بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران
بهترین فوق تخصص کایروپراکتیک در تهران
بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران
بهترین فوق تخصص کایروپراکتیک در تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران

بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران:

بهترین دکتر کایروپراکتیک در تهران:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر کایروپراکتیک در تهران و معرفی متخصص کایروپراکتیک در تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

کایروپراکتیک:

یک پزشکی جایگزین برای تشخیص و درمان ناراحتی های ماهیچه ای و ستون مهره ها وجود دارد که به آن کایروپراکتیک میگویند.

بیشتر تمرکز این طب بر روی کمر و گردن است؛ که با حرکت دادن ستون مهره درمان میشود و در کایروپراکتیک تغذیه، سبک زندگی و ورزش در فرد بهبود پیدا میکند و اصلاح میشود.

بیماریها و اختلالات ساده و سختی وجود دارد که به کمردرد ختم میشود؛ مثل آرتروز، التهاب مفاصل، حوادث و آسیبهای ورزشی، یا حتی کفش نامناسب پوشیدن که همگی باعث میشود فرد دچار درد شده، ستون مهره ها در یک راستای درست نباشد و فرد را دچار ناراحتی کند.

وقتی حرکت با مشکل مواجه شود یا سیستم عصبی فرد درگیر شود، کایروپراکتیک ها که در همین زمینه دانش فراوان آموخته اند دست به کار شده و با تمرین، دست و ابزار مخصوص به کمک فرد آمده و با بهبود عضله های اطراف ستون فقرات به بیمار کمک میکنند.

البته هر نوع درمان بستگی به وضعیت بیمار تغییر می کند؛ تشخیص نوع درمان با فردی است که متخصص کایروپراکتیک است.

در بعضی موارد درمانگر کایروپراکتیک برای درمان از فیزیوتراپی کمک می گیرد و از روشهای مثل موارد زیر استفاده میکند:

  • گرما و سرما.
  • ماساژ.
  • کشش.
  • اشعه مادون قرمز.
  • تحریک الکتریکی عضلات.
  • تحریک الکتریکی اعصاب.
  • اولتراسوند.
  • دیاترمی.

تکنیکهای ویژه برای درمان کمردرد:

اصلاح ستون فقرات:

در این روش درمانی کایروپراکتیک به کمک بیمار آمده تا بدون عمل جراحی و با حرکتهای مناسب ستون فقرات، ماهیچه های اطراف آنها را اصلاح کرده و ستون فقرات را در راستای صحیح قرار دهد تا حرکت فرد بهتر شده و کمردرد او کاهش یابد.

درمان اصلاحی ستون فقرات اساسی ترین کار کایروپراکتیک است، در اعمال نیروی کنترل شده بر روی قسمت آسیب دیده تمرکز دارد و آن را ترمیم میکند تا فرد سلامت ستون فقرات خود را بدست آورده و در نتیجه کمردرد او نیز بهبود یابد.

تکنیک خاص کایروپراکتیک فقط برای کمردرد

  • تکنیک رانش مستقیم

از این روش برای هماهنگ کردن بخش های خاص ستون فقرات کمک می گیرند.

  • مفصل متحرک

در این روش تا جایی که ممکن باشد مفصل را حرکت داده تا دامنه حرکتش سریع شود.

  • تکنیک عملکرد

در این روش تا هنگامی که فرد احساس درد نکند به مفصل فشار وارد میکنند.

  • انرژی عضلانی

در این روش به فرد گفته میشود که حرکات برعکس انجام داده تا حیطه عملی او وسیع شود.

  • اصلاح با بیهوشی

وقتی فرد با روشهای گفته شده بهبود پیدا نکند و به خاطر ضعف عصبی نتواند عضلات خود را به حالت آرام و ریلکس درآورد، او را بیهوش میکنند البته به مدت کوتاه که این یک عمل سرپایی و زیاد در بیمارستانها است.

درمان فیزیکی:

برخی از بیماران، خود می خواهند عضلاتشان بهبود و تقویت شود، یا کایروپراکتیک در به آنها پیشنهاد می دهد و از آنها میخواهد حال که ستون فقراتتان اصلاح شده عضلات و ماهیچه های خود را با روشهای فیزیکی تقویت کنید.

ماساژ:

معمولا فردی که در کایروپراکتیک تخصص دارد، از روشهای سنتی ماساژ نیز برای رفع کمردرد کمک می گیرد.

