بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران
بهترین فوق تخصص سرطان پستان در غرب تهران
بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران
بهترین فوق تخصص سرطان پستان در غرب تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران

بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران:

سرطان سینه سرطانیست که در سلولهای پستان یا سینه ایجاد میشود. پس از سرطان پوست، سرطان پستان یکی از شایعترین سرطان تشخیص داده شده در زنان است. سرطان سینه هم در زنان و هم در مردان دیده میشود. اما در زنان بسیار شایعتر است.

بهترین دکتر سرطان پستان در غرب تهران:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر سرطان پستان در غرب تهران و معرفی بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

علائم سرطان سینه:

سرطان سینه در مراحل اولیه ممکن است هیچ نشانه ای نداشته باشد. در صورتی که این بیماری علائمی ایجاد کند ممکن است به صورت زیر باشد:

توده یا افزایش ضخامت که با بافتهای مجاور تفاوت داردتغییر در اندازه، شکل یا ظاهر سینه، تغییر در پوست روی سینه مانند فرورفتگی، واژگونی نوک سینه که اخیرا ایجاد شدهپوسته پوسته شدن یا سخت شدن پوست ناحیه قهوه ای رنگ اطراف نوک سینه یا پوست خود سینهتحریکات پوستی یا فرو رفتگیهایی در پوست روی سینه (ممکن است فرورفتگیهایی شبیه پوست پرتقال ایجاد شوند)

سرطان سینه زمانی اتفاق می افتد که سلولهای سینه رشد غیر طبیعی پیدا میکنند. این سلولها سریعتر از سلولهای سالم تقسیم میشوند و تجمع می یابند و توده ای تشکیل میدهند. ممکن است سلولها به غدد لنفاوی یا بخشهای دیگر بدن گسترش یابند.

سرطان پستان اغلب در مجاری تولید شیر شروع می شود. سرطان سینه ممکن است در بافت غده‌ای (گلاندولار) به نام لبولها یا سایر سلولهای داخل سینه شروع شود.

محققان عوامل هورمونی، سبک زندگی و عوامل محیطی را در این بیماری دخیل میدانند اما هنوز نمیدانند چرا بعضی از مردم که عوامل زمینه ساز سرطان سینه را ندارند دچار این بیماری میشوند.

عوامل زمینه ساز سرطان سینه از دیدگاه بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران:

عوامل زمینه ساز فرد را مستعد سرطان پستان میکنند اما اگر یک یا چند مورد از آنها را داشته باشید به این معنی نیست که حتما دچار سرطان پستان میشوید.

صرفا احتمال آن بیشتر میشود. از طرفی بسیاری از افرادی که دچار سرطان سینه میشوند هیچ عامل زمینه ساز شناخته شده ای نداشته اند.

جسیت زن – زنان بیشتر دچار سرطان سینه میشوندافزایش سن – با افزایش سن خطر آن بیشتر میشود. سابقه بعضی مشکلات پستان – اگر سابقه نمونه برداری سینه داشته اید و کارسینوم درجای غدد شیر یا هایپرپلازی آتیپیکال در شما تشخیص داده شده، خطر سرطان سینه در شما بیشتر است.

سابقه سرطان سینهسابقه خانوادگی سرطان سینهبه ارث بردن ژنی که خطر سرطان سینه را بیشتر میکندقرار گیری در معرض تشعشع مانند پرتو درمانی در ناحیه سینه، چاقی، شروع قاعدگی از سنین پایین – شروع قاعدگی زیر 12 سال احتمال سرطان سینه را بیشتر میکند.

شروع یائسگی در سنین بالاتر، به دنیا آوردن اولین کودک در سن بالاتر، عدم تجربه بارداری، هورمون درمانی پس از یائسگی، مصرف الکل.

 این عوامل زمینه ساز به یک اندازه موثر نیستند و بعضی خیلی تاثیرگذار تر و برخی دیگر کم اهمیت تر هستند.

با ایجاد تغییراتی در زندگی روزمره و شیوه زندگی میتوان خطر سرطان سینه را کاهش داد.

 توصیه های زیر برای زنانی که احتمال سرطان پستان در آنها متوسط است، ارائه شده است:

مرتبا در فواصل مشخص برای غربالگری سرطان سینه به پزشک مراجعه کنید تا آزمایشها و معاینات لازم مانند معاینه دستی و ماموگرافی انجام شود. با آگاهی از سرطان پستان و علائم آن و معاینه و مشاهده همیشگی پستان، از تغییرات آن زود مطلع میشوید و به موقع برای درمان مراجعه میکنید.

