بهترین متخصص فلوشیپ درد در تهران
بهترین فوق تخصص فلوشیپ درد در تهران
بهترین متخصص فلوشیپ درد در تهران
بهترین فوق تخصص فلوشیپ درد در تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص فلوشیپ درد در تهران

بهترین متخصص فلوشیپ درد در تهران:

متخصص درد کیست؟ رشته ای بسیار نوین بر اساس رویکرد غیر تهاجمی و کم تهاجمی درمان دردهای مختلف است. و تقریبا تمامی انواع درد را در بر میگیرد، دردهایی مانند سردرد، کمر درد، درد مفاصل، دردهای سرطانی و درد های صورت و عصب های اندام تهتانی است.

بهترین دکتر فلوشیپ درد در تهران:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر فلوشیپ درد در تهران و معرفی بهترین متخصص فلوشیپ درد در تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

فلوشیپ اینترونشنال درد:

این رشته تحصیلی شاخه ای از علم پزشکی است. که محور اصلی آن درد است که  مورد مطالعه قرار می گیرد.

در‌واقع بیماریی‌هایی که در آن‌ها بیمار دارای درد‌های مزمن با مدت زمان طولانی است. هدف این شاخه تحصیلی از طب خواهند بود. در این شاخه همه ابعاد درد چه روحی و چه جسمی مورد مطالعه و درمان قرار می گیرند.

معرفی فوق تخصص درد:

اشخاصی که به صورت دانشگاهی و آکادمیک دوره تحصیلی درد را گذرانده باشند. متخصص درد تلقی می شوند.

فلوشیپ پزشکی از دیدگاه بهترین متخصص فلوشیپ در تهران چیست؟

در پاسخ به این سوال که فلوشیپ پزشکی چیست؟ باید عرض شود که پزشکان پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی، وارد دوره تخصص می شوند. و پس از گرفتن تخصص در رشته خود، پزشکان می توانند دوره 3 ماهه تا 2 ساله فلوشیپ در یکی از موضوعات اصلی زیر شاخه تخصص خود وارد شوند.

و در پایان گواهی گذراندن دوره فلوشیپ پزشکی را دریافت نمایند. اما نکته جالب اینجاست که برای ورود به دوره های فلوشیپ پزشکی و دندانپزشکی در کشورهای مختلف، هیچ گونه محدودیتی نیست. و حتی پزشکان و دندانپزشکان عمومی کشورمان هم می توانند به عنوان آبزرور در دوره های فلوشیپ شرکت نمایند.

تفاوت فلوشیپ و پزشک چیست؟

 یک پزشک پس از گذراندن دوره 7 ساله پزشکی عمومی و پذیرفته شدن در یکی از تخصص های پزشکی، می تواند به تحصیل در آن رشته تخصصی بپردازد و پس گذراندن دوره تحصیل، تخصص خود را دریافت کند. سپس می تواند پس از قبولی در یکی از زیرشاخه های تخصص خود و گذراندن دوره 2 تا 3 ساله به اخذ مدرک آکادمیک فوق تخصص بپردازد.

تفاوت فلوشیپ و فوق تخصص چیست؟ 

فوق تخصص یک مدرک آکادمیک است که پس از اخذ پذیرش و گذراندن دوره 2 تا 3 ساله در دانشگاه بدست می آید. این در حالی است که یک پزشک می تواند در هر یک از مباحث اصلی زیرشاخه تخصص خود یک دوره 3 ماهه تا 2 ساله را در مراکز درمانی و آکادمیک دنیا به صورت به روز بگذراند. و گواهی گذراندن دوره را دریافت کند.

از این رو تفاوت فلوشیپ و فوق تخصص این است که در دوره فوق تخصص باید پزشک پذیرفته شده و دوره را کامل با موفقیت بگذراند. اما دوره فلوشیپ یک دوره به صورت 3 ماهه تا 2 ساله طی می شود.

وظایف بهترین متخصص فلوشیپ در تهران:

درد حاد معمولاً پی‌آمد ایجاد حسی در سیستم عصبی است که به منظور هشدار  دادن یک بیماری یا آسیب احتمالی و ضرورت انجام درمان تولید می‌شود. حال آن که درد مزمن برخلاف درد حاد مدت طولانی‌تری ادامه دارد.

درد مزمن گاهی به صورت درد حاد در پی رگ به رگ شدن کمر یا بیماری جدی و طولانی‌تر از حد معمول شروع می‌شود. همچنین ابتلا به یک عارضه‌ی مداوم نیز به درد مزمن دامن می‌زند. در این بین بیمارانی هستند که بدون آسیب‌دیدگی دچار درد می‌شوند.