از جمله تکنیک انتشار فعال و نقطه شروع را که می شناسند با هم تلفیق کرده و برای بیمار استفاده میکند و از جمله درمانهای دیگر میتوان به کمک گرفتن از لیزر، اشعه مادون قرمز، گرما، یخ، تمرینات فیزیکی و… اشاره کرد؛ که کایروپراکتیک کار همه آنها را به خوبی میشناسد و در مواقع لزوم بسته به وضعیت بیمار از آن کمک می گیرد.

روش درمان کایروپراکتیک چیست؟

به درمان با کایروپراکتیک درمان دستی میگویند؛ چون در این روشهای درمانی خبری از دارو نیست و با حرکت و ابزار خاص درمان انجام میشود.

کایروپراکتیک کار، بیمار را روی تخت خوابانده و با فشار آوردن روی عضلات یا ضربات ناگهانی یا کشش یا ماساژ و… به بیمار کمک میکند تا عضلاتی که قفل شده یا سفت شده باز شود، به اصلاح ستون فقرات به راحتی انجام پذیرد و بیمار برای حرکت کردن دردی را حس نکند.

کایروپراکتیک گاهی فقط به بیمار توصیه های خاصی پیشنهاد میدهد تا روشهای روزمره حرکتی خود را تغییر دهد و اصلاح کند تا دردش کمتر شود و گاهی ورزش های خاصی میدهد یا تغذیه بیمارش را اصلاح میکند.

تشخیص:

در اولین مراجعه به درمانگر کایروپراکتیک، او ابتدا ستون فقرات را کاملا معاینه کرده و از بیمار شرح حال میگیرد تا بهتر بتواند به او کمک کند و اگر ستون فقرات دچار جابجایی شده متوجه شود و البته چون بررسی ماهیچه ها و عضلات کار آسانی نیست گاهی توصیه میشود که بیمار سی تی اسکن یا ام آر آی انجام دهد.

کایروپراکتیک کار بعد از معاینه کامل روش درمانی خاص شما را توضیح داده و اگر ستون فقرات دچار جابجایی شده بود برای اصلاح آن می کوشد.

کار کایروپراکتیک کار درمان علامتها نیست؛ بلکه برای بهبود کامل و برگرداندن ستون فقرات به حالت صحیح آن چندین جلسه بسته به وضعیت بیمار زمان میبرد تا اصلاح کامل صورت گیرد و هرگز نباید توقع داشت که درمان با یک جلسه کامل شود.

درمان اصلاحی ستون فقرات سه مرحله دارد:

مرحله درمان

  • فشرده
  • بازسازی
  • سلامت

که وقتی مراحل درمان کامل شود بیمار می تواند به درمان کامل برسد.

روش:

درمانگر کایروپراکتیک، از توان دست، مهارت و ابزار خاص برای بهبود بیمارش کمک میگیرد؛ در هنگام انجام این عمل ها روی بیمار امکان دارد صداهای خاصی شنیده شود؛ مثل وقتی انگشت خود را فشار میدهید یا میکشید.

این صدا بخاطر آزاد شدن حبابی است که بین عضلات است و نگران کننده نیست؛ در اکثر روشهای درمانی دردی وجود ندارد و اگر گاهی هم ناراحتی یا درد کمی پیش بیاید بعد از ساعتی اندک از بین میرود.

ارگونامیک یا همان اصلاح بدن بسیار کاربرد دارد که در آن به بیمار روش درست استفاده از بدنش را میدهند و برای کسانی که پشت میز نشین هستند مثل کاربران کامپیوتر، دندانپزشکان و… مفید است.

همانطور که قبلا گفته شد بیشتر تمرکز کایروپراکتیک، روی درد کمر و درد گردن است؛ البته به روی دیگر مفاصل و دردها هم کار میشود اما کمر و گردن رایج تر است و در کل اصلاح ستون فقرات و آسیبهای اطراف آن در اولویت اول برای یک درمانگر کایروپراکتیک است.

البته درمانگر کایروپراکتیک، حتما برای تشخیص بهتر بیماری از شما میخواهد که یک سری آزمایشات و عکسبرداری های خاص و مرتبط را انجام دهید و بعد بهترین روش درمان را برای شما در نظر میگیرد و نکته دیگر اینکه درمانگر کایروپراکتیک حتما با گرفتن شرح حال از بیمارش او را از لحاظ روحی و روانی هم بررسی کرده و در کنار درمان جسم او روح بیمارش را هم در نظر دارد.

