بهترین متخصص جراحی بینی در تهران
بهترین فوق تخصص جراحی بینی در تهران
بهترین متخصص جراحی بینی در تهران
بهترین فوق تخصص جراحی بینی در تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص جراحی بینی در تهران

بهترین متخصص جراحی بینی در تهران

دانش جراحی بینی تلفیقی از پزشکی، نقاشی، فیزیولوژی، آناتومی، مجسمه‌سازی و فیزیک است. در قدیم جراحی بینی را خلاف تعالیم دینی و مذهبی می‌دانستند؛ ولی امروزه به دلیل تأثیرگذاری این عمل در زیبایی و افزایش اعتمادبه‌نفس در افراد جراحی بینی ترویج یافت.

بهترین دکتر جراح بینی در تهران

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر جراح بینی تهران و معرفی بهترین متخصص جراح بینی در تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه جراحی بینی:

هزاران سال قبل در هندوستان از روش‌های ساده و ابتدایی برای ترمیم بینی استفاده می‌شد؛ مثلاً از پوست پیشانی برای ترمیم بینی استفاده می‌کردند. در قرن شانزدهم میلادی شخصی بنام Gasparo Tagliacozzi پوست بازو را به بینی وصل کرد تا خون‌رسانی جدید در بینی ایجاد شود.

کتاب جراحی نقص‌ها از طریق كاشتن، در سال 1597 به‌دست‌آمده است؛ این كتاب جزو اولین اسناد در مورد جراحی بینی است؛ زبان این كتاب لاتین است؛ در این کتاب، جراحی صورت افرادی كه در جنگ زخمی شده بودند؛ را کاملاً شرح و تفسیر می‌کند.

پدر عمل زیبایی John Orlando Roe اهل نیویورک در قرن نوزدهم برای اولین بار جراحی بینی را به‌صورت بسته انجام داد.

اولین جراح پلاستیک در ایران دکتر سیروس آصانلو است؛ که در سال 1319 بعد از گرفتن تخصص خود از انگلیس و آمریکا، به ایران بازگشت؛ و در سال 1321 در یک مرکز ترمیمی که خود تأسیس کرده بود؛ اولین عمل بینی را انجام داد. کشور ایران بعد از برزیل و آمریکا، بیشترین آمار جراحی بینی را دارد؛ به این دلیل که منطقه‌ی خاورمیانه بینی‌های بزرگی دارند؛ و سن افراد را بیشتر نشان می‌دهد؛ پس تمایل افراد خاورمیانه به عمل زیبایی بیشتر است.

باوجود هزینه‌ی بالای جراحی بینی، سالانه ۲۰۰ هزار نفر در ایران باهدف داشتن بینی‌های کوچک و صورت‌های زیباتر، عمل جراحی زیبایی بینی را انجام می‌دهند. آمار جراحی بینی در ایران هفت برابر آمریکا است.

جراحی بینی یا رینوپلاستی:

با پیشرفت علم و تکنولوژی درزمینه‌ی پزشکی بخصوص درزمینه‌ی جراحی بینی یا رینوپلاستی، افراد زیادی تمایل دارند؛ این عمل زیبایی را انجام دهند. جراحی بینی در نوع خودش سخت‌ترین تخصص بشمار می‌آید؛ به دلیل خطرپذیری و حساسیت بالای این عمل جراح بینی علاوه برداشتن تخصص می‌بایست مهارت و تجربه کافی در مورد روش‌های نوین جراحی و تجهیزات جدید داشته باشد؛ تا عمل موفقیت‌آمیزی داشته باشد. بر اساس مطالب بالا آمار عمل جراحی بینی در ایران بالا است؛ پس

علاوه بر پزشکان، افرادی که جراحی‌هایی را جهت زیباسازی بینی انجام می‌دهند؛ معتقدند که جراحی بینی از میان همه‌ی جراحی‌ها، سخت‌ترین جراحی است؛ چون نتیجه این عمل مستقیماً بر روی صورت فرد تأثیر می‌گذارد؛ پس هرچه تخصص و مهارت پزشک در جراحی بینی بیشتر باشد؛ شانس موفقیت جراحی نیز بیشتر و درنتیجه شما چهره‌ی زیباتر خواهید داشت.

در متن زیر چهار معیاری که از همه مهم‌تر است را به‌عنوان چهار معیار مهم و اساسی در تشخیص یک جراح بینی خوب ذکرشده است.

معیار اساسی دریافتن بهترین جراح بینی عبارت‌اند از:

  • تخصص جراح و مدرک تحصیلی،
  • میزان مهارت و تجربه،
  • اخلاق حرفه‌ای و دلسوزی،
  • کلینیک و تجهیزات پیشرفته.

دلایل انتخاب این چهار معیار به‌عنوان چهار معیار اساسی و مهم از دیدگاه بهترین متخصص جراح بینی در تهران:

اگر قصد داشته باشیم به یک جراح بینی مراجع کنیم ذاتاً درگیر این نوع سؤالات از طرف خود و دیگران خواهیم شد؛ بنابراین با توجه به سؤالات زیر چهار مورد را که تمامی سؤالات را در برمی‌گیرد؛ را به‌عنوان چهار معیار اصلی برای ارزیابی یک جراح بینی در نظر گرفت. این سؤالات عبارت‌اند از:

  • در میان پزشکان جراح چه کسی از همه بهترین است؟
  • تخصص و مدرک پزشک در چه میزانی است؟
  • مدرک پزشک از کدام دانشگاه یا کشور است؟
  • مهارت و تجربه پزشک درزمینه‌ی جراحی بینی تا چه حدی است؟
  • برخورد پزشک هنگام روبرو شدن با ما چگونه است؟
  • برخورد دلسوزانه‌ای با ما دارد یا نه؟
  • مطب پزشک مجهز به تجهیزات حرفه‌ای هست یا نه؟
  • جراح بینی تمامی اصول را رعایت می‌کند یا نه؟
  • اگر در انتخاب جراح اشتباه کنیم چه عواقبی خواهد داشت؟
  • آیا باید نسبت به انتخاب یک جراح خوب حساسیت داشته باشیم؟
  • بعد از عمل جراحی نتیجه خوب خواهد شد یا نه؟
  • توقع مابعد از عمل جراحی چه خواهد بود؟

برای مشخص نمودن بهترین جراح بینی، نیازی نیست بین جراحان، مسابقه‌ای قرارداد؛ بلکه باید طبق یکسری معیار، جراحان بینی را مورد ارزیابی قرارداد؛ توجه داشته باشید که معیارهای انجمن انتخاب‌کننده یک جراح بینی خوب، ممکن است با معیارهای مراجعین متفاوت باشد.

شما می‌توانید با در نظر گرفتن این چهار معیار، جراحان بینی را موردبررسی قرار دهید؛ و درنهایت خودتان یک جراح بینی را برگزینید.

