بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس
بهترین فوق تخصص پوست و مو در تهرانپارس
بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس
بهترین فوق تخصص پوست و مو در تهرانپارس
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس

بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس

بهترین دکتر پوست و مو در تهرانپارس

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر پوست و مو تهرانپارس  و معرفی بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس  بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

همه چیز در مورد مراقبت از پوست و مو:

یکی از ویژگی های بارز، افراد زیبا برخوردار بودن از پوست و موی سالم است. بی تردید افرادی که دارای موهای سالم و درخشان هستند و از پوست لطیف و عاری از لکه برخوردار می باشند، صاحب اعتماد به نفس فوق العاده ای هستند؛ زیرا تقریبا مسیر زیبا شدن را طی نموده اند. با ما همراه باشید تا شما را نسبت به راه های مراقبت از پوست و مو آشنا و آگاه کنیم.

مراقبت از پوست و مو:

مراقبت از پوست:

پوست شما به راحتی میتواند نشانگر این باشد که آیا بدن شما سالم و سلامت است یا خیر؛ بنابراین پوست نیاز به مراقبت و توجه جدی دارد تا سالم و با طراوت باقی بماند. اگر قصد دارید که صاحب پوستی زیبا شوید و در میان دوستان تان خوش بدرخشید بهتر است که عاداتی که در گذشته داشته اید را ترک نمایید و به نکاتی که در این مقاله برای شما عنوان نموده ایم توجه و دقت فرمایید.

تمیز و مرطوب کردن روزانه پوست:

اگر قصد دارید که پوستی پاک و شاداب داشته باشید باید روزانه دو مرتبه، یکبار صبح و یکبار شب پیش از خواب صورت خود را شست و شو دهید و سپس به کمک یک تونر آرایشی و مرطوب کننده پوست تان را آب رسانی کنید.

استفاده از مرطوب کننده به افرادی که دارای پوستی چرب هستند نیز توصیه می شود؛ اما باید به این نکته توجه کنید که مرطوب کننده باید متناسب با پوست شما انتخاب شود. با شست و شوی روزانه، پوست خود را از هرگونه آلودگی، مواد آرایشی چرب و سنگین و گرد و غبار میزدایید که این امر باعث طراوت و جوان سازی پوست شما میگردد.

مراقبت از پوست در برابر خورشید:

اشعه ماورإ بنفش (UV) بر روی پوست تاثیرات جبران ناپذیری همچون: چین و چروک زود رس، ایجاد کک و مک، تغییر رنگ پوست و تیره سازی آن، رشد بافت غیر سرطانی، پیش سرطانی یا بافت سرطانی مانند رشد سرطان سلول بازال، کارسنیوم(سلول سنگ فرشی) و ملانوم خواهد شد. برای جلوگیری از بسیاری از سرطان های ناشی از قرار گیری در معرض نور خورشید، بهتر است که در ساعات کمی در مقابل نور خورشید قرار بگیرید. بهترین زمان مناسب برای بیرون رفتن از منزل پس از ساعات ۱۰ صبح الی ۴ بعد از ظهر می باشد. مناسبترین پیشگیری قبل از بیرون رفتن از منزل استفاده از کرم های ضد آفتاب با spf30 است. از دیگر مراقبت ها می توان به استفاده از لباس های آستین بلند، کلاه های لبه پهن و.. اشاره نمود.

 درمان مشکلات پوست:

برای محافظت و مراقبت از پوست و موی خود لازم است که به دکتر متخصص در این زمینه مراجعه کنید. برخی از عوامل پوستی نظیر: خشکی و چربی پوست، آکنه، خارش و سایر بیماری های پوستی می تواند خسارت های جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

غربالگری:

هنگامی که پوست شما دچار تغییر و تحولی نظیر تغییر رنگ پوست، بزرگ تر شدن خال ها و یا تغییر شکل می شود باید در اسرع وقت آن را به دکتر متخصص پوست و مو گزارش دهید. گاهی تغییر رنگ پوست می تواند حاکی از سرطان باشد.

خشکی پوست:

پوست نخستین خط دفاعی بدن در مقابل عوامل خارجی به شمار می آید؛ بنابراین اولین ناحیه ای است که در معرض، سرما، گرما، نور خورشید و باد و دیگر عوامل محیطی قرار می گیرد. از عوامل بارزی که محیط بر پوست تاثیر می گذارد خشک شدن و زبری پوست می باشد.

