بهترین متخصص مغز و اعصاب در کرج
بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در کرج
بهترین متخصص مغز و اعصاب در کرج
بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص مغز و اعصاب در کرج

بهترین متخصص مغز و اعصاب در کرج

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر اعصاب کرج و معرفی تعدادی از بهترین متخصص مغز و اعصاب در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین دکتر اعصاب در کرج:

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین متخصص مغز و اعصاب در کرج بسیار حائز اهمیت است.

متخصص مغز و اعصاب:

روانپزشک، جراح مغز و اعصاب، متخصص مغز و اعصاب، هرکدام گرچه شاید به گمان عمومی فرقی نداشته باشند؛ اما هر کدام برای بیماران خاص خود کاربرد دارد و همین امر بیماران را سردرگم میکند که برای بیماریشان لازم است به کدام یک از این پزشکان مراجعه کنند؟

همانطور که مشخص است و همه ما میدانیم کار جراح واضح است و در بیمارانی کاربرد دارد که به جراحی نیاز دارند و بیمارانی که دارای توده یا باید تخلیه خونریزی شوند؛ پس بیمارانی که باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنند مشخص شد.

اما بیمارانی که دچار التهابات مغزی، سکته مغزی سرگیجه، تشنج، ام اس، سردردهای میگرنی و خوشه ای و اینگونه ناراحتی ها هستند؛ باید به سراغ پزشک متخصص مغز و اعصاب بروند و از او کمک و مشورت بگیرند.

و اما گروه سوم که همان روانپزشکان هستند، میتوانند در مورد بیمارانی که دچار اضطراب، افسردگی، افکار خودکشی و خودآزاری دارند کمک کنند و در این مواقع میتوان بنا به خواست بیمار از روانپزشک، روانکاو یا متخصص مغز و اعصاب هم مشورت گرفت و بیماری خود را بهبود داد.

انواع سردرد:

سردرد، انواع و مدلهای مختلفی دارد و این کار یک پزشک خوب و ماهر است؛ که بتواند بر اساس شرح حالی که بیمار میدهد، نوع دردش و محلی که بیشتر درد دارد و تعداد دفعاتی که این سردرد ها سراغ بیمار می آید، بتواند نوع بیماری و سردرد را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام کند.

چون سردردها علائم بارزی ندارد و در ظاهر مشخص نیستند، پزشک باید به شرح حال بیمار توجه زیادی داشته باشد و داروی مناسب همان نوع سردرد را تجویز کند.

سردردها به سردردهای میگرنی، کلاستر، تپشی، گردنی، میکس و… تقسیم میشود که هرکدام علائمی دارد و تشخیص آن باید فقط توسط پزشک انجام پذیرد.

آرتی ام اس و تزریق بوتاکس دو روش درمانی غیر دارویی برای بیمارانی که دچار سردردهای میگرنی و تنشی هستند، می باشد؛ اما به دارو جواب نمی دهد یعنی بیماریشان با دارو درمان نمی شود و یا به داروها حساسیت دارند و یا به هر دلیلی بدنشان دارو را برای درمان قبول نمیکند.

سردردهای تپشی و میگرنی بیشترین و شایع ترین نوع سردردهایی است که بیماران برای مداوای آنها به پزشک مراجعه میکنند.

چه عواملی باعث کاهش سردرد میشود؟

  • پرهیز از گرسنگی و تشنگی شدید، همچنین خواب کافی و مناسب شبانه، سردردها را کم میکند.
  • استفاده نکردن از عطرها، بوهای تند و تحریک کننده مثل بوی قلیان، سیگار و…
  • پرهیز کردن و نخوردن مواد غذایی که ادویه زیادی دارند و تحریک کننده هستند.
  • ورزش هوازی را در هفته چند بار انجام دادن که هر دفعه حدود نیم ساعت زمان ببرد و ضربان قلب را بالا ببرد.
  • پرهیز از خوردن خوراکی هایی که مواد نگهدارنده دارند و در آنها از تیرامین و نیترات استفاده شده است مثل پنیر، سوسیس و کالباس و … که همین مواد نگهدارنده تحریک کننده می باشد و باعث سردرد میشود.
  • یبوست یکی دیگر از موارد ایجاد سردرد است این بیماری گوارشی باعث ایجاد سردردهای شدید میشود.

جلوگیری از سکته مغزی:

تصادفات در کشور ما، بالاترین آمار کشته شدگان را دارد و بعد از آن متاسفانه سکته قلبی و سکته مغزی بیشترین و شایعترین علت فوت در کشور ما است؛ که این آمار نشان دهنده این است که افراد جوان هم دچار سکته قلبی و مغزی میشوند و در کشور ما این بیماری بسیار زیاد شده است و آمار فراوانی را به خود اختصاص داده است.

