بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج
بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در کرج
بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج
بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج

بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج

با نگاه کلی به افرادی که خود دارای زمینه بیماری گوارشی هستند. پی برده‌ایم که این اشخاص در ابتدا به پزشک عمومی مراجعه نموده‌اند. و پس از مراجعه و انجام معاینات و آزمایشات به وجود اختلال در دستگاه گوارشی شان پی برده و با خبر شده‌اند.

ممکن است این موضوع برای شما نیز اتفاق افتاده باشد. و این سوال ذهن شما را همانند سایرین که به وجود این اختلال پی برده‌اند درگیر کرده باشد. نظیر این که بهترین و باتجربه ترین دکتر گوارش و کبد کیست؟ چگونه می توان بهترین دکتر گوارش و کبد را انتخاب کرد؟ بهترین دکتر گوارش و کبد دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

برای دستیابی به پاسخ چنین پرسش هایی که ممکن است ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد کافی است که با ما در این مقاله همراه باشید تا با مطالعه مطالبی که در این زمینه برای تان عنوان نموده ایم میزان اطلاعات و آگاهی تان در این زمینه افزایش یابد.

بهترین دکتر گوارش و کبد در کرج

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر گوارش و کبد کرج و معرفی بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

برای انتخاب بهترین دکتر ممکن است هر فرد معیارها و ویژگی های شخصی را برای انتخاب بهترین و باتجربه ترین پزشک در این زمینه انتخاب و اعمال نماید اما ما در این مقاله معیارها و ویژگی های اساسی و اصولی را برای انتخاب دکتر گوارش و کبد ذکر نموده ایم.

معیار و ویژگی‌ها بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج:

بهره‌مندی از بروزترین تکنیکهای درمانی:

همانطور که میدانید امروزه با افزایش و پیشرفت روز افزون علم، علم پزشکی نیز روز به روز گسترده تر و پیشرفته تر خواهد شد. و تکنیک های پزشکی و درمانی نیز دچار تغییر و تحول شده‌اند.

بنابراین دکتر منتخب و پسندیده شما باید به عنوان باتجربه ترین و بهترین پزشک، سطح دانش پزشکی و بهره وری اش را در زمینه گوارش و کبد افزایش دهد. همچنین میزان سرعت درمان و بهبود بیماران نیز به این نکته وابسته است. که پزشک از چه روش های درمانی برای بهبود حال بیمار بهره می‌برد.

هر چقدر این روش ها پیشرفته تر و بروز تر باشند. روند بهبودی بیمار نیز کوتاه تر و نتیجه بخش تر خواهد بود. بهتر است پیش از اقدام به هر کاری از روش های درمانی پزشک مطلع شوید.

دارای مدرک فوق تخصصی معتبر:

برخوردار بودن مدرک فوق تخصصی پزشک از دانشگاه های معتبر داخل یا خارج کشور نقش بسزایی بر روی عملکرد و کارکرد پزشک خواهد داشت. غالبا پزشکانی که مدرک خود را از دانشگاه معتبر اخذ کرده اند و پروسه تحصیلی خود را در این دانشگاه ها گذرانده اند.

بینش و دانش بیشتری نسبت به علوم پزشکی در زمینه تخصص خود دارند؛ بنابراین یکی دیگر از موارد مهم و اساسی که در انتخاب پزشک گوارش و کبد مهم است برخوردار بودن دکتر از مدرک معتبر است.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به صفحات رسمی و وب سایت متخصصان، از نوع مدرک تحصیلی پزشک مد نظرتان مطلع و آگاه شوید.

برخوردار بودن از سابقه چندین ساله فوق تخصص غدد:

یکی از نکات اصلی و اساسی که اشخاص برای انتخاب بهترین دکتر در نظر می‌گیرند برخوردار بودن پزشک از سابقه خوب و چندین ساله می‌باشد.

متخصصی که چندین سال است که در زمینه درمان بیماری های گوارشی و غدد فعالیت می‌کند از اعتماد و اطمینان بیشتری نسبت به فردی که در این زمینه مبتدی است برخوردار می‌باشد.