سلامت کامل بیمار توسط ادجاسمنت انجام میشود و ادجاسمنت به پزشک کمک میکند تا او بتواند فشار را در جای مناسب و اندازه مناسب به بیمار وارد کند و نتیجه خوبی بگیرد.

مزایای ادجاسمنت عبارتند از:

  • کاهش دردهای حاصل از انقباضات عضلانی
  • کاهش تورم و دردهای حاصل از آن
  • بهبود بخشیدن جریان خون در ناحیه آسیب دیده
  • بهبود بخشیدن در حرکت مفاصل

گاهی هم کایروپراکتیک برای درمان، از روشهای فیزیوتراپی مثل گرما، سرما، لیزر، اشعه مادون قرمز، حرکات کششی و… استفاده میکند.

درمان کایروپراکتیک:

در این روشهای درمانی، هدف درمانگر کمک کردن به بیماریهای بیومکانیکی بدن است و همه میدانیم که اگر به ستون فقرات، عضلات و ماهیچه های اطراف آنها آسیبی برسد به هر دلیلی بسیاری از مشکلات دیگر نیز برای بیمار به وجود می آید که کایروپراکتیک کار با تخصص ویژه ای که دوره آن را گذرانده و فرا گرفته است از بسیاری از این آسیبها با اصلاح ستون فقرات یا عواملی که حتی در پیشگیری نقش بیشتری دارند به بیمارش کمک میکند.

اکثر کسانی که متخصص کایروپراکتیک مراجعه می کنند از مشکلات ستون فقرات، گردن، کمر، سردردهای میگرنی، گرفتگی های عضلانی، انحراف در ستون فقرات و یا اختلال در حرکت رنج میبرند؛ البته هستند افرادی که برای درد دست، آرنج، بازو و مفصل های دیگر هم به این متخصص مراجعه کردند و کاملا راضی بودند.

اسکولوسیس یا همان انحراف ستون فقرات بیماری شایعی است که سه نوع دارد:

  1. از دوران شیرخوارگی تا حدود سه سالگی کودک است.
  2. در دوران کودکی و بعد از سه سالگی است.
  3. در طول سن رشد به تدریج در بیمار ظهور میکند، آمار بالایی را به خود اختصاص میدهد و جزو بیشترین و شایعترین انحرافات ستون فقرات است و این انحراف مشکلات زیادی را شاید با خود به همراه داشته باشد.

انحرافات ستون فقرات می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، به مرور زمان پیشرفت کرده و بیماریهای دیگری را هم اضافه کند؛ مثلا قوز پشت میتواند بر روی قلب و ریه بیمار هم اثرات منفی خود را ایجاد کند.

پس بهتر است افراد تحت معاینه قرار گیرند تا اگر مشکلی برایشان به وجود آمد آن را دست کم نگرفته و برای درمانش اقدام کنند مخصوصاً افرادی که در حال رشد هستند؛ چون امکان دارد با رشد آنها بیماریشان نیز پیشرفت کند؛ کایروپراکتیک گاهی با دادن چند ورزش در مطب یا توصیه به انجام چند حرکت ورزشی در منزل به شما کمک بسیاری میکند تا بیماری خود را سریع و راحت درمان کنید.

پس کایروپراکتیک یک روش درمانی غیر تهاجمی و بدون عوارض و سهل است.

علتهای زیادی وجود دارد که فرد دچار انحراف در ستون فقرات میشود؛ مثل آسیب های ورزشی، تصادفات و سوانح، حرکتهای نادرست و شدید، برداشتن اجسام سنگین به طور نامناسب، طرز نشستن نادرست واز این قبیل موارد که میتواند ستون فقرات را دچار مشکل و انحراف کند.

دیسک و ناراحتی های آن:

ستون فقرات 24 مهره دارد و 23 دیسک بین این مهره ها است که فشار وارد شده به ستون فقرات را کنترل و تنظیم میکند.

آسیب دیدن دیسک باعث میشود مهره ها به هم نزدیک شده، عصب را درگیر کند و همچنین خشکی بین مهره ها و بیماری هایی مثل دیسک کمر، سیاتیک، آرتروز و از این قبیل به وجود آید و این آسیبهایی که به دیسک وارد میشود، باعث ایجاد درو فرسودگی و از کار افتادگی زود هنگام ستون فقرات و مشکلات حرکتی شود.

انحرافات ستون فقرات همیشه مادرزادی نیستند و گاهی خود ما سبب ایجاد آنها می شویم، با رعایت نکردن اصول راه رفتن، نشستن صحیح، تغذیه نامناسب، ورزش نکردن و یا سوانحی که برایمان به وجود می آید.

