بهترین متخصص ارتوپد در کرج
بهترین فوق تخصص ارتوپد در کرج
بهترین متخصص ارتوپد در کرج
بهترین فوق تخصص ارتوپد در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص ارتوپد در کرج

بهترین متخصص ارتوپد در کرج:

ارتوپدی، یکی از شاخه های پزشکی و جراحی است همیشه با شنیدن نام ارتوپد و ارتوپدی به یاد استخوان و شکستگی می افتیم؛ که تقریبا درست است. کار ارتوپد درمان و بررسی مشکلات حرکتی است.

بهترین دکتر ارتوپد در کرج:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین ارتوپد در کرج و معرفی  متخصص ارتوپد در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ارتوپد کیست و ارتوپدی چیست؟

ناراحتی هایی که برای عضلات مفاصل و استخوانها پیش می آید. باید توسط متخصص ارتوپدی بررسی و درمان شود.

گرچه گفته شد جراح ارتوپد؛ اما این معنایش فقط جراحی درمانی نیست. بلکه یک پزشک متخصص جراح ارتوپد هم اول پیشگیری را به بیمارش گوشزد می کند. بعد دارو درمانی و مکمل های درمانی مثل فیزیوتراپی و بعد در صورت لزوم دست به جراحی و درمان از این طریق میزند.

دست، پا، کمر، گردن و کلا سیستم های حرکتی و حتی تغییر شکل اندام‌ها همه در راستای درمانی یک ارتوپد متخصص است.

وظیفه ارتوپدی:

به ارتوپد پزشک استخوان. مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپدی هم گفته میشود؛ که این پزشک متخصص و متعهد. وظیفه درمانی. جراحی و بررسی تمامی اندام های حرکتی را بر عهده دارد.

بنابر تشخیص او بیمار میتواند زودتر به درمان مطلوب و نتیجه خوب درمانی برسد؛ که البته مشکلات عمده و اصلی که این پزشک متخصص. مورد بررسی و درمان قرار میدهند

 شامل موارد زیر است:

  • آسیب های ورزشی.
  • آسیبهای استخوانی و مفصلی که میتواند به خاطر شکستگی. در رفتن. رگ به رگ شدن پاره شدن تاندون ها و… پیش آمده باشد.
  • خراب شدن مفاصل بر اثر آرتروز یا ساییدگی مفاصل.
  • تومور استخوان ها و بافتهای نرم اندام.
  • عفونت اندام ها.
  • بیماریهای مادرزادی در زمینه استخوان ها. مفاصل و عضلات.

درمان توسط ارتوپد:

یکی از مشترکات که بین تمام بیماریها یکسان است علت مراجعه به دکتر. با علامت درد است.

مثلا هر بیمار به هر متخصص مربوط به بیماری خودش مراجعه میکند. اول از همه میگوید چشمم درد میکند. یا گوشم درد میکند.

یا زانوهایم درد می کند. پس درد. علامت شایع برای تمام بیماریها است که فرد را متوجه آسیبی که دیده است میکند.

پس درد علامت است. بیماری نیست. شاید شما مراجعه کنید و بگویید زانوهایم درد می کند؛ اما این هنر و تشخیص پزشک ارتوپدی است که با گرفتن شرح حال و بررسی وضعیت شما متوجه شود که شما چرا زانو درد دارید و دقیقا چه درمانی برای شما مناسب است؟

چون همه افرادی که اصولا برای زانو درد. یا کمر درد و یا … مراجعه میکنند. صرفا درد و بیماریشان یکی نیست فقط نوع شکایتشان از بیماری که دارند به یک نوع است.

گرچه به ارتوپدی، جراحی ارتوپد هم میگویند؛ اما حتما این پزشکان متخصص روشهای مختلفی را هم برای تشخیص بیماری هم برای درمان در نظر دارند و در صورت نیاز جراحی نیز انجام میدهند.

بیشتر بیماریهای استخوان و مفاصل با دارو درمانی نرمش های طبی و فيزيوتراپي قابل درمان است و پزشک معالج برای رفع مشکل بیمارش حتما از رادیولوژی. سونوگرافی. ام آر آی. سی تی اسکن و… کمک میگیرد.