برای انتخاب دکتر این نکته را در نظر داشته باشید که سابقه کاری متخصص گوارش و غدد بالا می باشد یا خیر؟

وظیفه بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج:

از وظایف اصلی متخصص گوارش و کبد در قبال بیماران و مراجعه کنند گان این است. که تمامی مراحل درمان بیمار دقیق و کامل طی شود.

هنگامی که یک بیمار به متخصص گوارش و غدد مراجعه می‌کند؛ متخصص پس از گوش فرا دادن به صحبت‌ها و نشانه‌های بیماری بیمار، موظف است که بیمار را برای بررسی دقیق‌تر معاینه نماید. تا بتواند نوع بیماری را به درستی تشخیص دهد.

درمان و بهبود یافتن بیمار بدون تشخیص صحیح بیماری امکان پذیر نمی باشد. پس از تایید نوع بیماری راه ها و شیوه های درمانی باید اعمال شود.

بخش‌های دستگاه گوارش از دیدگاه بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج:

متخصص گوارش و غدد در زمینه های متفاوتی از بخش های مربوطه به این دستگاه فعالیت دارد. که شامل موارد زیر می شود:

  • مری
  • معده
  • روده کوچک
  • روده بزرگ
  • مجاری صفراوی
  • کبد
  • کیسه صفرا
  • پانکراس
  • راست روده
  • روده بزرگ
  • روده کوچک

بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارشی از نظر بهترین متخصص:

برخی از بیماری های مرتبط با دستگاه گوارشی عبارتند از: بیماری سل ایکات، پولیپ، سرطان روده بزرگ، هموروئید، سندروم روده تحریک پذیر، سرطان معده، زخم گوارشی، هپاتیت ویروسی، بیماری کبد چرب، بیماری های صفراوی و. همه این موارد بیماری هایی هستند که در صورت بروز اختلال در دستگاه گوارشی پدیدار می گردند.

نیاز مردم امروز بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج:

با توجه به نوع سبک زندگی افراد در عصر امروزه و عدم استفاده از تغذیه های مناسب، عدم تحرک و فعالیت و دیگر عوامل سبب بالا رفتن و افزایش اعداد و ارقام نیاز افراد به متخصصین گوارش و غدد شده است.

عوامل گوناگونی به طور مستقیم بر سلامت دستگاه گوارش تاثیر گذار هستند که عدم رعایت این نکات سبب افزایش روز به روز بیماری های گوارشی می شوند.

عوامل بروز مشکلات گوارشی:

عواملی که عدم رعایت آن ها سبب برهم ریختگی عملکرد دستگاه گوارشی شده‌اند. و سبب بروز بیماری گوارشی می شوند عبارتند از:

  • رژیم غذایی خودسرانه.
  • کم تحرکی.
  • افزایش استرس و اضطراب.

در صورتی که هرگونه اختلال یا مشکلی در دستگاه گوارش خود احساس نمودید. بهتر است  که برای درمان سریعتر به پزشک متخصص گوارش و غدد مراجعه نمایید.

زیر شاخه های تخصص گوارش:

متخصص گوارش و غدد ممکن است در زمینه‌ها و زیر شاخه‌های گوناگونی فعالیت داشته باشد. یا اینکه تنها در یک زمینه خاص مهارت داشته باشند و به درمان اختلالات دستگاه گوارشی بپردازند.

برخی از زیر شاخه‌های تخصص گوارش شامل مواردی هستند که در متن زیر ذکر نموده‌ایم:

  • بیماریهای التهابی روده
  • اختلالات کبد
  • تحرک دستگاه گوارش
  • جراحی کودکان و گوارش
  • بیماری های نورولوژی
  • سران کولور کتال
  • آندوسکوپی مداخله‌ای

انواع بیماریهای معده و عوارض ناشی از آن‌ها از دیدگاه بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج:

به طور کلی بیماریهای معده و عوارض ناشی از آنها بسیار زیاد می‌باشند. که ما در این مقاله تنها به بخشی از بیماری های معده که شایع‌تر و رایج‌تر هستند. و عوارض های بیشتری را از خود نشان می‌دهند اشاره نموده‌ایم که این موارد عبارتند از:

