بهترین متخصص اطفال در غرب تهران
بهترین فوق تخصص اطفال در غرب تهران
بهترین متخصص اطفال در غرب تهران
بهترین فوق تخصص اطفال در غرب تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص اطفال در غرب تهران

بهترین متخصص اطفال در غرب تهران

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر اطفال غرب تهران و معرفی تعدادی از بهترین متخصص اطفال در غرب تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین متخصص اطفال در غرب تهران کیست و چه توانایی هایی دارد؟

متخصص اطفال به پزشکی گفته می شود که در زمینه مراقبت های پزشکی فعالیت می کند. در این مقاله به مهارت ها و وظایف پزشک متخصص اطفال پرداخته ایم، با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

متخصص اطفال برگرفته از دو واژه یونانی pais به معنای کودک و iatros به معنای پزشک می باشد.

تخصص پزشک اطفال در زمینه مراقبت های کودکان می باشد و در این زمینه می کوشد که بهترین خدمات را برای کودکان ارائه دهد.

نسخه های خطی پزشکی اطفال با وجود اینکه از گذشته بر جای مانده است اما تا اواسط قرن نوزده این شاخه از پزشکی را به عنوان شاخه ای جدید از پزشکی نمی شناختند و این شاخه از #شپزشکی را توسعه و گسترش نداده بودند.

آبرهام جکوبی را به عنوان پدر اطفال می شناسند، زیرا مشارکت های بسیاری را در این شاخه از پزشکی داشته است. ایشان دوره پزشکی خود را در آلمان گذرانده است اما پس از مدت ها به منظور طبابت به آمریکا مهاجرت نموده است و در آمریکا نخستین مرکز درمانی کودکان را در نیویورک افتتاح نمود.

کار بهترین متخصص اطفال در غرب تهران چیست؟

پزشکان متخصص اطفال در زمینه مراقبت های جسمی، روحی و عاطفی مراجعه کنند گان خود و با ارائه روش های درمانی و مراقبتی با نوزادان، کودکان و نوجوان ها مواجه می شوند. یکی از وظایف اساسی متخصص اطفال انجام آزمایش هایی است که سبب پی بردن به وضعیت پزشکی بیمار می شود. متخصصین اطفال موظف هستند برای بهبود روند بیماری و درمان بیماری ها، اختلالات و آسیب ها، از معالجه، روش های درمانی با دارو و واکسیناسیون بهره میبرند.

لازم به ذکر است که متخصصین اطفال به کودکانی که دچار آسیب های جزئی، مشکلات حاد و شدید سلامت و رشد فیزیولوژیکی و روانی و مشکلات تکاملی هستند روش های درمانی و مراقبتی را ارائه می دهد.

متخصصین اطفال کودکان و والدین یا سرپرست های آن ها را از نظر رژیم غذایی، بهداشتی و پیشگیری از بیماری راهنمایی و مشاوره می دهند.

حوزه کاری  طب پزشکی اطفال یک حوزه تخصصی مشترک می باشد؛ اگر فرد بیماری دچار یک بیماری با علائم و نشانه های یک بیماری وخیم باشد پزشک موظف است فرد بیمار را به متخصص اطفال ارجاع دهد تا فرد متخصص بتواند بیماری را به طور دقیق بررسی کند.

حوزه این طب از طیف بسیار گسترده و وسیعی تشکیل شده است که شامل مطب عمومی در زمینه انکولوژی کودکان می باشد به همین ترتیب نیازمند به تلاش مشترک و همگانی در میان متخصصان پزشکی است.

محل کار متخصص اطفال به چه گونه ای است؟

متخصص های اطفال در محیط ها و مکان های متفاوتی نظیر بیمارستان ها، مطب های خصوصی، سازمان های حفظ سلامت، مراکز بهداشت عمومی، کلینیک و مراکز درمانی بهداشت عمومی، مدارس و در ارتش و دولت ایفای نقش و فعالیت می کنند.

کار کردن به صورت انفرادی این اشخاص کمیاب می باشد و به طور معمول و در اکثر مواقع این اشخاص به عنوان کارمند حقوق بگیر مطب و کلینیک های پزشکی و به صورت گروهی کار می کنند.

متخصصین اطفال از محل کار خود و فعالیت در این محیط لذت می برند؛ زیرا به مطب و اتاق هایی که مربوط به کودکان هستند برای معاینه منتقل و ارجاع داده می شوند.

