بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران
بهترین فوق تخصص پوست و مو در غرب تهران
بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران
بهترین فوق تخصص پوست و مو در غرب تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران

بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران

بهترین دکتر پوست و مو در کرج

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر پوست و مو غرب تهران و معرفی بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین دکتر پوست و مو در کرج

نکات اساسی که باید در مورد پوست و مو بدانید:

بخش اصلی و مهم ظاهر هر فرد را موها و پوست او تشکیل می‌دهد . موهایی سالم و زیبا و پوستی بی‌نقص تا حدود زیادی به زیبایی ظاهری هر فرد بسیار کمک می‌کند . ما در این متن قصد داریم برای شما نکات کلیدی و مهمی در مورد پوست و مو را عنوان کنیم. پس با دقت آن را مطالعه کنید.

مراقبت از پوست و مو:

یکی از باارزش‌ترین و مهم‌ترین فاکتورهایی که در بدن و ظاهر هر فرد از اهمیت والایی برخوردار است و می‌تواند سلامت یا عدم سلامت شمارا به اطلاع برساند پوست است. در ادامه ما به شما پیشنهاداتی را ارائه می‌دهیم که با عمل به آن‌ها می‌توانید پوست بهتر و زیباتری را دارا باشید.

تمییز و مرطوب کردن روزانه‌ی پوست:

این کار بسیار آسان است و تنها کافی است روزی دو بار (یک‌بار صبح و یک‌بار شب) صورت خود را بشویید. بعدازاین کار بهتر است پوست خود را با یک تونر یا مرطوب‌کننده‌ی پوست آب‌رسانی کنید . شما با شستن صورت درواقع پوست را از خاک و غبار به‌جامانده ب روی پوست و باقی‌مانده‌ی لوازم‌آرایشی پاک می‌کنید. این باور اشتباه است که مرطوب کردن پوست تنها برای افراد با پوست خشک است بلکه افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند می‌توانند از مرطوب‌کننده‌ی پوست‌های چرب استفاده کنند.

مراقبت از پوست در برابر نور خورشید:

خورشید به دلیل داشتن اشعه‌ی فرابنفش به‌تدریج و به‌مرورزمان می‌تواند اثرات مخربی ازجمله: چین‌وچروک، تغییر رنگ، کک‌ومک، لکه‌های سن، رشد بافت‌های خوش‌خیم غیر سرطانی، بازال، کارسینیوم سلول سنگفرشی وملانوم را باعث می‌شود.

شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از سرطان‌های پوستی که افراد را درگیر می‌کند نور خورشید آن را باعث می‌شود . ساعاتی از روز بین 10 صبح تا 4 بعدازظهر را بهتر است رعایت کنید و زیر آفتاب قرار نگیرید.

یکی دیگر از توصیه‌های ما به شما استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است مخصوصاً کرم‌های ضد آفتاب با اس پی اف 30 . برای قرارگیری در زیر نور آفتاب بهتر است لباس‌هایی را بپوشید که کمترین برخورد نور را با بدنتان باعث شوند و می‌توانید از کلاه‌هایی با لبه‌های پهن استفاده کنید.

درمان مشکلات پوست:

برای هر کاری باید به پیش فرد متخصص و با تجربه در آن زمینه مراجعه کرد. برای مراقبت‌های پوستی نیز باید به فرد متخصص در زمینه‌ی پوست و مو مراجعه کرد . مواردی وجود دارند که می‌توانند صدمات جبران‌ناپذیری و دائمی را به پوست شما وارد کنند. مسائلی مانند خارش و آکنه و سایر بیماری‌های پوستی.

غربالگری:

تغییرات کوچک و جزئی مانند بزرگ شدن خال تغییر شکل یا رنگ آن را حتماً به متخصص اطلاع دهید چراکه امکان دارد نشانه‌هایی از سرطان باشد.

خشکی پوست:

ازآنجاکه پوست اولین سطح دفاعی بدن است زودتر در معرض سرما، گرما، نور آفتاب و… قرار می‌گیرد. یکی از تأثیرات این عوامل می‌تواند خشکی پوست باشد. در ادامه‌ی این متن دلایلی که خشکی پوست را باعث می‌شوند برایتان عنوان می‌کنیم.

