بهترین متخصص دندانپزشکی در تهران
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در تهران
بهترین متخصص دندانپزشکی در تهران
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص دندانپزشکی در تهران

بهترین متخصص دندانپزشکی در تهران

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر دندانپزشکی تهران و معرفی بهترین متخصص دندانپزشکی در تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه دندانپزشکی:

هفت هزار سال قبل از میلاد کاربردهای دندانپزشکی وجود داشت؛ و حدود پنج هزار سال قبل از میلاد اولین سند مربوط به دندانپزشکی ثبت‌شده بود. ایده‌ی کرم‌خوردگی دندان توسط سامریان در متون ثبت‌شده است؛ که این ایده تا هزار و هفتصد میلادی باقی ماند.

بقراط و ارسطو در مورد درمان پوسیدگی دندان مطالبی را نوشته بودند؛ اما اولین کتاب دندانپزشکی در سال 1350 توسط آرتزنی باچلین ارائه گردید؛ و همچنین کتابی به نام (اپراتور برای دندان) که توسط چارلز آلن در سال ۱۶۸۵ نوشته‌شده بود و این کتاب به‌عنوان اولین کتاب درسی دندانپزشکی مورداستفاده قرار گرفت.

دندانپزشکی در سال 1700 میلادی جنبه‌ی تخصصی پیدا کرد؛ تا اینکه پدر دندانپزشکی بنام Pierre Fauchard در سال 1723 کتاب خود را منتشر کرد؛ او یک جراح فرانسوی بود که توانست برای اولین باریک برنامه‌ی کاملی جهت مراقبت و درمان دندان معرفی کند.

برای اولین بار ایده‌ی پر کردن دندان و استفاده از پروتز دندانی توسط فوچارد ارائه گردید؛ او متوجه شد که اسید حاصل از قندها منجر به پوسیدگی دندان می‌شود.

و درنهایت کالج جراحی دندانپزشکی بالتیمور در سال 1840 باز شد.

اقداماتی بهترین متخصص دندان‌پزشکی در تهران باید انجام دهد:

یک دندان‌پزشک باید تحصیلات دندانپزشکی معتبر داشته باشد؛ و تخصص و تبحر لازم در شناخت علائم و نشانه‌های بیماری دهان و دندان را داشته باشد. یک دندان‌پزشک علاوه بر جرم‌گیری دندان باید تمامی درمان‌های مربوط به دندانپزشکی را انجام دهد.

خود دندانپزشکی زیرشاخه‌های تخصصی متعددی دارد؛ که برای درمان‌های تخصصی‌تر استفاده می‌شود؛ مثل تخصص ارتودنتیست که دندان‌پزشک باید آموزش‌های لازم درزمینه‌ی درمان‌های ارتودنسی را گذرانده باشد. شاخه‌ی دیگر دندانپزشکی، پریودنتیست است؛ که به درمان لثه و ساختار اطراف آن توجه دارد، جراحی فک، صورت و دهان نمونه‌ای دیگر از زیرشاخه‌های دندانپزشکی است؛ که در آن جراحی‌های از قبیل استخوان گردن، صورت و دهان صورت می‌گیرد. زیباسازی دندان‌ها، لثه و شکل لبخند توسط دندان‌پزشک زیبایی نیز انجام می‌شود.

سریعترین راه انتخاب بهترین متخصص دندان‌پزشکی در تهران:

  • بررسی سابقه‌ی کاری دندان‌پزشک در میان دوستان و فامیل.
  • جستجوی دندان‌پزشک از پزشک معتمد خود.
  • تعیین انتظارات شما از یک دندان‌پزشک و بررسی آن با توانایی‌های دندان‌پزشک.

معیارهای انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی در  تهران:

  • بررسی برنامه کاری دندان‌پزشک با برنامه و زمان‌بندی شما،
  • بررسی مسافت مطب دندانپزشکی از منزل یا محل کار،
  • بررسی سابقه‌ی کاری دندان‌پزشک،
  • بررسی نحوه‌ی درمانی و پیشگیرانه دندان‌پزشک،
  • بررسی بروز بودن از اطلاعات دندان‌پزشک،
  • بررسی دانش دندان‌پزشک از روش‌های نوین و به‌کارگیری آن‌ها مثل شرکت در همایش‌ها و اجلاس‌های علمی و شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی دندانپزشکی،
  • بررسی مواد استفاده‌شده توسط دندان‌پزشک مثل نوع بی‌حسی که بکار می‌برد؛
  • بررسی خدمات اورژانسی دندانپزشکی در غیر از ساعت کاری مطب،
  • بررسی روش درمانی دندان‌پزشک به‌گونه‌ای که بیمار را در جریان معایب و مزایای درمان قرار دهد؛
  • بررسی زمان مراجعه به دندان‌پزشک جهت قرار گرفتن اطلاعات درمان از دندان‌پزشک به بیمار،
  • بررسی وقت‌شناسی دندان‌پزشک نسبت به حضور در مطب،
  • بررسی اصول بهداشتی مطب دندان‌پزشک،
  • بررسی استریل بودن تمامی دستگاه‌ها و لوازمات موجود در مطب،
  • بررسی نوع رفتار دندان‌پزشک و کارکنان مطب با بیماران،
  • بررسی رعایت اصول فنی دندان‌پزشک مثل پوشیدن دستکش.

