بهترین متخصص اطفال در کرج
بهترین فوق تخصص اطفال در کرج
بهترین متخصص اطفال در کرج
بهترین فوق تخصص اطفال در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص اطفال در کرج

بهترین متخصص اطفال در کرج

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر اطفال کرج و معرفی تعدادی از بهترین متخصص اطفال در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین متخصص اطفال در کرج کیست؟

متخصص اطفال پزشکی است که در زمینه مدیریت سلامت کودکان از جمله مشکلات فیزیکی، رفتاری و روانی کودکان آموزش دیده است. و بیماریهای کودکان را تشخیص داده و درمان میکند. متخصص اطفال مهارتهای خاص مورد نیاز برای مراقبت از کودکان را دارد و چند سال صرف این مهارتهای تخصصی کرده است.

بهترین متخصص اطفال در کرج چه کارهایی انجام میدهد؟

هر زمانی که کودک بیمار شود میتوانید او را به متخصص اطفال نشان بدهید. این پزشک متخصص برای مراقبت از کودکان کارهای زیر را انجام میدهد:

معاینه بدن واکسیناسیون و راهنمایی های لازم در این زمینهاطمینان از مناسب بودن رشد، رفتار و مهارتهای کودک متناسب با سن تشخیص و درمان بیماریها، عفونتها، جراحات و مشکلات پزشکی دیگر کودک ارائه اطلاعاتی به والدین راجع به سلامت، امنیت، تغذیه و نیازهای دیگر کودکدر صورت لزوم ارجاع به متخصص متناسب با نیاز کودک.

چه زمانی باید به بهترین متخصص اطفال در کرج مراجعه کنیم؟

بیشتر بیماریهای کودکی دوره خود را بدون مشکل جدی طی میکنند. اما در مورد برخی علائم و برخی کودکان، بهتر است با متخصص اطفال مشورت کنید. همچنین باید مراقب موارد زیر باشید. و اگر این علائم را دیدید، کودک را فورا به پزشک برسانید:

  1. بی آبی بدن: از علائم خشکی و بی آبی فرورفتگی چشمها (در مورد نوزاد فرورفتگی ملاج سر) یا خستگی شدید، چسبندگی دهان و کم شدن ادرار (کمتر از سه یا چهار مرتبه در روز) است.
  2. تب بالا: در نوزادان تازه متولد شده هر گونه افزایش دمای بدن نیاز به توجه پزشکی دارد. برای نوزادان سه تا شش ماهه اگر تب بالای 38.3 درجه شد. و برای کودکان بزرگتر اگر تب از 39.4 درجه بالاتر رفت، فورا او را به متخصص اطفال نشان دهید.
  3. مشکل تنفسی: اگر کودک خس خس سینه دارد، نفس نفس میزند یا به سختی نفس میکشد یا متوجه شده اید بین نفسهایش وقفه می افتد فورا با اورژانس تماس بگیرید.
  4. غذا نخوردن: طبیعی است که کودک بیمار اشتهای کمی داشته باشد. اما اگر کودک کمتر از نصف حد طبیعی غذا میخورد. و این حالت بیشتر از دو روز طول کشیده است. موضوع را با متخصص اطفال در میان بگذارید.
  5. بیماریهای زمینه ای: اگر کودک آسم، دیابت، ضعف سیستم ایمنی یا هر مشکل پزشکی مزمن دیگری دارد. هر بار که دچار آلودگی ویروسی میشود. که سلامتی اش را به خطر می‌اندازد. او را نزد متخصص اطفال ببرید.

زمان و نحوه انتخاب بهترین متخصص اطفال در کرج:

یکی از مهم ترین تصمیماتی که اغلب پدر و مادرها قبل از به دنیا آمدن کودکشان می گیرند. انتخاب یک پزشک اطفال برای فرزند خود می باشد. برای انتخاب یک پزشک متخصص، باید تحقیقاتی را انجام دهند. تا بتوانند انتخاب بسیار مناسبی را در این زمینه داشته باشند.

در اصل یک متخصص اطفال سلامت کودک را بررسی می نماید. و برای این بررسی نیز مواردی از جمله ویژگی های رفتاری و فیزیکی و هم چنین سلامت روانی بیمار را نیز مورد بررسی قرار می دهند. بر همین مبنا پزشک اطفال آموزش دیده است. تا بیماری های روانی کودک را نیز مورد بررسی قرار دهد. و بعد از تشخیص بیماری کودک راه درمانی مناسبی را برای آن انتخاب نماید.

