بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران
بهترین فوق تخصص چشم پزشک در غرب تهران
بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران
بهترین فوق تخصص چشم پزشک در غرب تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران

بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران

بهترین دکتر چشم پزشک در غرب تهران

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر چشم پزشک غرب تهران و معرفی بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین چشم پزشک در غرب تهران:

همه ی افراد هنگامی که می خواهند به یک پزشک مراجعه کنند به دنبال بهترین پزشک می گردند و ملاک های این بهترین بودن از نظر هرکس با دیگری متفاوت است. مراجعه به چشم پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه ی مطلب به برخی از معیار ها برای انتخاب یک چشم پزشک خوب اشاره می شود.

اهمیت دادن به بیمار:

یکی از خصوصیات بارز یک پزشک و علی الخصوص یک چشم پزشک خوب اهمیت دادن به بیمار و صرف وقت کافی برای شنیدن دقیق مشکلات بیمار است. چشم پزشک شما باید به دقت به مشکلات شما گوش دهد و سپس با بررسی و تحلیل این مشکلات تشخیص خود را در رابطه با بیماری مشخص کرده و به درمان آن بپردازد. هم چنین چشم پزشک باید به تک تک سوال های شما با دقت و حوصله پاسخ دهد تا هیچ گونه ابهامی برای شما باقی نماند.

البته امروزه بسیاری از پزشکان و مخصوصا چشم پزشک ها با روش هایی مانند سوال و جواب تلفنی، آنلاین، در بستر فضای مجازی مانند اینستاگرام و یا حتی کمک گرفتن از یک دستیار یا منشی با بیماران خود ارتباط برقرار می کنند که این ارتباط ها می تواند منجر به نتیجه های فوق العاده ای در روند درمان شود.

اگر چشم پزشک وقت کافی برای شنیدن مشکلات شما نداشته باشد و یا این که با برخورد بد شما را معذّب کند، بسیاری از مشکلات شما ناگفته باقی می مانند که این به نوبه ی خود می تواند باعث جدی شدن این مشکلات گردد. 

یک چشم پزشک خود سعی می کند نحوه ی برخورد با بیمار را با توجه به شرایطی مانند سن و سال تغییر دهد؛ برای مثال برخورد چشم پزشک با کودکان باید به نحوی باشد تا کودک ترس و اضطراب ناشی از حضور داشتن در چشم پزشکی را کنار بگذارد و بتواند با دکتر چشم پزشک ارتباط خوبی بگیرد.

مدرک تحصیلی:

یکی از مهم ترین معیار ها برای انتخاب یک پزشک خوب بررسی مدرک تحصیلی وی و میزان اعتبار آن می باشد. در انتخاب یک چشم پزشک مناسب نیز این معیار از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید بررسی نمایید چشم پزشک مورد نظر شما در کدام دانشگاه و یا در کدام کشور تحصیل کرده است و آیا دانشگاه محل تحصیل وی از اعتبار کافی برخوردار است یا نه.

نظم:

یکی از ملاک هایی که در مراجعه به چشم پزشک حائز اهمیت می باشد زمان های حضور در مطب است. شما باید بررسی نمایید که زمان های حضور چشم پزشک مورد نظر شما در مطب با زمان های خالی شما هم خوانی داشته باشد. مسئله ی مهم دیگر نظم نوبت دهی است. منظم نبودن چشم پزشک و آشفتگی در زمان هایی که قرار ملاقات دارید موجب بروز مشکلات متعددی برای شما می شود این مشکلات با وجود شاغل بودن شما دوچندان می گردند.

محل مطب:

لازم است قبل از انتخاب چشم پزشک محل مطب را بررسی نمایید. امکان دارد برای معاینه ی مجدد لازم باشد دوباره به مطب مراجعه کنید. پس اطمینان حاصل کنید که منطقه و مکان محل از شرایط مناسبی برای شما برخوردار باشد.

سابقه:

تجربه یکی از ملاک هایی است که می تواند رابطه ی مستقیمی با مهارت داشته باشد. فرض کنید دو چشم پزشک که هردو از یک دانشگاه و با یک معدل فارغ التحصیل شدند و یکی از آن ها ده سال بیشتر از دیگری سابقه داشته باشد در این صورت مسلما بین این دو چشم پزشک تفاوت فاحشی در میزان تجربه ی آن ها وجود دارد. شما می توانید با پرس و جو و تحقیق از مراجعه کنندگان سابق چشم پزشکی مورد نظرتان، اطلاعاتی نسبی درمورد چشم پزشک کسب کنید که این امر شما را در انتخابتان یاری می نماید.

چشم ها:

تا حالا جمله ی معروف از چشم هایت می فهمم که دروغ می گویی را شنیده اید؟ چشم ها یکی از عجیب ترین آفرینش های هستی اند. به کمک چشم ها علاوه بر دیدن میتوان احساسات خود را نیز بیان کرد. در اکثر مواقع شما می توانید از طریق بررسی چشمان افراد به درونیات آن ها پی ببرید. چشم ها می خندند، گریه می کنند، عصبانی می شوند، متعجب زده می شوند و…

اجزای تشکیل دهنده ی چشم نیز خود نمایانگر حکمت خالق بشر می باشد. برای شکرگزاری از خداوند متعال برای عطا کردن این نعمت بی نظیر یعنی چشم های خود، وظیفه داریم تا از بدو تولد از آن ها مراقبت کنیم. چشم ها جزو حساس ترین اعضای بدن نیز به شمار می روند و در صورت بروز آسیب در آن ها در اکثر مواقع علائم خاصی را بروز می دهند که در صورت مشاهده ی این علائم باید علت آن ها را پیدا کنیم و در صورت وجود مشکل جدی به درمان آن بپردازیم. برخی از این علائم از این دسته می باشند.