همه‌چیز درباره بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان و بزرگ‌سالان:

بهداشت دهان و دندان از پیدایش اولین دندان در نوزاد شروع می‌شود؛ این مسئله از اهمیت خاصی برخوردار است؛ بخصوص در سنین بالا چون علاوه بر پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه‌ای هم باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شود.

اکثر بیماری‌های لثه‌ای براثر تجمع پلاک‌ها روی دندان‌ها ایجاد می‌شود؛ برای پیشگیری از این روند به‌صورت مستمر بهداشت دهان و دندان را رعایت نمایید؛ و برای چکاب به نزد دندان‌پزشک بروید؛ و حداقل روزی دومرتبه مسواک بزنید؛ و از نخ دندان در طول روز استفاده کنید. فراموش نکنید؛ که مسواک کردن و کشیدن نخ دندان باید به‌طور صحیح انجام شود؛ تا دندان‌ها سالم و تمیز بماند.

اقدامات لازم جهت داشتن دندانی سالم و تمیز در بزرگ‌سالان و کودکان:

  • مسواک زدن دندان‌ها،
  • نخ کشیدن دندان‌ها،
  • استفاده از دهان‌شویه،
  • معاینه و جرم‌گیری دندان‌ها،
  • مراقبت ویژه از دندان‌های حساس،
  • تغذیه مناسب.

مسواک زدن دندان‌ها:

مسواک زدن کار بسیار مهمی است؛ بخصوص مسواک کردن سطوح دندان‌های آسیا، در کار مسواک کردن عجله نکنید؛ و مسواک را بر روی تمامی سطوح دندان بکشید؛ این کار را با ملایمت انجام دهید؛ تا لثه‌ها و دندان‌ها دچار آسیب نشود؛ هر دفعه جلو و عقب کردن مسواک را بر روی یک یا دو دندان انجام دهید؛ تا کاملاً تمیز شود؛ بعد از مسواک کردن، دهان خود را حتماً با دقت بشویید؛ تا سایر غذاهای باقیمانده از دهان خارج شود. اگر هنگام مسواک کردن با درد روبرو شدید؛ نحوه‌ی مسواک کردنتان را تغییر بدهید؛ و سعی کنید روش صحیح مسواک کردن را به‌خوبی یاد بگیرید؛ بطوریکه بتوانید با توجه به جهت دندان، مسواک را در زاویه‌ی مناسب دندان قرار دهید؛ تا دندان‌ها بهتر تمیز شوند.

استفاده از نخ دندان:

با توجه به اینکه جمع شدن باکتری‌ها سبب التهابات و درنتیجه بیماری لثه می‌شود؛ و همچنین برای زدودن پلاک‌هایی که در سطوح بین‌دندانی قرار می‌گیرند؛ از نخ دندان استفاده می‌شود. شیوه‌ی درست نخ کشیدن بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه سلامت دندان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نحوهی کشیدن نخ دندان:

حدود پنجاه سانتی‌متر از نخ دندان را جدا کنید؛ سپس دور انگشتان میانی بپیچید؛ و حدود پنج سانتی‌متر از نخ رابین انگشت اشاره و شست بگیرید؛ تا بتوانید کنترل بهتری روی نخ داشته باشید؛ آنگاه نخ را با حرکت روبه‌جلو و عقب، بین دندان‌ها بکشید. به یاد داشته باشید؛ که نخ دندان را به‌یک‌باره بین دندان‌ها فشار ندهید؛ چون احتمال پارگی لثه وجود دارد؛ پس به‌آرامی نخ را به خط لثه نزدیک کنید؛ و دور دندان را تمیز کنید؛ و آنگاه نخ را روی سطوح دندان به‌آرامی به بالا و پایین حرکت دهید تا سطوح دندان هم کاملاً تمیز شود؛ این کار را برای سایر دندان‌ها انجام دهید.

نکته: برای هر دندان فقط از یک بخش از نخ دندان استفاده کنید؛ یعنی با بخش تمیزی از نخ به سراغ دندان بعدی بروید.

دهان‌شویه:

بعد از مسواک کردن و نخ کشیدن دندان‌ها از دهان‌شویه استفاده کنید؛ به این صورت که حدود بیست میلی‌لیتر از دهان‌شویه را به مدت سی ثانیه دردهان بگردانید؛ و سپس آن را از دهان خارج نمایید؛ و به مدت سی دقیقه چیزی نخورید.

