بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج
بهترین فوق تخصص طب فیزیکی در کرج
بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج
بهترین فوق تخصص طب فیزیکی در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج

بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج:

طب فیزیکی یا همان توانبخشی، یکی از رشته های پزشکی است؛ که بعد از جنگ جهانی دوم و به خاطر تعداد زیادی از افراد که ناتوان شده بودند، دایر شد.

بهترین دکتر طب فیزیکی در کرج:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر طب فیزیکی در کرج و معرفی متخصص طب فیزیکی در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

طب فیزیکی:

این رشته باعث پیشگیری، بازتوانی، برگشت توانایی و به همین نسبت کیفیت بالای زندگی به فرد میشود.

طب فیزیکی در کشور ما دیرتر شروع به فعالیت کرد، اما در حال حاضر بسیار هستند افرادی که در این رشته تخصص گرفته، به بازار کار این رشته وارد شده اند و دیرکرد شروع کار را جبران نموده اند.

طب فیزیکی و توانبخشی گسترده است و حدود 600 نفر به بالا در این رشته ها مشغول به کار هستند.

پزشک متخصص این رشته، بعد از گذراندن دوره هفت ساله پزشکی عمومی، دوره سه ساله تخصصی و دستیاری را هم طی میکنند و بعد شروع به فعالیت در حیطه گسترده طب فیزیکی یا همان توانبخشی میکنند.

طب فیزیکی شامل سه شاخه گسترده است:

  • طب موسکولو اسکلتال.
  • طب الکترودیاگنوزیس.
  • طب بازتوانی.

که حال راجع به هرشاخه کمی توضیح میدهیم تا بیشتر با این شاخه ها از طب فیزیکی استفاده کنیم.

طب موسکولواسکلتال:

این طب که شامل ارزیابی و تشخیص و درمان برای بیمارانی که دچار ناراحتی اسکلتی، عضلانی و عصبی هستند.

متخصصین طب، با معاینه اولیه و همچنین کمک گرفتن از آزمایش های لازم و رادیولوژی های لازم میتواند ناراحتی را بهتر و کامل تشخیص دهد.

بعد از تشخیص بیماری، متخصص برای درمان دارویی و در صورت لزوم درمانهای کمکی مثل لیزر درمانی، ماساژ درمانی، ورزش درمانی و… انجام می شود؛ البته امروزه پیشرفتهای زیادی در درمان و موارد کمک درمانی به دست آمده است که به بیمار و پزشک بسیار کمک میکند.

طب الکترودیاگنوزیس:

تشخیص اعصاب محیطی و عضلات به کمک نوار اعصاب و عضله انجام میگیرد و البته به تشخیص پزشک این روش درمان انجام میگیرد؛ و جریانات الکتریکی به پزشک برای شناخت بهتر بیماری کمک می کند.

این روش برای بیمارانی که دچار فلج اطفال، نوروپاتی ها، رادیکولوپاتی، بیماریهای عضلانی و… شده اند؛ بسیار خوب و حائز اهمیت است؛ و در تشخیص میزان آسیب و بیماریهای نورون محرکه و صدمه هایی که به اعصاب محیطی رسیده است نیز بسیار مهم است.

طب بازتوانی:

این طب همانطور که از نامش پیداست به بیمار کمک میکند تا توانایی خود را بازیابی کند.

گاهی به کمک ورزشکاری می آید که پایش پیچ خورده یا فردی که بر اثر سکته توانایی بدنش را از دست داده است، کلا کار این طب بازیابی کارایی بدن و همچنین برگشت کیفیت زندگی به حالت اولیه خود است.

با وجود صدمات زیاد روزمره و تصادفات و سکته های مختلف اما علم طب فیزیکی، توانبخشی و تکنولوژی این طب هم آنقدر پیشرفت داشته تا به کمک بیماران بیاید و بتواند در بازسازی زندگی آنها کمک کند.

البته بهترین و کاملترین درمان آن است که یک تیم پزشکی بیمار را همراهی کند و هر کدام به نوعی کمک حال او باشند تا بهتر و سریعتر به درمان کامل برسد.

طب فیزیکی چیست؟

طب فیزیکی برای درمان از ابزار و وسایل فیزیکی استفاده میکند و برای بیماران مزمن مثل سکته ها و بیماران حاد یا مثل افرادی که دچار مشکلات نخاع و آسیبهای عضلانی شده اند، تخصص دارند و برای انواع کمردرد درمانهای خوبی را پیشنهاد میکنند.