از دیگر نکاتی که یک پزشک اطفال باید به آن مسلط باشد این است. که یک سری تحصیلاتی را دارد که به فرد توانایی هایی می بخشد. تا بتواند از سلامت کودکان محافظت نماید. این افراد از دانشگاه علوم پزشکی فارغ التحصیل می شوند. و برنامه رزیدنتی سه ساله را برای گرفتن تخصص در زمینه اطفال سپری می نمایند. در عین حال این پزشکان امتحانات بسیار سختی را می گذرانند. تا بتوانند به این سطح از تخصص برسند.

وظایف بهترین متخصص اطفال در کرج:

از آن جایی که یک فرد وارد شغل پزشک اطفال می شود. دارای آموزش های لازم در زمینه سلامت و هم چنین رشد کودک می باشد. در زمینه سلامت و بهبود سلامتی کودکان تخصص دارد. و در ضمن در تشخیص و هم چنین درمان بیماری های کودکان از بدو تولد دارای تخصص و تجربه می باشد.

چنانچه کودکی به صورت نارس به دنیا آمده باشد. نیازمند مراقبت های ویژه نیز می باشند که برای کودک مراقبت های مختلفی در سنین متفاوت مورد نیاز می باشد. که از سن 3 روزه کودک شروع می‌شود و تا سن 21 سالگی کودک نیز مورد نیاز است.

در ضمن یک سری برنامه هایی وجود دارد که برای پیشگیری کودک از یک سری بیماری ها طراحی شده است.

برنامه هایی که برای سلامتی کودک مد نظر قرار می گیرد. شامل پیگیری رشد کودک است. و اینکه باید کودک را از لحاظ رشد مورد توجه قرار داد.

در مورد رشد کودک با پزشک اطفال مشورت نمود و با این کار می توان تمام نقاط عطف رفتارهای اجتماعی و هم چنین یادگیری کودک را مورد بررسی قرار داد. در ضمن والدین می توانند یک سری از نگرانی هایی که برای کودک خود دارند را با پزشک کودک شان در میان بگذارند و به نتیجه خوبی برسند.

از جمله فعالیت هایی که والدین باید در راستای سلامتی کودک خود انجام دهند ارتباط منظم و مشاوره با پزشک کودک خود می باشد. که این موجب ارتباط بسیار قوی و هم چنین ایجاد حس اعتماد بین والدین و کودک می شود. انجمن پزشکی آمریکا از کودکان به عنوان یک ابزاری برای ارتباط بین متخصصین اطفال و هم چنین والدین یاد می نمایند. تا نیاز های فرزندان خود را برآورده نمایند.

این چنین فعالیت هایی منجر می گردد. که یک رابطه سالمی برای ایجاد سلامت فیزیکی و ذهنی و اجتماعی کودک به وجود بیاید. پزشک کودک با کنترل نمودن قد و وزن کودک رشد وی را مورد بررسی قرار می دهد. و در عین حال دید و شنوایی کودک را نیز تست خواهد نمود.

در ضمن واکسیناسیون را برای کودک به موقع انجام می‌دهد. و از سلامت قلب و ریه های کودک نیز مطمئن می گردد. پزشک اطفال با چک نمودن همه این عوامل در رشد و سلامت کودک کمک بسیار زیادی می نماید.

محل کار یک متخصص اطفال چگونه است؟

متخصصان اطفال می‌توانند در محیط‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، مطب‌های خصوصی، سازمان‌های حفظ سلامت، مراکز بهداشت عمومی، کلینیک‌های بهداشت عمومی، مدارس، یا ارتش و دولت کار کنند. آن‌ها کمتر به‌صورت انفرادی کار می‌کنند و بیشتر به‌عنوان کارمندان حقوق‌بگیر مطب‌های پزشکی گروهی کار می‌کنند.

در شرایط عادی، متخصصان اطفال از یک محیط کار خوب، لذت می‌برند، زیرا آن‌ها معمولاً به مطب‌ها و اتاق‌های معاینه که بیشتر مربوط به کودکان هستند، منتقل می‌شوند.

مطب‌ها و اتاق‌های معاینه مجهز به کتاب‌ها، اسباب‌بازی‌ها و فعالیت‌های کودکان هستند. تا آن‌ها را در طول دوره‌های انتظار سرگرم و حواس آن‌ها را در حین عمل‌های دردناک پرت کنند.

 بااین‌وجود، کار با کودکان مشکلاتی دارد. آن‌ها ممکن است بیماران سرکش، اغلب بی‌قرار و گاهی اوقات هیستریک باشند. که توسط پزشکان و روش‌های پزشکی ترسیده شده‌اند. در هنگام برخورد با کودکان باید نهایت صبر و شکیبایی را بکار گیرید. چراکه طب اطفال بسیار باارزش است.

