بهترین متخصص تغذیه در تهرانپارس
بهترین فوق تخصص تغذیه در تهرانپارس
بهترین متخصص تغذیه در تهرانپارس
بهترین فوق تخصص تغذیه در تهرانپارس
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص تغذیه در تهرانپارس

بهترین متخصص تغذیه در تهرانپارس

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر تغذیه تهرانپارس و معرفی تعدادی از بهترین متخصص تغذیه در تهرانپارس بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین دکتر تغذیه در تهرانپارس

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص تغذیه در تهرانپارس بسیار حائز اهمیت است.

عادات غذایی:

یکی از اصولی که هر انسانی باید در زندگی خود رعایت کند و آن را مهم تلقی کند. رژیم و عادات غذایی اش است. چرا که این فاکتور در صورت مناسب بودن سلامت جسمی و روحی فرد را تا حدود بسیاری تضمین میکند؛ اما باید حتما این موضوع را در نظر بگیرید که برای تعیین یک رژیم غذایی نمیتوان به تنهایی عمل کرد و باید به سراغ فردی که دانش و اطلاعات کافی را در این زمینه دارد مراجعه کنیم. یک متخصص تغذیه خوب فردی است که با توجه به سن و شرایط جسمی فرد برای او به صورت منحصرا برنامه ی غذایی را تهیه و ارائه کند.

متخصص تغذیه کیست؟

کسی که بتواند با توجه به اطلاعات و دانش آکادمیک خود شمارا به سمت بهترین برنامه ی غذایی سوق دهد. تنها افراد سالم نیستند که به سراغ دکتر تغذیه می روند. دکتر تغذیه برای افرادی که بیماری های خاص مانند افراد با مشکلات قلبی، خانم های باردار، افراد دیابتی و… دارند نیز میتواند برنامه ی غذایی بنویسد. یک دکتر تغذیه ی خوب فردی است که نه تنها رژیم غذایی مناسبی به شما می دهد بلکه با دلسوزی و ایجاد انگیزه برای شما این امکان را به شما میدهد تا به طور دقیق و منظم آن را دنبال کنید و به سلامت جسمی مورد نظر و دلخواه خود برسید.

بیمارانی که باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند!

این باور غلط است که شما احساس کنید تنها برای گرفتن رژیم های چاقی و یا لاغری باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید. در ادامه ی مطلب برای شما مواردی را ذکر میکنیم که شما در صورت مشاهده باید به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

  • در مواقعی که شکم شما به صورت منظم کار نکند.
  • اگر هنگام مصرف لبنیات دچار دل درد، دل پیچه و یا نفخ می شوید.
  • اگر دچار سوزش و یا رفلکس معده هستید.
  • اگر دچار کاهش و یا افزایش شدید و ناگهانی اشتها شده اید.
  • اگر قصد بارداری دارید بهتر است برای آماده کردن بدن خود برای این دوران تحت نظر پزشک متخصص تغذیه باشید.

در صورت مشاهده ی موارد فوق بهتر است سریعا با یک پزشک متخصص تغذیه مشورت کنید. نکته ی دیگری که شایان ذکر است این است که یک رژیم غذایی مناسب میتواند باعث تسریع روند درمان بسیاری از بیماری ها شود.

برخی از این بیماری ها عبارتند از:

  • بیماران کلیوی
  • بیماران قلبی و عروقی
  • بیماران دیابتی
  • بیماران گوارشی و کبدی
  • بیماران سرطانی

متخصص تغذیه چه نوع رژیم هایی را میتواند ارائه دهد!

یک متخصص تغذیه ی کار بلد و ماهر فردی است که میتواند برای تمامی سنین (کودکان، نوجوان، جوان و بزرگسال) رژیم غذایی مناسب را تهیه کند و برای افراد چاق یا لاغر رژیم خوب و و متناسب با شرایط جسمی آنهارا ارائه دهد.