 نحوهی ارزیابی بهترین متخصص جراح بینی در تهران با این چهار معیار:

تخصص و مدرک جراح بینی:

ازآنجایی‌که بینی جزء حساس‌ترین عضو انسان است و هرگونه تغییر در این عضو، زیبایی چهره را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد؛ پس ضرورت داشتن دانش لازم و مهارت کافی در یک جراح بینی کاملاً مشخص می‌گردد. یک جراح بینی باید تخصص لازم نسبت به شناخت ساختار بینی، نوع عملی که می‌خواهد انجام دهد و شرایط لازم برای این عمل را داشته باشد؛ و حتماً این جراحی‌ها باید باظرافت خاصی صورت گیرد؛ در غیر این صورت صدمه‌ی غیرقابل‌جبران به بینی افراد وارد می‌شود.

میزان مهارت و تجربه:

جراحان بینی معمولاً فوق تخصص دارند؛ و سال‌های زیادی در این زمینه آموزش می‌بینند. این افراد هفت سال دوره‌ی پزشکی عمومی و چهار سال دوره‌ی تخصص جراحی بینی و سرانجام پنج سال دوره‌ی فوق تخصص درزمینه‌ی زیبایی را می‌گذرانند. قابل‌ذکر است که جراح عمومی یک گام پایین‌تر از جراح پلاستیک است؛ درواقع جراح پلاستیک پنج سال بیشتر از جراح عمومی آموزش می‌بینند؛ و مهارت و تجربه در این زمینه را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای کسب خواهد نمود.

اخلاق حرفهای و دلسوزی

یک جراح باید فضایی همراه با آرامش ایجاد کند؛ تا مراجعه‌کننده به‌راحتی از مشکلات خود صحبت کند؛ اخلاق پزشک در اولین برخورد کاملاً مشخص می‌شود؛ و اگر نتواند با مشتریان ارتباط صمیمی برقرار کند؛ قادر به جذب آن‌ها نخواهد بود؛ جراح باید دلسوزانه کار کند؛ و درصورتی‌که مراجعه‌کننده نیازی به عمل ندارد آن را اعلام نماید؛ و مراجعه‌کننده باید از عمل غیرضروری اجتناب نماید.

کلینیک و تجهیزات پیشرفته:

محیط و تجهیزات کلینیک باید کاملاً مجهز و به‌روز باشد. جراح بینی باید از جدیدترین روش‌ها و متد‌ها کاملاً آگاهی داشته باشد؛ و باید از جدیدترین تجهیزات در کلینیک خود بهره بگیرد.

برتری فوق تخصص جراح پلاستیک نسبت به جراح عمومی:

  •  تحصیلات دانشگاهی بیشتری نسبت به جراح عمومی دارند.
  •  سابقه‌ی کاری و تعداد عمل‌های بیشتری نسبت به جراح عمومی دارند.
  •  به علت تخصص بیشتر و بهتر در مراکز معتبرتری مشغول خواهند بود.
  • جراحان پلاستیکی به دلیل مراجعات زیاد و خاص، مهارت و تجربه‌ی بیشتری را کسب خواهند نمود.
  • جراحان پلاستیکی می‌توانند عضو هیئت‌علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی شوند.

چه کسانی نباید عمل جراحی انجام دهند؟

  • اطفال،
  • افراد مسن،
  • کسانی که بیماری‌هایی مانند سرطان، عیوب انعقادی، بیماری‌های خونی، امراض ناتوان‌کننده مزمن، بیماری‌های روانی، عفونت‌های حاد و بیماری‌های قلبی شدید دارند.

افرادی که به جراحی بینی نیاز دارند عبارتاند از:

  • افرادی که دارای بینی کج، قوز بینی، بزرگی بینی، انحراف و زائده‌ی بینی هستند.

انحراف تیغه بینی:

انحراف تیغه بینی یکی از مشکلات رایج بینی که نیاز به عمل دارد؛ به این صورت که با هماهنگی غضروف سازی و استخوان‌سازی، تیغه بینی که بینی را به دو قسمت تقسیم می‌کند؛ رشد می‌کند. اگر رشد این تیغه به‌درستی صورت نگیرد؛ تیغه بینی از خط وسط دیده می‌شود؛ و این انحراف ممکن است؛ در اثر ضربه و یا شکستگی ایجاد شود؛ انحراف تیغه بینی باعث بروز مشکلات تنفسی ازجمله خروپف‌های شبانه و کاهش بویایی می‌شود. انحراف ازلحاظ ظاهری قابل‌دیدن نیست و با دارو رفع نمی‌گردد.

روشهای جراحی عمل بینی:

روش جراحی بازبینی:

برای تغییر شکل یا اندازه بینی و برای رفع مشکلات تنفسی مثل پولیپ و سینوس از این روش جراحی بازبینی استفاده می‌شود؛ درواقع در این روش یک برش کوچک بین دو سوراخ بینی ایجاد می‌کنند و آن‌ها را از هم جدا می‌کنند. برای دیدن تمام اجزای بینی، پوست بینی را از قسمت غضروف و استخوان بالا می‌کشند.

روش جراحی بسته بینی:

این عمل از طریق سوراخ بینی و از طریق برش روی برآمدگی بینی انجام می‌شود؛ به این روش عمل سرپایی هم می‌گویند.

جراحی مجازی بینی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد متقاضی جراحی بینی می‌توانند قبل از عمل جراحی نتیجه عمل خود را از طریق اسکن‌های سه‌بعدی مشاهده کنند؛ و جزییات تغییرات را هم می‌توانند ببینند؛ و با دیدن اسکن‌های سه‌بعدی تغییری را انتخاب کنند؛ که بین اجزای بینی و چهره تناسب بیشتری داشته باشد. قالب کنترل نتیجه‌ی این دستاورد است.

کاربرد قالب کنترل در جراحی بینی:

  1. قالب کنترل توسط مهندسان طراحی طب ساخته می‌شود این قالب ابزار دقیقی برای کنترل روند جراحی است با این کنترل می‌توان به فرم بینی دلخواه خود دست‌یافت درواقع جراح با این ابزار، فرم بینی را چک می‌کند و در صورت عدم تطابق فرم بینی با قالب بینی جراح باید تغییرات لازم برای رسیدن فرم بینی به قالب را انجام دهد؛ و زمانی کار جراحی تمام می‌شود؛ که قالب کنترل کاملاً بر روی بینی قرار بگیرد.
  2. قالب کنترل برای انواع بینی قابل‌استفاده است؛ بینی‌های گوشتی، بینی‌های استخوانی، ترمیم بینی و انحراف بینی می‌توانند از این قالب کنترلی استفاده کنند. توجه داشته باشید که هر قالب مختص شخصی است؛ که برای آن طراحی‌شده است؛ و این قالب کنترلی برای شخص دیگری قابل‌استفاده نیست.
  3. در روز عمل جراحی بینی، قالب کنترل به همراه جزییات و اطلاعات جراحی، عکس دوبعدی فرد، عکس و تصاویر سه‌بعدی همراه تجزیه‌وتحلیل دقیق تغییرات بینی در بورد اتاق عمل نصب می‌گردد. در این روش احتمال خطا نزدیک به صفر است؛ و بستگی به مهارت و تخصص جراح بینی دارد.

