بهترین متخصص جراحی بینی در تهرانپارس
بهترین فوق تخصص جراحی بینی در تهرانپارس
بهترین متخصص جراحی بینی در تهرانپارس
بهترین فوق تخصص جراحی بینی در تهرانپارس
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص جراحی بینی در تهرانپارس

بهترین متخصص جراحی بینی در تهرانپارس

 بينی از مهم ترين اعضای صورت می باشد و عملكردی حياتی برای انسان دارد و ایجاد هر گونه اختلالی در آن موجب بروز مشكلاتی برای فرد می شود. امروزه در كشور ما جراحی بينی از رايج ترين عمل های جراحی می باشد و افراد بسیاری با هدف رفع ایرادات و عیوب بینی اقدام به انجام آن می کنند.

بيشتر افراد، تنها به ظاهر و زيبایی بينی توجه دارند و نسبت به مسائل ديگر توجهی ندارند؛ بنابراین تنها به دنبال کوچک کردن بینی می باشند و مسائل تنفسی را نادیده می گیرند. جراحی بینی صرفا جنبه زیبایی ندارد و افرادی که از مشکلاتی همچون پولیپ بینی، انحراف بینی و غیره رنج می برند نیز می توانند این اختلالات را با جراحی بینی رفع و درمان نمایند.

برخی از افراد با مشکلات همچون تنگی نفس به جراح بینی مراجعه می کنند که در این شرایط جراح بینی همراه با اصلاح وضعیت تنفسی فرد می تواند فرم و شکل بینی وی را در صورت تمایل خود بیمار تغییر دهد. بنابراین با جراحی بینی می توان به رفع و درمان مشکلات تنفسی و مشکلات ظاهری بینی بصورت همزمان نیز‌ پرداخت.

بهترین دکتر جراح بینی در تهرانپارس

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر جراح بینی تهرانپارس و معرفی بهترین متخصص جراح بینی در تهرانپارس بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

معیارهای اساسی در پیدا کردن بهترین متخصص جراح بینی در تهرانپارس:

تخصص جراح و مدرک تحصیلی:

بهترین جراح بینی، باید پزشکی باشد که در زمینه تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی تحصیل کرده است. یک جراح زیبایی، درواقع نخست ۷ سال دوره پزشکی عمومی را طی کرده است. سپس به مدت ۴ سال دوره تخصص جراحی عمومی را طی می‌کند. پس از آن در زمینه جراحی‌های پلاستیک و زیبایی به مدت ۵ سال، دوره فوق تخصصی را می‌گذراند.

 باید توجه کنید که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، از نظر دانش پزشکی و مهارت‌های لازم در جراحی، یک گام از جراح عمومی جلوتر است. بسیاری از پزشکانی که دوره تخصصی جراحی عمومی را گذرانده‌اند. در زمینه جراحی‌های پلاستیک و زیبایی مانند جراحی بینی فعالیت می‌کنند؛ اما فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، ۵ سال بیشتر از جراح عمومی در این زمینه درس خوانده است؛ درواقع یک فوق تخصص به صورت کاملا آکادمیک و حرفه‌ای دانش جراحی پلاستیک را کسب کرده است.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی از چند جنبه بر دیگر پزشکان متخصص و جراحان عمومی، برتری دارد:

در زمینه عمل‌های جراحی پلاستیک و زیبایی، تحصیلات دانشگاهی بیشتری دارددر مراکز درمانی معتبر و بهتری، مشغول به خدمت استبه دلیل سابقه بیشتر، تعداد عمل‌های جراحی بینی بیشتری انجام داده است.

یکی دیگر از نکات مهم در زمینه تخصص و دانش پزشکی بهترین دکتر جراح بینی می‌تواند جایگاه علمی پزشک به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد. بی‌شک پزشکی که خودش به تدریس و آموزش دانش جراحی پلاستیک و زیبایی پرداخته است، در این زمینه نیز مهارت و تخصص کافی را دارد.

یک جراح رینوپلاستی، انجام عمل زیبایی بینی را با توجه به وضعیت جسمانی و روانی بیمار تقبل می کند و در مواردی که می توان به روشی غیر از جراحی به اصلاح بینی پرداخت، روش های کم خطرتر را پیشنهاد خواهد داد. دسترسی به جراح رینوپلاستی در موارد ضروری که فرد ممکن است دچار عوارض پس از عمل گردد، باید به راحتی امکان پذیر باشد.