  1. آب‌وهوای زمستانی:

در زمستان هوا خشک و خشن است چراکه با پایین آمدن دما میزان رطوبت نیز به‌شدت کاهش می‌یابد . همین امر نیز باعث خشک شدن پوست انسان و خشک شدن سطح پوست و پیرو آن ایجاد خارش است . یکی دیگر از عوامل خشکی و خارش پوست در زمستان می‌توان به وسایل گرمایشی مانند شوفاژ اشاره کرد . بهترین راه‌حل برای این مشکل استفاده از دستگاه‌های بخور در خانه است و میزان حرارت مطلوب برای پوست بین 45 تا 55 درصد و حرارت مناسب نیز 68 درجه‌ی فارنهایت می‌باشد .

  1. دوش آب گرم:

درست است که بسیاری از افراد میل زیادی به حمام کردن با آب داغ را دارند اما باید به این موضوع دقت کرد که همان اندازه که دوش آب گرم آرامش‌بخش است همان اندازه نیز می‌تواند پوست را خشک کرد . بهتر است برای حمام کردن از آب ولرم بهره برد .

  1. صابون‌ها:

صابون‌ها با فرمولاسیون و ترکیبات متفاوت تأثیرات متفاوتی را نیز بر روی پوست افراد دارند . گاهی صابونی که آن‌ را استفاده می‌کنید دلیل خشکی پوست شما است . هرکس باید از صابون مناسب با پوست خود استفاده کند به عنوان مثال فردی با پوست خشک بهتر است از صابون‌های روغنی بهره ببرند.

چروک پوست:

چروک‌هایی که بر روی پوست افراد دیده می‌شود معمولاً به دلیل بالا رفتن سن افراد است (بعضی از افراد دچار چین‌وچروک زودرس می‌شوند) چین‌وچروک‌های زودرس معمولاً بر اثر شیوه‌ی زندگی و عادت‌های غلط زندگی به وجود می‌آید.

برای کنترل کردن این مسئله می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • استفاده از کرم‌های ضد آفتاب
  • عدم مصرف سیگار
  • دمر نخوابید
  • استفاده کردن از عینک‌های آفتابی
  • نوشیدن مقدار زیادی آب در روز
  • عدم استفاده الکل
  • گنجاندن میوه و سبزیجات در رژیم غذایی
  • خوردن غذاهایی حاوی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب
  • ویتامین ای، آ و سی و همچنین ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین و سلنیوم نقش مهمی را در سلامت پوست بازی می‌کنند
  • از مرطوب‌کننده استفاده کنید
  • اسیدهای آلفا هیدروکسی تولید کلاژن را تحریک میکنند. بهتر است استفاده از این اسیدها را بیشتر کنید.
  • آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و مخرب محافظت می‌کند. از میوه سبزیجات تیره و روغن‌زیتون بیشتر استفاده کنید.

پنج اختلال شایع پوستی:

اولین و رایج‌ترین اختلال پوستی می‌توان به آکنه اشاره کرد . اثر بیماری‌های روانی تأثیر بالایی بر روی پوست دارد چراکه بزرگ‌ترین ارگان و اندام بدن است. آکنه، اگزما، درماتیت سبورئیک، سرطان پوست و پسوریازیس پنج اختلال شایع پوستی هستند .

آکنه:

هنگامی که منافذ پوست متصل به غدد چربی مسدود می‌شود، باعث ایجاد برآمدگی قرمزی به نام جوش می‌شود . این اختلال معمولاً در صورت، گردن، شانه‌ها قفسه سینه و کمر مشاهده می‌شود . آکنه می‌توان در اشکال مختلف سرسیاه و سرسفید دیده شود . گونه‌های ریاج آن همین جوش‌های سرسیاه و سرسفید هستند اما نوع‌های دیگری وجود دارد که آکنه‌های بسیار شدید هستند مانند ندولر و آکنه کیستیک . این نوع آکنه‌ها معمولاً می‌توانند زخم‌های عمیق در پوست ایجاد کنند . بیشتر افراد معمولاً در طی مدت‌زمان زندگی خود حداقل یک‌بار دچار این عارضه شده‌اند . مهم‌ترین دلیل این اختلال هورمون است اما وراثت نیز در این مورد بی‌تأثیر نیست و تا حدودی نقش دارد.