نحوهی جراحی پلاستیک بینی توسط جراح:

یک جراح، انجام عمل زیبایی بینی را باید متناسب به وضعیت جسمانی و روانی مراجعه‌کننده انجام دهد؛ درصورتی‌که راهی غیر از عمل برای شخص وجود دارد؛ حتماً آن روش را به مراجعه‌کننده خود اعلام نماید.

جراح باید شخص موردنظر را در کلینیک یا بیمارستان بستری کند؛ و سپس مراجعه‌کننده توسط جراح، کاملاً بی‌هوش شده و آنگاه طی چند ساعت، عمل زیبایی انجام می‌شود. کلیه‌ی مراحل از بیهوشی تا بهوش آمدن با دقت توسط جراح حرفه‌ای نظارت می‌شود.

 هرچه تخصص و مهارت جراح بیشتر و بهتر باشد؛ کارنامه‌ی موفقیت، بهتری ثبت خواهد شد. چراکه نارضایتی مراجعین اثرات مخربی بر روی حرفه و شغل جراح ایجاد خواهد کرد؛ و به‌عنوان عدم صلاحیت جراح تلقی خواهد شد.

جراح رینوپلاستی از هر عملی سخت‌تر است؛ چراکه علاوه بر نظارت و دقت بر جراحی، بعد از عمل مراقبت‌های ویژه‌ای برای شخص لازم است؛ و همچنین گاهی اوقات نیاز به عمل مجدد به‌منظور رینوپلاستی ثانویه وجود خواهد داشت. به دلیل احتمال وجود عوارض بعد از عمل، باید دسترسی به پزشک جراح رینوپلاستی امکان‌پذیر باشد.

قابل‌ذکر است که جراحی بینی باید توسط یک جراح متخصص پلاستیک انجام شود؛ هرگز بینی خود را جهت جراحی زیبایی به یک پزشک عمومی و یا کم‌تجربه یا کسانی که خود را متخصص معرفی می‌کنند؛ نسپارید؛ چراکه آسیب‌ها احتمالی، قابل جبران نخواهد بود.

ویژگی‌های تخصصی یک جراح رینوپلاستی بعد از عمل:

  • ویزیت‌های بعد از عمل، به‌درستی انجام شود.
  • در صورت لزوم عمل ترمیمی احتمالی بعد از عمل انجام شود.
  • تا بهبودی کامل و رسیدن به نتیجه مطلوب مراقبت‌های لازم توسط جراح انجام شود.

چگونه مهارت و تجربه بهترین متخصص جراحی بینی را تشخیص دهیم؟

مراجعه‌کننده به‌عنوان یک فرد عادی و غیرمتخصص برای سنجش تبحر یک جراح، نیازی به داشتن اطلاعات تخصصی ندارد؛ بلکه با در نظر گرفتن موارد زیر می‌تواند بهترین جراح را برای مراجعه کردن انتخاب نماید.

تعداد عمل:

درصورتی‌که تعداد عمل‌های یک جراح زیاد باشد؛ می‌توان اطمینان خاطر داشت که جراح از تخصص و مهارت کافی برخوردار است. با بررسی تصاویر عمل‌های جراحی‌ که دارای لوگوی اختصاصی بنام پزشک جراح است؛ از صحت کار جراح اطمینان حاصل کرد. همچنین میزان شلوغی کلینیک و حضور جراح در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نشان‌دهنده‌ی تبحر جراح است.

کیفیت نمونه کارها:

برای فهمیدن میزان مهارت جراح بینی کافی است؛ نمونه‌های قبلی این پزشک را بررسی نمایید؛ و با مراجعین قبلی، حضوری دیدار داشته باشید؛ و از کیفیت کار پزشک اطمینان حاصل نمایید.

توجه به شکل ظاهری بینی متناسب با ایران:

جراح بینی نباید از فرم‌ و شکل اروپایی و آمریکایی کپی‌برداری نماید؛ معمولاً هر کشوری متناسب با شرایط خود، دارای شکل خاصی از چهره و بینی است؛ جراح باید بتواند متناسب با چهره شخص یک عمل جراحی را انجام دهد؛ و هماهنگی و توازن چهره را بتواند حفظ نماید.

بررسی نظرات مراجعین قبلی:

حتماً سابقه‌ی کاری پزشک را در نظر بگیرید؛ و از مراجعین قبلی نظراتشان را بپرسید و پیج و کامنت جراح را در فضای مجازی دنبال و وب‌سایت جراح را بررسی نمایید.

داشتن مراجعه‌کنندههای خارجی:

 بهترین جراحان زیبایی مربوط به کشور ایران است؛ وجود مراجعه‌کننده‌ها از دیگر کشورها به یک جراح بینی، بهترین روش پیدا کردن یک جراح بینی خوب است. معمولاً راهنماهای گردشگری با داشتن اطلاعات کافی درزمینه‌ی مهارت جراحان، برای راضی نگه‌داشتن مراجعه‌کننده‌های خارجی، بهترین جراحان پلاستیک و زیبایی را شناسایی و به آن‌ها معرفی می‌کنند.

عضویت در انجمنهای تخصصی:

عضو بودن جراح بینی در انجمن‌های تخصصی نشان‌دهنده بالا بودن سطح معلومات پزشکی درزمینه‌ی فعالیت، پزشک است. شرکت در این انجمن‌ها، سبب افزایش اعتمادبه‌نفس و آگاهی از دانش‌های بروز و کسب مهارت‌های جدید در جراح بینی می‌شود.

گواهینامه‌‌ها و مدارک پزشک:

داشتن مدرک و گواهینامه‌ی معتبر پزشک، اعتبار خاصی به کار و حرفه‌ی جراح بینی می‌دهد؛ تأییدیه مراجع قانونی به مراجعه‌کنندگان اطمینان خاطر خواهد داد که پزشک از تخصص و مهارت لازم برخوردار است.

تخصص در چند زمینه:

پزشکی می‌تواند در جراحی بینی موفق باشد که نسبت به جراحی‌های دیگر صورت هم مهارت داشته باشد؛ با این تخصص‌ها می‌تواند توازن و هماهنگی در چهره فرد در حین عمل را حفظ نماید؛ در این صورت اعتمادبه‌نفس پزشک هم در حین عمل بیشتر خواهد شد و با تسلط بیشتری کار خود را انجام می‌دهد.