درمان همه بیماریهای اندام:

برعکس آنچه همه فکر میکنند ارتوپدی فقط مخصوص استخوان. مفاصل و جراحی آنها است. ارتوپد به بافتهای نرم اندام ها هم توجه دارد و تشخیص و درمان آنها را نیز برعهده دارد.

همه شنیده ایم که فردی تاندونهایش آسیب دیده این تاندون ها همان بافت هایی است که استخوانی نیست؛ اما اگر دچار پارگی یا کشیدگی شود جراح ارتوپد باید آن بافت را ترمیم کند.

اعصاب و عضلاتی که در دست و پاها. کمر. گردن و… وجود دارند. هر کدام میتوانند به خاطر مسئله ای دچار مشکل. آسیب یا فشار و کشیدگی شوند و همه اینها در نتیجه. باعث دردی سخت در اندام ها شود؛ که ما علت آن را متوجه نشویم و فقط بگوییم دست یا پایم درد میکند اما تشخیص و درمان آنها با پزشک متخصص ارتوپدی است.

گاها پیش می آید که عضلات ضعیف است و نمی تواند استخوانها و مفاصل را نگه دارد یا اینکه لیگامانها ضعیف عمل می کنند. لیگامانها همان بافت هایی هستند که در دو سر استخوانها هستند و حتما در عکسهای مربوط به ارتوپدی. استخوانها و در کتابها آنها را دیده اید. گاهی پیش می آید که آنها تحمل نگه داری استخوانها را ندارند.

پس حتما متوجه شده اید که وقتی از درد یک ناحیه صحبت می کنید. این یک علامت کلی است و کار یک پزشک متخصص است که این درد را به تشخیص و درمان تبدیل کند و شما را از شر این علامت نجات دهد. همچنین متوجه شده اید که محدوده کاری پزشک و جراح متخصص استخوان و مفاصل یا همان پزشک ارتوپدی چقدر وسیع است و در درمان بیماریها و ناراحتی های بسیاری می توان از این پزشک کمک و حتی مشورت گرفت.

ریشه ارتوپدی:

ارتوپد، یک واژه یونانی است که این نام را آقای نیکلاس آندره از دو کلمه ارتو. به معنی صاف و پد. به معنی بچه گرفت؛ و چون در اوایل شروع این تخصص فقط کار بر روی بچه هایی بود که اندام یا ستون فقرات کج داشتند این نام را برای این رشته پزشکی گذاشتند و حال هم به این نام برای پزشکان متخصص استخوان و مفاصل می گویند.

آموزش ارتوپدی:

تمام افرادی که خواهان رشته ارتوپدی هستند. باید بعد از طی کردن پزشکی عمومی یک دوره چهار ساله رزیدنت باشند و بعد با دادن امتحان بورد تخصصی ارتوپدی و در صورت قبولی در این امتحان میتوانند به عنوان پزشک متخصص ارتوپد مشغول به کار شوند.

البته یک پزشک خوب در هر رشته ای باید همیشه اطلاعات خود را به روز کند. شخصی که در بورد قبول شود به او بورد تخصصی داده شده و میتواند به بیماران حرکتی کمک کند. البته تا حدود بیست سال پیش اینگونه بود که متخصص ارتوپد. میتوانست به همه افرادی که مشکلات حرکتی دارند کمک کند؛ اما با تغییراتی که پیش آمد شرایط کمی تغییر کرده که گوشه ای از این تغییر ها را برایتان بازگو می کنیم.

تغییرات ارتوپدی:

رشته تحصیلی ارتوپدی یک رشته کلی و کامل بود که متخصص این رشته تمام مشکلات استخوانها. مفاصل، عضلات و حتی بافتهای اندام های مربوطه را تشخیص می داد و برای درمان هرکدام اقدامات لازم را انجام میداد.

اما حال با به روز شدن اطلاعات و پیشرفت هایی که در علم پزشکی رخ داده است. این رشته مهم به چندین زیرمجموعه تقسیم شده است که هر کدام کار خاص خود را انجام میدهد و تخصص در قسمت خاصی از اندام و سیستم حرکتی را دارد.

به چند نمونه از این زیر شاخه های ارتوپدی اشاره می کنیم:

جراحی

  • دست
  • ستون مهره
  • شانه و آرنج
  • لگن و مفصل ران
  • پا
  • زانو
  • ارتوپدی کودکان
  • آسیبهای ورزشی
  • تروما و اسکلت حرکتی
  • تومورهای سیستم حرکتی

با اینکه رشته کامل ارتوپدی به این همه زیر شاخه تقسیم شده است؛ اما بازهم امکان دارد هر پزشک که در هر کدام از این زیرشاخه ها کار میکند. باز او هم کار و درمان خود را مخصوص قسمت خاصی کند.