اگزما:

اگزما 3 نوع دارد:

  • از شایع‌ترین نوع اگزما می‌توانیم به درماتیت آتوپیک اشاره کنیم . این نوع معمولاً در کودکان مشاهده می‌شود . یک تا سه درصد بزرگ‌سالان در مقایسه با 10 تا 20 درصد از کودکان از این بیماری طولانی‌مدت ژنتیکی که باعث خارش، در مناطقی از بدن مانند آرنج و پشت زانو می‌شود رنج می‌برند.
  • درماتیت تماسی آلرژیک در بزرگ‌سال و توسط عوامل محیطی مانند لوازم‌آرایشی و بهداشتی، عطر و فلزات در جواهرات به وجود می‌آید .
  • درماتیت نومولار تکه‌های سکه‌ای شکل به رنگ قرمز و پوسته پوسته شده است و علت خشکی ایجاد می‌شود. این تکه‌ها می‌تواند بسیار خارش‌دار باشد.

درماتیت شوره‌ای یا سبورئیک توسط بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران:

این نوع، تکه‌های مومی شکل در پوست سر ایجاد می‌کند و شکل متفاوتی با دیگر درماتیت ها دارد . این نوع دماتیت تنها در 5 درصد افراد قابل مشاهده است . این نوع معمولاً در 6 ماه اول زندگی نوزادان تأثیر می‌گذارد و بعدازآن نیز به‌ندرت تا زمان بلوغ عود می‌کند.

سرطان پوست:

سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان در ایالت متحده است . بر اساس گزارشات آکادمی درماتولوژی آمریکا، سالانه یک میلیون نفر در آمریکا به سرطان پوست مبتلا می‌شوند . دقیق‌تر بگوییم از هر 5 آمریکایی 1 نفر در طول زندگی خود سرطان پوست را تجربه می‌کند . شایع‌ترین انواع سرطان پوست کارسینوم سلول‌های بازال و کارسینوم سلول‌های سنگفرشی می‌باشند . 75 درصد از مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان پوست ملانوم، سوم شکل رایج سرطان است.

پسوریازیس:

این بیماری جزء بیماری‌های ژنتیکی است . این بیماری به این صورت است که بافت پوست اضافی تشکیل شده و تجمع می‌کند این امر موجب می‌شود که ظاهر پوست قرمز، ضخیم و فلس دار شود . در ابتدا این بیماری بر روی زانو و آرنج تشکیل می‌شود و در صورت گسترش به سایر نقاط کشیده می‌شود.

مراقبت از مو:

برای آماده‌سازی متن زیر با پزشکان و افراد متخصص مشورت کرده و مطلب زیر را برایتان تدارک دیده‌ایم .

شستن موها:

درصورتی که شما دارای موهایی معمولی هستید یک‌بار شست‌وشو در روز برایتان کافی است اما اگر جزء آن دسته از افرادید که دارای موهای چرب هستند بهتر است بیشتر این کار را انجام دهید و از شامپوهای مناسب موهایتان استفاده کنید.

باید دقت داشته باشید که با بالا رفتن سن چربی تولیدشده توسط بدن کاهش می‌یابد . این حالت می‌تواند مشکلاتی مانند شوره سر را ایجاد کنند و باید تعداد شست‌وشو متناسب با چربی سر انتخاب شود .

نحوه‌ی شست‌وشو:

باوری غلط که در بین افراد جاافتاده این است که تنها باید ساقه‌ی موها شسته شود . این در حالی است که بیشتر مشکلات مربوط به پوست سر است . توصیه ما به شما این است که پوست سرتان را بیشتر بشویید .

استفاده از نرم‌کننده:

استفاده از شامپوهای چندمنظوره‌ی 2 در 1 هم باعث تمیزی موها می‌شود هم نرمی مو را موجب می‌شود. این شامپوها باعث می‌شود که ظاهر موهای آسیب‌دیده بهتر شود و درخشش بیشتری پیدا کنند.

به حداقل رساندن استفاده از مواد شیمیایی

ازآنجاکه عوامل محیطی مانند گردوغبار، آلودگی و اشعه‌ی فرابنفش موجود در نور خورشید باعث آسیب رسیدن به موهای شما می‌شود بهتر است شما در استفاده کردن مواد شیمیایی مثل رنگ مو رعایت کنید تا صدمه‌های وارد به موهای خود را به حداقل برسانید . همچنین توصیه می‌شود نگذارید حرارت زیاد به موهایتان برسد و اتو کردن و سشوار کردن را به حداقل برسانید تا رطوبت‌های داخل تار مو خشک و شکننده نشود.

