بهترین متخصص ریه در کرج
بهترین فوق تخصص ریه در کرج
بهترین متخصص ریه در کرج
بهترین فوق تخصص ریه در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص ریه در کرج

بهترین متخصص ریه در کرج:

بیماریهای ریوی، جزو شایعترین بیماریها در جهان است که مربوط به دخانیات، ژنتیک وعفونتها میباشد و این ها را میتوان جزو عوامل اصلی بیماریهای ریوی نام برد.

بهترین دکتر ریه در کرج:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر ریه در کرج و معرفی متخصص ریه در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بیماریهای ریوی چیست و چه نشانه هایی دارند؟

ریه، یک بخش از دستگاه تنفسی است؛ البته بخش مهم دستگاه تنفسی که هرروز با انبساط و انقباض خود هزاران بار اکسیژن را به بدن وارد و دی اکسید کربن را خارج میکند.

البته اگر هر قسمت از دستگاه تنفسی دچار مشکل شود، احتمال اینکه برای ریه هم ناراحتی پیش بیاید بسیار است.

حال در ادامه با برخی از بیماریهای ریوی که برای بافتهای ریه مشکل ایجاد میکنند آشنا می شویم.

اختلال در عملکرد مجاری هوایی از دیدگاه بهترین متخصص ریه در کرج:

نای به لوله ای به نام برونش و سپس به لوله های کوچکتر تقسیم شده و در تمام بدن پراکنده میشود.

بیماریهایی مثل آسم نیز هستند که به مجاری هوایی آسیب زده و در عملکرد آنها مشکل ایجاد میکند.

در آسم، مجاری هوایی ملتهب و گاهی دچار اسپاسم، خس خس و تنگی نفس میشود. که عفونت‌ها و آلودگی ها، می تواند آسم را بیشتر کند به ریه آسیب بیشتری بزند.

بیماری انسدادی مزمن ریه که با اختلال در توانایی طبیعی ریه در بازدم باعث بروز مشکل در ریه میشود و برونشیت مزمن که باعث سرفه های خلط دار میشود.

آمفیزم که این نیز یکی دیگر از بیماریهای ریوی است باعث احتباس هوا در ریه ها میشود و در دمیدن هوا مشکل ایجاد میکند.

برونشیت حاد، نیز که نوعی عفونت ناگهانی مجاری هوایی است؛ به طور معمول توسط ویروس ایجاد شده و بروز میکند.

فیبروز کیستیک، هم نوعی بیماری ژنتیکی است که باعث ترشح ضعیف مخاط از برونش ها میشود ودر این بیماری مخاط انباشته شده به عفونتهای مکرر ریه منجر می گردد.

بیماریهای مختل کننده کیسه های هوایی:

مجاری هوایی به لوله های ریز، در کیسه های هوایی به نام آلوئول، منشعب می شود؛ که این کیسه ها بیشترین بافت ریه را تشکیل میدهند.

بیماریهای ریه که آلویول را تحت تاثیر قرار میدهند شامل:

یک متخصص ریه می‌تواند بیماری‌های زیر را تشخیص دهد.

  • ذات الریه، بیماری که ناشی از عفونت آلوئول هاست که به طور معمول توسط باکتریها به وجود می آید.
  • سل، این بیماری نوعی پنومونی به تدریج پیشرونده است؛ که ناشی از باکتری مایکوباکتریوم توبرکلوزیس است.
  • آمفیزم، این بیماری به علت آسیب به ارتباطات شکننده آلوئول ها، ایجاد شده؛ که مصرف دخانیات علت اصلی به وجود آمدن این بیماری است و آمفیزم با اختلال در مجاری هوایی جریان یافتن هوا را تحت تاثیر خود قرار میدهد.
  • ورم ریوی، در این نوع بیماری، مایعات از رگهای کوچک خونی به داخل کیسه هوا و اطراف آن ترشح میشود. که یک نوع از آن به خاطر نارسایی قلبی و فشار برگشتی در رگهای خونی ریه ها بروز کرده و مدل دیگر آن به طور مستقیم به ریه آسیب زده و باعث ترشح مایعات میشود.
  • سرطان ریه، این نوع بیماری ریوی، انواع مختلفی دارد و امکان اینکه در هر جای ریه به وجود بیاید را دارد. البته بیشتر مواقع سرطان ریه در قسمت اصلی ریه، کیسه هوایی و حول آن پیش می آید. که نوع محلی که سرطان در آن دیده شده و همچنین درصد رشدی که داشته نوع درمان را مشخص می کند.
  • سندروم دیسترس تنفسی حاد، این بیماری شامل صدمه، آسیب سخت و ناگهانی به ریه ها است؛ که بیمار باید تا درمان کامل از دستگاههای تنفسی برای بهبود خود کمک بگیرد.
  • پنوموکونیوز، گروهی از بیماریهای ریه را گویند که به خاطر استنشاق مواد مضر ریوی به وجود می آید. مثل بیماری ریه سیاه که اگر فرد زیاد در معرض مواد معدنی، مثل زغال سنگ باشد به وجود می آید؛ یا آزبستوز که اگر فرد در معرض آزبست باشد. به آن دچار می شود.

بهترین متخصص ریه در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص ریه در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص ارتوپد هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص ارتوپد در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص ریه در کرج، بهترین فوق تخصص ریه در کرج، بهترین دکتر ریه در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص ریه در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص ریه، لیست متخصص ریه در کرج