بهترین متخصص چشم پزشک در کرج
بهترین فوق تخصص چشم پزشک در کرج
بهترین متخصص چشم پزشک در کرج
بهترین فوق تخصص چشم پزشک در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص چشم پزشک در کرج

بهترین متخصص چشم پزشک در کرج

بهترین دکتر چشم پزشک در کرج

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر چشم پزشک کرج و معرفی بهترین متخصص چشم پزشک در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین متخصص چشم پزشک در کرج:

افراد وقتی وارد یک مطب پزشکی می شوند، انتظاراتی از پزشک خود دارند که قطعا انتظار از یک چشم پزشک، می تواند متمایزتر باشد. البته انتظارات هر فرد می تواند متفاوت باشد که ما قصد داریم انتظارات مشترک را بیان کنیم.

به حرف هایتان گوش فرا دهد:

  • یک پزشک خوب باید برای بیمار خود ارزش قائل شود و حرف هایش را به دقت گوش دهد تا با توجه به علائمی که بیمار می گوید و با تجزیه و تحلیل پاسخ های آن ها، بتواند بیماری فرد را به درستی تشخیص دهد و در صدد برطرف نمودن آن برآید‌.
    یک پزشک هر چقدر هم مشغله  کاری زیادی داشته باشد، باز هم وظیفه دارد که تحمل شنیدن حرف های بیمار را داشته باشد. پس اگر چشم پزشک شما، قبل از شنیدن حرف هایتان ، سریع شروع به نوشتن نسخه می کند، سعی کنید چشم پزشک دیگری پیدا کنید.

پاسخ دادن به سوالات بیمار:

  • یکی دیگر از مشخصات چشم پزشک خوب، پاسخ دادن به سوالات بیمار است زیرا حق هر بیماری است که سوالات خود را از یک منبع قابل اعتماد بپرسد، پس پاسخ دادن به سوالات بیماران، از حقوق اجتناب ناپذیر آنان است‌. یک پزشک می تواند با جلسات غیر حضوری و آنلاین، استفاده  از یک منشی آگاه،  با حوصله و وظیفه  شناس به سوالات  بیماران پاسخ دهد.

بی تفاوت  نبودن نسبت به بیمار:

  • حتما برای شما هم پیش آمده که برای بار چندم به یک چشم پزشک مراجعه کرده اید و پزشک شما فرقی  بین مراجعه اول و چندم شما قائل نشده و سوالات قبلی خود را تکرار کرده است . پس باید در انتخاب همچین پزشکی تجدید نظر کنید. زیرا یک پزشک متعهد و وظیفه شناس، سعی می کند برای بیماران جدید خود، پرونده باز کند ودرجمع آوری اطلاعات برای پیدا کردن نشانه بیماری تلاش کند و پیگیر باشد تا سرعت درمان و راندمان آن پایین نیاید.

نحوه برخورد با بیمار:

  • یک پزشک متعهد سعی می کند رفتار خود را با شرایط هر فرد تطبیق دهد تا بتواند با هربیمار در هر رده سنی رفتارمناسبی داشته باشد. مثلا باید با یک کودک به گونه ای برخورد کند که کودک احساس ترس نکرده، بهانه گیری اش کاهش یابد و برای مراجعه مجدد راغب شود. و همینطور باید با یک فرد کهن سال و کم حوصله، منطبق با شرایط جسمی و روحی اش رفتار کند.

حسن خلق:

  • خوش اخلاقی باعث جذب بیمارو اشتیاق وعلاقه او به ادامه درمان می شود . بداخلاقی شایسته ی هیچ پزشک خوبی نیست .

سطح بالای علمی:

  • یک چشم پزشک خوب باید از متد های جدید علمی آگاه باشد و سطح علمی و تخصصی بالایی داشته باشد و همچنین از بهترین دستگاه های موجود برای درمان بیماری فرد استفاده نماید. همچنین ویژگی های یک چشم پزشک خوب می توان به احترام و تکریم اشاره نمود؛ زیرا یکی از حقوق بیماران حفظ تکریم آن هاست . یک چشم پزشک خوب باید وقت شناس باشد زیرا وقت هر شخص برای خودش ارزشمند است.
  • چشم پزشک باید بیماری هر فرد را به درستی تشخیص دهد ودر کار خود دقت وظرافت  به خرج دهد زیرا بیمار وسیله ای برای امتحان اثرات داروها نیست. یک پزشک خوب باید راز دارو امانت دار باشد و اطلاعات خصوصی و محرمانه بیمارش را حفظ کند، شما می توانید با بیماران قبلی پزشک مورد نظر خود گفتگو کنید و با بررسی نظرات آن ها و نتایج کار پزشک مورد نظر، به درستی انتخاب خود اطمینان پیدا کنید. بزرگترین افتخار هر چشم پزشک، رضایتمندی بیماران از مراحل تشخیص و درمان بیماری  می باشد.