قرمزی چشم ها:

قسمت سفیدی چشم صلبیه نام دارد. قرمز شدن چشم به دلیل پرخون شدن صلبیه ی چشم می باشد که علت این پرخون شدن هم تحریک عروق مژه ای و مویرگ های ظریف چشم می باشد.

این تحریک ها می تواند دلایل مختلفی از جمله دلایل بیرونی مانند آلودگی ها، ویروس، باکتری، آسیب به چشم و… و یا حتی عوامل درونی مانند عفونت ها، غده و… داشته باشد؛ به هر حال قرمز شدن چشم در اکثر مواقع یکی از علائم وجود ناراحتی در چشم می باشد پس توجه به آن ضروری است و بعضی مواقع مالیدن چشم هنگام قرمزی باعث بدتر شدن مشکل می شود.

درد:

از نظر یک متخصص چشم پزشک، درد، نوعی هشدار بدن در مورد وجود مشکل و یا بیماری می باشد. چشم ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند و بروز درد در آن ها می تواند نشانه ی وجود مشکل باشد. البته گاهی اوقات این مشکل جدی نیست و با کمی استراحت خوب می شود ولی به هر حال باید توجه داشته باشیم که هنگام درد چشم علت را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل به حل آن بپردازید.

خشک شدن چشم:

چشم‌ها همواره در حال تولید اشک می باشند. چشم‌های سالم با یک لایه از مایع که صفحه‌ی اشکی نامیده می‌شود، پوشیده شده‌اند. اشک از چربی، پروتئین، آب، الکترولیت‌ها، موادی برای مبارزه با باکتری‌ها و فاکتورهای رشد تشکیل شده است.

این مخلوط می‌تواند سطح چشم‌ها را تمیز و صاف نگه دارد و موجب واضح تر شدن دید چشم گردد. حال اگر به دلایلی مجراهای اشکی اشک کمتری تولید کنند و یا اشک تولید شده سریع تر تبخیر شوند این صفحه ی اشکی از بین می رود و به اصطلاح چشم خشک می شود.

بدیهی است که خشکی چشم باعث بروز مشکلات متعددی می گردد. پس هنگامی که با این مساله مواجه شدید بهتر است به پزشک مراجعه کرده و بدون مشورت پزشک از دارو و یا قطره ی چشمی استفاده نکنید.

بایدها و نبایدهای چشمی از دیدگاه بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران:

یک سری نکات ساده در زندگی روزمره وجود دارند که رعایت آن ها تاثیر بسیار مهمی در زمینه ی مراقبت از چشم ها دارد.

  • بسیاری از افراد عادت به مالیدن چشم ها دارند. در این مواقع باید دقت داشته باشید که دست های شما کاملا تمیز باشد، پس بهتر است مرتب دست های خود را با آب و صابون بشویید تا اگر خواسته وناخواسته چشم های خود را لمس کردید آلودگی ها به چشمانتان وارد نشود.
  • باید توجه داشته باشید وسایلی که مستقیما با چشم شما سرکار دارند مانند لنز، حوله، دستمال و…اولا وسایلی کاملا شخصی می باشند و نباید آن ها را با کسی شریک شوید و ثانیا باید از بهداشت و تمیزی آن ها هنگام مصرف اطمینان حاصل نمایید.
  • هنگام شنا کردن حتما از عینک های مخصوص استفاده نمایید و هم چنین به بهداشت و آلوده نبودن آب استخر توجه داشته باشید.
  • هنگام مطالعه کردن حتما نور اتاق و میزان فاصله ی نوشته تا چشم را چک کرده و آن ها را در بهترین شرایط قرار دهید.
  • به کودک خود در رابطه با اهمیت چشم ها صحبت کنید و به او آموزش های لازم در مورد مراقبت از چشم ها را بدهید.
  • از نگاه کردن به منابع نورانی مانند خورشید، جوشکاری ها، پروژکتورهای نورانی و… خودداری کنید.
  • از نگاه کردن طولانی مدت به صفحه ی کامپیوتر، موبایل، تبلت، تلویزیون و… خودداری کنید و اگر به خاطرشغل خود مجبور به استفاده ی طولانی مدت از این وسایل هستید بهتر است هنگام نگاه کرده به این صفحات مدام پلک بزنید و هر چند وقت یکبار چشمان خود را برای مدتی ببندید تا استراحت کند.
  • برای پیشگیری و یا تشخیص بیماری های چشمی مختلف باید از سنین کودکی و به طور مرتب برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنید.

بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص چشم پزشک در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص دندانپزشکی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص چشم پزشک در غرب تهران، بهترین فوق تخصص چشم پزشک در غرب تهران، بهترین دکتر چشم پزشک در غرب تهران، بهترین دکتر فوق تخصص چشم پزشک در غرب تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص چشم پزشک، لیست متخصص چشم پزشک در غرب تهران