بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز
بهترین فوق تخصص چشم پزشک در شیراز
بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز
بهترین فوق تخصص چشم پزشک در شیراز
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز

بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز

همه افرادی که از چشمان سالم و بی عیبی برخوردار هستند از صبح که از خواب برمی خیزند تا شبانگاه که به خواب می روند به طور دائمی از بینایی فوق العاده خود که یکی از نشانه های عظمت خداوند است بهره می برند. چشم یکی از عجیب ترین پدیده های جهان هستی است که دنیای بزرگی را علی رغم کوچک بودن خود، در خود جای داده است.

بهترین دکتر چشم پزشک در شیراز

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر چشم پزشک شیراز و معرفی بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ویژگی های بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز

اگر شما هم به دنبال یک چشم پزشک خوب هستید بهتر است در این مقاله مطالب ما را دنبال کنید. شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر و مشغول به خود کرده باشد که چشم پزشک خوب کیست و دارای چه ویژگی هایی می باشد؟

هر آنچه که باید در مورد یک چشم پزشک خوب و مناسب بدانید؛ کافی است که با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب یک چشم پزشک خوب و با تجربه راهنمایی کنیم. در این مقاله بهترین و گزیده ترین نکات را برای انتخاب یک چشم پزشک خوب و با تجربه فراهم کرده ایم تا بتوانید با توجه به این مطالب و متون، بهترین چشم پزشک را انتخاب نمایید و نهایت بهره را به درستی ببرید. در صورتی که با بیماری های چشمی مواجه شده اید و از میزان دیدتان کاهش یافته است باید حتما به چشم پزشک و کلینیک معتبر مراجعه کنید. در صورت عدم انتخاب چشم پزشک خوب، ممکن است چشم های تان دچار مشکلات جدی تری شود؛ به همین منظور انتخاب چشم پزشک خوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

در مطالب زیر، نکاتی را برای انتخاب چشم پزشک مناسب ارائه داده ایم:

انتخاب بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز:

زمان و وقت گذاری برای شنیدن حرف ها و سخنان فرد مراجعه کننده:

چشم پزشک خوب از صبر و تحمل بالایی برخوردار است و با دقت به سخنان بیمار گوش فرا می دهد. دکتر متخصص در این زمینه با توجه به حرف های مراجعه کننده، می تواند با تجزیه و تحلیل سخنان وی، دریابد فرد به چه بیماری مبتلا شده است و راه های درمان و یا پیشگیری را ارائه دهد و یا علائم و نشانه بیماری را به درستی تشخیص دهد. 

در صورتی که چشم پزشک به دقت و با صبر و تحمل به حرف های تان توجه ننمود و سریعا برای تان نسخه نویسی کرد، بهتر است چشم پزشک خود را تغییر دهید. لازم به ذکر است که پزشک ممکن است دارای مشغله کاری باشد، اما ویژگی ذاتی و فطری یک چشم پزشک خوب و متناسب این است که برای بیمار خود ارزش و وقت قائل شود.

پاسخ دادن به سؤالات و پرسش بیماران:

توجه نمودن و پاسخ دادن به سوالات و درخواست ها و نیاز فرد بیمار، از ویژگی های مهم و اساسی یک چشم پزشک خوب و خوش برخورد می باشد؛ زیرا بیمار حق دارد که نسبت به رفع سوالات و ابهامات خود با دکتر متخصص اش صحبت کند و در مقابل، یکی از وظایف چشم پزشک این است که به رفع ابهامات و سوالات بیمار خود بپردازد.

متخصص چشم پزشک خوب و متناسب می تواند به روش های متفاوتی با بیماران خود ارتباط برقرار کند از جمله: برقراری روابط به صورت آنلاین، ارتباط تلفنی، ارتباط حضوری یا به کار گرفتن یک منشی با روابط عمومی بالا و آگاه و وظیفه شناس در خصوص ارتباط با مراجعه کنند گان و بیماران.

بی تفاوت نبودن نسبت به بیماران:

اگر چندین بار به دکتر خود مراجعه نمودید و چشم پزشک شما تفاوتی نسبت به تعداد مراجعه های شما ارزش قائل نشد بهتر است که از چشم پزشک خود صرفه نظر کنید؛ زیرا چشم پزشک خوب و با وجدان تحت هر شرایطی به دنبال راهی برای بهبود بیمار خود می باشد.

بنابراین یک چشم پزشک وظیفه شناس و متعهد نسبت به کار خود، اطلاعات و داده های بیماران خود را در رایانه ثبت می کند تا به تدریج راندمان تشخیص و بهبود بیمار کاهش پیدا نکند.

