بهترین متخصص ژنتیک در کرج
بهترین فوق تخصص ژنتیک در کرج
بهترین متخصص ژنتیک در کرج
بهترین فوق تخصص ژنتیک در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص ژنتیک در کرج

بهترین متخصص ژنتیک در کرج:

 ژنتیک پزشکی یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی است. دانش مطالعه انتقال صفات از یک نسل به نسل دیگر است. دانش بررسی صفات از یک نسل به نسل دیگر در انسان را ژنتیک انسانی می‌نامند.

بهترین دکتر ژنتیک در کرج:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر ژنتیک در کرج و معرفی بهترین متخصص ژنتیک در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

شاخه‌ای از ژنتیک انسانی که انتقال یک صفت از نسلی به نسل دیگر را در انسان و در ارتباط با سلامت و بیماری مورد بررسی قرار می‌دهد ژنتیک پزشکی می‌نامند.

معرفی رشته ژنتیک:

رشته ژنتیک انسانی شاخه‌ای از علوم – زیستی پزشکی است که از جمله به بررسی ساختار سلولها از نظر کروموزومی و ژنی می‌پردازد و می‌توان طی آن به مباحث مهمی مانند مهندسی ژنتیک – ژنتیک ایمنی – ژنتیک جمعیت – ژنتیک سرطان – ژنتیک رفتاری – ژنتیک بیوشیمیایی پرداخت.

دانش آموختگان این رشته قادر خواهند بود با همکاری در طرح‌های پژوهشی مشتمل بر آنالیز ژنتیکی سلولهای انسانی به نواقص و بیماریهای ژنی و کروموزومی بیماران پی ببرند.

هدف و رسالت بهترین متخصص ژنتیک در کرج:

برداشتن گام‌های اولیه اما اصولی و ضروری و درواقع ایجاد بخشی از زیر ساخت‌های لازم در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان اساسی بیماریهای ژنتیکی از مهمترین چشم انداز این برنامه آموزشی به حساب می‌آید.

درواقع، انتظار آن است که دانش آموختگان این رشته به نحو شایسته بتوانند، به توانایی‌ها و کارآمدی‌هایی که در بخش‌های پیشین (بویژه در تعریف و رسالت رشته) و نیز اهداف کلی که در ادامه آمده است؛ در عرصه عمل نایل آیند.

زمینه های فعالیت بهترین متخصص ژنتیک در کرج:

آموزشی:

طراحی و تدوین و اجرای برنامههای آموزشی مرتبط برای دانشجویان در دانشگاهها در صورتیکه فرد عضو هیئت علمی دانشگاه باشد.

پژوهشی:

  • طراحی و اجرای پروژههای مرتبط با ژنتیک
  • مشارکت در پروژههای دانشگاهی، بین دانشگاهی و ملی در صورت نیاز

خدماتی:

  • ارائه خدمات تخصصی در مراکز تحقیقاتی ژنتیکی.
  • ارائه مشاوره به محققان، مراکز و مراجع مرتبط.
  • مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک.
  • تاسیس مطب مشاوره ژنتیک (با گذراندن دوره هایی در مراکز توانبخشی).
  • همکاری در تهیه و تولید.

عنوان رشته هایی که میتوانند در کنکور این رشته شرکت کنند:

کارشناسی زیست شناسی (همه گرایشها)، بیوتکنولوی گرایش صنعتی، ویروس شناسی، انگل شناسی پزشکی، ژنتیک، بیوشیمی، ایمنی شناسی، میکروب شناسی، تغذیه، علوم آزمایشگاهی، مامایی، دکترای عمومی گروه پزشکی، دکترای حرفه ای دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی

آینده تحصیلی:

این رشته در ۲ مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایران پذیرش دارد.

فارغ التحصیلان این رشته گزینه های انتخابی بسیار متنوعی برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند. از جمله:

  • دکترای رشته های ژنتیک انسانی.
  • بیولوژی تولید مثل.
  • پزشکی مولکولی.
  • علوم اعصاب.
  • مهندسی بافت.
  • نانو فناوری پزشکی، ایمنی شناسی پزشکی.
  • زیست فناوری پزشکی.
  • علوم سلولی کاربردی.
  • خون شناسی آزمایشگاهی و علوم انتقال خون.
  • نانوفناوری دارویی.
  • انفورماتیک پزشکی (مجاز برای تمامی رشته های ارشد علوم پزشکی)،
  • سلامت در بلایا و فوریتها (مجاز برای تمامی رشته های ارشد علوم پزشکی)، سلامت و رفاه اجتماعی (مجاز برای تمامی رشته های ارشد علوم پزشکی)، مددکاری اجتماعی (مجاز برای تمامی رشته های ارشد علوم پزشکی به شرط داشتن کارشناسی مددکاری)،
  • گفتار درمانی (مجاز برای تمامی رشته های ارشد به شرط داشتن کارشناسی گفتار درمانی).