این رژیم ها عبارتند از:

  • رژیم چاقی
  • رژیم لاغری
  • رژیم بعد از زایمان
  • رژیم غذایی تثبیت وزن فرد
  • رژیم غذایی برای دوران بارداری
  • رژیم شیر دهی
  • رژیم غذایی برای افراد مسن و همچنین کودکان
  • رژیم غذایی مخصوص پوکی استخوان
  • رژیم غذایی برای چربی خون بالا
  • رژیم غذایی مخصوص برای درمان بیماری های گوارشی
  • رژیم غذایی مناسب جهت کنترل حساسیت و آلرژی
  • رژیم غذایی مناسب برای افراد ورزشکار

چه زمانی باید به متخصص تغذیه مراجعه کنیم؟

این باور را کنار بگذارید که تنها برای دریافت رژیم های چاقی و لاغری باید به نزد یک متخصص تغذیه رفت و فراموش نکنید که یک متخصص تغذیه ی خوب میتواند شمارا در درمان بسیاری از مشکلات جسمی و روحی راهنمایی کند. رژیم های غذایی خاصی برای درمان بسیاری از مشکلات شما وجود دارد، در این مطلب قصد داریم به برخی از مشکلاتی که با رژیم های غذایی میتوان آن هارا حل کرد، اشاره کنیم.

اگر این علائم را دارید به متخصص تغذیه مراجعه کنید!

زمانی که مشخص شود دارای کلسترول بالا هستید

اگر بعد از آزمایش خون متوجه شدید که دارای کلسترول بالایی در بدن خود هستید بهتر است سریعا نزد یک پزشک متخصص تغذیه بروید. در این صورت متخصص میتواند شمارا در انتخاب غذاهایی که برای سلامتی شما وهمچنین برای کاهش کلسترول مناسب هستند، راهنمایی کند. کلسترول بالا میتواند سبب بروز بیماری های قلبی و نهایتا سبب حملات قلبی شود. شما حتما باید این موضوع را جدی بگیرید.

شما تمام روش های کاهش وزن را امتحان کرده اید، ولی موفق نشده اید!

منظور ما در این بخش استفاده از رژیم های خودسرانه و کوتاه مدت نیست. احتمال دارد یک رژیم لاغری اصولی، خواب کافی و فعالیت بدنی کافی را داشته باشد، اما تغییری در وزن خود مشاهده نکند. ممکن است این افراد در بدن خود مشکلاتی را دارا باشند که خودشان از وجود آن نا آگاه باشند.

میخواهید بچه دار شوید.

یکی از مواردی که برای آن باید به دکتر تغذیه مراجعه کنید زمانی است که قصد دارید بچه دار شوید. یک بدن سالم در دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است که یک متخصص تغذیه ی خوب میتواند شما را برای رسید به آن کمک کند.

سوزش سر دل یا رفلاکس معده!

علائم ناشی از این بیماری به کمک یک متخصص تغذیه ی ماهر میتواند به حداقل برسد و یا از بین رود. دکتر تغذیه علاوه بر تنظیم رژیم غذایی مناسب طبق شرایط جسمیتان، اقدام به بررسی و تشخیص مواد غذایی که سبب بدتر شدن اوضاع معده شما می شود، میکند. دکتر تغذیه میتواند برنامه غذایی روزانه ی شما را بررسی کند و مواردی را که میتواند باعث افزایش سوزش شدید معده ی شما کند از برنامه ی شما حذف کند.

اگر مکانیسم گوارشی شما بی نظم است.

در ابتدا باید متوجه باشید که این موضوع یکی از مشکلات مهم در ارتباط با سلامت بدن شما است. به طور معمول روده ی بدن شما در یک روز باید یک یا دوبار کار کند. اگر شما ب طور روزانه و مرتب عمل اجابت مزاج را انجام ندهید، پس دچار یبوست هستید.

پس اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادید که در روز عمل اجابت مزاج را انجام نمیدهند، یبوست دارید و باید حتما برای رفع این مشکل به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنید. او میتواند با بررسی وضعیت شما رژیم غذایی را بنویسد که میتواند مشکل شمارا تا حدودی حل کرده و علائم ناشی از آن را به حداقل برساند یا به طور کامل حل کند.

زمانی که لبنیات مصرف می کنید، دچار شکم درد می شوید!

ممکن است برایتان مسائلی ناگهانی مانند درد، التهاب، نفخ و اسهال و… پیش بیاید که شما دلیل آن را ندانید؛ اما جالب است بدانید که بیشتر نفخ و درد های ناگهانی شکم مربوط به مصرف لبنیات شما است. در واقع این بدان معناست که معده ی شما تحمل و توانایی هضم لاکتوز را ندارد.

