان در هر کشوری چه در ایران چه در هر جامعه ای دیگر مبتلا به مشکلات بارداری هستند.

از میان این ۱۰ درصد افراد یک سوم مرتبط است با مردان، یک سوم مرتبط است با خانم ها و یک سوم دیگر یا مشترک می باشد و یا به اختلالات ناشناخته دچار هستند.

آن یک سومی که با آقایان مرتبط می باشد از علل شایع و رایج ناباروری آن ها مبتلا بودن به بیماری واریکوسل می باشد. البته عوامل زیادی در ناباروری آقایان تاثیر گذار است.

اما واریکوسل یکی از رایج ترین علت های ناباروری در میان آقایان می باشد که خوشبختانه این مشکل درمان پذیر است و توسط جراحی قابل درمان می باشد. بسیاری از نتایج حاصل از عمل جراحی واریکوسل رضایت بخش و موفقیت آمیز بوده است.

از دیگر دلایل ناباروری آقایان عبارتند از:

 دلایل ژنتیکی، دلایل اکتسابی، استفاده از برخی داروها که به مرور سبب ناباروری در آقایان می شود.

 آیا داروهای بدنسازی در ناباروری آقایان تاثیر گذار است؟

پایه داروهای بدنسازی هورمونی می باشد؛ توصیه ما به تمامی آقایان این است که این موضوع را جدی بگیرند و به هیچ وجه از این داروهای بدنسازی استفاده نکنند.

این داروها تاثیرات خطرناک و جبران ناپذیری از خود به جای میگذارند که حتی گاهی اوقات برای رفع این مشکلات کاری نیز از پزشک مربوطه ساخته نیست.

شایع ترین بیماریهای آمیزشی و علائم آن از نظر بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران چیست؟

بیماری های مراقبتی به بیماری هایی گفته می شود. که منحصرا از طریق آمیزش و رابطه جنسی منتقل می شوند. و یا اینکه بیماری های عفونی وجود دارند. که می‌توانند از طریق آمیزش و دیگر راه های انتقالی، منتقل شوند راه انتقال این بیماری های عفونی تنها از انسان به انسان می باشد.

امروزه با پیشرفت علم و دانش و پیشرفت تکنولوژی ها در عصر پزشکی بسیاری از بیماری ها قابل درمان می باشند و دیگر از مبتلا شدن به بیماری ها نمی ترسیم.

نحوه انتقال بیماری‌های مقاربتی:

این گونه بیماری های آمیزشی و عفونی که از طریق آمیزش منتقل می شوند توسط داروهای آنتی باکتریال و آنتی بیوتیک قابل درمان می باشند. اما همیشه این نکته را باید در نظر داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است و با رعایت کردن نکات بهداشتی فردی می توان از مبتلا شدن به بسیاری از بیماری های آمیزشی پر خطر اجتناب کرد.

یکی از بیماری های ناشی از آمیزش های پرخطر و غیر بهداشتی بیماری  (زگیل تناسلی) HPV می باشد. منشا بیماری زگیل تناسلی ویروسی به نام ویروس  HPV می باشد. این ویروس در خانم ها  می تواند سبب ایجاد بیماری سرطان دهانه رحم می شود.

البته هیچ سرطان دهانه رحمی وجود ندارد که نتوان ویروس HPV را از آن ایزوله کرد. این جمله به این معنا است که کسانی که به بیماری سرطان رحم مبتلا شده اند دارای ویروس HPV بوده اند اما هر کسی که این ویروس را در بدن خود داشته اند به معنای آن نیست که به سرطان دهانه رحم مبتلا شده اند.

توجه و اهمیت به این نکته بسیار حیاتی می باشد؛ زیرا معارضات جبران ناپذیری را ممکن است از خود به جای بگذارد.

زگیل تناسلی زمانی پذیرفته می شود که زگیل در ناحیه تناسلی واقع شده باشد نه در دیگر نواحی بدن.

امروزه با پیشرفت علم و دانش در این زمینه واکسنی ارائه شده است که معارضات ناشی از این بیماری را به حداقل می رساند. و اگر خانم ها از این واکسن بهره ببرند می‌توانند این شانس واگیری را به کمترین حد ممکن  برسانند. هزینه این واکسن تقریبا گران قیمت می باشد.

از دیگر ویروس های مقاربتی، ویروس هرپس سیمپلکس می باشد. عوارض مبتلا شدن به این ویروس مانند معارضات تبخال دور لب است. اما در واقع در ناحیه تناسلی قرار دارد و نوع آن مختص به سیستم تناسلی می باشد. این بیماری، یک بیماری ویروسی است که از طریق رابطه جنسی و آمیزش منتقل می شود.

از دیگر عوامل بیماری زا که از طریق آمیزش منتقل می شوند عبارتند از:

میکروب هایی مانند کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس و.. که از طریق رابطه جنسی منتقل می شوند.

بیماری هایی که توسط مقاربت و آمیزش منتقل می شوند عبارتند از: هپاتیت و ایدز یا عفونت اچ آی وی.

این سوال برای خیلی از افراد حائز اهمیت است که چه کاری کنیم که به بیماری های آمیزشی و مقاربتی مبتلا نشویم؟

بهترین نکته برای پیشگیری این است که بهداشت فردی و عمومی را رعایت کنیم.

در صورت مشاهده چه عارضه هایی به پزشک مراجعه کنیم؟

هرپس و زگیل تناسلی، ضایعات پوستی هستند و به راحتی قابل تشخیص می باشد و در صورت مشاهده چنین ضایعات پوستی در نخستین فرصت به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه کنید.