میزان مهارت و تجربه:

تعداد عمل: نخستین نشانه مهارت بالای یک جراح بینی، تعداد بالای عمل‌های جراحی او است. برای فهمیدن این موضوع می‌توانید تعداد تصاویر عمل‌های جراحی بینی او را بررسی کنید. روی این تصاویر باید لوگو و نام دکتر آمده باشد تا مطمئن باشید که کار خود همان پزشک است.

میزان شلوغی کلینیک و یا تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که در آنها کار میکند. با بررسی کیفیت نمونه‌کارها نیز می‌توانید به مهارت جراح پی ببرید. بهترین جراح بینی حتما باید در همه زمینه‌ها و جراحی مشکلات مختلف بینی، نمونه‌کارهایی ارائه کرده باشد. دیدار حضوری و از نزدیک با یکی از بیماران قبلی آن پزشک و بررسی بینی او از نزدیک، بسیار مفید خواهد بود.

اخلاق حرفه ای و دلسوزانه:

هرچقدر که بهترین جراح بینی باید در انجام عمل جراحی مهارت داشته باشد، به همان میزان نیز باید از اخلاق حرفه‌ای و همدلی برخوردار باشد و مراعات حال بیمار خود را نیز بکند. پزشک باید به عنوان یک فرد امین و مورد اعتماد، به درستی مراجعه کننده خود را معاینه و وضعیت او را از تمام جوانب بررسی کند.

کلینیک و تجهیزات پیشرفته:

مکانات و تجهیزات کلینیک، استفاده از روش‌ها و ابزارهای به‌روز، کادر درمانی و مشاوران مجرب و قابل اعتماد، فضاسازی و طراحی داخلی مناسب، توجه به آسایش و راحتی مراجعان و …، همه از نشانه‌های یک جراح خوب بینی است.

برای مثال بهترین جراح بینی باید تجهیزات تصویربرداری مناسبی داشته باشد تا بتواند به خوبی روند تغییرات بینی و چهره شما را ثبت کند. همچنین نمایش تصویر بینی شما پس از عمل جراحی و آماده کردن شما برای پذیرفتن تغییرات چهره، یکی از ویژگی‌های مهم بهترین جراح بینی است.

معیارهایی که بهترین متخصص جراح بینی در تهرانپارس باید رعایت کند:

تقویت بینی به جای کاهش بافت های آن:

در رینوپلاستی بینی به جای کم کردن و کاهش بافت های پشت بینی با تقویت و افزایش حمایت پایه‌ی بینی در ناحیه ی نوک بینی، قوز بینی اصلاح می شود.

عروسکی نکردن بیش از حد بینی:

یکی از زیباترین حالت پشت بینی، حالتی است که اصطلاحا پشت بینی قوی نامیده می شود. امروزه اکثر متقاضیان جراحی پلاستیک بینی خواهان تغییرات طبیعی در بینی هستند.

از لحاظ زیبایی شناختی قوس دار شدن بینی اصلا زیبا نیست و یک پشت بینی قوی باید صاف یا حتی برخی اوقات کمی پری داشته باشد که این پر بودن پشت بینی خیلی از افراد را زیباتر می کند. در مردان نیز این پر بودن باید بیشتر از زنان بیشتر باشد.

قوی کردن پشت بینی:

در عمل های جدید بر عکس روش های قدیمی به هیچ وجه اتصالات غضروف های بینی در بخش های مختلف قطع نمیشود. برای کم کردن پهنای نوک بینی با روش های مخصوصی، تغییر حالت نوک بینی به شکل طبیعی بدون برداشتن غضروف ها انجام می شود. بنابراین نوک بینی حالت طبیعی داشته و پهنای طبیعی آن، آن چنان خود را نشان می دهد که انگار بدون برداشتن غضروف ها انجام شده است.

تقویت ساختار بینی:

برای رفع افتادگی بینی طبیعی از روش های تقویتی استفاده می شود تا علاوه بر دوام طولانی مدت، ظاهر طبیعی بینی حفظ شود.

