بهترین متخصص اطفال در تهران
بهترین فوق تخصص اطفال در تهران
بهترین متخصص اطفال در تهران
بهترین فوق تخصص اطفال در تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص اطفال در تهران

بهترین متخصص اطفال در تهران

 پزشک اطفال یکی از گرایش‌هی رشته‌ی پزشکی ا است. که بعد از گذراندن پزشک عمومی به‌صورت تخصصی درزمینه‌ی بیماری کودکان آموزش می‌بینند. آینده کاری پزشک اطفال نیز بسیار مناسب است. به همین دلیل افراد زیادی تلاش می‌کند؛ که در این گرایش آموزش ببینند؛ و مدرک خود را بگیرند.

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر اطفال تهران و معرفی تعدادی از بهترین متخصص اطفال در تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

پزشک اطفال:

متخصص اطفال برگرفته از یک واژه یونانی است. که بخش pais به معنی کودک و بخش iatros به معنای شفادهنده یا پزشک است. یک متخصص اطفال باید درزمینه‌ی مراقبت‌های پزشکی مخصوص به کودکان تخصص لازم و تبحر کافی داشته باشد.

آبراهام جکوبی در آلمان دوره پزشکی خود را گذراند. برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت. در نیویورک اولین کلینیک کودکان را راه‌اندازی کرد. درواقع آبراهام جکوبی را پدر طب اطفال می‌گویند.

از زمان‌های قدیم نسخه‌های خطی درزمینه‌ی طبابت اطفال وجود داشته است. که از اواخر قرن نوزدهم متخصص اطفال یکی از شاخه‌های مجزا به‌حساب آمد. می‌بایست پزشک اطفال به‌صورت تخصصی درزمینه‌ی کودک و بیماری‌هایش آموزش می‌دیدند.

امروزه یکی از رشته‌های پرطرفدار جامعه ایرانی رشته پزشکی است. رشته پزشکی زیرشاخه‌ها و گرایش‌های مختلفی دارد. تمامی افراد که وارد این رشته پزشکی می‌شوند. به مدت ۸ سال وقت خود را صرف گرفتن پزشکی عمومی می‌کنند. بعدازآن به‌صورت تخصصی گرایشی که به آن علاقه دارند؛ آموزش می‌بینند.

 در مقاله زیر شما قادر خواهید بود. یک پزشک اطفال خوب را برای فرزندتان بیابید. از ضرورت یک پزشک اطفال در زندگی فرزندتان مطلع می‌شوید. با وظایف یک پزشک اطفال آشنا ‌شوید. پس با ما همراه باشید.

تعریف بهترین متخصص اطفال در تهران:

پزشک اطفال پزشکی اس.؛ که کودک را ازلحاظ سلامت فیزیکی و سلامت روانی موردبررسی قرار می‌دهد.بیماری‌های کودکان را تشخیص می‌دهد.درمان متناسب با آن را برای کودک ارائه می‌دهد. به این پزشک، پزشک اطفال می‌گویند.

آشنایی با فعالیت  و عملکرد بهترین متخصص اطفال در تهران:

تمام خانواده‌ها برای فرزند خود باید یک پزشک اطفال بگیرند. تا کودکشان ازلحاظ جسمی و روحی تحت نظر باشد. و سلامتی‌اش در طول زمان تضمین شود. برای انتخاب یک پزشک اطفال، حتماً خانواده‌ها باید بتوانند یکسری تحقیقاتی را انجام دهند.

بهترین پزشک اطفال را برای کودکشان انتخاب کنند. که توانایی محافظت از سلامتی کودک را داشته باشد. درواقع پزشکی را باید انتخاب کنیم. که تخصص خود را حداقل سه سال به‌عنوان رزیدنت درزمینه‌ی کودکان گذرانده باشد.

آزمون مربوط به درمان و تشخیص بیماری‌های کودکان را گذرانده باشد. توانایی تشخیص بیماری کودک و درمان بیماری کودک را داشته باشد.