برای درک بهتر بیماریهای معده آنها را در دو طبقه تقسیم بندی نموده‌ایم که به شیوه زیر می‌باشند:

۱-بیماری های موقت معده

۲-بیماری های مزمن معده

بیماریهای موقت معده:

انواعی از بیماریهای معده که بر اثر پر خوری، تغذیه مجدد پس از سیر شدن، میل نمودن خوراکی های ضد هم و تغذیه از خوراکی های مسموم که به صورت نیمه دائم و موقت ظاهر می شوند. بیماری های موقت معده می گویند. که عبارتند از: نفخ معده، یبوست موقت، سوزش معده و دیگر موارد.

بیماریهای مزمن معده:

دسته ای دیگر از بیماری های معده به بیماریهای مزمن معده مربوط می شود. که عبارتند از: رفلاکس معده، یبوست دائمی، نفخ معده، معده درد، زخم معده و دیگر مشکلات و اختلالات مربوط به معده. با توجه به این که بیشتر اختلالات گوارشی مرتبط با بیماری های مزمن معده است. معارضات زیادی را به خود اختصاص داده است متون زیر را به این مبحث اختصاص داده‌ایم:

سرچشمه بیماری‌های مزمن معده از نظر بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج:

۱-بیماری های معده با منشا سودایی

۲-بیماری های معده با منشا بلغمی

بیماری های معده با منشا سودایی:

همان گونه که از نامش پیدا است این بیماری بر اثر سودایی شدن معده یا به عبارتی دیگر بر اثر سو خلط سودا در معده به وجود می آید. نمونه های شایع این بیماری عبارتند از:

رفلاکس معده:

رفلاکس معده یکی از انواع بیماری های معده می باشد که باعث می شود اسید معده به مری وارد شود که این عمل به نوبه خود عامل ثانویه ای برای عوارض دیگری به شمار می آید که عبارت است از:

  • به وجود آمدن زخم در محل اتصال مری و معده (در این مورد مری دچار ورم می شود. و بافت خارجی آن دچار بافت مردگی شده که در نهایت به زخم شدن آن منجر می شود.)
  • تنگ شدن مری که سبب تورم بافت آن شده؛ تورم مری بر اثر رفلاکس معده پدید می آید.
  • مری بارت (به تغییر و تحول بافت مری یا دگر بافتی مری انتهایی می گویند)
  • آدنوکارسینوم مری (یکی از انواع سرطان مری می باشد و تقریبا ۵۰ تا ۸۰ درصد این مدل سرطان ها را شامل می شود.)

نشانه های شایع رفلاکس معده:

از نشانه های شایع رفلاکس معده می توان به مواردی نظیر، سوزش معده، سوزش سر دل، سوزش جناغ سینه، بازگشت غذا یا مایع ترش به گلو و احساس وجود توده در گلو اشاره نمود.

درمان رفلاکس معده:

همانگونه که در موارد بالا ذکر نمودیم علت اصلی به وجود آمدن این نوع بیماری های معده سو مزاج سودا می باشد. برای درمان این نوع بیماری ابتدا باید خلط سودا معده را کاهش داد.

سپس مرحله گرم کردن و تقویت معده را به کار گرفت زیرا این بیماری سبب تضعیف و سرد شدن معده می شود. مرحله بعدی مربوط می شود. به استفاده از داروهای متناسب با بیماری و معارضات ناشی از آن که باید به طور منظم و دقیق لحاظ شود.

به عنوان مثال اگر شخصی برای دراز مدت به بیماری رفلاکس معده مبتلا شده باشد. و به طور منظم به آن رسیدگی نکرده باشد ممکن است پرز های معده و دریچه معده آسیب دیده و ضعیف شده باشند. که در این صورت باید علاوه بر رفع اختلال رفلاکس معده به درمان دیگر عوامل نیز پرداخت.