اینکه معده ی فردی نتواند لاکتوز را تحمل کند به دوز مصرفی آن نیز بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است شما با خوردن چند قاشق غذاخوری بستنی دچار مشکل نشوید اما اگر این میزان به مقدار بیشتری تبدیل شود شما عوارض ناگهانی را تجربه کنید. یک متخصص خوب باید تشخیص دهد شما میتوانید در رژیم غذایی خود لبنیات داشته باشید یا خیر و اگر خیر به شما کمک کند تا تمام مواد مغذی موجود در لبنیات را ازطریق دیگر مکمل ها دریافت کنید.

هرروشی را برای لاغر شدن امتحان کرده اید، اما موفق نشده اید!

احتمال دارد که شما هر راهی را برای کاهش وزن و لاغری امتحان کرده باشید اما نتیجه نگرفته باشید یا اینکه وزن ازدست داده اید اما بلافاصله بعد از قطع رژیم دوباره به وزن قبلی خود برگشته اید و دوباره افزایش وزن پیدا کرده اید. این نکته را هرگز فراموش نکنید که حتما برای گرفتن چنین رژیمی به سراغ یک فرد متخصص بروید و سر خود هیچ رژیمی را امتحان نکنید چراکه ممکن است عوارض نا خوشایندی را به دنبال داشته باشد. متخصص تغذیه میتواند به خوبی شما را در تغییر سبک و شیوه ی زندگی کمک کند. پیشنهاد ما به شما این است که درقدم اول به دنبال یک متخصص تغذیه ی خوب و ثابت شده باشید تا به شما در یادگیری رفتار های سالم وعادات غذایی سالم و همچنین شناسایی مواد غذایی مضر کمک کند.

متخصص تغذیه چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک کارشناس تغذیه نقش بسیاری مهمی را در بهداشت و سلامت افراد، ایفا میکند. یک پزشک متخصص تغذیه ی خوب میتواند در مورد چگونگی غذا خوردن سالم، به جلوگیری از ابتلا به بیماری ها و ارتقاء سلامتی افراد کمک کند. با این حال یک متخصص تغذیه ی خوب، نیاز به برخی از ویژگی های خاص از جمله تفکر تحلیلی، مهارت های مردمی و دانش فنی دارد.

قدرت آنالیز و تحلیل:

برای هر فرد در هر زمینه ای به خصوص برای یک پزشک متخصص تغذیه ذهن تحلیلی یک کلید موفقیت خواهد بود. یک متخصص تغذیه هنگام مراجعه ی بیماران خود با آن ها صحبت کرده و از برنامه ی غذایی و عادات آن ها در غذا خوردن با خبر میشود و با بررسی و تحلیل همه ی جوانب و موارد پیش رو به درمان و حل مشکل مریض خود می پردازد. یکی دیگر از ویژگی های یک پزشک خوب در هر زمینه ای که میتوان به آن اشاره کرد به روز کردن مطالب علمی و دانش خود است. یک پزشک متخصص تغذیه ی خوب باید درک کند که اطلاعات جدید چگونه بر روی تصمیمات آن ها تاثیر بگذارد و از استدلال برای نقاط ضعف و قوت، در رویکرد های خود به مشکلات مراجعه کنند گان بپردازد.

سازماندهی:

متخصصان تغذیه با مراجعه کنندگانی که نیاز های متنوعی دارند. برخورد خواهند داشت؛ بنابراین مهارت‌های سازماندهی، اهمیت بالایی دارند به عنوان مثال متخصصین تغذیه مدارس یا کافه تریا که در مدرسه یا کافه کار میکنند، باید از نیازهای تغذیه ای مشتریان و هزینه ی غذایی آن ها آگاه باشند. متخصصان تغذیه باید سئوابق دقیق خودرا حفظ کرده و در کارها ی اداری روتین خود، منظم و زمان خود را مدیریت کنند.

اگر به دنبال متخصص چشم هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در تهرانپارس می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص تغذیه در تهرانپارس، بهترین فوق تخصص تغذیه در تهرانپارس، بهترین دکتر تغذیه تهرانپارس، بهترین دکتر فوق تخصص تغذیه در تهرانپارس کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص تغذیه، لیست متخصص تغذیه در تهرانپارس