لزوم آموزش دیدن یک متخصص اطفال:

یک پزشک اطفال قبل از شروع طبابت خود باید آموزش‌های لازم درزمینه‌ی حفظ و نگهداری سلامت کودک دیده باشد. تخصص و مهارت لازم را در این زمینه کسب نموده باشد؛ و قادر باشد. از میان این‌همه بیماری مربوط به کودک، بیماری مرتبط با کودک شمارا تشخیص دهد.

متخصص اطفال باید اقدامات ضروری و لازم در هر دوره را بداند:

اقدامات لازم جهت درمان ارائه دهد. و از احتیاجات اولیه کودک از بدو تولد آگاهی داشته باشد. در سنین مختلف کودک بتواند از سلامتی جسمی و روحی او محافظت کند.

در هر سنی مثلاً کودک سه‌روزه تا ۲۱ سالگی، مراقبت‌هایش متفاوت است. و پزشک اطفال نسبت به آن باید تسلط کافی و مهارت لازم را داشته باشد. پزشک اطفال باید برنامه‌هایی ارائه دهد. تا در سنین مختلف، کودک دچار انواع بیماری‌های ناخواسته نشود. و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

پزشک اطفال باید سلامتی کودک در هرلحظه مدنظر بگیرد. و برنامه‌هایی جهت تسریع رشد و بهبود سلامتی به والدین ارائه دهد. مثل برنامه‌ای جهت رشد فیزیکی کودک، برنامه‌ای جهت رشد فکری کودک، برنامه‌ای جهت برقراری ارتباط کودک با دنیای بیرون درواقع رشد رفتارهای اجتماعی کودک، برنامه‌ای جهت یادگیری سریع و بررسی توانایی‌های کودک و تقویت نقاط ضعف کودک به والدین ارائه دهد.

اقدامات والدین هنگام مراجعه به متخصص اطفال:

 والدین می‌بایست از نگرانی‌های خود نسبت به فرزندشان با پزشک اطفال صحبت کنند. و مشاوره و راهنمایی‌های لازم را از پزشک اطفال بگیرند. والدین باید به‌صورت منظم با پزشک اطفال در ارتباط باشند. چراکه ارتباط قوی بین والدین و پزشک و همچنین با خود کودک سبب می‌شود. که نیازهای کودک در سنین مختلف شناسایی شود؛ و رفع این نیازها سبب می‌شود. تا کودک در کمال آرامش ازلحاظ فیزیکی و ذهنی رشد کند.

ازنظر انجمن پزشکی آمریکا، کودک همانند ابزاری است. که سبب ارتباط والدین با پزشک اطفال می‌شود. و والدین از طریق پزشک اطفال، کودک خود را بهتر می‌شناسند. و در رفع نیازهای کودک تلاش می‌کنند.

و یک ارتباط سالمی بین سلامت فیزیکی و سلامت ذهنی و اجتماعی کودک برقرار می‌کنند. پزشک اطفال تمام موارد موردنیاز جهت رشد کودک اعم از قد، وزن، بینایی و شنوایی را موردبررسی قرار می‌دهد.

در زمان‌های مناسب، واکسیناسیون کودکان را آماده می‌کند؛ و اندام‌های داخلی کودک مثل قلب و ریه را کنترل می‌کند. تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کند؛ تا کودک در کمال آرامش رشد کند.

ضرورت شناخت بهترین متخصص اطفال در تهران:

یک پزشک اطفال به‌طور اختصاصی می‌بایست بیماری‌های دوران کودکان را شناسایی کند. و جهت بهبود رشد کودک مشاوره‌های لازم به والدین بدهد؛ و متناسب باسن کودک، راهکارهای پیشگیرانه و درمان مؤثر را پیشنهاد دهد. وجود یک پزشک اطفال ضروری است؛ چراکه در حفظ سلامتی کودک کمک شایانی خواهد کرد.

اگر کودکی بیمار شود؛ متخصص اطفال می‌تواند نیازهای او را شناسایی و جهت درمان اقدامات لازم را انجام بدهد.