یبوست سودایی:

یکی دیگر از بیماری های شایع و رایج معده، یبوست سودایی نام دارد که خود می تواند زمینه دیگر بیماری ها باشد. توصیه ما به افرادی که دچار یبوست هستند این است که در اولین فرصت برای درمان این معضل اقدام نمایند.

حتی اگر در کنار این بیماری، به بیماری های دیگر مبتلا باشند الزامیست که ابتدا به رفع یبوست خود بپردازند و تحت نظر پزشک متخصص گوارش قرار بگیرند. این بیماری عوارض زیادی را با خود به همراه دارد.

اگر سریعا به رفع این معضل بپردازید؛ بسیاری از عوارض های دیگر نیز بر طرف خواهد شد و دیگر نیازی نیست که از داروهای اضافه و خود سرانه برای بهبود وضعیت تان بهره ببرید. به همین دلیل رفع یبوست بسیار حائز اهمیت می باشد.

برای مثال یکی از عارضه های ناشی از یبوست، سردرد می باشد.  معمولا افرادی که دچار یبوست شده‌اند دارای سر درد نیز هستند؛ زیرا یبوست سبب حبس شدن گاز های معده و در نتیجه فشار بر سیستم عصبی می شود. بنابراین اگر این اشخاص به رفع یبوست خود بپردازند مشکل سردرد آن ها نیز حل خواهد شد.

از دیگر عوارض یبوست به هم ریخته شدن عمل جذب، گوارش و هضم می باشد؛ بنابراین اگر دارویی دیگر برای رفع مشکل تان استفاده کنید. ممکن است عملکرد آن کاهش و یا حتی به صفر برسد.

نکته:

معمولا درد معده و نفخ معده نشان دهنده بیماری یبوست می باشد اما ممکن است علت های دیگری برای این دو نشانه وجود داشته باشد. همانطور که مطالعه فرمودید پی برده‌ایم که رفع یبوست بسیار مهم می‌باشد اما مهم‌تر از آن یافتن علت یبوست می‌باشد. 

یبوست مزمن یکی از عوارض های ناشی از بیماری معده است. یکی از انواع یبوست ها که بیشتر رایج و شایع است یبوست سودایی می باشد که بر اثر سو مزاج سودا پدیدار می گردد.

یبوست سودایی هنگامی در فردی پدیدار می گردد که خلط سودا در دستگاه گوارش آن تجمع یافته باشد. برای بررسی دقیق تر و سنجیدن این موضوع باید دیگر نشانه های این بیماری را نظیر، ترک ترک بودن زبان، افسردگی و کهیر پوست در نظر گرفت.

بخش اول رفع و بهبود یبوست:

در صورتی که یبوست پدید آمده به صورت خفیف باشد. و از نوع شدید آن نباشد موارد زیر به رفع یبوست و بهبود یافتن این اختلال کمک می کنند:

  • مصرف و نوشیدن دم کرده گل محمدی، گلابی، استفاده از روغن زیتون، دم کرده فلوس، خوردن توت، چرب کردن ناحیه ناف، شکم و پهلو ها به کمک روغن کنجد (خانم های باردار به هیچ وجه از این مورد استفاده نکنند.)
  • کاهش مصرف و استفاده از دوغ، ماست و برنج
  • اگر به یبوست شدید مبتلا شده‌اید به شما توصیه می‌کنیم که برای کوتاه مدت از داروها مسهل استفاده و بهره ببرید.

بخش دوم رفع عامل یبوست:

در بخش دوم مانند بخش اول عامل اثر گذار خلط سودا می‌باشد؛ بنابراین برای رفع این معضل از داروهای تنظیم کننده خلط سودا استفاده می کنند.

داروهای مفید برای تنظیم خلط سودا و درمان بیماری های معده:

مقطر ضد سودای پاپریکا:

این محصول مقطر شده از افشره ۹ گیاه ساخته شده است. مواد و گیاهان به کار برده شده در آن در نهایت محصولی را به وجود آورده اند که سبب تنظیم و تعدیل خلط سودا می شود. و نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کند.

از هر ماده گیاهی غلظت و اندازه معینی به این محصول افزوده شده است که طبع گرم و تری را به این دارو بخشیده است در درمان و بهبود خلط سودا و دیگر بیماری های معده موثر می باشد.