مطب ها و اتاق معاینه کودکان شامل کتاب ها، اسباب بازی و فعالیت کودکان و نوزادان می باشد، فضای داخل اتاق سبب گمراهی کودک و سرگرم شدن آن ها حین انجام عمل های دردناک می شود. همچنین این فضا سبب سرگرم شدن  کودکان و گذراندن وقت به هنگام انتظار در کلینیک درمانی می شود.

کودکان ممکن است بیمارانی سرکش، بی تاب و قرار و گاهی وقت ها ممکن است هیستریک باشند و از روش های درمانی و پزشکان بترسند بنابراین فضای درمانی باید به گونه ای باشد که آن ها را مجاب به آرام و سرگرم بودن بکند.

به این نکته باید توجه زیاد فرمود که در برخورد و رو به رو شدن با کودکان باید نهایت صبر و تلاش را به کار برد تا نتیجه مطلوب حاصل شود زیرا این طب، طب بسیار با ارزش و مهمی می باشد.

تفاوت بین طب کودکان و طب بزرگسالان چیست؟

خیلی ها بر این باور و عقیده استمرار دارند که کودکان بزرگسالان کوچک هستند؛ اما در واقع این باور نادرست و اشتباه می باشد زیرا میان طب اطفال و طب بزرگسالان تفاوت های زیادی وجود دارد. کوچک بودن اندازه بدن با اندام های داخلی رشد نکرده کودکان یا نوزادان با یکدیگر تفاوت های فیزیولوژیکی دارند. این اختلاف ها وجود مشکلات و نقص های مادرزادی و مسائل مربوط به رشد که مختص نوزادان بیمار است را نشان می دهد.

تمامی این عوامل یعنی تفسیر پزشک از بیماری کودک و علائم و نشانه های بیماری، تشخیص و تجویز داروهای مناسب کودک و دیگر روش های درمانی همگی تحت تاثیر سن کودک قرار دارند.

آیا بهترین متخصص اطفال در غرب تهران می‌تواند بزرگسالان را درمان کند؟

دوره آموزشی و تحصیل در زمینه پزشکی اطفال به مدت  چهار سال در دانشکده پزشکی صورت می گیرد و شامل کار کردن در بخش اطفال به مدت حداقل سه سال می باشد.

این شاخه از پزشکی یک رشته بسیار تخصصی و حساس بوده به گونه ای که کارآموزان به صورت خصوصی برای درمان نوزادان، کودکان نوپا، کودکان و نوجوانان تا سن هجده سالگی و گاهی اوقات تا سن  بیست و یک سالگی تعلیم و آموزش داده می شوند و در این زمینه با شکیبایی و تلاش می پویند.

پزشکان و متخصصان اطفال به ندرت پیش می آید که خارج از محدوده و حریم تخصص خود به درمان و روش های مراقبتی بزرگسالان بپردازند. تنها زمانی می توانند خارج از محدوده اطفال فعالیت کنند که هم دوره اطفال و هم دوره بزرگسال را تعلیم و آموزش دیده باشند.

برخی از مشکلات رایج در زمینه مراقبت‌ها و درمان‌های بهداشتی کودکان کدام‌ها می‌باشند؟

بیشترین و رایج ترین مشکلات و معضل هایی که متخصصان اطفال امروزه با آنها مواجه هستند به شرح زیر می باشد:

  • منشاء و سرچشمه‌های جنینی بیماری در بزرگسالان.
  • افزایش  آمار سیگار کشیدن در میان جوانان و پایین آمدن سن سیگار کشیدن.
  • تغذیه و بیماری سلیاک.
  • عفونت های باکتریایی رایج در دوران کودکی.
  • قرار داشتن و تحت تاثیر بودن در معرض مواد شیمیایی زیست محیطی.
  • اختلالات طیف اوتیسم.
  • تومور های مغزی مربوط کودکان و نوزادان.
  • دیابت نوع یک.
  • ریشه بیماری های قلبی و عروقی در دوران کودکی.
  • انسفالوپاتی نوزادان- نوعی سندروم در نوزادان است که سبب مختل شدن عملکرد عصبی می‌شود. این سندروم باعث بروز مشکلات تنفسی، واکنش افسردگی، آگاهی غیر عادی و تشنج های نهفته و پنهانی می شود.

بهترین دکتر اطفال در غرب تهران:

با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص اطفال در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص غدد هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص غدد در غرب تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص اطفال در غرب تهران، بهترین فوق تخصص اطفال در غرب تهران، بهترین دکتر اطفال در غرب تهران، بهترین دکتر فوق تخصص اطفال در غرب تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص اطفال، لیست متخصص اطفال در غرب تهران