چشم:

  • چشم‌ها اعضای دستگاه بینایی‌اند. این اندام می تواند از اجسام مختلف اطلاعات دریافت کند و توانایی تحلیل وپردازش جزئیات دیداری را فراهم کند. همچنین ، نور را شناسایی می‌کند و آن را تبدیل به پیام‌های الکتروشیمیایی در یاخته‌های عصبی می‌کند.
  • چشم، روشنایی را از فضای پیرامون می گیرد و شدت و ضعف آن را متناسب  می کند.  قدرت بینایی چشم انسان، ۵۷۶ مگاپیکسل محاسبه شده است. چشم دارای ۳ لایه صلبیه، مشیمیه و شکبیه می باشد که به صورت کلی صلبیه از چشم محافظت می کند، وظیفه صلبیه، تغذیه است و شبکیه با انتقال عصب بینایی به مغز توانایی دیدن را ممکن می سازد.
  • چشم مهم ترین، عجیب ترین و حساس ترین عضو بدن است به طوری که دنیای بزرگی در این عضو کوچک گنجانده شده است. این عضو، وسعت وعظمت و زیبایی خالق هستی را بیان می کند. هر کدام از چشم ها توسط ۶عضله کوچک و ظریف، به جهات مختلف حرکت  می کنند که نام هر عضله طبق کار و نقش خودش گذاشته شده است. حرکات این عضلات در هر چشم به صورت همزمان و هماهنگ می باشد. احساسات مختلف، هیجانات و غم و شادی، استرس، عمق محبت و دوستی در هر موجودی در چشمانش نمایان است و می توان با نگاه کردن به چشم های هر موجودی از احساساتش باخبر شد.
  • از همان بدو تولد، مراقبت از چشم ها از اهمیت  بسزایی برخوردار است و اگر در این امر، سهل انگاری شود ممکن است آسیب غیر قابل جبرانی به چشم وارد شده و یا حتی موجب کوری شود. به همین دلیل به محض به دنیا آمدن نوزاد، برای جلوگیری از آلودگی  چشم هایش، قطره نیترات نقره ۱ درصد تجویز می شود.

مواظبت از چشم ها:

علائمی وجود دارند که در صورت وجود آن ها باید برای رفع مشکل، تلاش کنیم.

  • قرمزی چشم ها:

قرمزی چشم ها می تواند زنگ خطری برای هر شخص محسوب گردد. عوامل مختلفی هستند که موجب قرمزی چشم ها می شوند؛ این علائم شامل عفونت های میکروبی و ویروسی، وجود تومور، تحریکات محیطی، اجسام خارجی و ضربه می باشد. اگر مویرگ های ظریف چشم به دلایل مختلفی که گفته شد تحریک شوند، نقاط  پرخونی در چشم بوجود می آید که خارش چشم موجب تشدید آن و حتی نامطلوب تر شدن شرایط می شود.

  • درد چشم:

درد چشم علامت شایعی از وجود بیماری چشم است .درد چشم می تواند به دلیل ضربه مستقیم یا غیر مستقیم به کره چشم، اجسام خارجی،  مواد شیمیایی، تومورهای داخل جمجمه و وجود عفونت و التهاب باشد. بعضی از بیماری های چشم مثل آب سیاه، گلوکوم و افزایش فشار کره چشم، چشم درد را به دنبال دارند.

  • خشک شدن چشم:

با این که این عارضه بیشتر در افراد سالخورده دیده می شود ولی می توان در سنین دیگر نیز این عارضه را مشاهده کرد. در صورت خشکی چشم، بیمار احساس سنگینی می کند و به سختی  پلک می زند و احساس خراش و به دنبال آن سوزش و خارش دارد. خشک شدن مخاط چشم به دلایل گوناگونی مانند نامساعد بودن و خشکی آب و هوا، استفاده از بعضی داروها، بسته شدن کانال های اشکی، و بعضی بیماری های عمومی باشد که در صورت وجود این بیماری باید سریعا از مصرف خودسرانه داروها، اجتناب کرده و به چشم پزشک مراجعه کنید.

نکات ساده و مهم از دیدگاه بهترین متخصص چشم پزشک در کرج:

طبق نظر یک متخصص چشم پزشک موارد زیر حائز اهمیت است.

  1. بعد ازآلوده شدن دست هایتان، حتما آن ها را با آب و صابون شستشو دهید و هرگز دست های آلوده خود را به چشمانتان نزنید.
  2. همیشه یک حوله شخصی و دستمال کنار خود داشته باشید.
  3. از شنا کردن در استخر ها و آب های آلوده، جدا پرهیز کنید.
  4. در هنگام  مطالعه و انجام تکالیف حتما از نور کافی استفاده کنید و از نور کم یا زیاد پرهیز  کنید.
  5. برای تماشای تلویزیون، رعایت فاصله را لحاظ کنید.
  6. کودکان باید قبل از شروع مدرسه، مورد سنجش قرار گیرند تا اگر دچارعیوب انکساری چشم، تنبلی و سایر مشکلات چشمی هستند، هر چه زودتر، تشخیص و نسبت به درمان آن اقدام شود.

بهترین متخصص چشم پزشک در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص چشم پزشک در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص دندانپزشکی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص دندانپزشکی در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص چشم پزشک در کرج، بهترین فوق تخصص چشم پزشک در کرج، بهترین دکتر چشم پزشک در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص چشم پزشک در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص چشم پزشک، لیست متخصص چشم پزشک در کرج