تخصص و مهارت یک پزشک اطفال تنها مربوط به دوران نوزادی نیست؛ بلکه تا بزرگ‌سالی نیز ادامه دارد. و با تمامی جنبه‌های رشد و پرورش کودک تا بزرگ‌سالی سروکار دارد.

در زمان‌های قدیم  کودکان اگر بیمار می‌شدند؛ والدین آن‌ها را به نزد پزشک بزرگ‌سالان می‌بردند. ولی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به دلیل متفاوت بودن بیماری‌های کودکان با بزرگ‌سالان، درزمینه‌ی کودکان و بیماری‌های کودکان یک‌رشته تخصصی در نظر گرفته شد. که به‌صورت مجزا به بررسی عوامل و شرایط رشد کودک و بیماری‌های کودکان می‌پردازد. چراکه عکس‌العملی کودک به بیماری، دارو و محیط بستگی به سن کودک دارد.

علت مراجعه والدین به بهترین متخصص اطفال در تهران:

یکی از دلایلی که والدین به پزشک متخصص اطفال مراجعه می‌کنند؛ رشد کودک است؛ والدین می‌بایست این نحوه رشد را بررسی کنند. اما این بررسی‌ها گاه در توان والدین نیست. به همین دلیل والدین نیاز به مشاوره و راهنمایی در زمان‌هایی که کودک بیمار است؛ رادارند.

 پس انتخاب یک متخصص اطفال از بدو تولد کودک بر عهده والدین است. با انتخاب یک متخصص اطفال والدین از مراحل رشد کودک خود و عواملی که درروند رشد مؤثر هستند. آگاهی پیدا می‌کنند؛ و با ثبت این اطلاعات در پرونده‌ی کودک از فرازوفرود رشد سلامت کودک خود مطلع می‌شوند.

اطلاعات پزشکی کودک تا بزرگ‌سالی در یک پرونده ثبت می‌شود؛ این اطلاعات بسیار مفید هستند. و در هنگام بیماری کودک، به پزشک راهنمایی مناسب را می‌دهد. و پزشک متخصص بهتر می‌تواند؛ درمان مؤثر را ارائه دهد.

شغل پزشک اطفال را می‌توان یکی از مهم‌ترین مشاغل کشور دانست. به دلیل نیازی که به این حرفه در جامعه وجود دارد. این شغل محبوب‌ترین شغل در کشور به‌حساب می‌آید. که مردم توجه خاصی به حضور یک متخصص اطفال در زندگی کودک خود، خواهند داشت.

علت تحت نظر بودن کودک از بدو تولد توسط بهترین متخصص اطفال در تهران:

داشتن بیماری از بدو تولد:

بعضی از کودکان وقتی متولد می‌شوند؛ بیماری‌های خاصی نظیر ناهنجاری‌های قلبی و کلیوی، شکاف کام و لب و بعضی از بیماری‌های پنهان هستند. که در زمان تولد تشخیص داده نمی‌شود.

این کودکان اگر از بدو تولد تحت نظر باشند؛ مشکلات کمتری خواهند داشت. و احتمال بهبودی آن‌ها زیاد است. درواقع پزشک متخصص اطفال با معاینه‌ها و بررسی‌های لازم جهت رشد و بهبود سلامتی فیزیکی و روحی کودک اقداماتی را انجام می‌دهد.

با توجه به شرایط کودک درمان مؤثر و راهکارهای پیشگیرانه مؤثر را جهت ارائه بهبودی کودک ارائه می‌دهد. و والدین را قدم‌به‌قدم راهنمایی می‌کند. تا از سردرگمی والدین هنگام روبرو شدن با بیماری کودک جلوگیری شود.

ابتلاء به بیماری بعد از تولد:

با توجه به اینکه وقتی کودک به دنیا می‌آید. عوامل زیادی در اطراف کودک وجود دارد؛ که روی آن تأثیر می‌گذارد. و سلامت فیزیکی و روحی کودک تحت تأثیر این عوامل قرار می‌گیرند.