اخلاق حرفهای و دلسوزی پزشک:

یک جراح بینی باید متعهد و دلسوز باشد؛ و مراجعه‌کننده را با دقت تمام و حساسیت کامل معاینه نماید؛ و درصورتی‌که نیازی به عمل نداشته باشد؛ از تجویز عمل خودداری کند و از تجویز یک نوع عمل، برای همه‌ی افراد جدا خودداری نماید و راه درمانی مناسب با هرکسی را پیشنهاد دهد؛ و همچنین اگر خطراتی بعد از عمل ممکن است به وجود آید؛ کاملاً با جزییات برای مراجعه‌کننده توضیح دهد. قبل از عمل حتماً به نزد مشاور کلینیک بروید و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید؛ بیشتر کلینیک‌ها جهت مشاوره هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند.

کلینیک و تجهیزات یک جراح:

اول‌ ازهمه محل قرارگیری مطب، به چشم می‌آید؛ به‌طور طبیعی نمی‌توان تصور کرد که بهترین کلینیک در پایین‌ترین محدوده در وضعیت نامناسب قرار داشته باشد؛ بسیاری از جراحان در چندین منطقه خاص فعالیت می‌کنند؛ درواقع علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، معمولاً جراحان بینی خودشان هم یک مطب تخصصی و حرفه‌ای دارند.

مطب جراح باید از هر لحاظ مجهز و تکمیل باشد و از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های بروز استفاده نماید؛ و به‌تمامی روش‌های نوین مسلط باشند؛ از مشاورین مجرب و متخصص بهره بگیرد؛ و در حالت کلی مراجعه‌کننده، امنیت و آرامش را باید احساس کند؛ و از دکوراسیون داخلی مطب نهایت لذت را ببرد.

وجود تجهیزات تصویربرداری مناسب برای ثبت روند تغییرات بینی و چهره از مزیت دیگر یک کلینیک خوب است. مشاوران کلینیک باید اطلاعات جامع و کاملی در مورد جراحی بینی، نکات مراقبتی، مشکلات احتمالی و مواردی که باید پیش و پس از عمل رعایت شود، داشته باشند؛ تا درصورتی‌که اقدامات لازم را پزشک نتواند در اختیار مراجعه‌کننده قرار دهد مشاورین آن‌ها را راهنمایی کنند.

بررسی کارکنان و نحوهی کار مطب بهترین متخصص جراحی بینی در تهران:

با وارد شدن به مطب و نگاه اجمالی به اطراف می‌توان به نکات مهمی پی برد؛ به این صورت که افرادی که برای مشاوره، مراجعه می‌کنند؛ نحوه‌ی‌ برخورد کارکنان با آن‌ها حائز اهمیت است؛ خدماتی که ارائه می‌دهند؛ و نظمی که در نوبت‌دهی رعایت می‌کنند؛ از دید مراجعه‌کنندگان پنهان نمی‌ماند؛ با این دید میزان اهمیت و ارزشی که کارکنان به مراجعه‌کنندگان می‌دهند مشخص می‌گردد. در ضمن بسیاری از مطب‌ها مراجعه‌کننده‌ی خارجی دارند؛ پس نحوه‌ی برخورد کارکنان بسیار حائز اهمیت است. در صورت درخواست مشاهده نمونه‌ کار جراحی بینی، کارکنان باید نمونه‌ها را برای مشاهده در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دهد.

معیارهایی که جراح رینوپلاستی باید رعایت کند:

تقویت بینی به‌جای کاهش بافت‌های آن:

برای اصلاح قوز بینی بهتر است؛ که از تقویت و افزایش حمایت پایه‌ی بینی در ناحیه‌ی نوک بینی بجای کم کردن و کاهش بافت‌های پشت بینی استفاده شود.

عروسکی نکردن بیش‌ازحد بینی:

یک پشت قوی باید صاف و کمی پر باشد؛ این حالت زیبایی خاصی را به بینی می‌دهد؛ و فرم طبیعی بینی بعد از عمل باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. توجه داشته باشید ازلحاظ زیبایی‌شناختی پر بودن پشت بینی در مردان باید بیشتر از زنان باشد؛ چون بینی را زیبا و طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

قوی کردن پشت بینی:

در جراحی‌های قدیمی، اتصالات غضروف بینی در نقاط مختلف را قطع می‌کردند؛ ولی امروزه جهت کوچک کردن نوک بینی از روش مخصوص بدون قطع غضروف استفاده می‌کنند؛ در این روش و شکل و ظاهربینی خیلی طبیعی می‌شود.

تقویت ساختار بینی:

جهت حفظ ظاهربینی به‌صورت طبیعی و رفع افتادگی به مدت طولانی از روش‌های تقویتی استفاده می‌شود.

به حداقل رساندن مصرف تامپون بینی با رعایت اصول رینوپلاستی:

برای به حداقل رساندن درد بعد از عمل در بیشتر موارد از تامپون استفاده نمی‌شود. درواقع کمتر برش دادن و زخم شدن یک اصل مهم در جراحی است.

کم کردن ضربه‌ها و برش‌های بافتی و استخوانی:

جراح باکم کردن ضربه‌ها و برش‌های استخوانی هنگام عمل، باعث به حداقل رساندن خون‌مردگی‌ها و تورم بافتی در بینی می‌شود و مراجعه‌کننده می‌تواند فعالیت‌های خود را پس از یک هفته بدون نگرانی شروع کند.

کوچک نکردن سوراخ بینی:

ازآنجایی‌که بیشتر افراد می‌خواهند بعد از عمل فرم بینی طبیعی داشته باشند باشد؛ کوچک کردن نوک بینی برای این افراد مناسب نیست؛ درواقع کوچک کردن نوک بینی به دلیل از بین رفتن چین کنار پره‌ی بینی، شکل غیرطبیعی به خود می‌گیرد؛ و بازسازی و اصلاح این چین و فرورفتگی امکان‌پذیر نیست.

تأثیر سن بر جراحی بینی زیبایی:

توجه به سن مراجعه‌کننده برای عمل جراحی بسیار مهم است؛ در زیر سن بلوغ به دلیل عدم رشد بینی به‌اندازه کافی عمل زیبایی مناسب نیست. بهترین سن برای جراحی بینی در خانم‌ها 55 سالگی و برای آقایان در سن 57 سالگی است. جراحی بینی در سنین بالا هم امکان‌پذیر است؛ ولی این عمل سخت‌تر انجام می‌شود؛ معمولاً در سنین بالا به دلیل افتادگی نوک بینی و سستی بافت‌های بینی، جراحی بینی متفاوت‌تر از بقیه افراد می‌کند؛ افتادگی نوک بینی سبب مسن‌تر شدن چهره می‌شود؛ بالا بردن نوک بینی در این افراد سبب جوان‌تر شدن آن‌ها می‌شود و راه تنفسی آن‌ها را بهتر می‌کند.

