بهترین متخصص تغذیه در شیراز
بهترین فوق تخصص تغذیه در شیراز
بهترین متخصص تغذیه در شیراز
بهترین فوق تخصص تغذیه در شیراز
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص تغذیه در شیراز

بهترین متخصص تغذیه در شیراز

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر تغذیه شیراز و معرفی تعدادی از بهترین متخصص تغذیه در شیراز بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین دکتر تغذیه در شیراز:

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین متخصص تغذیه در شیراز بسیار حائز اهمیت است.

نقش یک متخصص تغذیه:

تغذیه مناسب برای زندگی سالم و تندرست کلی ضروری است. یک متخصص تغذیه با ارزیابی رژیم غذایی و ارائه توصیه های شخصی برای شما می تواند در سلامت شما نقش مهمی داشته باشد. براساس اهداف سلامتی یا نیازهای بهداشتی شما، متخصص تغذیه می تواند توصیه هایی را انجام داده و برنامه های غذایی را در کنار هم قرار دهد.

رژیم غذایی:

هدف از داشتن یک رژیم سالم، سلامتی است. بسیاری از بیماری‌ها مثل دیابت، کبد چرب، پوکی استخوان، چند نوع سرطان، مشکلات گوارشی، بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین، چربی خون، فشارخون و نیز برخی از اختلالات عصبی به خاطر تغذیه ناسالم به‌وجود می‌آیند.

در درجه دوم هدف از داشتن رژیم سالم رسیدن به وزن متعادل است؛ یعنی اگر کمبود وزن داریم، رژیم غذایی باید وزن ما را بالا ببرد و اگر دچار اضافه‌وزن هستیم به کمک رژیم باید وزن کم کنیم. تناسب‌اندام به زیبایی و اعتمادبه‌نفس ما کمک می‌کند.

در مواردی رژیم‌های موقت هدف درمانی دارند؛ مثلا ممکن است پزشک معالج برای مدتی کوتاه مصرف یک غذا را برای بیمار منع کند یا به او مکمل‌یاری برساند.

چه زمانی باید به متخصص تغذیه مراجعه شود:

حساسیت یا عدم تحمل:

قبل از اینکه شروع به قطع مواد غذایی از رژیم غذایی کنید، بهتر است با کارشناس تغذیه مشورت کنید. پیروی از مراحل صحیح برای تشخیص درست ضروری است. به عنوان مثال، بسیاری از افراد درک نمی کنند که تشخیص صحیح برای اختلالات گلوتنی یا بیماری سلیاک داشته باشند اینها در زمان آزمایش باید گلوتن را مصرف کنند.

مراجعه به متخصص تغذیه با نامنظم کارکردن شکم:

حرکات روده باید یک تا دو بار در روز اتفاق بیفتد اگر روزی را بدون رفتن به توالت به پایان برسانید باید به پزشک مراجعه کنید.

مراجعه به متخصص تغذیه با دل پیچه هنگام مصرف لبنیات:

افرادی هستند که در اثر مصرف لبنیات دچار دل درد ، نفخ می شوند زیرا به لاکتوز حساسیت دارند به اینگونه افراد پیشنهاد می شود لبنیات را به روش دیگری مصرف کنند.

رژیم:

هیچ وقت نتایج کاهش وزن را نخواهید دید یا به زودی پس از کاهش وزن دوباره چاق می شوید متخصص تغذیه می تواند به شما کمک کند سبک زندگی خود را تغییر دهید، به جای اینکه برنامه رژیم غذایی خاصی را دنبال کنید آن ها می توانند به شما کمک کنند این که چگونه مواد غذایی سوخت بدن را تامین کنند و به تعادل در انتخاب های غذایی دست می یابند.

سوزش یا رفلاکس معده:

رژیم غذایی ثبت شده می تواند کمک کند علائم برگشت اسید را با انجام رژیم غذایی مناسب به حداقل برسانید.

توجه به تغییرات شدید در سطح گرسنگی:

کاهش یا افزایش اشتها می تواند علائم هشدار دهنده باشد که چه چیزی بالا رفته است. در این صورت با مراجعه به متخصص تغذیه می توان علت این مشکل را پیدا کرد.

کلسترول بالا:

با راهنمایی از رژیم غذایی ثبت شده خواهید دانست که کدام غذاها را انتخاب کنید با پایین آوردن کلسترول به طور فوری احتمال بیماری قلبی و حمله قلبی را کاهش دهید.

انجام دادن همه کار و تکان نخوردن وزن:

برخی افراد با انجام کارهای بسیار وزن کم نمی کنند بلکه دوباره وزن اضافه می کنند اما در مورد کمبود مداوم توانایی برای کاهش وزن با وجود تمام چیزهای درست مثل ورزش کردن، خوردن درست و خواب کافی صحبت می کنیم در این مورد با متخصص تغذیه صحبت کنید.

مراحل دریافت یک رژیم مناسب به کمک متخصص تغذیه:

  • انجام ارزیابی های بهداشتی بر روی مراجعین در اولین ملاقات
  • بحث در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت و کمک به تعیین انتظارات واقع بینانه
  • تدوین برنامه های غذایی برای رسیدن به اهداف بهداشتی، تغذیه ای و وزنی
  • به بیماران کمک می کند تا بفهمند کدام غذاها، مواد مغذی مورد نیاز آنها را تأمین می کند
  • هیه منوها، دستور العمل ها و پشتیبانی از برنامه ریزی غذا برای مخاطبان
  • نظارت بر روند درمان بیمار در طول زمان و پیگیری پیشرفت آنها
  • پشتیبانی و ایجاد انگیزه برای بیمار در هنگام عادت به سبک زندگی جدید
  • تنظیم برنامه های تغذیه ای در صورت نیاز.

 

اگر به دنبال متخصص چشم هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص تغذیه در شیراز، بهترین فوق تخصص تغذیه در شیراز، بهترین دکتر تغذیه شیراز، بهترین دکتر فوق تخصص تغذیه در شیراز کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص تغذیه، لیست متخصص تغذیه در شیراز