تفاوت بین طب بزرگ‌سالان و طب کودکان چیست؟

ادعای رایج در عرصه پزشکی این است. که کودکان در حقیقت بزرگ‌سالان کوچک نیستند. به‌عبارت‌دیگر، تفاوت زیادی بین درمان بزرگ‌سالان و کودکان وجود دارد. اندازه کوچک بدن و اندام‌های داخلی کمتر رشد کرده یک نوزاد یا کودک ازلحاظ فیزیولوژیکی متفاوت هستند.

این اختلافات می‌تواند مشکلات یا نقص‌های مادرزادی و مسائل مربوط به رشد را که بیشتر مختص بیماران نوزاد است، نشان دهد. تفسیر متخصص اطفال از علائم، تشخیص و تجویز داروها و درمان‌های دیگر همگی تحت تأثیر سن بیمار است.

این واقعیت که متخصص اطفال اغلب نمی‌توانند به‌طور مستقل استدلال کننده یا تصمیم‌گیرنده باشند. جنبه دیگری را به کار پزشکی اطفال یعنی ارتباط برقرار کردن با والدین و خانواده، رسیدگی به مشکلات بسیاری از افراد بالقوه و نه فقط بیماران، می‌افزاید.

 این بخش از کار متخصص اطفال می‌تواند به‌خصوص در مواجهه با یک روش دردناک یا پیش‌بینی ضعیف مورد نیاز باشد.

آیا بهترین متخصص اطفال در کرج می‌تواند بزرگ‌سالان را درمان کند؟

دوره آموزشی طب اطفال شامل چهار سال دانشکده پزشکی و حداقل سه سال کار در بخش اطفال است. این رشته، یک رشته بسیار تخصصی است و کارآموزان آن به‌طور خصوصی برای درمان نوزادان، کودکان نوپا، کودکان و نوجوانان تا سن هجده سال، شاید هم سن 21 سالگی، تعلیم می‌بینند.

پزشکان متخصص اطفال به‌ندرت می‌توانند خارج از تخصص خود برای درمان بزرگ‌سالان کار کنند. مگر این‌که هم در طب کودکان و هم در طب بزرگ‌سالان آموزش دیده باشد.

کار متخصص اطفال چیست؟

متخصصان اطفال با ارائه مراقبت‌های جسمی، روحی و عاطفی به بیماران خود، با سلامتی نوزادان، کودکان و نوجوانان سروکار دارند. آن‌ها آزمایش‌های تشخیصی را برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به وضعیت پزشکی بیمار انجام می‌دهند.

برای درمان بیماری‌ها، اختلالات و آسیب‌ها، معالجه و دارو و واکسیناسیون را انجام می‌دهند. آن‌ها همچنین کودکانی را که دچار آسیب‌های جزئی، مشکلات حاد و مزمن سلامت و رشد فیزیولوژیکی و روانی و مشکلات تکاملی هستند، درمان می‌کنند.

متخصصان اطفال، کودکان و والدین یا سرپرستان آن‌ها را در مورد رژیم غذایی، بهداشت و پیشگیری از بیماری راهنمایی و هدایت می‌کنند. حوزه کاری طب اطفال یک حوزه تخصصی مشترک است.

اگر بیماران علائم یک بیماری وخیم را نشان دهند. متخصصان اطفال در امر مراقبت‌های اولیه آن‌ها را به یک پزشک متخصص ارجاع می‌دهند. تا بتوانند این مشکل را به‌طور مؤثر بررسی کنند. حوزه طب اطفال یک حوزه بسیار وسیع است. که شامل مطب عمومی در زمینه انکولوژی کودکان می‌شود. و ازاین‌رو نیاز به تلاش مشترک در میان متخصصان پزشکی دارد.

تفاوت میان طب کودکان و بزرگسالان

ادعای رایج در عرصه پزشکی این است. که «کودکان در حقیقت بزرگ‌سالان کوچک نیستند.» به‌عبارت‌دیگر، تفاوت زیادی بین درمان بزرگ‌سالان و کودکان وجود دارد. اندازه کوچک بدن و اندام‌های داخلی کمتر رشد کرده یک نوزاد یا کودک ازلحاظ فیزیولوژیکی متفاوت هستند.

این اختلافات می‌تواند مشکلات یا نقص‌های مادرزادی و مسائل مربوط به رشد را که بیشتر مختص بیماران نوزاد است، نشان دهد. تفسیر متخصص اطفال از علائم، تشخیص و تجویز داروها و درمان‌های دیگر همگی تحت تأثیر سن بیمار است.

بهترین دکتر اطفال در کرج:

با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص اطفال در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص غدد هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص غدد در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص اطفال در کرج، بهترین فوق تخصص اطفال در کرج، بهترین دکتر اطفال در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص اطفال در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص اطفال، لیست متخصص اطفال در کرج