سایر بیماری های مقاربتی مانند کلامیدیا، سوزاک و سیفلیس و سایر موارد مشابه دارای معارضات می باشند.

این عوارض ها عبارتند از:

سوزش ادرار، خارش ناحیه تناسلی، ترشحاتی که از مجرای ادراری خارج می شود و یا هرگونه عملی که غیر عادی به نظر می رسد مانند قرمز شدن های بی دلیل و؛ که باید در نخستین فرصت به پزشک متخصص اورولوژیست مراجعه نمایید.

برخی از بیماری ها نیز بدون عارضه تناسلی می باشند اما از طریق آمیزش منتقل می شوند مانند ایدز و هپاتیت‌.

سرطان پروستات از نظر بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران چقدر خطرناک است و چه علائمی دارد؟

سرطان پروستات بسیار حائز اهمیت است و باید بی تردید مورد توجه قرار گرفته شود. بی شک سرطان پروستات از شایع ترین و رایج ترین سرطان های موجود در جنس مذکر می باشد.

این آمار و تحقیقات در جوامع مختلف در زمینه سرطان پروستات، متفاوت است به گونه ای که در رده دوم، سوم و چهارم مرگ و میر در میان آقایان می باشد.

این بیماری در سنین بالا رخ می دهد به طور میانگین آقایان در دهه ۶ الی ۷ زندگی شان به این بیماری مبتلا می شوند. هر چقدر سن عمومی جامعه افزایش یابد شیوع این بیماری در میان افراد جامعه نیز افزایش پیدا می کند. مبتلا شدن به سرطان پروستات علائم و نشانه های خاصی ندارد و به طور معمول از هر ۱۰۰ نفر ۳ نفر به بزرگ شدن پروستات یا به وجود آمدن مشکلات مثانه اشاره می کنند.

علائم سرطان پروستات چه می باشد؟

تکرر ادرار، داشتن سوزش ادرار، افزایش تعداد دفعات مراجعه به دستشویی، داشتن احساس تخلیه ناقص، داشتن احساس غیرطبیعی پس از دفع ادرار این علائم عمومی می باشند و مختص به فرد خاصی نمی باشد.

این سرطان دارای نشانه های خاصی نمی باشد و به آرامی رشد می کند. اگر این بیماری در اوایل دوره تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان می باشد. همچنین اگر این بیماری در اوایل دوره تشخیص داده شود برای فرد پر مخاطره نمی باشد و پس از درمان به زندگی عادی خود باز می گردد؛ بنابراین رسیدگی به موقع به این بیماری بسیار مهم و حیاتی می باشد.

تشخیص این سرطان از طریق آزمایش خون پی اس ای صورت پذیر است. به آقایان بالای ۳۵ سال سن توصیه می کنیم که سالی یک بار برای انجام این آزمایش مهم و حیاتی اقدام کنند.

از دیگر روش های پی بردن به این موضوع یک نوع معاینه می باشد که از طریق مقعد امکان پذیر است.

جراحی پروستات در چه مواردی به کار می رود؟

جراحی آخرین گزینه ارائه دهنده ما به افراد بیمار است. در صورت امکان، راه ها و متد های دیگر را جایگزین می کنیم و انجام جراحی را به تاخیر می اندازیم.

به طور واقع بینانه، بزرگ شدن پروستات یک بیماری است که اکثر آقایان به آن درگیر می شوند ولی در زمان های متفاوت و ژنتیک عاملی است که سبب می شود آقایان به این بیماری مبتلا شوند.

امروزه برای این درمان داروهایی ارائه شده اند که بسیار موثر و موفقیت آمیز بوده اند؛ اما گاهی اوقات این درمان ها موقتی هستند و دائمی نمی باشند و یا به دلیل تداخل با بیماری های دیگر مانند بروز سنگ مثانه ناگزیر به انجام عمل جراحی می شویم.

دو نوع متد برای انجام جراحی سرطان پروستات از نظر بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران چیست؟  

یکی جراحی های آندوسکوپی که استاندارد ما می باشد و این عمل جراحی به این روش صورت می پذیرد که مجرای ادراری تراشیده می شود این جراحی به صورت باز انجام می شود و بدین منظور یک شکاف از زیر ناف باز می شود و عمل جراحی به انجام می رسد.

از دیگر درمان های جراحی پروستات می توان به درمان آلترناتیو اشاره کنیم که حدوداً ۱۵ نوع درمان آلترناتیو داریم و این درمان به کمک لیزر صورت پذیر است در برخی از موارد خاص میتوان این نوع درمان را جایگزین جراحی پروستات کرد.

انجام عمل جراحی باز دارای معارضات زیادی است که عبارتند از:

 عفونت های محل ادراری، عفونت های محل جراحی، عفونت های ادراری و عفونت های بیمارستانی.

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که می خواهند این جراحی را انجام دهند ترس از بی اختیاری ادرار است. برای افرادی که جراحی بزرگ شدن پروستات خوش خیم انجام می دهند این عارضه به وجود نمی آید. 

بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص اورولوژی در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص اطفال هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص اطفال در غرب تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران، بهترین فوق تخصص اورولوژی در غرب تهران، بهترین دکتر اورولوژی در غرب تهران، بهترین دکتر فوق تخصص اورولوژی در غرب تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص اورولوژی، لیست متخصص اورولوژی در غرب تهران