بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران
بهترین فوق تخصص تغذیه در شرق تهران
بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران
بهترین فوق تخصص تغذیه در شرق تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران

بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر تغذیه شرق تهران و معرفی تعدادی از بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین دکتر تغذیه در  شرق تهران

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران بسیار حائز اهمیت است.

همه میدانیم که نوع غذایی که استفاده میکنیم؛ در سلامتی یا بیماری های جسمی ما تاثیر زیادی دارد؛ اما همه نمیدانیم که چه خوراکی هایی برای ما مفید است و چه خوراکی های مضر است!

باید برای امر به این مهمی حتما از یک فرد با تجربه و متخصص کمک بگیریم و چه کسی بهتر از پزشک متخصص تغذیه.

متخصص تغذیه کیست؟

پزشک متخصص تغذیه، همان فرد تحصیل کرده و با تجربه ای است که میتواند به همه کمک کند؛ تا با خوردن یا نخوردن بعضی از مواد غذایی به سلامت جسم آنها و البته بیشتر از همه میتواند به بیماران خاص مثل بیماران دیابتی، قلبی یا افراد چاق و لاغر کمک کند. اکثرا فکر میکنند، رفتن پیش دکتر تغذیه فقط برای چاق یا لاغر شدن است.

اما وقتی خیلی از اتفاقها یا بیماریها برای ما رخ میدهد، باید با پزشک تغذیه مشورت کنیم؛ اگر دچار یبوست شدیم، یا دچار چاقی یا لاغری یکباره شدیم، یا اگر بیماریهای خاصی بدون سابقه به سراغ ما آمد، در صورت بروز کاهش یا افزایش ناگهانی اشتها، دردهای معده و یا حتی برای رژیمهای دوران بارداری باید به پزشک تغذیه مراجعه کنیم. مشورت گرفتن از یک پزشک تغذیه به ما کمک میکند تا روند درمان ما برای برخی از بیماریها سریع انجام پذیرد.

بعضی از این بیماریها عبارتند از:

  • بیماران کلیوی
  • بیماران قلبی و عروقی
  • بیماران گوارشی
  • بیماران دیابتی
  • بیماران سرطانی

یک متخصص چه نوع رژیمی می دهد؟

باید بدانید که یک متخصص خوب باید بتواند برای تمام گروههای سنی، همچنین جنسی، یا بیماریهای مختلف رژیم غذایی و روش درمانی تغذیه ای بدهد.

به بعضی از این رژیم ها اشاره می کنیم که رایج ترند:

  • رژیم لاغری
  • رژیم چاقی
  • رژیم تثبیت وزن
  • رژیم دوران بارداری
  • رژیم دوران شیردهی
  • رژیم قبل و بعد از بارداری
  • رژیم برای افراد دچار فشارخون
  • رژیم ورزشکاران
  • رژیم افراد دارای آلرژی
  • رژیم بیماران گوارشی
  • رژیم بیماران دیابتی
  • رژیم برای افراد مسن و کودکان
  • رژیم برای افراد دارای پوکی استخوان

زمان مراجعه:

برای رفتن و مشورت گرفتن از پزشک تغذیه زمان خاصی اشاره نشده و ما همیشه و هر زمان که احساس کردیم لازم است، با فرد با تجربه ای برای بیماریهای روحی و جسمی خود مشورت کنیم و از او کمک بگیریم؛ میتوانیم به پزشک تغذیه مراجعه کنیم.

اما در برخی مواقع لازم است که حتما به پزشک تغذیه مراجعه کنید:

کلسترول بالا:

اگر آزمایش خود را گرفتید و متوجه شدید دارای کلسترول بالا هستید؛ حتما به پزشک تغذیه رفته و از او بخواهید تا با دادن رژیم غذایی به شما کمک کند تا کلسترولتان پایین بیاید و با این روش به نظر ساده از دچار شدن به بیماریهای قلبی جلوگیری کنید.

کاهش وزن:

اگر شما هم از روشهای مختلفی برای کاهش وزن کمک گرفته اید و به نتیجه دلخواه نرسیده اید، باید حتما به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید؛ تا او با در نظر گرفتن تمام شرایط سنی، وزنی، جسمی و روحی شما، کمک کند تا بتوانید به نتیجه واقعی برسید و یک رژیم خاص و کوتاه مدت را سرخود انجام ندهید. رژیم غذایی، شامل غذای لازم و مفید شخص و همچنین خواب و ورزش کافی است؛ که این برنامه ریزی امر باید توسط پزشک مخصوص صورت بگیرد.