ثبت اطلاعات از بدو تولد می‌تواند کمک شایانی برای حفظ سلامتی کودک به‌حساب بیاید. والدین نیز با توجه به پرونده کودک می‌تواند از جزئیات سلامتی کودک خود آگاه شوند. و در زمان‌های مختلف متناسب با فرزندانشان اقدامات لازم را انجام دهند.

والدین از پزشک متخصص اطفال مطلع می‌شوند؛ که زمان واکسیناسیون، زمان تغذیه جامد، زمان غذاهای مکمل به کودک خود چه زمانی است. و از راهکارهایی که سبب سلامتی کودک می‌شوند مطلع  می‌گردند.

بروز بیماری در طول رشد کودک:

در طول رشد کودک، احتمال اینکه کودک به بیماری مبتلا شود؛ وجود دارد؛ والدین با مشاوره گرفتن از پزشک متخصص اطفال می‌توانند با انواع نشانه‌ها و علائم بیماری آشنا شوند.

والدین به‌محض مشاهده علائم در فرزند خود باید به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنند. بیشترین بیماری که والدین با آن روبرو هستند؛ عفونت گوش‌ها و ورم لوزه‌های کودک است.

می‌بایست والدین راهکارهای پیشگیرانه و راهکارهای درمان را از متخصص اطفال دریافت کنند. یکی از راهکارهای پیشگیرانه که از ایجاد بیماری‌های عفونی جلوگیری می‌کند؛ واکسیناسیون است.

وظایف بهترین متخصص اطفال در تهران:

  • ارائه مراقبت‌های جسمی، روحی و عاطفی به بیماران خود.
  • سرکار داشتن با سلامتی نوزادان، کودکان و نوجوانان.
  • انجام آزمایش‌های تشخیصی جهت تشخیص بیماری کودکان و به دست آوردن. اطلاعات مربوط به وضعیت پزشکی بیمار.
  • ارائه رژیم غذایی، بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها باراهنمایی و هدایت‌های لازم.
  • درمان بیماری‌ها، اختلالات  و آسیب‌ها و همچنین معالجه و دارو واکسیناسیون را  انجام می‌دهد.
  • درمان آسیب‌های جزئی، مشکلات حاد و مزمن سلامت، رشد فیزیولوژیکی و روانی و مشکلات تکاملی را درمان می‌کند.

محل کار یک متخصص اطفال:

  • بیمارستان‌ها.
  • مطب‌های خصوصی.
  • سازمان حفظ سلامت.
  • مراکز بهداشت عمومی.
  • کلینیک‌های بهداشت عمومی.
  • مدارس.
  • ارتش و دولت.

چگونگی محل کار متخصص اطفال:

مطب اغلب متخصصین اطفال مجهز به کتاب، اسباب‌بازی و وسایل سرگرم‌کننده است؛ تا کودک بتواند در آن محیط آرامش داشته باشد. و در کمال آرامش متخصصین بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. و آن‌ها را موردبررسی و معاینه قرار دهند؛ چراکه بعضی از کودکان ناراحت هستند. ترس خاصی از پزشک دارند.

به همین دلیل وجود چنین مکان‌هایی سبب می‌شود؛ که از ترس کودک کاسته شود. و بتوانند به‌راحتی با پزشک ارتباط برقرار کند. بعضی از کودکان هم سرکش هستند؛ و گاهی کودکان بی‌قرار هستند. و این تخصص یک پزشک متخصص است؛ که بتواند با او به‌راحتی ارتباط برقرار کند؛ صحبت کند.

احساس امنیت و آرامش را در کودک به وجود بیاورد. به همین دلیل اغلب مطب متخصصین اطفال به وسایل و تجهیزاتی مجهز است. که کودکان در آن محیط بتوانند به‌راحتی ارتباط برقرار کند. و آرامش و امنیت را احساس کنند.

پزشکان متخصص اطفال باید با صبر و شکیبایی خود تلاش کنند. تا با کودک ارتباط برقرار کند. و از ایجاد محیطی که تنش‌زا هست؛ شدیداً خودداری کنند.