معاینه و جرم‌گیری:

در فواصل زمانی مشخص به نزد دندان‌پزشک بروید؛ و دندان‌های خود را جرم‌گیری نمایید؛ تا پلاک‌های باقیمانده در سطح دندان کاملاً پاک شود؛ این کار سبب پیشگیری از بیماری لثه و عوارض ناشی از آن است. دو روش دیگر برای پیشگیری از بیماری‌های لثه وجود دارد که آن را به شما توصیه می‌کنیم؛ فلورایدتراپی و فیشورسیلانت دو روشی است که سلامت دهان و دندان را تضمین می‌کند.

مراقبت از دندانهای حساس:

طبق نظر متخصص دندانپزشکی بعضی افراد بعد از درمان، دندان‌هایشان نسبت به دما حساس می‌شود؛ این حساسیت طبیعی است؛ ولی باید کوتاه‌مدت باشد؛ به‌شرط آنکه از دندان‌های خود به‌خوبی مراقبت نمایید؛ و آن را تمیز نگه‌دارید؛ در صورت طولانی بودن حساسیت دندان‌ها به تغییر دما به پزشک متخصص خود مراجعه نمایید؛ تا یک نوع خمیردندان و دهان‌شویه مناسب برای رفع حساسیت به شما توصیه شود.

تغذیه:

سلامتی دندان‌ها به نوع تغذیه و رژیم غذایی که شما مصرف می‌کنید؛ بستگی دارد؛ مثلاً با مصرف کربوهیدرات‌ها مثل نان‌شیرینی، دردهان، توسط باکتری‌های موجود، نوعی اسید تولید می‌شود؛ که این اسیدها روی دندان‌ها اثر می‌گذارد؛ و منجر به پوسیدگی و بیماری لثه می‌شود. بهتر است که کربوهیدرات‌ها و تنقلات را همراه با غذا میل کنید؛ در این صورت مقدار آب دهان افزایش می‌یابد؛ و با حرکت این آب، باقیمانده غذا دیگر دردهان نمی‌ماند؛ ولی اگر تنقلات را مابین وعده‌های غذایی مصرف می‌کنید؛ حتماً بعد از خوردن، مسواک بزنید تا از پوسیدگی و کرم‌خوردگی دندان جلوگیری شود.

بهداشت دهان و دندان در نوزادان و کودکان:

مادر به‌محض اینکه در نوزادان شش ماه خود دندان شیری دیدند؛ باید به فکر تمیز نگه‌داشتن آن‌ باشد؛ برای این کار حتماً از پزشک کودک خود راهنمایی لازم را دریافت کنید؛ معمولاً دندان شیری را به‌وسیله‌ی گاز پانسمان یا دستمال کوچک تمیز می‌کنند؛ وقتی نوزاد دندان‌های بیشتری دربیاورد؛ باید برای کودک خود مسواک مناسب تهیه کنید؛ و با آب گرم دندان‌هایش را تمیز کنید؛ دندان‌های کودک را به‌طور صحیح مسواک بزنید؛ و به‌تدریج با بزرگ شدن کودک طرز صحیح مسواک کردن را به کودک خود آموزش دهید.

قبل از یک‌سالگی کودک را به نزد دندان‌پزشک ببرید تا دندان‌هایش را معاینه کند؛ و در صورت لزوم برنامه درمانی دریافت کنید؛ و به‌صورت دوره‌ای در فواصل زمانی مشخص کودک را جهت جرم‌گیری به مطب ببرید.

در سن هفت‌سالگی نحوه صحیح استفاده از دهان‌شویه را به فرزندتان آموزش دهید؛ و به آن‌ها متذکر بشوید؛ که دهان‌شویه را از دهان خود خارج کنند و از بلعیدن آن جدا خودداری کنند.

نخ کشیدن دندان‌ها رازمانی شروع کنید که دو دندان کناره‌ام درآمده باشد؛ و با بزرگ شدن کودک طرز صحیح نخ کشیدن بین دندان‌ها را آموزش دهید.

وقتی دندان فرزندتان دائمی شد؛ آن را به نزد دندان‌پزشک ببرید تا دندان، فک و لثه فرزندتان را بررسی کند؛ و در صورت نیاز به ارتودنسی، یک برنامه‌ی درمانی دریافت کنید؛ تا در صورت نیاز، دندان فرزندتان سیم‌کشی شود؛ چراکه سیم‌کشی در سن هفت‌سالگی بهتر انجام می‌شود؛ در این سن متخصص به‌راحتی می‌تواند نامرتبی دندان را تشخیص دهد و بهترین روش صحیح درمان را ارائه دهد.

بهترین متخصص دندانپزشکی در تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص پوست و مو هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص پوست و مو در تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص دندانپزشکی در تهران، بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در تهران، بهترین دکتر دندانپزشکی در تهران، بهترین دکتر فوق تخصص دندانپزشکی در تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص دندانپزشکی، لیست متخصص دندانپزشکی در تهران