متخصصین طب فیزیکی، تمامی فرد را بررسی میکنند. نه فقط قسمت آسیب دیده او را و از لحاظ اجتماعی، روحی، احساسی و مربیان ورزش، امدادگران اجتماعی و شغلی و… هم سعی در درمان و بهبود او دارند.

پزشکان طب فیزیکی در مراکز خاص این تخصص در درمانگاهها، کلینیکها و مطب بیماران خود را درمان میکنند.

طب فیزیکی چگونه به بیمار کمک میکند؟

توانبخشی یا همان طب فیزیکی به بازیابی توانایی و کیفیت بیمار کمک می کند و برای بیمارانی با آسیبهای کمردرد، گردن درد و کلا آسیبهای عضلانی، اسکلتی بسیار حائز اهمیت است.

با کمک ورزش و طب فیزیکی می توان به بیماران به روشهای زیر کمک کرد:

  • کم کردن درد ها.
  • بهبود کیفیت افرادی که مبتلا به بیماریهای شدید با بیماریهای موقت و خاص شده اند.
  • آموزش وسایل کمکی مثل بریس صندلی چرخدار باکر و …
  • در طی مراحل توانبخشی متخصص طب فیزیکی به عوامل عاطفی و اجتماعی بیمار هم توجه میکند و کمک حال بیمار میباشد.

تمرینات طب فیزیکی چگونه است؟

بسته به نوع درد، تشخیص پزشک، تمرینات، کمکها و استفاده از وسایل روشهای مختلفی دارند.

پزشک متخصص باید راجع به عضلات قلب و عروق روماتولوژی، عصب و… اطلاعات کافی داشته باشد؛ در تمرینات درمانی امکان دارد از وسایل بیمارستانی یا سرپایی کمک بگیرند.

 بعضی از بیماران هستند که در بیمارستان و در حال بستری توسط طب فیزیکی معالجه و درمان می شوند؛ مانند بیمارانی که دارای آسیب نخاعی هستند، فلج اطفال، سکته مغزی و…است؛ که در این نوع درمان باید از تیم کامل پزشکی برای درمان و استفاده از طب فیزیکی همکاری گرفت.

طب فیزیکی که به صورت سرپایی انجام میگیرد، بیشتر برای درمان دردهایی است که نیاز به جراحی ندارند؛ مثل اختلال در ستون فقرات، کمردرد، آسیبهای ارتوپدی، صدمه هایی که بر اثر فشار زیاد به عضوی از بدن به وجود آورده است، زخم بستر، اسپاسم و دیگر بیماریها است.

متخصصان طب فیزیکی میتوانند:

  • تمرکز خود را بر روی عملکرد درمان بهتر بگذارند.
  • بیماران را در تمام سنین معالجه کنند.
  • به معلولین در کل طول زندگی کمک کنند.
  • تشخیص و درمان درد به عنوان آسیب بیماری یا معلولیت
  • برنامه ای برای پیشگیری یا تشخیص یا درمان تهیه و هدایت کنند.
  • یک تیم پزشکی را برای مراقبت کلی بیمار در تمام زمینه ها تشکیل دهند تا به کیفیت زندگی بیمار کمک کنند.
  • همکاری با دیگر پزشکان که شامل پزشکان جراح یا اورژانس می تواند باشد.

بسته به آسیب، نوع بیماری و معلولیت متخصصین طب فیزیکی میتوانند از موارد زیر بهره بگیرند که شامل:

  • انجام مطالعات ای ام جی عصب.
  • روشهای هدایت شده توسط فراصوت.
  • روشهای هدایت شده توسط فلوروسکوپی.
  • تزریق به ستون فقرات.
  • دیسکوگرافی کاهش فشار روی دیسک.
  • تزریق مفاصل.
  • کمک به معلولین.
  • مشاوره ورزشی.
  • پروتز.
  • پرولوتراپی.
  • تحریک کنندگان عصبی روشهای انسداد و تخلیه عصبی و نخاعی.
  • بافت برداری عصب و عضله.
  • طب مکمل و جایگزین مثل طب سوزنی و…

در بعضی از زمانها لازم است به طب فیزیکی مراجعه کرد؛ که این زمانها شامل موارد زیر است:

  • آسیب و صدمه ای به شما رسیده که یا سب درد شده یا فعالیت فیزیکی شما را دچار اختلال کرده است.
  • شما بیماری و ناتوانی را تجربه می کنید که عملکرد فیزیکی شما را مختل میکند.
  • وقتی درد مزمن کمر، گردن، آرتروز و… را دارید.
  • وقتی فردی دچار سکته شده و بر اثر این اتفاق عملهای فیزیکی او دچار مشکل شده است.
  • وقتی در دوره ریکاوری بعد از عمل جراحی هستید.
  • وقتی گمان میکنید فقط با جراحی دردتان کاهش می یابد.