نحوه برخورد با فرد مراجعه کننده و بیمار:

چشم پزشک خوش برخورد شخصی است که نسبت به مراجعه کنند گان خود با سنین مختلف وضعیت های متفاوتی نیز دارد. به عنوان مثال در برخورد با کودک بیمار با لطافت و مهربانی، پروسه معالجه را طی می کند تا از میزان بهانه گیری کودک کاسته شود و در صورت نیاز کودک به راحتی مجددا به چشم پزشکی مراجعه فرماید. چشم پزشک خوب در صورت برخورد با افراد کهن سال و سال خورده مطابق با سن آن ها با ملایمت برخورد می کند.

حسن خلق:

بد خلقی و بد رفتاری با افراد بیمار و مراجعه کنند گان در خور شخصیت و موقعیت کاری هیچ چشم پزشک متعهد و با شخصیت نمی باشد. هیچ فرد بیماری علاقمند به این موضوع نیست که در صورت اعلام وضعیت بیماری خود با بد خلقی و بی تفاوتی مواجه شود؛ بنابراین اخلاق خوب یک ویژگی مهم برای هر دکتر به شمار می رود.

برخوردار بودن از سطح بالای علم و علوم:

متخصص چشم پزشک دارای پارامترهای مهم دیگری نیز از لحاظ جنبه علمی از جمله: برخوردار بودن از سطح علمی بالا، کارآمدی تخصصی و پیشرفته، به کارگیری متد های روز دنیا در شاخه چشم پزشکی و همچنین به کارگیری بهترین و مجهزترین دستگاه های چشم پزشکی می باشد.

احترام و تکریم بیماران:

یکی دیگر از وظایف چشم پزشک خوب، حفظ حرمت، احترام و کرامت فرد بیمار می باشد.

رعایت انضباط کاری و وقت شناسی:

همانگونه که در موارد بالا ذکر شده است، وقت شناسی از ارزش والائی برخوردار است و پزشک می بایست حق فرد مراجعه کننده را با اتلاف وقت ضایع نکند.

دقت در کار و تشخیص صحیح بیماری:

دکتر باید دقت و توجه لازمه بالایی در تشخیص نوع بیماری فرد مراجعه کننده به کار ببرد؛ زیرا فرد بیمار وسیله ای برای امتحان شدن دارو ها نمی باشد.

راز داری و امانت داری:

از دیگر وظایف اخلاقی مهم یک چشم پزشک خوب این است که اطلاعات و داده های محرمانه و خصوصی مربوط به بیمار خود را حفظ کند.

آنچه که عیان است چه حاجت به بیان:

یکی از نشانه هایی که میتوان پی برد که چشم پزشک خوب و ماهر است یا خیر، توجه به نتایج بیماران بهبود یافته توسط شخص چشم پزشک است. میتوان رضایتمندی مراجعه کنند گان، حین تشخیص بیماری و مراحل معالجه بیماری را دریافت. هر چقدر این شاخصه از رضایتمندی بیشتری برخوردار تر باشد اعتبار چشم پزشک نیز بالاتر است. بنابراین حقوق بیماران با تشخیص صحیح بیماری و انتخاب بهترین شیوه درمان توسط بهترین دستگاه ها و داروهای مناسب حفظ خواهد شد.

چشم:

چشم ها می توانند به جهت های متفاوتی حرکت کنند به این ترتیب می توانیم اشیا در حال حرکت را به خوبی با چشمان مان کنترل کنیم یا تماس چشمی برقرار کنیم و یا چشمان مان را بر روی چیز خاصی ثابت نگه داریم. این عمل توسط شش عضله (عضله خارجی چشمی) انجام می شود که سبب تحرک کره چشم خواهد شد.

نام های این عضلات متغیر است و بسته به نوع نقش و عمل آن ها نام گذاری شده اند. برای مثال عضله مستقیم فوقانی سبب تحرک چشم در جهت بالا می شود. از دیگر عضله های خارجی چشم عضله مایل تحتانی است که سبب تحرک چشم به سمت بالا و داخل می شود. کار این عضلات ظریف اما دقیق در کره هر دو چشم با یکدیگر هماهنگ و مطابق هم است.

چشم از قسمت ها و لایه های متفاوتی تشکیل شده است و همه این قسمت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و دارای نقش مختص به خود می باشند. در واقع ساختمان چشم انسان شبیه به یک کره می باشد که قابلیت تشخیص ۱۰ میلیون رنگ را دارد. با نگریستن به چشمان هر فرد می توان به احساسات درونی آن فرد، از جمله احساس شادمانی و شور، نگرانی و غم، استرس و اضطراب و. پی برد.

نگهداری و مراقبت از چشم ها از بدو تولد آغاز می شود و از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. هنگامی که نوزادی تازه متولد می شود و به دنیا می آید برای حفظ سلامتی چشم هایش و جلوگیری از آلودگی های میکروبی از قطره نیترات نقره ۱٪ استفاده می کنند. استفاده از این قطره چشم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورت سهل انگاری در انجام این مورد امکان بروز عفونت و خطر کور شدن چشم ها وجود دارد.

