بهترین متخصص جراح عمومی در تهران
بهترین فوق تخصص جراح عمومی در تهران
بهترین متخصص جراح عمومی در تهران
بهترین فوق تخصص جراح عمومی در تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص جراح عمومی در تهران

بهترین متخصص جراح عمومی در تهران:

بهترین دکتر جراح عمومی در تهران:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر جراح عمومی در تهران و معرفی بهترین متخصص جراح عمومی در تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه جراح عمومی:

علم جراحی به زمان‌های خیلی دور برمی‌گردد؛ به‌طوری‌که می‌توان ظهور علم جراحی را بسیار نزدیک به ظهور علم پزشکی دانست؛ به‌طوری‌که در همان سال‌ها، از اعمال جراحی مختلف برای درمان بیماری به شکل‌های ساده، صورت ‌گرفته است.

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و علم جراحی فناوری‌هایی جهت این اعمال مختلف  ساخته‌شده است؛ و جهت رفع بیماری استفاده می‌شود؛ چراکه این اعمال جراحی در سرنوشت بیمار بسیار مؤثر است؛ و قادر خواهد بود؛ جان بیمار را نجات دهد. 

جراح:

به پزشکی که درزمینه‌ی انواع جراحی‌های بدن دانش کسب  کرده است؛ و  قادر به جراحی‌های مختلف روی بدن است؛ جراح گفته می‌شود. جراحان متناسب با تخصصی که کسب کرده‌اند.

بیماران را در حوزه‌ی فعالیت خود درمان می‌کنند؛ از انواع این تخصص‌ها می‌توان جراح زنان و زایمان، جراح مغز، جراح اعصاب، جراح قلب، جراح زیبایی و … را نام برد.

بهترین متخصص جراح عمومی در تهران:

یکی از تخصص‌های پزشکی جراحی عمومی یا General Surgery می‌باشد. این جراحان این جراحی را  روی تروماها، بیماری‌های دستگاه گوارش، شکم، گردن، غدد درون‌ریز، عروق محیطی و پستان انجام می‌دهند؛ و از روش‌ درمانی جراحی برای رفع مشکل و رفع  بیماری استفاده می‌کند.

علت نام‌گذاری جراح عمومی:

دلیل نام‌گذاری این رشته به جراحی عمومی این است؛ که اغلب آن‌ها قادر خواهند بود. جراحی همه اعضای بدن را انجام بدهند؛ برخلاف نامی که این رشته  پزشکی دارد.  این رشته  پزشکی کاملاً تخصصی است و تخصص در زمینه‌ی  جراحی  همه اعضای بدن است؛ درواقع جراحی عمومی بیشتر مربوط به بالاتنه بیمار است. 

 این رشته پزشکی تنها تخصصی است؛ که در آن به پزشکان آموزش جراحی داده می‌شود. درواقع تنها جراحانی هستند؛ که اصول جراحی آب، الکترولیت، هموستاز و…. را آموزش می‌بینند. و کاملاً آن را می‌شناسند. 

نقش بهترین متخصص جراح عمومی در تهران:

یکی از روش‌های درمانی برای بیماری‌های گوناگون جراحی است. در این روش‌ درمانی، روی بدن بیمار شکاف ایجاد می‌کنند. و بستگی به مشکل بیمار و محلی که مورد جراحی قرارگرفته است. اعمال مختلفی جهت رفع مشکل بیمار صورت می‌پذیرد.

حوزهی فعالیت یک جراح عمومی:

دامنه فعالیت یک جراح عمومی بسیار زیاد است. درواقع جراحی عمومی اولین سطح ارائه خدمات به بیماران تصادفی و اورژانسی است. 

این جراحان معمولاً  جراحی‌هایی که مربوط به اندام شکمی است؛ را انجام می‌دهند. مثل مری، معده، روده باریک، روده بزرگ، کبد، لوزالمعده، کیسه صفرا و مجاری صفراوی و نواحی مربوط به غده تیروئید، سر و گردن و در ضمن جراحی‌های مثل ارتوپدی، جراحی زنان، جراحی اورولوژی، جراحی‌های مغز و اعصاب را انجام می‌دهند.

