بهترین متخصص تغذیه در اصفهان
بهترین فوق تخصص تغذیه در اصفهان
بهترین متخصص تغذیه در اصفهان
بهترین فوق تخصص تغذیه در اصفهان
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص تغذیه در اصفهان

بهترین متخصص تغذیه در اصفهان

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر تغذیه اصفهان و معرفی تعدادی از بهترین متخصص تغذیه در اصفهان بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید تا با بهترین متخصص تغذیه در تهران آشنا شوید.

بهترین دکتر تغذیه در اصفهان

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین متخصص تغذیه در اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

تغذیه:

عقل سالم در بدن سالم قرار دارد. این جمله را بارها و بارها شنیده اید، اما چقدر با این جمله موافقید؟ اگر این جمله را قبول دارید چقدر به آن عمل می کنید؟

در رابطه با تاثیر بدن سالم بر داشتن ذهن قدرتمند، علاوه بر تحقیقات فراوانی که این قضیه را ثابت کرده اند، با یک نگاه به اطرافیان خود می توانیم به صحّت این قضیه پی ببریم. داشتن یک بدن سالم، علاوه بر مقاومت در رابطه با بیماری های مختلف، موجب اعتماد به نفس شخص می شود علاوه بر این، داشتن بدن سالم همواره حس سرزندگی به شخص می دهد. شما می توانید با یک بررسی کلی در رابطه با سبک زندگی افراد موفق دریابید که تغذیه ی سالم و خواب درست از مهم ترین شروط موفقیت آن ها به شمار می روند. یکی از مهم ترین شروط داشتن یک بدن سالم، رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی با توجه به سن، وزن، محیط زندگی و شرایط هر شخص می تواند متفاوت باشد. بهترین راه برای داشتن یک رژیم غذایی سالم و متناسب با بدن خود مراجعه به متخصص تغذیه می باشد.

متخصص تغذیه:

بسیاری از افراد می پندارند که مراجعه به متخصص تغذیه تنها برای افزایش یا کاهش وزن می باشد. این درست است که متخصص تغذیه شما را در رسیدن به وزن مناسب با یک رژیم صحیح غذایی یاری می کند، اما هنگامی که دارای مشکلاتی مانند سوزش معده، یبوست، دل درد یا دل پیچه هنگام مصرف یک غذای خاص و… هستید می توانید با کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه به مشکلاتتان پایان دهید. علاوه بر این ها افرادی که دارای شرایط خاص اند، مانند خانم های باردار، افراد مسن، کودکان در حال رشد، ورزشکاران و… می توانند به این متخصصان مراجعه کرده و بدن خود را با انتخاب یک رژیم غذایی مناسب در سالم ترین وضعیت ممکن قرار دهند.

تغییر سبک زندگی:

متخصص تغذیه، علاوه بر این که شما را در انتخاب رژیم غذایی مناسب یاری می کند، سبک زندگی صحیح را به شما گوشزد کرده و با دادن انگیزه و پیگیری مداوم موجب گرفتن بهترین نتیجه از جانب شما می گردد. او ابتدا شرایط جسمانی شما را بر اساس باردار بودن، سن، شرایط روحی، داشتن یا عدم داشتن بیماری های مختلف مانند دیابت، قند، فشارخون و… می سنجد و با براورد کلی این شرایط شما را در داشتن رژیم غذایی مخصوص به خودتان یاری می کند.

تغذیه و درمان بیماری ها:

تغذیه یکی از مهم ترین عوامل در بیماری ها به شمار می روند. بعضی از مواد غذایی ممکن است روند یک بیماری را کندتر کنند و یا حتی موجب بهبود آن شوند و یا بالعکس، مواد غذایی وجود دارند که می توانند موجب تشدید یک بیماری شوند. مشاوره با یک متخصص رژیم غذایی و انتخاب یک رژیم سالم با کمک وی در برخی بیماری ها به شدت در درمان آن ها تاثیر گذار است. بیماری های قلبی و عروقی، کلیوی، گوارشی و کبدی، دیابتی و سرطان از جمله بیماری هایی اند که رژیم غذایی در آن ها بسیار موثر می باشد.