توجه داشته باشید برای جراحی بینی در هر سنی که هستید؛ باید ازلحاظ فکری هم به بلوغ رسیده باشید؛ تا بتوانید یک تصمیم درست در مورد جراحی بینی و زیبایی بگیرید.

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی:

در جراحی استخوانی به دلیل نازک بودن پوست و حجیم بودن غضروف و استخوان، با تراشیدن غضروف، می‌توان بینی را به فرم دلخواه رساند. در جراحی بینی گوشتی به دلیل اینکه غضروف بینی گوشتی، نازک و کم است؛ تراشیدن آن بسیار دشوار است؛ بنابراین جراحان بخشی از تیغه بینی را می‌تراشند تا از غضروف جهت اصلاح فرم بینی استفاده نمایند. این کار سبب می‌شود تا بافت چربی اضافی در بینی گوشتی شکل نگیرد. درنتیجه جراحی بینی گوشتی سخت‌تر از جراحی بینی استخوانی است.

تأثیر وضعیت روحی و روانی فرد در جراحی بینی زیبایی:

یکی از کارهای مهم جراح قبل از عمل، بررسی شرایط روحی و جسمانی مراجعه‌کننده است؛ جراح با مشاوره دادن صحیح به مراجعه‌کننده او را باید از انتظارات بالا و غیرممکن منع نماید؛ و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را افزایش دهد؛ تا بعد از عمل به دلیل مشکلات روحی و بدون دلیل منطقی اعلام نارضایتی از جراحی خود نکنند. بعضی افراد نیازی به جراحی ندارند؛ و توقعات زیادی نسبت به جراحی دارند؛ این افراد را جراحی نکنید؛ چون درهرصورت آن‌ها ناراضی خواهند بود. جراح باید به آن‌ها توضیح دهد که این جراحی نقشی در جایگاه شغلی و ازدواج شما نخواهد داشت؛ و بعد از عمل اعتمادبه‌نفس خود ر ا باید حفظ کنند. بعد از مشاوره، مراجعه‌کننده باید با آگاهی کامل و با اعتمادبه‌نفس بالا و بدون توقعات غیرواقعی آماده عمل جراحی شود.

تأثیر لیزر و آندوسکوپی بر جراحی زیبایی بینی:

جهت مختل نشدن عملکرد بینی در حین عمل از لیزر و آندوسکوپی استفاده می‌شود. لیزر در جراحی‌های ظریف باعث کم شدن خونریزی می‌شود؛ ولی بر روی نتیجه نهایی عمل اثری ندارد. جهت دسترسی به قسمت‌های عمیق بینی از آندوسکوپی استفاده می‌شود؛ تا جراح بتواند در حین عمل مشکلات داخلی بینی را تشخیص دهد؛ و آن را برطرف نماید.

عواقب عدم انتخاب صحیح متخصص جراحی بینی:

درصورتی‌که افراد برای جراحی بینی خود نزد جراح غیرمتخصص مراجعه کنند؛ امکان بروز خطراتی جبران‌ناپذیر را برای خود فراهم می‌کنند. شایع‌ترین مشکلاتی که این افراد دچار آن می‌شود عبارت‌اند از تنگ‌نفس، پولیپ بینی، انحراف تیغه بینی و آسیب به تیغه بینی است.

عوارض جراحی بینی توسط افراد غیرحرفهای:

  • اختلال در سیستم تنفسی فرد،
  • خروپف‌های شبانه،
  • آپنه خواب (وقفه تنفسی در خواب)،
  • سردردهای ناشی از کمبود اکسیژن،
  • سردردهای ناشی از آسیب به تیغه بینی،
  • از بین بردن غضروف و بافت بینی (ایجاد پستی‌وبلندی در ناحیه بینی)،
  • کوچک نمودن بیش‌ازحد حفره‌های بینی و اختلال تنفسی.

خطرات و عوارض جراحی زیبایی بینی:

  • خونریزی،
  • عفونت،
  • واکنش منفی به بیهوشی،
  • سوراخ شدن تیغه‌ بینی،
  • پارگی رگ‌های خونی کوچک روی بینی،
  • ایجاد اختلال در تنفس،
  • خون‌دماغ شدن،
  • بی‌حسی دائمی در اطراف بینی،
  • برطرف نشدن جای زخم در پایین بینی،
  • آسیب دائمی به اعصاب،
  • تغییر رنگ و تورم پوست بینی،
  • نیاز به عمل مجدد،
  • احتمال ایجاد ظاهر نامتقارن و غیر یکدست در بینی،
  • درد، تغییر رنگ یا ورم مداوم بینی،

اقدامات لازم قبل از جراحی بینی توسط شخص:

  • از مصرف دخانیات در حدود یک ماه قبل از عمل، خودداری کنید.
  • از مصرف قرص‌های ضد انعقاد خون مانند آسپرین، چند روز قبل از عمل خودداری کنید.
  • شب قبل از عمل، حمام کردن را فراموش نکنید.
  • صبح جراحی، صبحانه‌ای نخورید.
  • روز عمل پیراهن دکمه‌دار بپوشید.

اقدامات لازم پس از انجام جراحی بینی توسط شخص:

یکسری اقداماتی که فرد باید به مدت دو هفته حتماً انجام دهد؛ تا روند بهبودی تسریع یابد عبارت‌اند از:

به بینی نباید فشاری وارد شود؛

تماسی نباید با بینی ایجاد شود؛

پانسمان و چسب بینی را از جای خود جدا نکنید.

نحوه‌ی صحیح چسب زدن روی بینی را از جراح خود بیاموزید؛

مصرف میوه و سبزی‌های تازه بخصوص آناناس را به‌صورت مایع در اولویت قرار بدهید؛

از غذاهای آبکی استفاده نمایید؛

سرخود را بالا نگه‌دارید؛ حتی هنگام خواب از چند بالش استفاده کنید؛

از ورزش کردن جدا خودداری کنید؛

 از عطسه کردن با بینی جدا خودداری کنید؛

هنگام خونریزی با یک گاز استریل، سوراخ بینی را بپوشانید.

پس از سه روز پانسمان چرب درون‌بینی را بردارید؛

جهت رفع کبودی از کمپرس آب سرد و کمپرس گرم استفاده نمایید؛

از برداشتن آتل بینی به مدت ده روز جدا خودداری نمایید.

مراحل جراحی زیبایی بینی:

جراحی بینی معمولاً برای برطرف کردن نقص‌های بینی یا عملکردی مادرزادی و اکتسابی است؛ درواقع بیشتر جراحی در ساختار خارجی بینی صورت می‌گیرد.