و سایر جراحی‌هایی همچون فتق‌ها، توده‌های  زیر جلدی و سطحی، سرطان‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های ناحیه مقعد مانند  بواسیر،  شقاق مقعد را انجام می‌دهند.

کارهای بهترین متخصص جراح عمومی در تهران:

  • برش دادن برای برداشتن بخش از اندام‌ بدن مثل لوزه، آپاندیس و کیسه صفرا.
  • برداشتن کیست‌ها.
  • رفع بافت‌های سرطانی.
  • برداشتن بافت‌های عفونی.
  • جراحی‌ زیبایی مثل نصب پروتزهای مختلف.
  • جراحی‌های درمانی جهت برش و برداشتن عضوی از بدن مثل نصب دریچه مصنوعی قلب
  • اصلاح برخی از اندام‌های بدن مثل باز کردن رگ‌ها و یا دوختن آنوریسم.
  • جراحی‌ جهت رفع عفونت.
  • جراحی‌هایی جهت رفع ناهنجاری‌های شکلی.

علت وسیع بودن حوزه فعالیت بهترین متخصص جراح عمومی در تهران:

ازآنجایی‌که جراحی عمومی نقش مؤثری در نجات افراد دارند؛ معمولاً یک جراح عمومی اولین شخصی است؛ که در اورژانس بالای سر بیمار قرار می‌گیرد؛ و گاهی به دلیل کمبود وقت جهت نجات بیمار، جراح باید از دانش کافی در حوزه‌های مختلف بدن برخوردار باشد. تا بتواند جان بیمار را نجات دهد.

جراحی‌های لازم را با موفقیت به پایان برساند. باید جراحی‌هایی چون جراحی ارتوپدی، جراحی زنان و زایمان، جراحی‌های مربوط به اورولوژی، جراحی‌های مربوط به مغز و اعصاب در شرایط لازم را انجام بدهد. از مطالب گفته‌شده می‌توان فهمید که یک جراح عمومی یک عضو ثابت و مهم اورژانس به‌حساب می‌آید.

مشخصات فکری، جسمی و ارتباطی یک جراح عمومی:

  • یک جراح عمومی خارج از علم و دانشی که باید داشته باشد. باید بتواند با بیمار ارتباط برقرار کند. و اطلاعات درست و صحیح را از او بگیرد. و در او حس آرامش ایجاد کند. تا بیمار ازلحاظ جسمی و روحی در یک شرایط مناسب قرار بگیرد. و دچار استرس و اضطراب نشود.
  • یک جراح باید دارای یک آمادگی ذهنی قوی جهت جراحی باشد. به‌طوری‌که در حین جراحی باید تمام حواسش به کاری باشد؛ که قرار است. انجام بدهد. این قضیه فشار کاری بسیار زیادی به جراح عمومی ازلحاظ ذهنی و جسمی وارد می‌کند. این جراحان باید قدرت تصمیم‌گیری بالایی داشته باشند؛ تا در شرایط بحرانی بتوانند بهترین تصمیم را برای بهبودی و نجات بیمار بگیرند.
  • یک جراح عمومی نه‌تنها باید در حوزه فعالیت خود دانش کافی داشته باشد. بلکه باید دانش کافی درزمینه‌ی احوال بیمار و حرکات بیمار در شرایط اضطراری داشته باشد؛ مثل زمینه‌ی فیزیولوژی، آناتومی، بیوشیمی و پاتولوژی علم و دانش کافی داشته باشد. تا اگر بدن بیمار در حین جراحی تغییراتی داشته باشد. بتواند به‌درستی آن را درک کند. و بهترین عمل و بهترین تصمیم را بگیرد.
  • یک جراح عمومی به دلیل سنگینی کاری که دارند. و این‌که ممکن است. هرلحظه به آن‌ها احتیاج داشته باشند. باید محل سکونت آن‌ها، نزدیک به محل کارشان باشند؛ و همیشه در دسترس  باشند. تا بتواند خود را سریعاً به بیمارستان برساند؛ آن‌ها حتی در روزهای تعطیل ممکن است. سرکار بروند؛ و عمل جراحی را انجام دهند.
  • افرادی باید در این رشته‌ی پزشکی فعالیت داشته باشند. که به این رشته پزشکی علاقه داشته باشند. تا بتوانند شرایط سخت این رشته را تحمل کنند؛ و این افراد باید دارای روحیه خستگی‌ناپذیری باشند. در این صورت می‌توانند قدم مثبتی در جهت بهبودی بیماران خود بردارند. و همیشه موفق باشند.‌

