بهترین متخصص طب کار در کرج
بهترین فوق تخصص طب کار در کرج
بهترین متخصص طب کار در کرج
بهترین فوق تخصص طب کار در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص طب کار در کرج

بهترین متخصص طب کار در کرج:

این طب هم یکی از شاخه های طب است. رابطه بین کارگر و محیط کار و عوامل فیزیکی و شیمیایی آن را بررسی کرده و به عملکرد آن نظارت میکند.

بهترین دکتر طب کار در کرج:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین طب کار در کرج و معرفی متخصص طب کار در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

طب کار:

طب کار یک تعریف کلی و جامع دارد و آن هم این است. طب کار یکی از رشته های طب است که با ادغام جنبه های بالینی، اجرایی و با در نظر گرفتن شرایط کاری افراد و نیازها به سلامت افرادی که در آن محیط ها کار میکنند می‌پردازد.

همچنین مواردی از قبیل ارزیابی، کنترل، شناسایی درمان و حتی پیشگیریهای بیماری را شامل میشود.

این رشته از طب، از لحاظ تنوع داشتن در کارها و نحوه آموزش دیدن افراد متخصص و ماهر این کار با بقیه رشته های طبی تفاوت دارد.

متخصص طب کار که در این رشته مشغول به فعالیت هستند میدانند و آموخته اند که محیط کاری چه درست و چه نادرست بر روی فردی که آنجا کار میکند. بسیار تاثیر دارد و آنها تشخیص میدهند. چه کارهایی را میتوان تغییر داد تا سطح سلامت محیط کاری بالا بیاید و نیز به سلامت جسمی و روحی افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند کمک کند.

روشهای مختلفی برای مشورت گرفتن از این پزشکان وجود دارد و اما مهمترین و بهترین آنها مراجعه به مراکز تخصصی طب کار است. در آنجا به سلامت شاغلین اهمیت زیادی میدهند.

انواع معاینات توسط بهترین متخصص طب کار در تهران:

معاینه در ابتدای شروع به کار:

این گونه معاینات که بر اساس قانون 90 تامین اجتماعی باید انجام پذیرد. به این خاطر است که فردی که میخواهد شروع به کار کند. از لحاظ روحی، جسمی و روانی مورد بررسی قرار بگیرد. با معایناتی که انجام میگیرد بدانند که برای کاری که به خاطر آن به سراغ طب کار آمده هم خوانی دارد یا خیر؟

چون سلامت فرد شاغل مهمترین چیز است. امکان دارد محیط کاری که در نظر دارد از لحاظ روحی و جسمی برای او مناسب نباشد. تشخیص این امر از وظایف طب کار است.

چرا باید معاینه بدو کار را انجام داد؟

هدف های زیادی برای انجام معاینات در شروع کار وجود دارد که چند تا از آنها به شرح زیر است:

  1. به کارگیری نیروی انسانی در محیطی که به سلامت جسم و روان او ضربه نزند.
  2. تعیین سلامت جسمی و روحی شاغلین.
  3. تهیه اطلاعات اولیه و مقایسه آنها در معاینات بعدی.
  4. نگهداری و تهیه تمام اطلاعات پزشکی شاغل برای ارائه به مراجع قانونی در صورتی که نیاز باشد.

در ضمن این اسناد برای اینکه اگر فرد دچار آسیب شد بتواند با این اسناد ادعای غرامت کرده، از بیمه استفاده کند. بتوان تشخیص داد که این شاغل در چه وضعیتی قرار داشته و اکنون در چه وضعیتی است. به توان مقایسه کرد و به توان شاغل را در محیط مناسب شغلی خود قرار داد.

برای تمام موارد ذکر شده انجام تستها و معاینات شروع کار، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

با توجه به تمام نکاتی که گفته شد و اهمیتی که برای این طب ذکر شد. باز هم هستند افرادی که در این مراکز بدون مسئولیت کاری و بدون دستگاههای لازم که باید وجود داشته باشد.