مراحل قبل از عمل بینی توسط جراح عبارت‌اند از:

گرفتن اطلاعات در مورد بینی از مراجعه‌کننده:

یک جراح باید قبل از عمل از مراجعه‌کننده خود اطلاعات درست دریافت کند؛ مثل داشتن گرفتگی یک‌طرفه یا دوطرفه در بینی، مشکل سینوس‌های اطراف بینی، ضربه واردشده به بینی و سابقه جراحی قبلی روی بینی.

معاینه تخصصی بینی مراجعه‌کننده:

جراح باید ساختمان داخلی و خارجی بینی مراجعه‌کننده را به‌طور دقیق معاینه کند.

 بررسی تناسب بینی:

جراح باید بتواند در حالت نیمرخ، به بررسی تناسب بینی با سایر قسمت‌های صورت بپردازد.

تعیین روش جراحی:

درواقع جراح با مشخص نمودن نحوه جراحی اقدام به رفع قوزهای استخوانی و غضروفی کند؛ و اندازه و شکل نوک بینی را متناسب با چهره شخص را تغییر ‌دهد.

برای رفع نقص‌های داخلی بینی جراح می‌بایست با ایجاد برش‌های مختلف، امکان دسترسی به اسکلت غضروفی و استخوانی بینی را فراهم نماید. چراکه نقص‌های ساختار داخلی را نمی‌توان باکم و زیاد کردن بافت از بین برد.

مراحل جراحی زیبایی بینی در حین عمل:

  • از بین بردن ناهنجاری و انحراف تیغه بینی،
  • رفع برآمدگی استخوانی و غضروفی،
  • ترمیم کردن نوک بینی، مثلاً باریک کردن و بالا بردن بینی،
  • شکستن و بریدن استخوان‌های بینی به‌منظور باریک کردن قسمت‌هایی از بینی،
  • افزودن پیوندهای استخوانی و غضروفی در موارد ضعف حمایتی اسکلت بینی،
  • بخیه زدن پوست و گرفتن گچ روی بینی.

رژیم غذایی روز عمل بینی:

مراجعه‌کننده باید روز عمل بینی، از خوردن غذاهای سفت و دیرهضم و بخارپز و تند جدا خودداری نماید؛ و مایعات بدون نی بنوشد. نباید میوه‌های اسیدی مثل پرتقال و آب‌پرتقال بخورد؛ در عوض از آب انبه و آب آناناس و میوه آناناس پوره شده استفاده کند.

نحوهی جراحی بینی:

ابتدا مراجعه‌کننده را بی‌هوش می‌کنند؛ این بیهوشی موضعی است؛ سپس در صورت نیاز برش‌هایی را روی بینی ایجاد می‌کنند؛ تا دسترسی به نقاط مختلف بینی امکان‌پذیر باشد؛ آنگاه تغییرات لازم را انجام می‌دهند؛ و درصورتی‌که بینی نیاز به بافت اضافی داشت از پرکننده‌های ترکیبی مصنوعی یا از استخوان و غضروف خود فرد استفاده می‌کنند؛ و نقص را برطرف می‌کنند.

برای موفقیت بیشتر این عمل، جراح می‌تواند از متدها و روش‌های خاصی بهره بگیرد؛ و تغییرات موردنظر خود را اعمال نماید. جراح در حین عمل، دقت زیادی به ضخامت پوست و زاویه‌های بینی می‌کند؛ و نحوه‌ای را جهت عمل انتخاب خواهد کرد؛ که به مراجعه‌کننده کمترین آسیب برسد؛ و مراجعه‌کننده دچار مشکلات تنفسی نشود. جراحان با حساسیت زیاد سعی می‌کنند تا بهترین روش ممکن را انتخاب نمایند. جراحان به نوع پوست مراجعه‌کننده هم توجه می‌کنند؛ برای افرادی که دارای پوستی نازک هستند؛ جراحی استخوانی و برای افرادی که دارای پوست ضخیم هستند؛ از جراحی گوشتی استفاده می‌کنند. افراد در جراحی گوشتی تورم بیشتری دارند؛ و مدت‌زمان طولانی‌تری طول می‌کشد؛ تا نتیجه مطلوب را از عمل دریافت کنند؛ اما در جراحی استخوانی در زمان کمتری طول می‌کشد تا از نتیجه نهایی بهره بگیرند.

هزینه جراحی بینی:

معیار بررسی هزینه جراحان، یکی از معیارهای مهم و اساسی در کنار سایر معیارها است؛ به این منظور که این معیار را نمی‌توان دست‌کم گرفت؛ اما در نظر گرفتن همین معیار به‌تنهایی برای انتخاب یک متخصص خوب کاری کاملاً اشتباه است. هزینه جراحی بینی با توجه به روش و نوع عمل باهم متفاوت است؛ و حتی در جراحان مختلف هم با یکدیگر متفاوت است. لزوماً جراحانی که هزینه‌های هنگفتی دریافت می‌کنند؛ کارشان خوب و عالی و بی‌نقص نیست؛ اما صرف دادن هزینه کمتری برای جراحی، نباید ملاک عمل شما باشد؛ همیشه سعی کنید غیر از معیار هزینه، معیارهای دیگری را هم برای انتخاب یک جراح خوب در نظر بگیرید؛ تا دچار پشیمانی و دردسر و احیاناً مشکلات غیرقابل‌جبران نشوید.

نقش ظاهری و عملکردی بینی در فرد به حدی مهم و حیاتی است؛ که به‌عنوان یک سرمایه‌ی بزرگ وجودی هر شخص به‌حساب می‌آید؛ و نقش مهمی را در ساخت آینده فرد ایجاد می‌کند؛ بنابراین میزان هزینه در برابر داشتن یک عمل موفقیت‌آمیز بچشم نمی‌آید؛ و شما قطعاً به دنبال یک جراح ماهر و متخصص می‌گردید؛ حتی اگر هزینه‌ی عمل زیاد باشد. هر چه عمل موفقیت‌آمیز باشد شما دیگر نیازی به عمل ترمیمی نخواهید داشت.

موقعیت جغرافیایی در هزینه‌ی جراحی بینی اثر دارد؛ بطوریکه هزینه جراحی بینی از یک شهر به شهر دیگر، از یک کلینیک به یک کلینیک دیگر و همچنین از یک پزشک به پزشک دیگر فرق می‌کند؛ حتی هزینه جراحی در شهرهای کم‌جمعیت کمتر از شهرهای پرجمعیت است.

هدف از جراحی بینی:

افراد با توجه به سلیقه و مشکلاتی که دارند؛ جراحی بینی یا رینوپلاستی را انتخاب می‌کنند؛ بعضی از افراد جهت زیباتر شدن بینی خود اقدام به عمل زیبایی بینی می‌کنند؛ و بعضی دیگر به دلیل داشتن بینی نامتناسب با چهره خود اقدام به عمل زیبایی بینی می‌کنند؛ تا اعتمادبه‌نفس آن‌ها در حضور سایر افراد بیشتر شود؛ و احساس رضایتمندی از چهره خود داشته باشند؛ و بعضی افراد به دلیل مشکلات تنفسی اقدام به عمل می‌کنند.