دوره تخصص بهترین متخصص جراح عمومی در تهران:

رشته جراحی عمومی نیز مانند سایر رشته‌های پزشکی در ابتدا با گذراندن چهار سال مدرک پزشک عمومی  می‌گیرند؛ سپس به مدت چهار سال دیگر به‌صورت تخصصی و گسترده درزمینه‌ی جراحی آموزش می‌بینند.

ازجمله آموزش‌هایی که می‌بینند؛ جراحی مربوط به محدوده قفسه سینه، جراحی‌هایی  مربوط به شکم، جراحی‌هایی  مربوط به حوزه عروق، جراحی‌های  مربوط به  نسوج نرم تمام نقاط بدن، جراحی‌های مربوط به غدد درون‌ریز و جراحی‌های اورژانسی است. که  باید در این زمینه‌ها آموزش کامل ببینند؛ و به‌صورت تخصصی دانش لازم را کسب کنند. تا بتوانند در شرایط  بحرانی جان بیمار را نجات دهند.

مکان‌های فعالیت یک جراح عمومی:

  • بیمارستان‌های دولتی و خصوصی.
  • درمانگاه‌های مجهز ازجمله درمانگاه‌های دولتی و خصوصی.
  • مطب شخصی یا کلینیک شخصی.

بازار کار بهترین متخصص جراح عمومی در تهران و جهان:

آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد؛ که  در شهرهای کوچک جراحان متبحر و متخصص بسیار کم است؛ و آن‌هایی که هستند؛ اغلب تخصص کافی در این زمینه را ندارند؛  اما در شهرهای بزرگ تعداد جراحان نسبت به تعداد جمعیت  آن شهر،  تقریباً مناسب و نزدیک به استانداردهای جهانی است.

از مطالب گفته‌شده می‌توان فهمید که بازار کار جراحان عمومی در شهرهای کوچک، بسیار پررونق و مناسب  است.  این جراحان می‌توانند. در شهرهای کوچک باتحمل سختی‌های پیش رو به موفقیت‌های چشمگیری دست یابند؛  و متعاقباً  افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند.

سلامتی‌شان تضمین شود؛ و دیگر لازم نخواهد بود. که  افراد آن شهر، به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند؛ و سلامتی کشور در تمامی مکان‌ها حفظ خواهد شد؛ و جراحان نیز تجربه خوبی را کسب خواهند کرد. و دانش آن‌ها درزمینه‌ی جراحی افزوده خواهد شد؛ درنتیجه درآمد قابل‌توجهی خواهند داشت.

گرایش‌های جراحی عمومی:

جراحان عمومی بسته به علاقه‌ای که دارند؛ می‌توانند؛ در گرایش‌های زیر تخصص و فوق تخصص خود را دریافت کنند؛ این گرایش‌ها شامل موارد زیر است:

  •  جراحی پلاستیک و سوختگی که به درمان مشکلات مادرزادی و ناهنجاری‌های اکتسابی درزمینه‌ی پوست می‌پردازد.
  • جراحی قلب و عروق که به درمان بیمارانی می‌پردازد؛ که مشکلاتی درزمینه‌ی قلب و عروق دارند.
  •  کودکان که به رفع مشکلات کودکان کمک می‌کنند.
  •  جراحی قفسه سینه یا اصطلاحاً توراکس که مشکلات و ناراحتی‌هایی مربوط به قفسه سینه را رفع می‌کنند. 
  •  جراحی عروق و تروما که مشکلات بیماران را در این زمینه رفع می‌کنند.
  • فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب کودکان که مغز و اعصاب کودکان را بررسی می‌کنند.
  •  جراحی غدد که به رفع مشکلات غددی بیمار می‌پردازند.
  •  جراحی پستان که مشکلات بیماران را در این زمینه رفع می‌کنند.
  •  جراحی کبد و صفراوی که مشکلات بیماران را در این زمینه رفع می‌کنند.
  •  جراحی سیستم گوارش یا اصطلاحاً کولورکتال که مشکلات گوارشی بیمار را رفع می‌کنند.
  • جراحی مربوط به حوزه سرطان که مشکلات بیماران را در این زمینه رفع می‌کنند.
  •  جراحی‌های مربوط به حوزه درون‌بین یا اصطلاحاً آندوسکوپیک که مشکلات بیماران را در این زمینه رفع می‌کنند.