گونه‌های متداول درد مزمن از دیدگاه بهترین متخصص فلوشیپ در تهران:

  • درد گردن و کمرآرتریت (بیماری‌های التهابی مفصل)
  • میگرن درد
  • سرطان
  • درد عصبی

کنترل درد توسط بهترین متخصص فلوشیپ در تهران:

در حالی که درد حاد معمولاً به مرور زمان بهبود می‌یابد. درد مزمن با گذشت زمان آرام نمی‌شود. و حتی تسکین آن نیاز به مداخله پیدا می‌کند. انتخاب روش‌های کنترل درد از سوی متخصص فلوشیپ درد تا حد زیادی به تخصص و سابقه‌ی وی بستگی دارد.

چگونه بهترین متخصص فلوشیپ در تهران پیدا کنیم؟

  • سوال کردن از پزشک عمومی.
  • مشورت با خانواده و دوستان.
  • تماس گرفتن با متخصص یا کلینیک درد.

ارزیابی توسط بهترین متخصص فلوشیپ در تهران:

ارزیابی متخصص درد در جلسه‌ی اول مشکلات شما را ارزیابی می‌کند. این ارزیابی معمولاً شامل بررسی دقیق پرونده پزشکی، معاینه بالینی و بررسی نتایج آزمایش‌های قبلی می‌شود.

سوالات متخصص و معاینه بالینی متمرکز بر مشکل خاص هر بیمار است. البته متخصص سابقه‌ی پزشکی و دیگر بیماری‌های فعلی وی را نیز بررسی می‌کند. متخصصین درد معمولاً پرسشنامه‌ای را قبل از ویزیت اول به بیماران می‌دهند. که در آن سوالاتی درباره جزئیات درد مطرح شده است.

از بیماران می‌خواهند که جواب آزمایش‌ها و عکس‌های قبلی خود، مانند رادیوگرافی، سی تی اسکن یا ام آر آی را نیز همراه بیاورند.

درمان با رویکرد روانشناختی توسط بهترین متخصص فلوشیپ در تهران:

در این‌روش به نشانه های جسمانی بیش از حد حساس میشوند. و همین باعث می‌شود که خیال کنند واقعا بیمار هستند. پس درمانگر در این رویکرد کمک می‌کند که درمانجو واکنش های بدنی خود را به صورت واقع بینانه تری ارزیابی کند.

روش های متنوعی برای مهار درد بسته به علت ایجاد کننده آن وجود دارد. با توجه به آسیب شناسی درد که در ابتدا مطلب توضیح داده شد. به طور کلی این روش ها یا روش های فیزیکی هستند و یا روش های روانشناسی.

در بحث روش های فیزیکی مهاردرد می‌توانیم روش های زیر را نام ببریم:

  • دارو درمانی، عمل جراحی، تحریک جسمانی و الکتریکی، عصبی، پوست، طب. سوزنی، ماساژ درمانی درمان جسمانی و ورزش.
  • درمان های روانشناسی برای اختلال درد.
  • هیپنوتیزم که در این روش درمانگر در حالتی تغییر یافته  از آگاهی (هشیاری) فرد تحت هدایت قرار می‌دهد.

پسخوراند زیستی (Bio-feedback):

در این روش با کمک نمایشگرهایی که علایم زیستی فرد را نشان می‌دهند. به او آموزش داده می‌شود. تا بتواند بر عملکردهای فیزیولوژیک خود مانند ضربان قلب، فعالیت های ماهیچه و الگوی امواج مغزی نظارت داشته و آنها را کنترل کند.

آرمیدگی (relaxation):

به واسطه آموزش هایی که در دوره های ذهن آگاهی و اکت توسط درمانگر ارائه می‌شود. افراد می‌آموزند که با کمک بودن در زمان حال و انتخاب شیوه های عمل موثر، مراقبه متفکرانه، تصورات هدایت شده و آرامش عضلانی پیشرونده کنترل شرایط را در دست گیرند.

رویکرد های شناختی و رفتاری (Cognitive Behavioral Therapy:CBT)

درمانگران CBT به افراد کمک می‌کنند که جنبه های شناختی که  بالاتر مطرح شد را شناسایی کنند. و همچنین بر عوامل رفتاری که تقویت کننده احساس و رفتار درد در افراد هستند تسلط پیدا کرده با شناسایی آنها در جهت حل مشکل اقدام کنند. 

همه چیز درباره رویکرد شناختی رفتاری توسط بهترین متخصص فلوشیپ در تهران:

بسیاری از دردهایی که تجربه می‌کنید، منشأ کاملا روانی دارند. بنابراین در صورت تداوم دردها، حتماً ارزیابی روانشناختی را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

بهترین متخصص فلوشیپ درد در تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص فلوشیپ درد در تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص ژنتیک هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص ژنتیک در تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص فلوشیپ درد در تهران، بهترین فوق تخصص فلوشیپ درد در تهران، بهترین دکتر فلوشیپ درد در تهران، بهترین دکتر فوق تخصص فلوشیپ درد در تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص فلوشیپ درد، لیست متخصص فلوشیپ درد در تهران