آگاهی و معاینه دستی پستان کمکی به پیشگیری نمیکند بلکه به شناسایی زود هنگام و درمان به موقع و در نتیجه ساده تر و موفق تر بودن درمان کمک میکند.

کاهش مصرف الکل برای سلامت بدن و پیشگیری از برخی انواع سرطان لازم است. بیشتر روزهای هفته را ورزش کنید. حداقل نیم ساعت در روز و 5 روز در هفته باید ورزش کنید تا هورمونها و فعالیتهای بدن تنظیم شود.

درمان هورمونی پس از یائسگی را محدود کنید. در این زمینه با پزشک صحبت کنید. وزن سالم و نرمال داشته باشید. اگر وزنتان مناسب و متعادل است آن را حفظ کنید و اگر نیاز به کاهش وزن دارید، با کمک متخصص این کار را انجام بدهید. کاهش وزن باید تدریجی و آهسته آهسته انجام شود.

غذاهای سالم و متنوع مصرف کنید. زنانی که برنامه غذایی مدیترانه ای مصرف میکنند که مقدار زیادی روغن زیتون فرابکر، آجیل و مغزهای درختی، میوه و سبزیجات دارد کمتر در خطر سرطان سینه قرار دارند. این رژیم غذایی بیشتر بر غذاهای گیاهی متمرکز است و به حفظ وزن سالم و سلامت بدن کمک میکند.

تشخیص سرطان سینه:

برای تشخیص سرطان پستان اقدامات زیر انجام میشود:

معاینه سینه و غدد لنفاوی با دستماموگرافیسونوگرافی سینهبرداشتن نمونه ای از بافتهای سینه برای بررسی بیشتر (تنها راه مطمئن شدن از سرطان سینه، بررسی نمونه در زیر میکروسکوپ است) ام آر آی (تصویر بردرای رزونانس مغناطیسی)

درمان سرطان سینه:

برای درمان ابتدا باید سرطان مرحله بندی شود. مرحله سرطان میزان پیشرفت و تهاجمی بودن آن را نشان میدهد.

جراحی لامپکتومی:

معمولا درمان سرطان سینه شامل جراحی برای برداشتن توده و یا تمامی پستان است. به جراحی برداشتن توده لامپکتومی گفته میشود. ممکن است این کار با جراحی باز و یا جراحی محافظه کارانه انجام شود. در طی آن تومور و کمی از بافتهای اطراف آن برداشته میشود. در مواردی که تومور کوچک باشد از این روش استفاده میشود.

جراحی ماستکتومی:

به جراحی برداشتن کل پستان، ماستکتومی گفته میشود. در این جراحی تمامی بافت پستان از جمله مجاری شیر، غدد شیر، بافت چربی و بخشی از پوست از جمله نوک سینه و هاله قهوه ای رنگ اطراف آن برداشته میشود. با این حال در تکنیکهای جدیدتر در برخی موارد میتوان کارهایی را برای حفظ پوست پستان یا نوک سینه برای بهبود شکل سینه انجام داد.

ممکن است علاوه بر این که کل پستان برداشته میشود، تعداد محدودی از غدد لنفاوی زیر بغل نیز برداشته شود. و بررسی شود آیا سلول سرطانی در آنها وجود دارد یا نه.

در صورتی که نتیجه آزمایش مثبت باشد و سرطان به این بخش گسترش یافته باشد یا احتمال زیادی میرود این بخش درگیر باشد، همچنین ممکن است تعداد زیادی غدد لنفاوی و یا همه آنها برداشته شود.

در برخی از زنان ممکن است سینه دیگر که سالم است نیز برای پیشگیری برداشته شود.

شیمی درمانی و پرتو درمانی:

علاوه بر جراحی ممکن است شیمی درمانی و پرتو درمانی هم لازم باشد. این بستگی به مرحله سرطان سینه و نظر پزشک دارد. همچنین هورمون درمانی برای کاهش بیشتر احتمال بازگشت سرطان سینه در بعضی از بیماران سرطان پستان انجام میشود.

اخیرا درمانهای هدفمند نیز به کمک بیماران آمده اند تا به عنوان درمان مکمل یا در صورتی که درمانهای دیگر چندان موفق نبوده اند، به کار گرفته شوند.

ایمنی درمانی نیز یک روش درمانی جدید است که در آن از سیستم ایمنی بدن خود فرد علیه سلولهای سرطانی استفاده میشود. برای بررسی گزینه های درمانی با پزشک صحبت کنید.