درآمد بهترین متخصص جراح عمومی در تهران:

هرچقدر تخصص و تبحر جراح عمومی بیشتر باشد؛ درآمد حاصل از این کار نیز بیشتر خواهد شد. و به‌طورکلی درآمد جراحان از درآمد پزشکان عمومی بیشتر است؛ و گاهی اوقات بعضی از جراحان نسبت به سایر جراحان نیز درآمد بیشتری خواهند داشت؛ مثل جراحان قلب، زیبایی، مغز و اعصاب که این جراحان درآمد بیشتری نسبت به سایر جراحان دارند.

 جراحان در سراسر کشورها نیز درآمد خوبی دارند؛ به‌طوری‌که در آمریکا در سال ۲۰۱۰ میزان متوسط درآمد یک جراح عمومی ۱۶۴۰۰ دلار و در سال ۲۰۱۳ میزان متوسط درآمد جراحی ۳۱۱۰۰۰ دلار است.

و در کشور استرالیا نیز میزان متوسط درآمد جراحان  ۸۴۰۰۰ و در کشور انگلستان، میزان متوسط درآمد جراحان بین ۵۱۰۰ تا ۶۳۰۰ دلار است؛ درواقع هر چه تخصص و تبحر جراحان بیشتر باشد؛ میزان درآمد آن‌ها به ۱۰۶۰۰۰  دلار نیز می‌رسد.

شخصیت شناسی جراح عمومی بر اساس MBTI

بر اساس شخصیت شناسی MBTI می‌توانیم جراحان عمومی را به سه گروه تقسیم نمود:

  • افرادی که جزء INTJ شناخته می‌شوند؛ این افراد  درواقع دارای شخصیتی هستند؛ که در انجام حوزه‌های فنی بسیار موفق هستند؛ و دارای روحیه هستند؛ که بدون نیاز به دیگران کار خود را به‌درستی انجام می‌دهند؛ و در تصمیم‌گیری‌ها کاملاً مستقل عمل می‌کنند.
  • فردی که جزء ISTJ شناخته می‌شوند؛ درواقع افرادی هستند؛ که در کار خود نظم  دارند؛ و با آرامشی که دارند؛ شنونده خوبی هستند؛ و در کمال صبر و آرامش به صحبت‌های بیمار گوش می‌دهند؛ و اقدامات لازم را  انجام می‌دهند؛ و مدیریت حوزه‌های بهداشتی و درمانی در اولویت کار آن‌ها قرار دارد؛ و از این کار نهایت لذت را می‌برند.
  • افرادی که جزء ISFP شناخته می‌شوند؛ درواقع افرادی هستند؛ که بسیار دلسوز هستند؛ و تمایل زیادی دارند؛  به دیگران در حل مشکلاتشان یاری برسانند؛ بنابراین آن‌ها در حوزه‌هایی بیشتر فعالیت می‌کنند؛ که تعامل بیشتری با بیماران داشته باشند؛ و مستقیماً بتواند با بیمار در ارتباط باشند؛ و حتی‌الامکان به آن‌ها کمک می‌کنند.

بهترین متخصص جراح عمومی در تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص جراح عمومی در تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص اورولوژی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص اورولوژی در تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص جراح عمومی در تهران، بهترین فوق تخصص جراح عمومی در تهران، بهترین دکتر جراح عمومی در تهران، بهترین دکتر فوق تخصص جراح عمومی در تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص جراح عمومی، لیست متخصص جراح عمومی در تهران