با ما همراه باشید تا مهم ترین عواملی که سبب خشکی پوست می شود را برای شما عنوان نماییم:

آب و هوای زمستانی:

در فصل زمستان به دلیل کاهش دما و کاهش رطوبت، هوا خشک و کم رطوبت می شود. به همین منظور است که در فصل زمستان پوست بدن زبر و خشک خواهد شد و در اغلب اوقات این خشکی پوست همراه با خارش نیز می باشد.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در فصل زمستان می توان به وسایل گرمایشی همچون شوفاژ اشاره نمود؛ این وسیله گرمایشی سبب کاهش رطوبت در منزل می شود که در نهایت سبب خشکی پوست می شود. برای جلوگیری از کاهش رطوبت هوا و خشکی پوست بهتر است از بخور در منزل خود بهره ببرید.

دوش آب گرم:

با وجود اینکه دوش آب گرم تاثیرات مفیدی بر روی بدن دارد اما ممکن است به همان میزان سبب خشکی پوست شود. برای جلوگیری از خشکی پوست ناشی از آب گرم، بهتر است که به مدت پنج دقیقه با آب ولرم استحمام کنید.

صابون ها:

صابون ها بر روی پوست های متفاوت تاثیرات متفاوتی نیز دارند. گاهی اوقات ممکن است به دلیل استفاده صابون نا متناسب، پوستتان دچار خشکی شود. بنابراین باید از صابون های مناسب پوست خود بهره ببرید. اگر شما صاحب پوستی هستید که خود خشک می باشد بهتر است صابونی را بر گزینید که حاوی روغن های گیاهی است؛ با این وجود صابون تاثیرات منفی بر پوست شما نخواهد داشت.

چروک پوست:

چروک های پوستی نشانگر سن شما می باشند. با افزایش سن فرد چین و چروک های پوستی نیز به تدریج افزایش می یابند. اما گاهی اوقات به دلیل عادات نادرست زندگی و استرس و رژیم غذایی نامناسب چین و چروک ها زود تر ظاهر می شوند. برای جلوگیری از چین و چروک های زود رس می توانید از روش های نام برده شده در مطالب زیر بهره ببرید:

  • استفاده از کرم های ضد آفتاب متناسب با نوع پوست تان.
  • اجتناب کردن از سیگار کشیدن و افراد سیگاری.
  • سعی کنید دمر نخوابید.
  • برای جلوگیری از چین و چروک چشمان تان بهتر است که از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.
  • اجتناب از مصرف الکل.
  • رژیم غذایی تان باید از میوه ها و سبزیجات و ویتامین ها سرشار باشد.
  • تغذیه شما بهتر است حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و اسید چرب امگا ۳ باشد.
  • ویتامین هایی نظیر E,C,A، ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین و سلنیوم نقش بسیار مهمی در طراوت و شادابی پوست خواهند داشت.
  • سعی کنید روزانه از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • اسیدهایی وجود دارند که تولید کلاژن سازی را تحریک می کنند؛ نمونه ای از این اسید ها، اسید آلفا هیدروکسی می باشد.
  • میوه و سبزیجات تیره و روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هستند. مصرف و تغذیه از آنتی اکسیدان ها، سبب محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد مخرب می شود.
  • ویتامین A، ویتامینC و عصاره چای سبز نیز سبب دفع رادیکال های آزاد مخرب می شوند.

شناسایی پنج اختلال پوستی شایع توسط بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس:

یکی از شایع ترین و رایج ترین بیماری پوستی مربوط به آکنه می باشد. عوامل درونی و بیرونی بدن به راحتی بر روی پوست تاثیر گذار هستند؛ بنابراین استرس و اضطراب و بیماری های روحی و بیماری های پوستی هر کدام به نوعی بر روی پوست و سلامت آن موثر می باشند. اختلالات پوستی شایع و رایج عبارتند از: پسوریازیس، سرطان پوست، آکنه، اگزما و درماتیت سبورئیک.

آکنه:

یکی از بیماری های شایع پوستی آکنه صورت است. هنگامی که راه منافذ متصل به غدد چربی انسداد می یابد سبب ایجاد برآمدگی پوستی ملتهب و قرمز رنگی به نام جوش می شود. در نواحی متفاوتی از بدن مانند ناحیه صورت، گردن، قفسه سینه، شانه ها و کمر آکنه ها دیده می شود. آکنه انواع متفاوتی دارد که شامل سر سیاه و سر سفید می شود.

نوعی از آکنه ها شایع تر هستند که در عمق کمتری از پوست به وجود می آیند مانند آکنه های سر سیاه و سر سفید اما دسته ای دیگر از آکنه ها وجود دارند که در عمق بیشتری از پوست پدید می آیند و شدید تر می باشند مانند ندولر و آکنه کیستیک.