نقش بیمه در جراحی بینی:

در بیمه شرایط خاصی برای پوشش دادن جراحی بینی وجود دارد؛ درواقع بیمه، هزینه‌ی عمل بینی که به دلیل زیبایی، صورت می‌گیرد؛ را بر عهده نمی‌گیرد؛ و خود شخص کاملاً باید هزینه را پرداخت نماید؛ ولی هزینه‌ی عمل بینی که جنبه‌ی بهبودی و درمانی داشته باشد؛ را بر عهده می‌گیرد؛ که با توجه به نوع دفترچه بیمه و نوع عمل، بخشی از هزینه یا تمام هزینه‌ی عمل را بیمه تقبل می‌کند.

زمان لازم برای پیدا کردن یک جراح بینی خوب:

افراد برای اینکه بتوانند به نتیجه مطلوب خود برسند؛ باید مدت‌زمانی را صرف جستجو و تحقیق در مورد انتخاب یک جراح خوب بگذرانند؛ صحبت کردن با مراجعه‌کننده‌های قبلی، بررسی سوابق و نمونه کاری و میزان رضایتمندی مراجعه‌کننده‌های قبلی جراحان، مستلزم صرف انرژی و زمان است؛ هر چه از تجربه، مهارت و تخصص یک جراح بینی، اطمینان بیشتری کسب نمایید؛ درصد موفقیت‌آمیز عمل برای شما بیشتر خواهد شد؛ پس با صبر و حوصله تمامی جوانب را بررسی کنید؛ و سپس اقدام به عمل نمایید. توجه داشته باشید هرچه مهارت و تخصص بیشتر باشد هزینه‌ی دریافتی بیشتر خواهد شد.

اثر بیهوشی در عمل جراحی بینی:

برای اینکه مراجعه‌کننده در حین عمل دچار درد نشود؛ آن را در اتاق عمل بی‌هوش می‌کنند؛ این بیهوشی سبب می‌شود؛ که جراح به‌راحتی تغییرات لازم را انجام دهد و فرم بینی را متناسب با چهره فرد دربیاورد. در این مدت‌زمان، بیهوشی شما تحت کنترل متخصصین مجرب بیهوشی خواهد بود، این متخصصین کاملاً ماهر هستند؛ چراکه متخصصین بیهوشی دوره‌های مختلفی جهت بیهوشی و کنترل آن می‌گذرانند؛ انتخاب این متخصصین بیهوشی بر عهده‌ی جراح بینی است.

بررسی پیچیدگی عمل جراحی بینی:

هر شخصی متناسب با نوع عملی که دارد؛ عمل بینی‌اش دارای یکسری پیچیدگی و سختی‌های خاصی خواهد بود. گاهی جراح باید چند عمل را هم‌زمان بر روی یک فرد انجام بدهد درنتیجه پیچیدگی و خاص بودن این عمل بیشتر از فردی است که یک عمل روی بینی‌اش انجام می‌شود؛ معمولاً جراحی‌های گوشتی نسبت به جراحی‌های استخوانی پیچیدگی بیشتری دارند؛

عمل‌هایی که در آن نیاز به تقویت بافت داشته باشند؛ افرادی که دارای پوستی خیلی ضخیم و یا خیلی نازک هستند و کسانی‌ که دارای گرفتگی بینی یا انحراف بینی هستند؛ عمل بینی آن‌ها خالی از پیچیدگی نیست. باید توجه داشت که عمل‌هایی که پیچیدگی بیشتری دارند؛ مسلماً انرژی و زمان بیشتری در آن‌ها صرف می‌شود؛ و درنهایت هزینه‌ی بیشتری خواهند داشت.

هزینههای قبل و بعد از جراحی بینی:

با توجه به اینکه هزینه جراحی بینی تنها به زمان عمل مربوط نمی‌شود؛ درست‌ترین کار این است که افراد از هزینه‌های مربوط به مشاوره‌ها، جلسات آمادگی، معاینات دوره‌ا‌ی قبل و بعد از جراحی کاملاً مطلع باشند؛ در برخی موارد این هزینه‌ها الزامی است؛ تا شما از نتیجه خوب و مطلوب عمل بینی بهر ه بگیرید. در اغلب موارد مراجعه‌کننده‌ها بعد از عمل، می‌بایست از بسته‌های شامل آرنیکا و سایر روغن‌ها، گاز و نوار استریل، یک بسته یخ و اسپری باز کردن بینی استفاده کند.

هزینه‌های قبل از جراحی بینی شامل:

  • سی‌تی‌اسکن
  • آزمایش خون
  • عکس آتلیه

هزینه‌های بعد از جراحی بینی شامل:

هزینه‌های بعد از جراحی بینی معمولاً شامل ویزیت‌هایی می‌شود‌؛ که مراجعه‌کننده باید بعد از عمل بینی خود با فواصل زمانی معین به پزشک خود مراجعه کند. هزینه‌ی این ویزیت‌ها به نظر پزشک بستگی دارد؛ که گاهی از مراجعه‌کننده گرفته می‌شود؛ و گاهی این ویزیت گرفته نمی‌شود.

زمان مراجعهی مراجعه‌کننده پس از عمل جراحی بینی:

  • ویزیت ماه اول، هر هفته،
  • ویزیت سال اول، هر سه ماه،
  • ویزیت سال دوم، هر شش ماه.

سایر هزینههای احتمالی جراحی بینی:

احتمال به وجود آمدن جوش‌هایی بعد از عمل به مدت سه الی چهار ماه بر روی صورت وجود دارد؛ گاهی اوقات لازم است از روش‌های مراقبت‌های پوستی خاص باکیفیت استفاده شود؛ که هزینه‌بر است؛ برای جلوگیری از ایجاد این جوش‌ها، طبق نظر پزشک عمل نمایید؛ و صورت خود را شستشو دهید؛ و آن را مرطوب نگه‌دارید.

اهمیت پیدا کردن یک متخصص خوب جراحی بینی:

دو کار مهم و اساسی یک جراح بینی، حفظ زیبایی و حفظ مجاری تنفسی فرد است؛ البته هر جراحی قادر نیست این دو کار مهم را انجام دهد؛ پس در انتخاب جراح بینی دقت لازم را انجام دهید؛ در غیر این صورت عواقب جبران‌ناپذیری برای شما پیش می‌آید. بیشتر افراد جهت زیبایی تن به عمل بینی می‌دهند؛ جراح باید علاوه بر دقت و ظرافت در عمل زیبایی بینی، مراقب سلامت تنفسی شخص هم باشد؛ این کار مهارت و تخصص ویژه‌ای می‌طلبد؛ که یک جراح بینی باید طبق اصول استانداردهای پزشکی مهارت‌ها را آموزش ببیند؛ و تخصص لازم برای این عمل زیبایی را کسب نماید؛ هرچه فعالیت جراح بیشتر باشد شانس موفقیت جراح بینی هم بیشتر خواهد شد؛ بعلاوه یک سابقه‌ی کاری مفید را برای خود ثبت خواهد کرد.