مثلا پزشکی که در رشته لگن و مفصل ران کار میکند. شاید فقط بخواهد مفصل ران را جراحی و تعویض کند و بقیه کار را به همکاران مشابه خود انتقال دهد.

هم پوشانی در رشته های جراحی:

خیلی از رشته ها که به زیرشاخه های متعدد تقسیم شده اند. امکان تداخل کاری برای آنها به وجود می آید و رشته ارتوپد هم از این کار مستثنی نیست.

مثلا جراح عمومی میتواند تخصص مربوط به بیماریهای مخصوص دست هم بگیرد که این تخصص و گرفتن آن برای شخصی که متخصص ارتوپد هم هست امکان دارد. یا جراح اعصاب و جراح ارتوپد هردو میتوانند بخش تخصصی ستون فقرات را بگذرانند و در این رشته خاص تخصص بگیرند.

فلوشیپ به پزشکی میگویند که برای گرفتن تخصصی از زیر شاخه ارتوپد مدتی را تحصیل کرده و در همان تخصص فقط درس میخوانند.

انواع اعمال جراحی ارتوپدی:

گرچه از اول صحبتها گفته شد که کار جراح ارتوپد فقط جراحی درمانی نیست. اما گاهی فقط جراحی مشکل و بیماری را درمان میکند. که جراحی نیز انواع مختلفی دارد که ما رایج ترین آنها را بریتان نام می‌بریم تا با آنها آشنا شوید:

  • جااندازی شکستگی ها: که به دو روش باز و بسته انجام می‌پذیرد. با فیکس کردن محل جراحی به بهبود آن کمک کرده است. البته در برخی جراحی های شکستگی لازم است. از وسیله ای که همه آن را بنام پلاتین میشناسیم کمک میگیرند.
  • جراحی تعویض مفصل: در این عمل جراحی پزشک جراح ارتوپد مفصلی را که طی بررسی های فراوان به این نتیجه رسیده است. که دیگر کارایی ندارد با مفصل مصنوعی تعویض می کند تا بیمار بتواند بهار حرکت کند.
  • آرتروسکوپی مفاصل: در این عمل جراحی سوراخی ریز و کوچک بر روی پوست مفصل توسط جراح ارتوپد ایجاد میشود. با ورود دستگاه های کوچک به درون مفصل یا بیماری را درمان میکنند.  یا علت و سبب بیماری را با آن مشخص می نمایند تا به سهولت درمان کلی انجام شود.
  • استویومی استخوانها و تصحیح تغییر اندام ها: در این جراحی استخوان هایی که به هردلیل دچار مشکل کارایی و تغییر شکل شده اند. جراحی شده تا هم به حالت اولیه در آید و زیبایی اول را به بدن فرد بدهد.  هم کارایی او را به حالت اول خود برگرداند و مشکل بیمار را رفع کند.
  • پیوند استخوان: در این عمل جراحی بیشتر برای جوش خوردن جاهایی که دچار شکستگی شده اند کمک گرفته میشود. البته برای پرکردن جاهای خالی در استخوانهای دیگر هم میشود این عمل را انجام داد.
  • ترمیم عصب: عصب‌هایی که به هرعلتی دچار آسیب و صدمه شده اند.
  • عمل جراحی ترمیمی. تغییر وضعیت تاندون ها که به بیمار کمک کند تا حرکاتی را که تا کنون قادر به انجام آنها نبوده اند. حال به راحتی انجام دهند.

کار دکتر ارتوپد:

همانطور که گفته شد ارتوپد یا ارتوپدیست که پزشک متخصص این رشته را نامند. در مجموعه بزرگ سیستم های حرکتی حرفی برای گفتن دارد. تشخیص، درمان و مراقبت از بیمارانی که دچار هرگونه شکستگی، در رفتگی، مشکلات تاندون ها مشکلات عضلانی، بیماریهای استخوانی، زانو، دست، پا، لگن، مفاصل و بسیاری از بیماریها تجربه دارد. برای درمان تمام این بیماریها میتواند مشاوره دهد و برای بهبود وضع بیمارش درمان مناسب را انتخاب کند.