هشتاد در صد از اشخاص به طور معمول حداقل یک بار در طول زندگیشان آکنه زده اند اما این افراد در کهن سالی ممکن است شاهد جوش زدن پوست شان باشند.

اگزما:

سه شکل شایع از اگزما وجود دارد:

  • نوعی از اگزمای شایع که در میان کودکان پدیدار می گردد درماتیت آتوپیک نام دارد. به طور معمول یک تا سه درصد افراد بزرگسال در مقایسه با ده الی بیست درصد کودکان به این بیماری مبتلا می شوند. درماتیت آتوپیک نوعی اگزما است که دوره بیماری آن طولانی مدت و نوع آن ژنتیکی می باشد. این اگزما سبب خارش در برخی از نواحی بدن مانند: آرنج و پشت زانو خواهد شد.
  • درماتیت تماسی آلرژیک یکی دیگر از انواع شایع اگزما است که در افراد بزرگسال توسط عوامل محیطی نظیر، لوازم آرایشی- بهداشتی، فلزات جواهرات و عطر به وجود می آید و سبب ایجاد آلرژی و حساسیت در فرد می شود.
  • درماتیت نومولار نوعی دیگر از اگزما می باشد که به شکل سکه پوسته پوسته شده و سرخ رنگ بر پوست ظاهر می شود. این بیماری بر اثر خشکی پوست تشکیل می شود و ممکن است همراه با خارش شدید نیز باشد.

درماتیت شوره ای (سبورئیک) توسط بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس:

درماتیت شوره ای باعث به وجود آمدن تکه های چربی مومی شکل در پوست سر می شود و شکل آن با دیگر اشکال درماتیت متفاوت و جدا است. به طور معمول درماتیت شوره ای در پنج درصد افراد رخ داده است. این نوع بیماری پوستی در شش ماهه اول نوزادان موثر است و سپس مجددا در دوران بلوغ این افراد عود می کند.

سرطان پوست:

یکی از شایع ترین انواع سرطان در ایالات متحده مربوط می شود به سرطان پوست. بر اساس تحقیقات و گزارشات سالانه یک میلیون انسان در آمریکا به این بیماری پوستی دچار میشوند. به طور واضح تر می توان گفت که از پنج انسان آمریکایی یک نفر از آن ها به این بیماری مبتلا خواهد شد. شایعترین نوع سرطان پوست کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگ فرشی است.

پسوریازیس:

پسوریازیس بیماری ارثی و ژنتیکی می باشد. این نوع بیماری سبب تجمع بافت پوستی اضافه خواهد شد. این بیماری سبب ایجاد پوست قرمز، ضخیم و فلس دار می شود. در اوایل پیدایش این بیماری، پسوریازیس در نواحی آرنج و زانو آشکار می گردد اما با گسترش آن به نواحی دیگر بدن نیز راه می یابد.

مراقبت از مو:

برای مراقبت صحیح از موهایتان مطالبی را از سخنان بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس گرد آوری کرده ایم؛ که با مطالعه و عمل به این موارد می توانید صاحب موهایی سالم و درخشان شوید.

شستن موها:

اگر جنس موهایتان معمولی می باشد تنها نیاز به یک بار شست و شو در روز می باشد. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که دارای موهای چرب هستند می توانید موهایتان را بیشتر بشوئید یا اینکه از شامپوهای متناسب با جنس موهایتان بهره ببرید. با افزایش سن از میزان تولید چربی توسط بدن کاسته می شود و این امر ممکن است در برخی از افراد سبب ایجاد شوره شود. میزان شست و شوی موهایتان را باید براساس سن و جنس موهایتان بسنجید.

نحوه شست و شو:

خیلی از افراد تصور شان برای شست و شوی مو بر این اساس است که تنها باید ساقه موهایشان را باید بشویند اما طرز صحیح شست و شوی مو به این صورت است که باید پوست سر را با شامپو شست و شو دهید نه ساقه مو را.

استفاده از نرم کننده مو:

اگر موهایتان آسیب دیده و ضعیف شده است می توانید از شامپوهای چند منظوره بهره ببرید؛ این شامپو ها سبب بهبود موهای آسیب دیده می شوند و ظاهری درخشان را به ارمغان می آورند و از اثرات مضر و زیان آور اشعه UV جلوگیری می کند.

به حداقل رساندن استفاده از مواد شیمیایی

عوامل محیطی نظیر: گرد غبار، آلودگی های هوا، رطوبت زیاد و اشعه مضر خورشید بر روی مو اثر گذار هستند. سعی کنید تا حدلامکان استفاده تان از مواد شیمیایی مانند رنگ مو را بکاهید. همچنین استفاده از وسایل گرمایشی برای خشک کردن یا حالت دادن مو مانند دستگاه ویو، اتو مو و بابلیس سبب کم شدن میزان رطوبت مو می شود که در نهایت باعث شکنندگی تار مو خواهد شد.