بازساری سینه (ایمپلنت):

 ایمپلنت سینه پس از سرطان (سیلیکون یا سالین)، راهی مناسب برای بازسازی شکل سینه پس از عمل ماستکتومی است (ماستکتومی، جراحی برداشتن کل بافت سینه است. ماستکتومی به عنوان نوعی جراحی برای درمان یا جلوگیری از سرطان سینه در نظر گرفته می‌شود).

در برخی موارد، بعد از عمل لامپکتومی نیز ممکن است ایمپلنت سینه انجام شود (جراحی حفظ پستان یا لامپکتومی سینه برای خارج کردن توده سرطانی سینه به کار گرفته می‌شود. در این عمل سینه حفظ شده، اما احتمال بازگشت سرطان تغییر نمی‌کند).

هدف از ایمپلنت سینه پس از سرطان، افزودن حجم به سینه‌ی بازسازی شده است، اما همزمان ممکن است کار‌هایی مانند تغییر سایز سینه یا فُرم سینه‌ی جدید و تقویت سینه‌ی مقابل برای هماهنگ کردن سایز نیز انجام شود. مثلا شاید شما انتخاب کنید که لیفت سینه، کاهش حجم سینه و یا افزایش سایز سینه روی سینه‌ی دیگر انجام دهید تا سینه‌های‌تان متقارن شوند.

سینه‌ی بازسازی شده‌ی شما احتمالا حس سینه‌ی طبیعی‌تان را نخواهد داشت، زیرا جایگزین شده است. شما همیشه خط برش‌هایی قابل مشاهده روی سینه‌تان خواهید داشت که هم از بازسازی سینه و هم از عمل ماستکتومی ناشی می‌شوند.

زمان ترمیم سینه یا ایمپلمت سینه پس از سرطان به گسترش بیماری سرطان سینه و نوع عمل انجام شده برای بیمار و همچنین نیاز یا عدم نیاز بیمار به انجام درمان‌های اضافی مانند رادیوتراپی بستگی دارد.

مثلا در بیماری که تمام سینه‌اش برداشته شده و غدد لنفاوی زیر بغل نیز درگیر بوده‌اند، پس از عمل نیاز به رادیوتراپی یا پرتو درمانی است، لذا ترجیح داده می‌شود که ابتدا درمان‌ها به طور کامل انجام شود و پس از مدتی که اثرات اشعه روی پوست از بین رفت، باز‌سازی پستان یا ایمپلنت سینه پس از سرطان صورت بگیرد.

عوارض جراحی سرطان پستان:

سرطان پستان دومین علت مرگ ناشی از سرطان (پس از سرطان ریه) در بانوان است. جراحی رکن اساسی درمان در مبتلایان به سرطان پستان می باشد و در بسیاری از بیماران اولین اقدام درمانی محسوب می شود.

علاوه بر این نه تنها با جراحی، بافت سرطانی از پستان و زیر بغل بیمار حذف می شود، بلکه میزان گسترش بیماری به بافت ها مشخص می شود و مرحله بیماری (Stage) تعیین می‌گردد.

در مواردی که به علت پیشرفته بودن بیماری امکان جراحی مناسب با حاشیه عاری از تومور برای بیمار وجود نداشته باشد، ابتدا بیمار تحت انجام شیمی درمانی قرار می گیرد و سپس جراحی انجام می شود.

انواع جراحی قابل انجام در این بیماری شامل برداشتن قسمتی از پستان، برداشتن تمام پستان و غدد لنفاوی زیربغل و در بعضی موارد برداشتن پستان و بازسازی همزمان است.

در مراکزی که بیماران توسط جراحان ماهر و زبده در جراحی سرطان پستان تحت عمل جراحی قرار می گیرند، در ۵۰-۲۵ درصد موارد جراحی حفظ پستان انجام می شود.

مواردی که منجر به ماستکتومی کامل می شوند شامل تومور بزرگ، پستان کوچک، تومور چند کانونی، عدم امکان انجام رادیوتراپی، تمایل بیمار برای برداشتن کامل پستان و… می باشد

بیوپسی غدد لنفاوی نگهبان یا سنتینل چیست؟

بیوپسی غدد لنفاوی سانتینل (SLNB) روشی است که در آن گره لنفاوی سنتینل شناسایی، حذف و بررسی می شود تا سلولهای سرطانی وجود داشته باشد یا خیر. این بیماری در افرادی که قبلاً به سرطان مبتلا شده اند، استفاده می شود.