خشکی مو:

شاید برای بسیاری از شما نیز پیش آمده باشد که هزینه‌ی زیادی را برای شامپوی خود کرده‌اید اما نتیجه‌ی دلخواه را نگرفته‌اید . در این زمان باید بدانید که مشکل موهای شما عوامل بیرونی نیست و امکان دارد عوامل داخلی این خشکی را به وجود آورده باشند . مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن خشکی مو این است که یا پوست سر قادر به تولید رطوبت کافی نیست یا ساقه‌ی مو قادر به نگهداری از رطوبت تولیدشده نیست.

عدم تولید رطوبت کافی:

اولین دلیلی که می‌توان برای خشکی موها مطرح کرد عدم تولید رطوبت کافی توسط کف سر است . اگر غدد موجود در کف سر که وظیفه‌ی تولید چربی را دارند به‌درستی کار نکنند یا به میزان کافی رطوبت لازم را به وجود نیاورد موها به‌مرور خشک خواهند شد. بالا رفتن سن نیز می‌تواند خشکی مو را به ارمغان بیاورد؛ اما برای جلوگیری از این اتفاق می‌توان از روغن‌زیتون و نارگیل و… 1 تا 3 ساعت قبل از حمام بهره برد. برای از بین بردن خشکی می‌توان از شامپوهای مناسب موهای خشک نیز بهره برد.

عدم توانایی در نگه‌داری از رطوبت:

یک‌لایه‌ی محافظتی به اسم کوتیکول از موها محافظت می‌کند که هنگامی که این لایه دچار آسیب شود یا از بین رود دیگر مو محافظت نشده و عواملی مانند نور خورشید و . می‌تواند خشکی مو را باعث شود.

از بین رفتن کوتیکول می‌تواند عوامل دیگری نیز داشته باشد:

  • شستن بی‌رویه مو توسط شامپوی نامناسب بدون استفاده از روغن‌های طبیعی
  • بهره بردن از محصولات آرایشی تهیه‌شده با الکل
  • استفاده بی‌رویه از دستگاه اتو مو یا دستگاه فر مو
  • قرار گرفتن بیش‌ازحد در معرض نور آفتاب یا گردوغبار
  • استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ مو

برای درمان خشکی مو راهکارهای زیر پیش نهاد می‌شود:

  • موهای خود را کمتر بشویید و در هفته یک تا دو بار از روغن‌های گیاهی بهره ببرید
  • مواد شیمیایی حاوی الکل را کنار بگذارید
  • می‌توانید قبل از حمام کردن از روغن جوجو با یا نارگیل برای ماساژ پوست سر بهره ببرید.

ریزش مو:

طبق نظر متخصص پوست و مو  این عارضه یعنی ریزش مو در مردان بیشتر از زنان مشاهده می‌کنیم چراکه الگوی ریزش مو در مردان بسیار متفاوت است؛ اما نازک شدن مو و ریزش و رویش مجدد موها را در زنان بیشتر مشاهده می‌کنیم . بیشتر تغییرات موجود بر روی موها از عوامل ژنتیک و هورمونی و همچنین به خاطر استرس است؛ اما گاهی کمبود ویتامین در بدن فرد نیز ریزش مو را باعث می‌شود .

در ادامه برایتان مهم‌ترین دلیل ریزش مو در زنان و مردان را بیان می‌کنیم:

  • استرس‌های فیزیکی
  • بارداری
  • ازدیاد بیش‌ازحد ویتامین آ
  • کمبود پروتئین
  • طاسی ناشی از الگوی مردانه
  • وراثت
  • هورمون‌های زنانه
  • استرس عاطفی
  • کم‌خونی
  • کم‌کاری تیروئید
  • کمبود ویتامین ب
  • ریزش مو مربوط به بیماری‌های خود ایمنی
  • لوپوس
  • کاهش شدید وزن
  • شیمی‌درمانی
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • استفاده از داروهای ضدافسردگی و رقیق‌کننده
  • کشیدن بیش‌ازحد مو
  • جنون کندن مو
  • پیر شدن
  • استروئید های آنابولیک

بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص پوست و مو در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص چشم هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران، بهترین فوق تخصص پوست و مو در غرب تهران، بهترین دکتر پوست و مو در غرب تهران، بهترین دکتر فوق تخصص پوست و مو در غرب تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص پوست و مو، لیست متخصص پوست و مو در غرب تهران