در کشورهای صنعتی بخاطر نوع زندگی، تغذیه و محیط های شغلی بیماریهای ستون فقرات بسیار زیاد شده و البته در کنار آن روشهای درمانی بسیاری هم به مرحله اجرا و درمان رسیده است و متخصص کایروپراکتیک  زیادی در این رشته درمانگری وجود دارند که میتوانند عملکرد زندگی فرد را بهبود بخشیده یا توصیه های خوبی برای پیشگیری از ناراحتی های ستون فقرات داشته باشند.

زمان درما، بهبود کامل و اینکه بیمار چند جلسه باید تحت درمان باشد، بستگی به نوع بیماری روحیه و جسم بیمار سن بیمار و اینکه کدام روش درمانی را قبول میکند دارد و نمی توان زمان خاصی را برای همه بیماران یکسان دانست.

گرچه درمان برای همه افراد در تمامی سنین وجود دارد اما ژنتیک، جنسیت، مزمن یا حاد بودن بیماری و بسیاری از فاکتورهای دیگر برای طول درمان فرد موثر است

و اینکه فرد چه شغلی دارد.

متاسفانه افرادی هستند که به علت تشخیص اشتباه، مدت زیادی درد را تحمل میکنند و این در صورتی است که اگر از ابتدا به یک کایروپراکتیک کار مراجعه کرده بودند، با کمترین درد و کمترین زمان وکمترین هزینه بیماریشان درمان شده بود و از پیشرفت بیماری جلوگیری می شد.

آرامش روحی و روانی برای بیماری که تحت درمان با کایروپراکتیک است، بسیار مهم بوده چون در صورت داشتن استرس و نگرانی هورمونهای خاصی در بدنش ترشح می شود که باعث تشدید درد شده و درمان را نیز دچار مشکل میکند و باعث میشود درمان طولانی تر شود.

بی نظمی در مفاصل و دیسک کمر:

اگر برای مفاصل یا دیسک مشکلی پیش بیاید، این بی نظمی باعث درد بسیار، اختلال در گردش خون اسپاسم می شود و آسیبهایی به دیگر قسمتها نیز وارد میکند.

دیسک بین مهره ها از 85 درصد آب تشکیل شده تا راحت حرکت کند، اما اگر دچار اختلال شود به مرور زمان منجر به خشکی و ضعیف شدن دیسک و مهره ها و دچار شدن به مشکلات حرکتی و درد میشود.

امکان دارد تا وقتی که دیسک دچار خشکی، پارگی و فشار بر عصب نیاورده باشد فرد دردی را احساس نکند و نداند که چه بیماری در انتظار اوست.

پس بهتر است گاهی حتی بدون داشتن درد و علایم خاصی از بیماری به کایروپراکتیک کار مراجعه کرده و ستون فقرات خود را بررسی کنیم و از سلامت آن مطمئن شویم.

شایع ترین و مهمترین کاری که یک پزشک کایروپراکتیک انجام میدهد، حرکت دادن مهره ها یا به اصطلاح جا انداختن آنها می باشد چون معتقدند که اکثر بیماریها بخاطر از جا در رفتن جزئی مهره ها و جابه جا شدن آنها است که با حرکت هایی خاص و اصولی این مهره ها را جابجا کرده و در ردیف درست خود قرار میدهند.

کایروپراکتیک، یک رشته پزشکی نیست، اما هستند موسسات آموزشی خاصی که این رشته را آموزش داده و پس از گذراندن آن مدرک لازم را به فرد اهدا میکنند.

کایروپراکتیک کارها بیشتر بر روی کمر تمرکز دارند و در این قسمت مهارت بیشتری دارند، چون مشکلات گردنی حساس تر بوده و شاید با حرکتی نابجا و یا پیچاندن گردن به طور ناگهانی فرد دچار مشکلاتی شود که جبران ناپذیر باشد.

پس بهتر است تحت نظر پزشک معالج و در صورت صلاح دید او به یک کایروپراکتیک کار مراجعه شود و برای بهبود بیماریهای خود از وی کمک بگیریم.

بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص کایروپراکتیک در تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص فیزیوتراپی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص فیزیوتراپی در تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص کایروپراکتیک در تهران، بهترین فوق تخصص کایروپراکتیک در تهران، بهترین دکتر کایروپراکتیک در تهران، بهترین دکتر فوق تخصص کایروپراکتیک در تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص کایروپراکتیک، لیست متخصص کایروپراکتیک در تهران