بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز
بهترین فوق تخصص زنان و زایمان در شیراز
بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز
بهترین فوق تخصص زنان و زایمان در شیراز
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز

بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز

متخصص زنان و زایمان از جمله رشته های تخصصی بالینی می‌باشد که در زمینه تشخیص و هم چنین درمان بیماریهای نازایی و اندام تناسلی زنان بحث  می‌نماید.

بهترین دکتر زنان و زایمان در شیراز

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر زنان و زایمان شیراز و معرفی بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

پزشک زنان:

 پزشک زنان و زایمان با استفاده از روش های درمانی و مداخله های طبی و جراحی های مناسب در زمان بارداری از ایجاد هر گونه مشکل و علائم بیماری برای فرد ممانعت می نماید.

فرد با انتخاب شغل پزشک زنان و زایمان، بعد از سپری کردن دوره دستیاری و هم چنین بدست آوردن مهارت و تخصص لازم می تواند در درمان بیماری به بیماران کمک نماید. متخصصین این رشته علاوه بر اینکه به درمان بیماری به فرد کمک می نمایند، می توانند با ارائه مشاوره های لازم و هم چنین مراقبت های بالینی به بیماران کمک بسیار شایانی نمایند.

از گرایش هایی که مربوط به شغل پزشک زنان و زایمان می شود می توان به مشاوره و تنظیم خانواده، مشاوره قبل از بارداری و هم چنین مراقبت های دوران بارداری، زایمان های طبیعی و غیر طبیعی، عوارض طبی و هم چنین جراحی حاملگی و حاملگی های پر خطر اشاره نمود.

در کل این رشته تحصیلی شامل موارد جراحی و هم چنین غیر جراحی می گردد که به سه دوره تقسیم می شوند: قبل از بلوغ، دوره بارداری و هم چنین دوره بعد از یائسگی است.

از جمله بیمارانی که می توانند به این نوع پزشک مراجعه نمایند: سرطان های دستگاه تولید مثل زنان، بی اختیاری ادرار در زنان، عفونت های دستگاه تولید مثل در زنان، آمنوره دیسمنوره و افرادی که به سراغ جراحی های زیبایی واژن می باشند.

تفاوت ماما با پزشک زنان و زایمان:

زمینه کاری یک ماما، زنان باردار نیست و فعالیتی که یک ماما انجام می دهد در حیطه بیماری های زنان است. از جمله: انجام اقدامات ابتدایی در مورد نوزادان مانند ساکشن، دادن اکسیژن، عفونت ها، درمان های ساده و اولیه نازایی، گرفتن پاپ اسمیر از دهانه رحم، انجام دادن سونوگرافی، درمان بیماری واژینیت با داروهای مجاز را شامل می‌گردد.

یک ماما نیز می تواند در مورد زایمان طبیعی فعالیت داشته باشد و تمام مراقبت هایی که از نوزاد بعد از زایمان انجام می گردد در حیطه کار ماما می باشد. پس یک سری تخصص های متفاوتی بین یک ماما و پزشک زنان و زایمان وجود دارد. مراجعه به ماما و پزشک زنان در مواقع نیاز مسئله ای هست که در کشور ما رعایت نمیشود.

فقط تحت شرایط خاص بیمار به متخصص زنان و زایمان مراجعه می‌نماید. و آن هم در مواقعی است که بیمار نیاز به جراحی هایی از جمله لاپاراسکوپی، زایمان سزارین و در ضمن همه موارد جراحی زنان داشته باشد. با این وجود تمام تشخیص های اولیه بر عهده ماما می باشد.

باید مدیریت نماید ولی هر چه بیماری فرد بیشتر گردد نیاز به دانش بیشتری می باشد که در حیطه تخصص زنان و زایمان می باشد. در حال حاضر بیشترین استفاده ای که از تخصص ماما می گردد در بیمارستان و اتاق زایمان هایی است که ماما به صورت تخصصی مراقبت هایی را که مادر تا زمان زایمان باید داشته باشد را انجام می‌دهد.

با این حال ماما ها در محیط های بیمارستانی خدمات دیگری را نیز انجام می دهند. در ضمن یک ماما، موقعی که مادر برای انجام زایمان در بیمارستان بستری می گردد. با معاینه ها و هم چنین کنترل های اولیه تا زمانی که به مرحله زایمان برسد و یک سری آموزش هایی که باید بعد از زایمان ببیند، می تواند به بیمار کمک نماید.