تفاوت بین معالجه بزرگ‌سالان با معالجه اطفال:

همان‌طور که می‌بینیم؛ حتی ازلحاظ ظاهری بزرگ‌سالان با کودکان متفاوت است. انواع بیماری‌هایی که کودکان به آن دچار می‌شوند با انواع بیماری‌هایی که بزرگ‌سالان با آن مواجه می‌شوند. کاملاً متفاوت است. و درمان‌های متفاوتی دارند.

درواقع اندام‌های داخلی کودک نسبت به اندام‌های بزرگ‌سال رشد کمتری داشته است. پس نوع بیماری‌هایی که کودک به آن مبتلا می‌شود. با نوع بیماری که بزرگ‌سالان به آن مبتلا می‌شود. کاملاً متفاوت است. و رشد فیزیولوژیکی کودکان با بزرگ‌سالان کاملاً متفاوت هستند.

گاهی کودکان دچار نقص‌های مادرزادی می‌شوند. و مسائل مرتبط با عدم  رشد نوزادان یکی از بیماری‌های کودکان است. که پزشک متخصص راهکارهای ویژه و متفاوت از درمان بزرگ‌سالان را ارائه می‌دهند.

ارائه درمان، تشخیص بیماری و تجویز دارو از طرف پزشک متخصص با توجه به علائم و نشانه‌ها به سن کودک و بیمار بستگی دارد. حتماً باید پزشک متخصص و والدین در ارتباط باهم باشند. چراکه اغلب پزشکان متخصص به‌تنهایی نمی‌تواند استدلال کننده و تصمیم‌گیرنده باشند. و حتماً باید با والدین در تشخیص نوع بیماری تعامل داشته باشند.

درمان بزرگ‌سالان و کودکان توسط بهترین متخصص اطفال در تهران:

متخصص اطفال تقریباً ۷ سال درزمینه‌ی کودکان آموزش می‌بینند. و کودکان را درمان می‌کنند. به‌طوری‌که ۴ سال در دانشکده پزشکی آموزش می‌بینند. و سه سال  در بخش اطفال کار می‌کنند. این متخصصین می‌تواند تا سن ۲۱ سالگی افراد را مورد درمان قرار بدهند. و تنها در صورتی قادر خواهند بود؛ که بیماری‌های مربوط به بزرگ‌سالان را درمان کنند. که آموزش‌های لازم و مرتبط با بزرگ‌سالان را دیده باشند.

حوزه فعالیت یک متخصص اطفال مرتبط به دوران نوزادی، کودک نوپا، کودک و نوجوان و تا سن ۱۸ یا ۲۱ سالگی است. که می‌بایست متخصص اطفال مهارت و دانش کافی در این زمینه را به‌صورت تخصصی کسب نمایند.

بیماریهای که متخصصان اطفال با سروکار دارد:

  • بیماری‌هایی که منشأ جنینی دارند و در بزرگ‌سالی خود را نشان می‌دهند.
  • سیگار کشیدن در میان نوجوانان.
  • وجود سندرومی بنام انسفالوپاتی نوزادان که عملکرد عصبی نوزادان را مختل می‌کند.
  • مشکلات تنفسی، افسردگی، تشنج‌های پنهان و آگاهی غیرعادی.
  • دیابت نوع یک.
  • مشکلات قلبی عروقی دوران کودکی.
  • تومورهای مغزی در کودکان.
  • اختلالات مربوط به اوتیسم.
  • نوع تغذیه کودکان.
  • بیماری سلیاک.
  • عفونت‌های باکتریایی مربوط به  دوران کودکان.
  • قرار گرفتن کودکان در معرض مواد شیمیایی که در محیط‌زیست اطراف آن‌ها وجود دارد.

بهترین دکتر اطفال در تهران:

با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص اطفال در تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص غدد هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص غدد در تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص اطفال در تهران، بهترین فوق تخصص اطفال در تهران، بهترین دکتر اطفال در تهران، بهترین دکتر فوق تخصص اطفال در تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص اطفال، لیست متخصص اطفال در تهران