مواظبت از چشم ها:

برای مراقبت صحیح و حفظ سلامت چشمان تان لازم است که نکاتی را رعایت فرمایید. چشم ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند همانگونه که در موارد بالا ذکر نمودیم مراقبت از چشم ها از بدو تولد آغاز می شود. با ما همراه باشید تا مراقبت های لازمه را که برای حفظ سلامت چشمان تان ارائه داده ایم مطالعه و به آنها عمل کنید:

قرمز شدن چشم ها:

یکی از نشانه ها و علامت های بروز بیماری، قرمز شدن چشم ها است. عواملی که سبب قرمز شدن چشم ها می شوند عبارتند از: اجسام خارجی، تحریکات محیطی، التهابات، عفونت های میکروبی و ویروسی، وارد شدن ضربه به چشم ها و یا تومور هایی که سبب قرمز شدن چشم ها می شوند.

سرخی و قرمزی چشم ها یک مشکل شایعی است که ممکن است هر دو چشم را تحت تاثیر خود قرار دهد. این قرمز شدن چشم ها به دلیل گشاد شدن مویرگ های خونی چشم و انبساط آن ها می باشد. در صورت پر خون شدن مخاط ملتحمه، عروق مژه ای و رگ های خونی تحریک می شوند که در نهایت باعث سرخی چشم ها خواهند شد. این قرمزی گاهی به دلیل مالیدن و خاریدن چشم ها تشدید می یابد و اثرات نا مطلوبی از خود به جای می گذارد.

درد چشم:

اگر احساس می کنید که بیشتر مواقع چشم های تان درد می کند باید بدانید که درد چشم نشان از بیماری چشمی دارد و باید این نشانه را کاملا جدی بگیرید و به آن اهمیت دهید. عواملی که سبب درد چشم خواهند شد عبارتند از: عفونت ها، تحریکات ناشی از عوامل خارجی، التهابات، مواد شیمیایی و ضربات مستقیم یا غیر مستقیم به کره چشم.

یکی دیگر از عواملی که سبب درد چشم و سر می شوند وجود تومور در داخل جمجمه می باشد. بیماری هایی همچون آب سیاه، گلوکوم و افزایش فشار داخلی چشم سبب بروز درد در ناحیه چشم و موضع آن خواهد شد.

خشک شدن چشم:

علل خشک شدن چشم از نظر بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز:

خشک شدن چشم ها در هر سنی ممکن است پدیدار گردد اما این امر در افراد سالخورده و کهن سال بیشتر مشاهده می شود. خشکی مخاط چشم، سبب دشوار شدن باز و بسته کردن چشم ها و پلک زدن می شود و خشکی مخاط ملتحمه همراه با احساس سوزش و خارش چشم می باشد که سبب میشود فرد احساس کند که بر روی سطح چشم هایش خراش ایجاد شده است.

عواملی که سبب خشک شدن چشم ها می شوند عبارتند از: مسدود شدن کانال های اشکی، خشک بودن آب و هوای محیط زندگی، برخی از داروهایی که سبب کاهش اشک می شوند و برخی از بیماری های عمومی. به افرادی که دچار خشکی چشم می شوند توصیه می شود که از مصرف داروهای بی رویه بدون نسخه پزشک خودداری کنند و در اسرع وقت به چشم پزشکی مراجعه کنند.

دیگر نکاتی که برای حفظ سلامت چشم باید رعایت کنید عبارتند از:

  1. شست و شوی دست و صورت با آب و صابون پس از تماس دست و صورت با مواد آلوده، الزامی است. در صورتی که دستهای تان آلوده شد، از مالیدن آنها به چشم و خاراندن چشم هایتان اجتناب کنید.
  2. سعی کنید وسایل تان شخصی و متمایز با وسایل دیگر افراد باشد. وسایلی همچون حوله و دستمال و…
  3. از شنا کردن و شست و شوی خود در آب های آلوده و کثیف جدا خودداری نمایید.
  4. هنگام مطالعه باید نور کافی در محیط وجود داشته باشد تا چشم های تان فشار زیادی را متحمل نشوند.
  5. به کودکان خردسال خود آموزش دهید که در فاصله معینی از تلویزیون یا رایانه برای دیدن برنامه کودک قرار بگیرند.
  6. ازنگاه کردن به منابع پرنور مانند خورشید پرهیز کنید زیرا آسیب های جدی به چشمان تان وارد می شود.
  7. کودکان باید قبل از سن ۷ سالگی برای تشخیص بیماری های چشم، عیوب انکساری، مخصوصا تنبلی چشم به چشم پزشکی مراجعه کنند.

بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص چشم پزشک در شیراز بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص دندانپزشکی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز، بهترین فوق تخصص چشم پزشک در شیراز، بهترین دکتر چشم پزشک در شیراز، بهترین دکتر فوق تخصص چشم پزشک در شیراز کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص چشم پزشک، لیست متخصص چشم پزشک در شیراز