برای تمامی افراد سلامت جسمی و روحی رابرهم زده و او را به عنوان وضعیت نرمال راهی محل کار میکنند.متاسفانه توجهی به درجه اهمیتى که این طب دارد، نمیدهند و بعد برای فرد شاغل بسیار مشکل ساز خواهد شد.

احتمال آن میرود که فردی دارای بیماری باشد و با بی دقتی افرادی که در طب کار هستند و سلامت برای او زدند او ادای این موضوع را داشته باشد. طی کار و در محیط کار دچار بیماری شده است و ادعای خسارت نماید.

باید طب کار توسط افراد زبده و کاربلد اداره شود. در آن از دستگاههای لازم و ضروری کمک بگیرند. به طور صحیح و کامل تستها و معاینات شاغلین انجام پذیرد.

بررسی معاینات ادواری:

طبق قانون 92 کار، باید هر سال از شاغلین تستها و معاینات لازم به عمل آید. تا متوجه ناراحتی یا بیماری فرد شاغل شده، برای پیشگیری محلی مناسب او برای کار پیدا کنند. اگر بیماری فرد به خاطر وضعیت شغلی او است کارهای لازم را انجام دهند.

معاینات مطابق کار:

اگر فردی در حین کار یا در بیرون، دچار حادثه شده باشد. برای برگشت او به محل کارش باید معایناتی انجام شود. تا فرد در جای مناسب و درستی مشغول کار شود.

بررسی معاینات بازگشت به کار:

اگر فرد شاغل دچار مشکل شد، باید بیشتر از سه روز از محل کار خود دور بماند و باید توسط پزشک مطمئن اداره کار، معاینه شده و دلیل این دوری از کار مشخص شود.

معاینات حین بازنشستگی یا خروج از کار:

این معاینات برای تعیین سلامت کلی فرد انجام می‌شود تا درباره محیط زیان آور شغلی، بررسی لازم انجام پذیرد.

مسائلی مثل آزبست، سیلیس، پرتوهای خطرناک و… که اهمیت زیادی دارند.

موارد قانونی که لازم است در معاینات ادواری و بدو کار صورت گیرد:

قانون 90 تامین اجتماعی:

افرادی که در کارگاه ها، ادارات و کارخانجات مشغول کار میشوند، باید از همه لحاظ مناسب آن محل کار باشند.

برای این تناسب درست، کارفرما مکلف است از زیر مجموعه خود بخواهد تا قبل از شروع کار و حین کار معاینات مربوطه را انجام داده و از لحاظ جسمی و روحی مورد بررسی مراکز و افراد مطمئن طب کار قرار بگیرند.

اگر کارفرما در کار خود کوتاهی کرد و فرد شاغل دچار مشکل شد؛ طبق ماده 50 قانون کار، تمام خسارات از کارفرما کسر میشود و قانون کارو تامین اجتماعی هیچ مسئولیتی را قبول نمیکنند.

پس بهتر و صحیح تر آن است که کارفرما، کارگر خود را به مراکز معتبر طب کار تامین اجتماعی معرفی و نتیجه را همراه پرونده کاری او به سازمان تامین اجتماعی منتقل کند.

بداند این کار به نفع او نیز می باشد و در صورت بروز مشکل سازمان تامین اجتماعی پاسخگو است.

ماده 92 قانون کار:

بنابر این ماده که در قانون کار جمهوری اسلامی آمده است؛ کلیه واحدهای موضوع ماده 85 قانون کار که شاغلین در آنها بسته به نوع کارشان در معرض بیماری هستند.

باید سالی یکبار تحت معاینات ادواری قرار بگیرند و سالانه پرونده آنها توسط مراکز معتبر تکمیل شده و به مراکز مربوطه ارائه شود.

بهترین متخصص طب کار در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص طب کار در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص سرطان پستان هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص سرطان پستان در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص طب کار در کرج، بهترین فوق تخصص طب کار در کرج، بهترین دکتر طب کار در کرج، بهترین دکتر طب کار در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص طب کار، لیست متخصص طب کار در کرج