نتیجه منفی SLNB نشان می دهد که سرطان هنوز به غدد لنفاوی مجاور یا اندام های دیگر گسترش نیافته است.

نتیجه مثبت SLNB نشان می دهد که سرطان در غدد لنفاوی نگهبان وجود دارد و ممکن است در سایر غدد لنفاوی مجاور (به نام غدد لنفاوی منطقه ای) و احتمالاً سایر ارگان ها نیز گسترش یابد. این اطلاعات می تواند به پزشک در تعیین مرحله سرطان (میزان بیماری در بدن) کمک کند و یک برنامه درمانی مناسب تهیه کند.

در طول بیوپسی غدد لنفاوی نگهبان چه اتفاقی می افتد؟

ابتدا باید غدد لنفاوی (گره ها) نگهدارنده واقع شود. برای این کار، جراح یک ماده رادیواکتیو، یک رنگ آبی یا هر دو در نزدیکی تومور تزریق می کند.

جراح سپس از وسیله ای برای تشخیص غدد لنفاوی حاوی ماده رادیواکتیو یا به دنبال گره های لنفاوی رنگ آمیزی شده با رنگ آبی استفاده می کند.

پس از قرارگیری گره لنفاوی سنتینل، جراح برش کوچکی (حدود 1/2 اینچ) در پوست پوشاننده ایجاد می کند و گره را برمی دارد.

سپس غده سنتینل از نظر آسیب شناس، از نظر وجود سلول‌های سرطانی بررسی می شود. در صورت یافتن سرطان، جراح ممکن است غده های لنفاوی اضافی را، چه در طی همان روش بیوپسی و چه در طی یک عمل جراحی پیگیری، از بین ببرد. SLNB ممکن است به صورت سرپایی انجام شود یا ممکن است. نیاز به مدت کوتاهی در بیمارستان داشته باشد.

 در بعضی موارد این عمل قبل یا حتی بعد از عمل (بسته به میزان اختلال در رگهای لنفاوی) نیز انجام می شود.

عوارض:

درمان سرطان های سینه و سایر سرطان ها می تواند عوارض جانبی جدی داشته باشد. هنگام تصمیم گیری در مورد یک درمان، افراد باید در مورد خطرات احتمالی آن با پزشک خود مشورت کنند و به دنبال راه هایی برای به حداقل رساندن عوارض جانبی باشند.

احتمال بقای زندگی در مبتلایان این سرطان به مرحله ی بیماری بستگی دارد. تشخیص زودهنگام و درمان معمولاً منجر به نگرش مثبت می شود. بررسی منظم و غربالگری می تواند به تشخیص زودهنگام علائم کمک کند.

سرطان پستان در زنان و راه های درمانی

زنانی که ممکن است به جراحی برداشتن پستان نیاز داشته باشند، اگر تومور پیش از عمل جراحی کاهش یابد، می تواند عمل مراقبت از سینه لامپکتومی را داشته باشد.  جراحی ممکن است آسان تر باشد چون تومور کوچک تر است. 

ممکن است پزشک تشخیص دهد آیا درمان های ویژه ای به خوبی برای سرطان کار می کند یا خیر. 

همچنین ممکن است بتوانید یک درمان جدید را از طریق یک آزمایش بالینی امتحان کنید. 

بعد از جراحی، مرحله بعدی در مدیریت سرطان پستان مرحله اول، کاهش خطر عود و خلاص شدن از هر گونه سلول های سرطانی باقی مانده است. این سلول های سرطانی غیرقابل کشف هستند اما معتقدند که مسئول بروز سرطان است چون آن ها می توانند در طول زمان رشد کنند.

درمان بعد از جراحی ادجوانت درمانی نامیده می شود. درمان های پزشکی ممکن است شامل پرتو درمانی، شیمی درمانی، درمان هدفمند و یا درمان هورمونی باشد.

مراحل روش جراحی سینه از دیدگاه بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران:

روش جراحی سينه شامل مراحل زیر است:

مرحله 1 – بیهوشی:

داروهایی برای راحتی شما در طول عمل جراحی سینه تجویز می شود. انتخاب ها شامل آرامبخش وریدی و بیهوشی عمومی است. دکتر شما بهترین گزینه را با توجه به سابقه و پرونده شما برای شما را توصیه می کند.