حوزه ی فعالیت بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز :

در دوران قاعدگی، بانوان ممکن است با دردهای شدید رو به رو شوند و یا این دوران با اختلال پیش رود و نظم آن به هم خورده باشد. باعث آسیب به فرد شود. پزشک متخصص زنان به تشخیص علل این اختلال ها و دردهای دردناک می پردازد و با آزمایش هایی که ترتیب می‌دهد، مشکل فرد را تشخیص می دهد.

تشخیص و درمان سرطان‌های ناحیه رحم و دهانه رحم و تخمدان می‌باشد. تشخیص سرطان واژن، کیست های موجود در تخمدان، وجود پیچ خوردگی در تخمدان، عفونت دستگاه تناسلی و بررسی علت نزدیکی دردناک، از دیگر مواردی می‌باشد که یک متخصص زنان به تشخیص و درمان آنها می پردازد.

از دیگر وظایف و کارهایی که پزشک متخصص زنان به آن می پردازد. در مورد بارداری بانوان است. به کنترل و پیگیری سلامت مادر و جنین از ابتدا تا زمان زایمان می پردازد و با توجه به تشخیص او می توان مشخص کرد که آیا زایمان طبیعی برای مادر مناسب یا سزارین. همچنین بعد از زایمان نیز به مراقبت و بررسی شرایط عمومی مادر و کودک می پردازد. تمامی موارد سلامتی را چک می کند تا در صورت وجود کوچکترین عارضه به رفع آن بپردازد.

در این دوران نیز بیماری هایی مانند اکلامپسی و پره اکلامپسی، حاملگی خارج از رحم، سقط خود به خودی، جدا شدن جفت و … وجود دارد. که این ها هم در حوزه کاری یک متخصص زنان و زایمان می باشد.

درمان بی اختیاری ادرار توسط پزشک زنان:

یکی از بیماری های شایع در بانوان بی اختیاری در ادرار می باشد که به علت زایمان های زیاد بروز می کند. پزشک با توجه به شدت بی اختیاری می تواند دارو تجویز کند یا ورزش های خاصی را تجویز کند یا به جراحی بپردازد.

دوران بلوغ یکی از حساس ترین دوران هایی می باشد. که در دختران و پسران وجود دارد و هر کدام مسائل و مشکلات خود را دارد. دوران بلوغ در دختران به دلیل تغییرات هورمونی و … نسبت به پسران حساس تر می باشد، زیرا دختران از نظر جسمی به بلوغی دست پیدا کرده‌اند. که حتی در برخی موارد  آمادگی بارداری را می توانند داشته باشند.

متاسفانه به دلیل برخی از نگرش های فرهنگی و سنتی که در کشور ما وجود دارد. بسیاری از دختران در مورد مشکلاتی که مربوط به ناحیه تناسلی آنها می شود حجب و حیا پیشه می کنند. که این کار برای آنها نه تنها مفید نیست بلکه مضر نیز می باشد. دختران باید به طور منظم به پزشک زنان جهت انجام تست سلامت مراجعه کنند.

مشکلاتی که دختران در دوران بلوغ بیشتر با آن روبرو هستند مربوط به عادات ماهیانه آنها می باشد. دردهای شدید، خونریزی های غیرعادی، بی نظمی و قطع عادت ماهیانه برای چندین ماه، ترشحات ناحیه تناسلی و … از جمله این موارد می باشد.

دختران جوان باید بدانند که پزشک زنان کاملا مورد اعتماد آنها هستند و به راحتی می‌توانند مشکل خود را با او درمیان بگذارند. پزشک متخصص نیز موظف است تا دستورالعمل های مراقبتی و درمانی را با حوصله و به طور کامل به فرد مراجعه کننده ارائه دهد. 

منظم کردن دوره عادت ماهیانه:

شاید بتوان به جرات گفت که منظم کردن چرخه قاعدگی و عادت ماهیانه و بررسی مشکلات مربوط به این دوره و رفع آنها خود می تواند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند. زیرا عدم توجه به این نامنظمی ها خود می تواند زمینه ساز بیماری هایی مانند افسردگی، استرس، کیست های تخمدان، سرطان، اختلالات هورمونی و … باشد.