در کل میشود گفت یک پزشک ارتوپد در این زمینه ها تخصص دارد:

  • تشخیص آسیب یا اختلال.
  • درمان با هر کدام از روشهای متناسب دارو. ورزش. جراحی و یا دیگر موارد درمانی مناسب با شرایط بیمار و نوع بیماریش.
  • توانبخشی و قدرت بخشیدن حرکتی به بیمار با پیشنهاد ورزش و فیزیوتراپی.
  • اطلاع دادن و مشاوره دادن به بیماران برای پیشگیری از بروز بیماری یا کند کردن بیماری که فرد دچار آن شده است تا به درمان بینجامد.

گرچه شاید حدود نیمی از بیماران که به جراح ارتوپد مراجعه میکنند. ممکن است کارشان به جراحی برسد. اما بازهم جراح ارتوپد میتواند به بیمارش کمک کند. تا بدون جراحی به درمان برسد و نتیجه دلخواه را ببیند.

دکتر ارتوپد چون جراح مهمی است. کلیه سیستم های حرکتی را میشناسد. پس بهترین مشاور برای دیگر پزشکان و بهترین فرد برای کادر درمانی در اورژانس است.  حتما دیگر پزشکان از ایشان برای درمان بیماریهای خود کمک می گیرند.

بهترین متخصص ارتوپد در کرج چه میکند؟

جراح ارتوپد، میتواند تمام جراحی های عمومی را انجام دهد. اما چون زیرشاخه های بسیاری برای ارتوپدی وجود دارد. هر جراح میتواند در رشته ای خاص فقط این فعالیت را انجام دهد.

اما همانطور که قبلا ذکر شد صرفا کار جراح ارتوپد جراحی نیست. میتواند برای درمان از روشهای دیگر هم کمک بگیرد.

درد عضلانی اسکلتی اولین دلیل برای مراجعه افراد نزد پزشک ارتوپد است. همه ما جراحان را با شکستگی و نهایتا تعویض مفصل میشناسیم. اما باید بدانید که آنها کارهای مهم دیگری هم انجام میدهند.

مثل:

  • جراحتهای ورزشی.
  • تومور مغزی.
  • آسیب ارتوپدی.
  • آرتروز.
  • پوکی استخوان.
  • جراحت تاندون جراحت پا و قوزک.
  • بیرون زدگی دیسک، تنگی نخاع و کمردرد.
  • تونل کارپ، جراح دست و آرتروز.
  • دیسپلازی لگن، پاچنبری و انحراف پا.

پیشرفت در حوزه‌ی فعالیت‌های ارتوپدی:

امروزه برای تشخیص و درمان در تمام زمینه های پزشکی و مخصوصاً پزشک متخصص ارتوپدی بسیار پیشرفتهای خوبی دیده میشود. دست جراح را برای تشخیص و درمانهای خوب کمک میکند. از این جمله می توان به تعویض مفصل و بررسی وضعیت بیمار به روش آرتروسکوپ اشاره کرد.

روشهای درمانی در بیماریهای مربوط به سیستم حرکتی متنوع است و پزشک می تواند به شما چند روش درمانی را ارائه دهد. شما بهترین آن را بسته به وضعیت خود انتخاب کنید. یا از پزشک متخصص بخواهید به شما مشورت دهد؛ که کدام روش درمانی برایتان مناسب تر است؟

پس با تمام روش های درمانی آشنا شوید. اگر دچار مشکلات حرکتی و همان به اصطلاح معروف درد های مفصلی عضلانی شدید گمان نکنید. فقط جراحی چاره درد شماست.

به همین خاطر درمان خود را به عقب بیندازید. چون ممکن است. مشکلات شما بیشتر و عمیق تر شود. بدانید که علم پزشکی پیشرفتهای زیادی کرده است. هر روز هم در حال پیشرفت است.

بهترین متخصص ارتوپد در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص ارتوپد در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص سرطان طب کار هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص سرطان طب کار در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص ارتوپد در تهران، بهترین فوق تخصص ارتوپد در تهران، بهترین دکتر ارتوپد در تهران، بهترین دکتر ارتوپد در تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص ارتوپد، لیست متخصص ارتوپد در تهران