اما آیا میشود از این نوع بیماری جلوگیری کرد؟ چگونه؟

  • کنترل فشارخون و دیابت
  • کنترل چربی خون
  • ورزش کردن
  • عدم مصرف الکل
  • قطع مصرف سیگار
  • داشتن رژیم مدیترانه ای، در این رژیم بجای مصرف گوشت قرمز از سویا، عدس و لوبیا کمک می گیرند و بیشتر از گوشت سفید استفاده میکنند.
  • اصلاح وقفه در خواب که این وقفه باعث میشود خونرسانی به مغز کاهش یابد و فرد صبح که بیدار میشود بجای آرامش احساس خستگی و اضافه وزن کند.

آلزایمر:

آلزایمر یا فراموشی که حتما تا کنون افرادی با چنین مشخصات را دیده اید، بیماری است که در آن حافظه کوتاه مدت فرد از بین می رود؛ به گونه ای که فردی که دچار آلزایمر شده است، گذشته را به یاد دارد و حتی کارهایی را که در گذشته فرا گرفته است به خوبی انجام میدهد، اما از اکنون و حال خود بی اطلاع است و بیشتر در گذشته خود سیر می کند.

تومور مغزی:

کلا ضایعات مغزی چه تومور باشد و چه عفونت یا التهابات مغزی و یا حتی ضربه ای که به مغز خورده و به آن آسیب رسانده، همه آنها براساس محلی که قرار دارند، متفاوت هستند و هر کدام در هرجایی که قرار گرفته باشند، علامت خاص خود را دارند.

مثلا اگر در مناطق حسی مغز باشد، حواس انسان را دچار مشکل میکند، اگر در مناطق حرکتی مغز باشد اختلالات و مشکلات حرکتی برای فرد می سازد و اگر در ساقه مغز باشد باعث ایجاد بیماری هایی مثل دوبینی سرگیجه و. دارد.

همچنین اگر در مخچه باشد، باعث عدم تعادل میشود مثل لرزش دست و پا و یک طرف بدن، یا اختلال در راه رفتن و…

اما آنچه کاملا مشخص است هرجایی از مغز که آسیب ببیند، باید نسبت به همان نشانه هایی که بروز کرده است حتما به پزشک مراجعه کرد و همان درد را درمان و یا جراحی نمود.

پس اگر دچار سردردهای صبحگاهی، لرزش بدن، حالت تهوع و… شدید و یا ضربه سختی به سرشما وارد شد که بعد از آن علائمی برای شما بروز کرد حتما به پزشک مراجعه کرده و خود را چک کنید چون هر کدام شاید علامتی از داشتن تومور مغزی باشد؛ پس بهتر آن است که برای درمان، سریعا اقدام کنید.

اینکه به طور کامل و یقین بتوانیم به بیمار بگوییم دچار تومور هستی اصلا کار درستی نیست و بیمار حتما باید به پزشک مراجعه کند؛ پزشک متخصص هم باید شرح حال کامل بیمار و علائم او را بررسی کند و از محلهایی که احتمال بروز خطر در آن است؛ تصویربرداری کند بعد بگوید که بیمار دچار تومور است یا خیر و اگر تومور دارد چه نوع از تومور است و کدام محل را درگیر کرده تا به راحتی شروع به مداوا و درمان کند.

تشنج:

گاهی بیمار دچار کم شدن حافظه میشود که نمیتواند تشخیص دهد دچار غش شده، یا تشنج و یا سنکوپ

و این کار یک پزشک متخصص مغز و اعصاب است که با گوش دادن به شرح حال بیمار و معاینه او متوجه شود؛ بیمار دچار غش شده، سنکوپ یا تشنج کرده، چون تشخیص برای بیمار و اطرافیانش بسیار مشکل است.

به وجود آمدن تشنج میتواند علتهای مختلفی داشته باشد، گاهی افراد به صورت ذاتی کورتکس مغزشان بالاست و همین امر باعث ایجاد تشنج در آنها میشود.

البته دلایل دیگری مثل اختلالات هورمونی، کمبود یا افزایش کلسیم و… نیز می تواند باعث بروز تشنج در فرد شود.

گاهی بی خوابی های طولانی مدت، مصرف متادول، تومور مغزی یا حتی عفونتهای مغزی هم باعث ایجاد تشنج در فرد شده و برای او مشکلاتی را ایجاد می کند و تنها راه درمان و تشخیص مشورت گرفتن از یک پزشک متخصص مغز و اعصاب است.

صرع:

صرع یک بیماری وسیع و خاص از زیر مجموعه مغز و اعصاب است؛ که متاسفانه در جامعه ما به آن درست نگاه نشده و با بیمارانی که دچار صرع هستند درست برخورد نمی شود و این در صورتی است که آنها از افراد خوب جامعه هستند و حتی خیلی از بزرگان دنیا هم دچار این بیماری بوده اند و صرع هم مانند دیگر بیماریهای مغز و اعصاب با دارو و به روش طبی قابل تشخیص و درمان است.