این محصول باعث تقویت سازی رفع بیماری های معده و طحال می شود و مواردی همچون خلط سودا را به آسانی بهبود می یابد.

موارد کاربرد:

از این افشره برای درمان اختلالاتی نظیر، افسردگی، رفلاکس معده، بی اشتهایی، غالب شدگی خلط سودا و بیماری های ناشی از آن مانند بیماری های معده استفاده می شود.

خواص محصول:

این محصول سبب ایجاد شادی و نشاط و طراوت در روحیه فرد می شود، سبب بهبود و درمان کارکرد و عملکرد گوارش و معده می شود. ترشح خلط سودا را تنظیم و مرتب می نماید و افسردگی و ناراحتی های کاذب و بی دلیل را از بین خواهد برد.

بیماری های معده با منشا بلغمی:

همانطور که از اسمش پیداست، این بیماری ها بر اثر خلط بلغم یا به عبارتی دیگر به دلیل اثر سو مزاج خلط بلغم درون دستگاه و سیستم گوارشی به وجود می آیند. نمونه‌های شایع و عوارض رایج این بیماری در موارد زیر ذکر شده اند که عبارتند از:

در ناحیه معده:

در این ناحیه سبب ترش شدن معده، ایجاد نفخ معده، در برخی از اوقات سبب اسهال و در برخی اوقات نیز سبب یبوست می‌شود. و از دیگر معارضات آن می توان به دل درد و بی اشتهایی اشاره نمود.

در سایر قسمت ها:

در سایر قسمت ها سبب ازدیاد آب دهان، سردرد، درد پاها یا دست ها و سستی و رخوت می شود. غالب شدن بلغم در معده به علت استفاده و تغذیه از خوراکی هایی که طبع سرد دارند، نوشیدن زیاد آب سرد و نوشیدن مایعات سرد در بین غذا به وجود می آید.

درمان بیماری‌های معده توسط بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج:

برای بهبود نمودن حالت بلغمی معده و بیماری های ناشی از آن توصیه می شود از داروهایی که از طبع گرم و خشک برخوردار هستند بهره ببرید تا خلط بلغم تنظیم و تعدیل یابد.

مقطر ضد بلغم پاپریکا:

این افشره از گیاهانی با طبع گرم و خشک تهیه و ارائه داده شده است. این ماده به طور اختصاصی و منحصرا بر روی دستگاه گوارش اثر گذار است. و سبب بهبود عملکرد آن می شود. (البته محصولات مشابه این دارو نیز وجود دارد که سبب دفع سردی و رطوبت مغز و کبد می شود که این امر به نوبه خود زیان بار است.)

همچنین جالب است بدانید که این محصول برای رفع بلغم معده از مکانیسم سریعی برخوردار است. که به زودی و در کوتاه ترین زمان ممکن باعث بهبود حالت سرد مزاجی معده می‌شود. لازم به ذکر است که این محصول رژیم غذایی متنوعی را برای سرد مزاجان به ارمغان می آورد.

موارد کاربرد:

این محصول برای مواردی نظیر، سرد مزاجی و بلغم دستگاه گوارش، شب ادراری، حالت تهوع، دل پیچه و اسهال، زیاد بودن آب دهان و سایر عوامل ناشی از بلغم معده به کار برده می شود.

خواص مقطر ضد بلغم پاپریکا:

  • تنظیم و تعدیل خلط بلغم در معده
  • رفع دل پیچه و اسهال
  • به دفع رطوبت اضافی در دستگاه گوارش می پردازد 
  • سیستم ایمنی بدن را منظم می سازد.
  • مثانه تضعیف شده را قوا می بخشد.
  • پرز های معده را تقویت می کند.
  • مصلح خوراکی ها با طبع سرد.

بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص زنان و زایمان هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص زنان و زایمان در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص گوارش و کبد در کرج، بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در کرج، بهترین دکتر گوارش و کبد در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص گوارش و کبد در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص گوارش و کبد، لیست متخصص گوارش و کبد در کرج