بچه دار شدن:

اگر میخواهید باردار شوید، حتما برای سلامت خود و داشتن بدنی سالم برای طی کردن دوران حاملگی و تغذیه لازم جنین در رحم مادر، حتما از یک پزشک تغذیه مشورت بگیرید؛ تا در گذران این دوران مهم خود و فرزندتان دچار مشکل یا کمبودی نشوید.

سوزش معده:

رفلاکس یا سوزش سردل یکی از بیماریهای آزار دهنده است که خیلی از افراد با گروههای سنی را تحت تاثیر خود قرار میدهد؛ اما اگر دچار این مشکل شدید حتما به پزشک تغذیه مراجعه کنید تا او با در نظر گرفتن شرایط جسمی شما به حذف و اضافه کردن بعضی از مواد خوراکی بپردازد تا سبب کم شدن و از بین بردن این ناراحتی و بیماری شوید.

مکانیسم گوارشی:

عمل اجابت مزاج، یکی از مهمترین کارهای گوارشی است؛ که بدن شما باید حداقل روزی یکبار انجام دهد و اگر این عمل مهم انجام نپذیرد یعنی شما دچار یبوست هستید و این بیماری به بدن شما ضررهای زیادی وارد میکند. پس اگر همچین مشکلی دارید حتما با پزشک تغذیه خودتان در میان بگذارید و از او بخواهید تا با دادن رژیم غذایی سالم به شما و رفع بیماری شما کمک کند.

لاکتوز:

حتما شنیده اید که بعضی از افراد با خوردن هر نوع از لبنیات یا مقدار خاصی از لبنیات دچار سوزش و نفخ معده و این گونه دردها میشوند. این بخاطر وجود لاکتوز، در لبنیات است که به اصطلاح به برخی از افراد نمی افتد. شما با مشورت گرفتن از پزشک تغذیه می توانید مصرف این گروه از مواد غذایی را که لازم است برای بدن مشخص کنید و یا اینکه اگر نباید و نمیتوانید از این گروه کمک بگیرید، چه چیزهایی را جایگزین این گروه کنید تا به بدنتان آسیب نرسد و مواد لازم بدن تان تامین شود.

بیشتر مراجعه به پزشک تغذیه برای لاغری است که افراد با گرفتن رژیم های خودسرانه و آسیب هایی که از این روشها و روشهای پیشنهادی افراد غیر متخصص به آنها رسیده است؛ حال میخواهند با روشی اصولی و درست به وزن ایده آل برسند.

ویژگی های پزشک تغذیه:

یک کارشناس تغذیه، باید بداند که سلامت جسم و روح بیمارش بسیار مهم است و در دادن مشورت غذایی و همچنین توصیه های غذایی، بهداشتی و روحی که به بیمارش میکند؛ او را هم به خواسته خود که دلیل مراجعه اش بوده است برساند. همچنین اینکه از بروز بیماریهای دیگر جلوگیری کند.

تحلیل:

آنالیز یا تحلیل قدرت خاصی برای رسیدن به موقعیت است که یک پزشک تغذیه باید بتواند بیمارش را به طور کامل هم روحی و هم جسمی تحلیل و بررسی کند و توصیه های خود را کامل به او ارائه دهد. همچنین یک پزشک تغذیه، باید به روز باشد و از تمام اطلاعات بروز که در مورد علم تغذیه به وجود می آید، استفاده نماید.

سازماندهی:

یک پزشک با تجربه باید بیمارخود را به طور کامل بشناسد و تمام خواسته ها و معیارهای او را در نظر بگیرد؛ مثلا پزشکی که برای دانش آموزان توصیه هایی دارد، باید تمام شرایط آنها را بداند. همچنین نوع تغذیه و حتی درآمد هر بیمار را برای تجویز توصیه های غذایی بداند و با کمک گرفتن از دانسته های خود، بهتر بتواند به بیمارش کمک کند.

 

اگر به دنبال متخصص چشم هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در شرق تهران می‌کنیم.

 

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص تغذیه در شرق تهران، بهترین فوق تخصص تغذیه در شرق تهران، بهترین دکتر تغذیه شرق تهران، بهترین دکتر فوق تخصص تغذیه در شرق تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص تغذیه، لیست متخصص تغذیه در شرق تهران