ام اس:

ام اس، یک نوع بیماری است که بدن به خودش آسیب میزند یعنی مواد سفید لازم برای مغز و نخاع را نمیشناسد و در برابر آنها به طور خودکار آنتی بادی یا پادتن تولید میکند و این مواد لازم را از بین میبرد.

چون مغز و نخاع هر دو عضو حساس و مهمی در بدن هستند، ایجاد مشکل در آنها به بسیاری از بدن آسیب میزند.

مخصوصاً مغز که مرکز بینایی، شنوایی، حرکتی، تکلم و …است. اگر مشکلی برایش پیش بیاید بسیاری از دستگاههای بدن دچار مشکلات سختی شده و بیمار را بسیار اذیت میکند.

البته می تواند بیمار دچار ام اس باشد، اما در مغز پلاک هایی وجود داشته باشد که نگذارد به آن آسیب جدی برسد و بیمار راحت به زندگی خود ادامه دهد.

پس تشخیص و درمان این بیماری کار راحتی نیست و حتما می طلبد که یک پزشک متخصص مغز و اعصاب آنرا تشخیص داده و درمان کند.

داروهای زیادی برای درمان و بیشتر پیشگیری از روند صعودی بیماری ساخته شده است؛ که در انواع مختلف دارویی مثل تزریقی خوراکی قطره و… میباشد؛ که میتواند به بیمار کمک کند و چون این بیماری گاهی اوج میگیرد، گاهی کم میشود و در بیشتر مواقع بیمار تا آخر عمر امکان درگیری با آن را دارد، بهتر است خودمان را جای آنها بگذاریم و درک کنیم. تزریق آمپول همیشه سخت است پس بهتر است از انواع دیگر دارویی مثل قطره و قرص هم کمک گرفت.

داروها اکثرا جنبه پیشگیری برای بیماران ام اس دارد؛ اما نکته ای که بسیار قابل توجه است نوع برخورد اجتماعی ما در مقابل این بیماران و دیگر بیماران عزیزی که بیماریهای مزمن دارند مثل صرع، تشنج و… است؛ که در تمام رشته های پزشکی همچین بیمارانی وجود دارد.

ما باید بیمار را بپذیریم و از آنها در کارهای اجتماعی کمک بخواهیم! پ نه اینکه چون بیمار است او را کنار بگذاریم؛ اگر مدیری خودش دچار بیماری مزمن شود به خوبی حال کارمند و کارگر را که او هم شاید یک بیماری خاص داشته باشد، درک میکند.

پس تعامل اجتماعی با اینگونه بیماران، علائمشان، شادابی و احساس خوب داشتن آنها در زندگی کمک میکند و در بهبود بیماریشان نیز کارساز است.

مننژیت:

در کل هر بیماری که آخر اسم آن بیماری یت باشد یعنی یک بیماری است که انسان را دچار تب میکند و عفونی است.

مغز و نخاع چون بسیار حساس و خاص هستند، خداوند سدی دور آنها قرار داده که سه لایه است و از ورود خون و یا هر ماده دیگر به روی مغز و نخاع جلوگیری میکند که به آن مننژ میگویند و اگر به هر دلیلی بین این سه لایه امکان دارد ویروس یا میکروبی ایجاد شود، باعث بروز التهابات مغزی شده و به آن مننژ میگویند.

مننژیت دو گروه شایع دارد که مننژیت ویروسی و باکتریایی است و این دو دسته بیشتر مشاهده شده است و نوع ویروسی آن را میتوان به همین کرونایی که در حال حاضر کل جهان را درگیر خود کرده اشاره کرد.

در مننژیت های ویروسی و باکتریایی اگر درمان به سرعت آغاز شود و بیماری درست و به موقع تشخیص داده شود میتوان درمان را سریع شروع کرد و آن بیماری عارضه کمتری خواهد داشت.

متاسفانه برای تعداد کمی از مننژیت های ویروسی دارو ساخته شده است و بقیه آنها داروی خاصی و مشخصی ندارند و بیماران با حالتهای شدید تب، استفراغ، سرگیجه تهوع و. میتواند همراه باشد.

این بیماری که پرده های دور مغز را درگیر خود کرده است؛ میتواند باعث بروز اختلالات هوشیاری، سفت شدن گردن شود و یا حتی به کما رفتن فرد را میتوان از علائم این بیماری دانست.

 

اگر به دنبال متخصص هومیوپاتی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص هومیوپاتی در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص مغز و اعصاب در کرج، بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در کرج، بهترین دکتر اعصاب در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص اعصاب، لیست متخصص اعصاب در کرج