به حداقل رساندن مصرف تامپون بینی با رعایت اصول رینوپلاستی:

به حداقل رساندن برش ها و زخم ها یک اصل مهم در جراحی بینی می باشد. امروزه در بیشتر جراحی های بینی سعی می شود از تامپون بینی استفاده نشود تا ناراحتی و درد بعد از عمل به حداقل خود برسد.

کم کردن ضربه ها و برش های بافتی و استخوانی:

کم کردن ضربه ها و برش های بافتی و استخوانی حین عمل باعث به حداقل رسیدن خون مردگی ها و تورم بافتی می شود، در نتیجه بیمار پس از یک هفته می تواند فعالیت های خود را شروع کند.

کوچک نکردن سوراخ بینی:

در این جراحی ها سوراخ های بینی به هیچ عنوان دست نمی خورد، زیرا این کار به چهار دلیل بسیار غیر منطقی صورت می گیرد. اول آن که در بیشتر موارد دست خوردن سوراخ های بینی کاملا مشخص می شود و مشخص است که فرد جراحی شده، چون چین کنار پره ی بینی از بین خواهد رفت و بازسازی و اصلاح این چین و فرو رفتگی طبیعی تقریبا غیر ممکن می باشد. در صورتی که جراحی بینی غیرطبیعی باشد عوارض زیر مشاهده خواهد شد:

چسبندگی داخل بینی:

اگر برش ها و زخم های جراحی با دقت ترمیم نشوند، بافت های داخل بینی به هم می چسبند و احساس چسبندگی داخل بینی به فرد دست می دهد.

 باقی ماندن انحراف تیغه بینی:

در اثر عدم اصلاح انحراف تیغه وسط بینی توسط جراح ایجاد می شود از آنجا که به دنبال عمل جراحی پلاستیک بینی حجم بینی حداقل 13% کاهش می یابد در صورتی که انحراف قبلی اصلاح نشود امکان ایجاد گرفتگی بینی وجود دارد.

 کوچک شدن بیش از اندازه پره های بینی:

در افرادی که ضخامت پوست زیاد است (بینی های گوشتی) یا در هر فردی که پره های بینی از حد استاندارد بزرگتر باشد کوچک کردن پره های بینی باعث زیباتر شدن بینی خواهد شد ولی در صورتی که این کوچک سازی بیش از اندازه انجام شود نتیجه عکس خواهد داد و علاوه بر ایجاد ظاهر نامطلوب باعث تنگی راه هوایی بینی نیز خواهد شد.

مشکلات تنفسی

برخی از افراد پس از جراحی بینی دچار مشکلات تنفسی می شوند. اختلال در عملکردهای حیاتی بینی قسمت های دیگر بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. نداشتن خواب راحت شبانه و محرومیت از اکسیژن موجب کسالت و بیحالی در طول روز می شود.

نفس نکشیدن از بینی، خشکی مجاری تنفسی و ضعف سیستم دفاعی را در پی دارد. گرفتگی شدید بینی و التهاب ناشی از آن سبب بسته شدن تخلیه سینوس های اطراف بینی می شود و موجب درد سینوسی، سردرد خواهد شد.

از علائم گرفتگی راه هوایی بینی تودماغی شدن صدا است. از علائم دیگر اختلال عملکرد بینی، اختلال بویایی، احساس سرماخوردگی طولانی، خرخر و مشکلات تنفسی حین خواب نیز می باشد

مراحل انجام عمل بینی توسط بهترین متخصص جراح بینی در تهرانپارس:

بیهوشی:

بسته به میزان پیچیدگی عمل و نظر جراح، بی‌حسی موضعی از طریق تزریق دارو به بینی و یا بیهوشی عمومی از طریق استنشاق و یا تزریق وریدی، استفاده می‌شود.

نوع عمل و برش بینی:

عمل جراحی زیبایی بینی با توجه به آناتومی بینی فرد و تغییراتی که باید اعمال شود، طبق نظر پزشک معالج به دو صورت باز و بسته انجام می‌شود. در جراحی به شیوه‌ی بسته تغییرات کمتری روی بینی انجام می‌شود و عمل نسبت به حالت جراحی باز سبک‌تر است.