مرحله 2 – برش:

برش ها در ناحیه های پنهانی انجام می شوند تا زخم ها كمتر قابل مشاهده باشند. شما و جراح سینه شما در مورد محل هاي برش برای گرفتن نتیجه مورد نظر صحبت خواهيد كرد.

انتخاب محل برش ها عبارتند از:

در امتداد لبه هاله (برش پری آپولار) چين زیر پستان (انقباض عضلانی) در ناحیه زیر بغل (برش زیر بغل)

برش های مختلف بر اساس نوع پروتز سينه، درجه بزرگ شدن مورد نظر، آناتومی خاص و ترجیح بیمار و جراح متفاوت است.

مرحله 3 – وارد كردن و قرار دادن پروتز سينه در جراحی بزرگ کردن سینه

پس از انجام برش، یک پروتز سينه در فضای ایجاد شده قرار می گیرد:

الف. در زیر ماهیچه های سينه اي (قرار دادن زير ماهيچه اي)

ب. بطور مستقیم در پشت بافت سينه، روی ماهیچه های سينه (جايگذاري زير سينه / زير غده‌)

روش برای وارد كردن و قرار دادن پروتزهای سينه به نوع ایمپلنت، درجه بزرگي مورد نظر، نوع بدن و توصیه های جراح شما بستگی دارد.

مرحله 4 – بستن برش:

شکاف ها با بخيه های لایه ای در بافت سینه و به وسيله بخيه پلاستیک قابل جذب پوست و باند جراحی بسته می شوند.

با گذشت زمان خطوط برش محو خواهند شد. کیفیت اسکار به بسیاری از موارد بستگی دارد، از جمله: ژنتیک، در معرض نیکوتین و عفونت قرار گرفتن بدن بیمار و مراقبت های بعد از جراحی.

مرحله 5 – نتایج جراحی سینه را ببینید:

نتایج جراحی سینه بلافاصله قابل مشاهده است.

بهبودی بعد از جراحی سینه توسط بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران:

باید در طول بهبودي انتظارچه چيزي را داشته باشم؟ در طول بهبودي جراحی سینه، سینه های شما با استفاده از گاز پانسمان پيچيده مي شوند و یک باند كشي یا سینه بند محافظي، تورم را كمتر مي كند و التهاب و ورم سینه ها را کمتر مي كند.

بلافاصله پس از جراحی، برای معاينه دقیق شما را به بخش ریکاوری مي برند. معمولا بعد از یک ساعت یا بیشتر اجازه مرخصی و رفتن به منزل به شما داده می شود یعنی زمانی که شما وضعيت ثابتي برای مرخصي داريد.

قبل از خروج از بيمارستان، دستورالعمل های خاص بعد از عمل برای ریکاوری پروتز سینه و جراحی سینه و یک وقت ويزيت از جراح معالج به شما داده مي شود. همچنین ممکن است دارو یا نسخه پزشكي دریافت کنید، اما بسیاری از جراحان سینه پیش از عمل داروهای بعد از عمل را تجویز می کنند. داروهای تجویز شده شما ممکن است شامل قرص های ضد درد و یک آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت باشد.

گن مخصوص را در طول شبانه روز به تن داشته باشيد و همانطور كه جراح شما به شما آموزش داده بپوشيد (یک سینه بند یا باند كشي). برخی از جراحان ممکن است از بیمار درخواست کنند که محل برش ها را تمیز کنند و آنها را چرب كنند،.

در حالی که جراحان ديگر از بیماران مي خواهند که به صورت مداوم باند را روي آن ببندند. دستورالعمل ها مختلف است، بنابراین مهم است که تمام راهنمايي هاي جراح سینه خود را به دقت انجام دهيد.

از آنجایی که ممکن است برای چند روز اول در اطراف پروتز سينه خونریزی اتفاق بيفتد تا زمانی که شما اجازه فعاليت كردن داشته باشيد، فعاليتتان را كم كنيد.

درد حاد معمولا بعد از یک تا پنج روز کاهش می یابد، اما ممکن است‌‌ چندین هفته درد و تورم داشته باشید. با توجه به راهنمايي هاي جراح سینه خود، ورزش و فعالیت طبیعی خود را ادامه دهید.

بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص سرطان پستان در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص اورولوژی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص اورولوژی در غرب تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص سرطان پستان در غرب تهران، بهترین فوق تخصص سرطان پستان در غرب تهران، بهترین دکتر سرطان پستان در غرب تهران، بهترین دکتر سرطان پستان در غرب تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص سرطان پسته، لیست متخصص سرطان پسته در غرب تهران