خشکی مو:

گاهی اوقات افرادی که دارای موهای خشک و زبر هستند به دنبال راهی برای نرم و لطیف کردن موهایشان هستند و ممکن است هزینه های گزافی را صرف این زمینه کرده باشند. در چنین مواقعی ممکن است عامل تاثیر گذار درونی باشد و ناشی از محیط بیرون نباشد. از عوامل شایع خشکی مو این است که پوست رطوبت تولید میکند اما مو قادر به نگهداری از آن نیست یا اینکه پوست به اندازه کافی رطوبت تولید نمیکند.

عدم تولید رطوبت کافی:

یکی از دلایل عنوان شده و موثر در خشکی مو این است که پوست سر قادر به تولید رطوبت کافی نمی باشد. پوست سر متشکل از غده هایی است که نقش آن ها تولید چربی می باشد. اگر کار این غده مختل شود میزان چربی تولید شده آن کاهش می یابد که در نهایت سبب خشکی مو می شود. لازم به ذکر است که عوامل دیگری همچون افزایش سن در کاهش تولید چربی این غدد موثر هستند. برای جلوگیری از خشکی و ضعیف شدن موها می توانید از روغن های طبیعی و گیاهی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون از یک الی سه ساعت قبل از حمام بهره ببرید. برای برطرف سازی خشکی موهایتان نیز می توانید از شامپوهای ضد خشکی مو استفاده کنید.

عدم توانایی در نگهداری از رطوبت:

هر تار مو از یک لایه محافظت کننده به نام کوتیکول پوشیده شده است. کوتیکول سبب محافظت از مو در برابر عوامل محیطی مانند نور خورشید، آلودگی هوا و… می شود. گاهی اوقات این لایه محافظ آسیب دیده و قادر به محافظت از مو نمی باشد؛ در نتیجه از رطوبت موها کاسته می شود.

عواملی که سبب از بین رفتن کوتیکول مو می شود:

  • شست و شوی بیش از حد  و مکرر مو توسط شامپوهای فاقد روغن های طبیعی و گیاهی.
  • استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی حاوی الکل.
  • استفاده از دستگاه اتو مو، ویو، بابلیس و…
  • قرار گرفتن بیش از اندازه مو در برابر نور خورشید، هوای خشک و سرد و باد و دیگر عوامل محیطی.
  • استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند رنگ مو و..

برای درمان موارد ذکر شده در بالا میتوانید از موارد زیر بهره ببرید:

  • موهایتان را به جای شست و شوی روزانه، هفته ای یک الی دو بار شست و شو کنید و سعی کنید از شامپوهایی بهره ببرید که حاوی روغن های گیاهی هستند.
  • از مواد شیمیایی که حاوی الکل هستند برای موهایتان استفاده نکنید.
  • بهتر است یک الی سه ساعت قبل از استحمام از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن جوجوبا برای مرطوب سازی موهایتان استفاده کنید.

ریزش مو:

تضعیف شدن و شکنندگی و نازک شدن موها در زنان شایع تر می باشد. اما ریزش موها و طاسی در مردان بیشتر از زنان خواهد بود. در زنان علت اصلی ریزش مو تغییرات هورمونی و استرس و اضطراب می باشد.

عوامل مهم و تاثیر گذار در ریزش مو در زنان و مردان:

  • استرس های فیزیکی
  • بارداری
  • زیاد شدن و تجمع بیش از حد ویتامین A
  • کمبود و کاهش میزان پروتئین بدن
  • طاسی ناشی از الگوی مردانه
  • وراثت
  • هورمون های زنانه
  • تیروئید کم کار
  • استرس عاطفی
  • کم خونی
  • لوپوس
  • کمبود ویتامین B
  • کاهش شدید وزن
  • شیمی درمانی
  • پیر شدن
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • جنون کندن مو
  • کشیدن بیش از حد مو
  • استفاده از داروهای ضد افسردگی
  • استروئید های آنابولیک

بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص پوست و مو در تهرانپارس بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص چشم هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در تهرانپارس  می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص پوست و مو در تهرانپارس، بهترین فوق تخصص پوست و مو در تهرانپارس، بهترین دکتر پوست و مو در تهرانپارس، بهترین دکتر فوق تخصص پوست و مو در تهرانپارس کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص پوست و مو، لیست متخصص پوست و مو در تهرانپارس