در این نوع عمل، برش‌ها، در داخل بینی پنهان می‌شوند و معمولاً به صورت سرپایی انجام می‌گیرند. شیوه‌ دیگر، جراحی باز بینی است. در این شیوه، کل نوار بافت باریکی که سوراخ‌های بینی را از هم جدا می‌کند (سپتوم)، برش می‌خورد و از بیرون یک برش کوچک در زیر بینی مشاهده می‌شود.

از طریق این برش پوستی که استخوان‌ها و غضروف بینی را پوشانده است، به آرامی بالا برده می‌شود تا جراح بتواند استخوان‌ها و غضروف‌های زیر پوست را دوباره تنظیم و به عبارتی طراحی کند.

تغییر شکل ساختار بینی:

در روند عمل جراحی زیبایی بینی حتی برای بینی‌های بزرگ احتمال دارد که جراح، به غضروف اضافه برای پیوند به بینی، نیاز پیدا کند. این غضروف از جداره‌ی وسط بینی و در صورت نیاز از غضروف گوش برداشته می‌شود.

اصلاح فرم بینی:

اگر تیغه‌ی بینی کج باشد و بینی اصطلاحاً دچار انحراف باشد؛ در طول عمل، این انحراف اصلاح می‌گردد و عیوب فرم بینی برطرف می‌شود. این تغییر باعث بهبود وضعیت تنفس فرد نیز می‌گردد.

اتمام عمل و بستن برش ایجادشده:

هنگامی که ساختار و فرم بینی به شکل مورد نظر تبدیل شود، پوست و پوشش روی بینی برگردانده می‌شود و برش را متناسب با نوع آن بخیه می‌زنند. اگر با توجه به گستردگی عمل نیاز بود که برش‌های دیگری ایجاد شود، در چین‌های طبیعی بینی برش خورده می‌شود که رد آن کمتر به چشم بیاید.

مراقبت بعد از عمل و مشاهده‌ی نتایج:

بنا بر توصیه‌ و ترجیح پزشک بینی پس از عمل آتلی بر روی بینی قرار می‌گیرد و بینی پانسمان می‌شود. شدت این پانسمان بستگی به شیوه‌ی عمل و صلاحدید جراح دارد. بعد از عمل در صورت گرفتن بیهوشی، شما در اتاق ریکاوری قرار خواهید گرفت. در این اتاق پرسنل بر بازگشت شما به حالت بیداری نظارت می‌کنند.

ممکن است طبق نظر دکتر و پیچیدگی عمل، همان روز مرخص شوید یا یک شب را در بیمارستان سپری کنید البته افرادی که در کلینیک عمل می‌شوند معمولا چند ساعت پس از عمل مرخص می‌گردد.

مناسب ترین زمان جراحی بینی توسط بهترین متخصص جراح بینی در تهرانپارس:

بهترین سن عمل بینی، رسیدن به بلوغ کامل جسمی است. همچنین نباید از سن جوانی و دوران سلامت و شادابی پوست صورت نیز زیاد فاصله گرفت. معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی سن مناسبی برای انجام عمل جراحی بینی است. در این بازه سنی، هم فرد به بلوغ کامل رسیده و اجزای صورت کاملا رشد کرده‌اند؛ هم تصمیم فرد از سر احساسات و شرایط خاص دوران نوجوانی نیست؛ و همچنین هنوز پوست خاصیت الاستیک و کشسانی خود را از دست نداده است.

متخصص جراحی بینی پیش از رسیدن به بلوغ کامل، در رشد صورت فرد تاثیرات بسیار منفی خواهد گذاشت. به گونه‌ای که ممکن است چهره فرد در بزرگ سالی از حالت نرمال خارج شود. جراحی بینی در سنین بالا نیز با مشکل ترمیم دیرهنگام روبرو خواهد شد. درواقع پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد، ترمیم بینی دیرتر انجام‌ می‌شود و تورم پس از جراحی نیز به سادگی رفع نخواهد شد.

بهترین متخصص جراح بینی در تهرانپارس

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص جراح بینی در تهرانپارس بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص چشم پزشک هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در تهرانپارس می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص جراح بینی در تهرانپارس، بهترین فوق تخصص جراح بینی در تهرانپارس، بهترین دکتر جراح بینی در تهرانپارس، بهترین دکتر فوق تخصص جراح بینی در تهرانپارس کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص جراح بینی، لیست متخصص جراح بینی در تهرانپارس