هنگام شروع درمان شما توسط طب فیزیکی، پزشک متخصص این طب، تمام نیازهای شما از مراجعه به این متخصص و همچنین بیماریهای شما را بررسی میکند؛ و بعد از مشورت با پزشک شما و نوع درمانی که دارید او نیز همکاری لازم را برای بهبود کامل شما با کمک طب فیزیکی شروع میکند. هر بیماری که برای بازتوانی به طب فیزیکی و متخصص این طب مراجعه میکند باید برنامه منحصر به فرد خود را داشته باشد تا به درمان کامل برسد.

بک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خوب، برای بیمارانی که باید جراحی شوند؛ برنامه خاصی قبل و بعد از عمل دارد که بیمار بتواند بهتر و سریعتر به درمان کامل برسد؛ مثلا متخصص طب فیزیکی می تواند برای بیماری که دچار درد مزمن گردن شده است هم دارو تجویز کند و هم حرکات کششی ورزشی ماساژ و امثال این را تجویز کند؛ تا از درد او جلوگیری کرده و فعالیت مناسب را به این عضله برگرداند.

کاربردهای توانبخشی:

همیشه هستند افرادی که با وجود درد تنها به فکر درمان دارویی یا در شرایط حاد به فکر جراحی می افتند؛ اما طب فیزیکی به کمک می آید تا این افراد در حد ممکن از جراحی خود جلوگیری کنند و به کمک پزشکان مربوطه درد را با دارو و طب فیزیکی درمان کنند.

طب فیزیکی به کمک آمده تا فردی که دچار کمردرد، گردن درد، دیسک یا دردهای ستون فقرات و اینگونه موارد می شود با مدیریت پزشک توانبخش خود و کمک از وسایل و ابزار فیزیکی سلامت کامل یا بهبود نسبی خود را به مرور زمان بدست آورد.

البته بعضی از بیماریها نیاز به جراحی دارد که در این موارد هم پزشک متخصص طب فیزیکی میتواند قبل و بعد از عمل در کنار پزشک مربوطه و بیمار باشد.

بسیاری از بیماریها به دلیل نوع زندگی و روشهای غلطی است که ما در زندگی به زور عادت انجام میدهیم که با پیشگیری و تعویض این عادتهای ناپسند می توان به بهبود خود بدون هیچ عامل دیگر کمک کنیم؛ که البته در این موارد هم میتوانیم با متخصصین این طب مشاوره نماییم.

درد زانو نیز بسیار همه گیر شده است، جوانها بر اثر تقسیم نادرست فشار بر روی زانو و مسن ترها به خاطر فرسودگی کشکک غضروف پا شاهد این مشکل هستند؛ که در هر دو صورت میتوان برای کاهش درد بجز استفاده از داروها، روشهای کمکی مثل ورزش درمانی حرکات کششی، تقویتی عضله ای، کفشهای طبی و…استفاده کرد.

طب الکترود برای بررسی عصبهای بدن بیشتر کاربرد دارد که در درمان بیماریهایی مثل دیسک کمر، گیرافتادگی های عصبی، مورمور شدن دست و پا، خواب رفتگی و این قبیل بیماریها است؛ که به وسیله نوار عصب وعضله انجام میشود و پزشک متخصص طب فیزیکی با این روشهای حساس و دقیق بیماری و ناراحتی را تشخیص داده و برای درمان کامل اقدامات لازم را شروع میکند.

طب توانبخشی به کمک بیمار آمده و او را از لحاظ جسمی روحی و اجتماعی مورد بررسی قرار میدهد و به او کمک میکند تا با کیفیت لازم به زندگی معمول و خوب خود برگردد.

البته لازم به ذکر و یادآوری است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و با رعایت نکاتی شاید کوچک میتوان از ناراحتی هایی بزرگ پیشگیری کرد.

بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص طب فیزیکی در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص ریه هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص ریه در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص طب فیزیکی در کرج، بهترین فوق تخصص طب فیزیکی در کرج، بهترین دکتر طب فیزیکی در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص طب فیزیکی در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص طب فیزیکی، لیست متخصص طب فیزیکی در کرج