از این رو اگر این تاخیر در عادت ماهیانه بیش از 10 روز باشد و به طور نامنظم باشد خود می تواند جای نگرانی ایجاد کند. از این رو حتما به متخصص زنان در این شرایط مراجعه کرده و نسبت به منظم کردن دوره خود اقدام نمایید.

در این شرایط با توجه به آزمایش هایی که انجام می شود. ممکن است از سوی پزشک، آمپول های هورمونی خاص و یا داروهایی تجویز شود. البته سابقه خانوادگی فرد هم در تشخیص به پزشک کمک خواهد کرد. زیرا اگر مادر یا فردی نزدیک از خانواده پدر هم دارای عقب افتادگی باشد. ولی برای مثال هر سه ماه یکبار قاعدگی رخ دهد، در تشخیص پزشک اثر خواهد گذاشت.

درمان ناباروری:

یکی از مواردی که باید به پزشک متخصص زنان مراجعه شود. برای درمان ناباروری می باشد. نازایی علاوه بر دلایل ارثی و ژنتیکی ممکن است دلایلی مانند نداشتن شرایط زندگی و تغذیه مطلوب باشد. استرس زیاد هم از جمله عواملی است. که در باروری شخص اثر می گذارد.

از این رو زنانی که دارای شرایط ناباروری هستند می توانند به پزشک مراجعه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند تا این بیماری درمان شود. همچنین بانوانی که سن آنها بالای 35 سال است. برای اقدام به بارداری باید با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کرده و تحت نظر آنها می توانند از فریز تخمک یا جنین استفاده کنند.

مراجعه به بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز در دوران یائسگی:

یکی از تصورات غلطی که در میان برخی از بانوان وجود دارد این است که تصور می‌کنند. پزشک زنان صرفا در زمان بارداری مفید می باشد و فقط باید در آن دوران به پزشک مراجعه کرد. اما باید گفت مراجعه به پزشک زنان سن خاصی را نمی طلبد. 

مخصوصا مراجعه به پزشک در دوران یائسگی بسیار توصیه می شود. زنان از سن حدود 45-50 سالگی وارد دوران یائسگی می شوند. ممکن است با عوارض ناخوشایندی رو به رو شوند. برای جلوگیری از این موارد بهتر است که هر ساله با مراجعه به پزشک زنان و انجام آزمایشها و تست هایی مثل اسمیر، ماموگرافی و … را انجام دهند. تا از سلامت خود مطمئن شوند.

مراجعه به بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز در دوران بارداری:

دوران بارداری بسیار برای مادر حساس می باشد. و در این دوران باید مراقبت های خاصی را از نظر روحی، جسمی و تغذیه ای داشته باشد. در این دوران به دلیل تغییر در برخی از هورمون های مادر، ممکن است مادر دچار برخی از بیماری ها مانند دیابت، فشارخون بالا و … شود.

از این رو بهتر است جلسات منظمی به منظور بررسی شرایط خود و جنین با متخصص زنان داشته باشد. تا این دوران را به خوبی سپری کند. زیرا پزشک متخصص با بررسی روند و نتایج آزمایشها و مقایسه آنها با هم می تواند از بروز احتمالی برخی از بیماریها و نارسایی‌ها جلوگیری کند.

عفونت دستگاه تناسلی:

در شرایط نرمال ممکن است روزانه از واژن خانم‌ها مقداری ترشح خارج شود. که این ترشحات ظاهری شفاف تا شیری رنگ و بدون بو دارند. محیط واژن را مرطوب نگه می‌دارند. اگر روزانه مقداری از این ترشحات از بدن شما خارج می‌شود. طبیعی است و مشکلی وجود ندارد.

اگر ترشحات خارج شده تغییر رنگ دادند. مقدار تخلیه ترشح از واژن تغییر کرد، به هنگام ادرار کردن درد یا سوزش داشتید. هنگام مقاربت درد، خونریزی یا لکه‌بینی داشتید. یعنی شما دچار عفونت واژن (vaginitis) شده‌اید و باید برای درمان آن اقدام کنید.

بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص زنان و زایمان در شیراز بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص تعیین جنسیت کودک هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص تعیین جنسیت کودک در شیراز می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز، بهترین فوق تخصص زنان و زایمان در شیراز، بهترین دکتر زنان و زایمان در شیراز، بهترین دکتر فوق تخصص زنان و زایمان در شیراز کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص زنان و زایمان، لیست متخصص زنان و زایمان در شیراز