 با توجه به مطالب ارائه‌شده، اهمیت پیدا کردن بهترین متخصص جراحی بینی مشخص می‌شود؛ پس تحت هیچ شرایطی نسبت به این موضوع خودسرانه و ناآگاهانه برخورد ننمایید؛ و تمامی جوانب را بررسی کنید تا از ایجاد مشکلاتی جبران‌ناپذیر، در آینده جلوگیری شود.

اهمیت درک زیبایی‌شناسی در بهترین متخصص جراحی بینی:

یک متخصص باید آشنایی کامل با اجزا و ساختار بینی داشته باشد؛ و همچنین اجزای صورت و نقش و اهمیت آن در صورت را درک نماید؛ و تناسب بینی با سایر اجزا را بتواند تشخیص دهد؛ در این صورت قادر خواهد بود بینی را طراحی کند؛ که متناسب با خود شخص باشد؛ و زیبایی چهره‌اش را چندین برابر خواهد کرد. درصورتی‌که جراح درک درستی از زیباشناسی و تناسب آن با چهره‌ی افراد نداشته باشد؛ در جراحی‌های خود موفق نخواهد شد؛ و رضایت کسی را نمی‌تواند جلب نماید.

 افراد مراجعه‌کننده حتماً از جراح نمونه کاری قبلی را برای مشاهده کردن درخواست می‌کنند؛ درصورتی‌که شما اصل زیباشناسی را رعایت نکنید؛ حتی اگر عمل بی‌نقصی هم داشته باشید؛ نمی‌توانید آن‌ها را به خود جذب نمایید.

 بررسی رعایت اصول استانداردهای جراحی توسط جراح بینی:

احساس مسئولیت یک جراح نسبت به مراجعه‌کننده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یک جراح خوب به خاطر پول، اصرار و سلیقه‌ی مراجعه‌کننده، هیچ‌گاه سلامتی مراجعه‌کننده خود را به خطر نمی‌اندازد.

درواقع بهترین متخصص جراج بینی ازلحاظ شرایط رفتاری، روحی و مهارت متفاوت هستند؛ و نوع اهمیت دادن آن‌ها به مراجعه‌کننده متفاوت است؛ درنتیجه به دنبال جراحانی باشید؛ که وجدان کاری داشته باشند؛ و طبق اصول استاندارد، کار کنند. جراحان نباید به دنبال رضایت مقطعی مراجعه‌کننده باشند؛ و سلامتی مراجعه‌کننده را در اولویت اول باید قرار دهند؛ در غیر این صورت شاهد مراجعه مراجعه‌کننده بعد از عمل به دلیل شرایط سخت نفس کشیدن، ایجاد خروپف و آپنه خواب خواهند شد.

نتیجه عمل بینی از دیدگاه بهترین متخصص جراح بینی در تهران:

متخصصی که کمترین آسیب رو به بافت‌های مجاور مراجعه‌کننده وارد نماید؛ تا مراجعه‌کننده درد کمتری داشته باشد؛ و وضعیت تنفسی مراجعه‌کننده در حالت عادی باشد؛ آنگاه جراح نتیجه مطلوب و عالی را از عمل جراحی بینی دریافت کرده است. درواقع علاوه بر نتیجه خوب عمل جراح بینی، توانسته است رضایت مراجعه‌کننده را هم جلب نماید. پس با صبر و حوصله به دنبال چنین پزشکی باشید. تا از عوارض بعد از عمل در امان باشید و رضایت و بهبودی کامل از جراحی را احساس کنید.

نقش جلسات مشاوره در انتخاب بهترین متخصص جراح بینی در تهران:

وجود جلسات قبل از عمل در یک کلینیک نشان‌دهنده‌ی تبحر و کاردانی متخصص جراح بینی است. این جلسات بسیار حائز اهمیت است افراد باید بدون هیچ استرس و نگرانی مشکلات و سؤالات خود را بپرسند و در صورت وجود ابهامات خاصی جهت عمل، راهنمایی‌های لازم را از مشاورین دریافت نمایند. در صورت داشتن بیماری خاصی، مشاورین را در جریان بگذارید. در این جلسات وضعیت سلامتی بینی شما بررسی‌شده و دستگاه تنفسی شما توسط دستگاه سی‌تی‌اسکن چکاب می‌شود؛ و در صورت وجود مشکل یا لازم نبودن عمل جراحی بینی صادقانه با شما در میان گذاشته می‌شود؛ درواقع بدون دلیل پیشنهاد جراحی بینی را نخواهند کرد این نشانه‌ی وجدان کاری مشاورین است.

نحوهی گزینش بهترین متخصص جراح بینی در تهران:

پرسیدن از آشنایان، اقوام و دوستان باعث می‌شود تا شما یکسری اطلاعات کسب نمایید این اطلاعات را در فضای مجازی، بررسی کنید؛ چراکه یک متخصص خوب در فضای مجازی به مراجعه‌کننده‌های خود توجه می‌کند؛ و مراجعه‌کننده‌ها را از آن فضا راهنمایی می‌کند؛ در ضمن نمونه کارهای جراحان در فضای مجازی به‌راحتی قابل‌دیدن است آن‌ها را باهم بررسی کنید؛ و درنهایت با گرفتن مشاوره از مشاوران جراحی که می‌خواهید نزد آن بروید؛ تحقیقات خود را تکمیل نمایید؛ سپس یک جراح خوب را انتخاب کنید.

جمعبندی در مورد بهترین متخصص جراحی بینی در تهران:

معیارهای تخصص، مهارت، اخلاق و تجهیزات، مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک جراح خوب و عالی است؛ که در این زمینه شما باید با صرف زمان و دقت لازم معیارها را در جراحان مختلف بررسی کنید؛ و بهترین جراح بینی را متناسب با ویژگی‌های شخصیتی خود و مهارت‌های خاص جراحان انتخاب نمایید.

بهترین متخصص جراح بینی در تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص جراح بینی در تهران بسیار حائز اهمیت است

اگر به دنبال متخصص چشم پزشک هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص جراح بینی در تهران، بهترین فوق تخصص جراح بینی در تهران، بهترین دکتر جراح بینی در تهران، بهترین دکتر فوق تخصص جراح بینی در تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص جراح بینی، لیست متخصص جراح بینی در تهران