هدف از مشاور بهترین متخصص ژنتیک در کرج:

هدف از مشاور ژنتیکی دادن و پرداختن اطلاعات مرتبط با بیماری های ژنتیکی و حمایت کردن از خانواده‌ هایی می باشد که در معرض ابتلا به اختلالات ژنتیکی می باشند یا افرادی که به نقص های مادرزادی یا اختلالات ژنتیکی مبتلا هستند. از اصلي ترين هدف های مشاوره ژنتيک این است که احتمال وقوع يا تکرار يک بيماري ارثي در هر حاملگی فرد را مشخص کند.

افرادی که تصمیم به باردار شدن دارند و یا حتی در دوران بارداری به سر می برند، می توانند با مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیکی از خدمات این مراکز استفاده کنند. این خدمات مشاوره ژنتیکی، توسط مشاورین متخصص در زمینه ژنتیک ارائه می شود.

بازار کار ارشد رشته ژنتیک انسانی:

بازارکار این رشته باتوجه به گسترش بیماریهای ژنتیکی و امکان پیشگیری بااصلاح ژنهای معیوب و… باعث استقبال شرکت کنندگان ارشد رشته ژنتیک انسانی شده است.

دانش آموختگان این رشته می توانند در مراکز تحقیقاتی ژنتیک و شرکت های دانش بنیان، مشارکت در پروژه های دانشگاهی بین دانشگاهی و ملی در حوزه پژوهشی، همکاری در مطب پزشک و متخصص ژنتیک به عنوان مشاور، طراحی و اجرای پروژه های مرتبط با ژنتیک، ارائه خدمات تخصصی در مراکز تحقیقاتی و به عنوان مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک به فعالیت بپردازند.

دانش آموختگان ارشد رشته ژنتیک انسانی از نظر درآمد با دانش آموختگان ارشد علوم آزمایشگاهی تفاوتی ندارند. اما در مقطع دکتری به دلیل اینکه تعداد پذیرش و تعداد دانش آموختگان کمتر است شانس و موقعیت بیشتری درجذب هیئت علمی دانشگاه را دارند.

نکته مهم در مورد بازار کار رشته ژنتیک انسانی و بهترین متخصص ژنتیک در کرج:

نکته مهم در مورد بازار کار رشته ژنتیک انسانی این است که بستگی دارد که شما با چه لیسانسی وارد این رشته شوید. اگر از رشته ی علوم آزمایشگاهی باشید که تصمیم دارید ارشد ژنتیک انسانی شرکت کنید و قبول شوی.

بعد از پذیرفته شدن، تفاوت زیادی از نظر بازار کار با دوران لیسانس خود نخواهید داشت ولی بهترین قسمت ماجرا داشتن مجوز آزمایشگاه تک رشته ای ژنتیک بعد از مقطع دکترا  می باشد که البته نیاز به سرمایه دارد.

رشته های غیر از علوم آزمایشگاهی، شرایط سخت‌تری را در بازار کار خواهند داشت. اولا به این دلیل که ژنتیک جنبه بالینی کمتری نسبت به گرایشی مثل بیوشیمی بالینی دارد؛ و ثانیا ژنتیک انسانی بیشتر از نظر مشاوره ای حائز اهمیت است.

مسئول فنی رشته‌های غیر علوم آزمایشگاهی و کلا غیر وزارت بهداشتی که وارد ارشد ژنتیک انسانی وزارت بهداشت می‌شوند می‌توانند در یکی از جذابترین رشته‌های جهان به تحقیقات و مطالعه بپردازند.

بهترین متخصص ژنتیک در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص ژنتیک در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص جراح عمومی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص جراح عمومی در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص ژنتیک در کرج، بهترین فوق تخصص ژنتیک در کرج، بهترین دکتر ژنتیک در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص ژنتیک در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص ژنتیک، لیست متخصص ژنتیک در کرج