انواع رژیم غذایی:

همان طور که اشاره شد، یک متخصص تغذیه می تواند بر اساس شرایط بیمار انواع مختلفی از رژیم ها را به وی ارائه دهد. اگر بخواهیم این رژیم ها را دسته بندی کنیم این دسته بندی عبارت است از:

  • رژیم تغییر وزن (چاقی و لاغری)
  • رژیم تثبیت وزن
  • رژیم مخصوص بیماری هایی مانند چربی، قند وفشارخون بالا
  • رژیم مخصوص پوکی استخوان
  • رژیم مخصوص بیماری های گوارشی
  • رژیم مخصوص افرادی که حساسیت و آلرژی دارند
  • رژیم مخصوص ورزشکاران
  • رژیم مخصوص کودکان و نوجوانان قبل از سن بلوغ
  • رژیم مخصوص افراد مسن
  • رژیم مخصوص خانم های باردار
  • رژیم بعد از زایمان
  • رژیم مخصوص دوران شیردهی

زمان هایی که لازم است به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید:

شما می توانید در هر زمان و موقعیتی که تصمیم به داشتن یک رژیم غذایی مناسب داشتید، به متخصص تغذیه مراجعه کنید، اما همان طور که قبلا ذکر شد، شرایط و موقعیت های خاصی وجود دارند که در آن زمان مراجعه نزد این متخصصینن لازم و ضروری می باشد و آن ها می توانند در این شرایط کمک شایانی به شما نمایند.

قند و چربی بالا:

با بالا رفتن سن معمولا میزان قند و چربی خون افزایش پیدا می کند که میزان بالای آن ها می تواند منجر به بیماری های خطرناکی از جمله حملات قلبی و یا آسیب به بخش های مختلف بدن را در پی داشته باشد. البته افزایش قند و چربی تنها مختص به سنین میانسالی نیست و شما هر زمان که متوجه میزان بالای آن ها در خون خود شدید لازم است نزد متخصص تغذیه مراجعه کنید و از او برای کنترل و کاهش این موارد یاری بگیرید.

کاهش و افزایش وزن:

یکی از معضلات بزرگ اکثر افراد رسیدن به اندام ایده آل می باشد. اکثر افراد به طور خودسرانه شروع به گرفتن رژیم هایی می کنند که در پایان نیز به شکست منجر می شود و یا این که بعد از مدتی به وزن اصلی خود بازمی گردند زیرا رژیم غذایی متناسب با هر فرد بر اساس شرایطی مانند، سن، وزن، جنس و… تعیین می شود و رژیم های آماده ای که برای همه ی افراد یکسان اند و یا به حذف بعضی از انواع گروه های غذایی می پردازند در اکثر موارد بی تاثیرند و یا حتی می توانند موجب بروز عوارض جبران ناپذیر و خطرناکی در فرد شوند. مراجعه به متخصص تغذیه در این زمینه تاثیر قابل توجهی در تغییر وزن شما و رسیدن به اندام ایده آلتان و علاوه بر آن حفظ این اندام در طولانی مدت خواهد داشت.

هنگام بارداری:

اگر قصد فرزند دار شدن دارید بهتر است از چند مدت قبل از اقدام به بارداری، به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا با یک رژیم غذایی مناسب بدن شما را برای باردار شدن آماده کند. جالب است بدانید که حتی نوع تغذیه ی چند ماه قبل از بارداری به تعیین جنسیت فرزندتان کمک می کند. علاوه بر این رژیم غذایی مناسب در طول بارداری، باعث می شود کودک شما در سالم ترین شرایط قرار گیرد.

یکی دیگر از معضلات خانم های باردار، این این است که بعد از زایمان به وزن قبل از بارداری خود باز گردند که اغلب به دلایل شرایط شیردهی در این امر دچار مشکل می شوند. اگر شما نیز می خواهید بعد از زایمان اندام شما به هم نریزد و خوش فرم باقی بماند باید نزد متخصص تغذیه مراجعه کنید و رژیم غذایی خود را با راهنمایی وی تعیین کنید.

مشکلات معده و گوارشی:

یک رژیم غذایی مناسب می تواند در درمان بیماری های مربوط به معده مانند سوزش سر معده، رفلاکس و سایر بیماری های مربوط به معده تاثیر زیادی داشته باشد. علاوه بر آن بیماری های گوارشی مانند یبوست نیز به طور مستقیم با رژیم غذایی شما رابطه دارد. به گفته ی پزشکان اجابت مزاج در هر فرد سالم باید حدود یک تا دو بار در روز انجام شود و اگر این حرکات روده در شما نامنظم و کم تر از میزان ذکر شده باشد شما دچار یبوست هستید و باید رژیم غذایی خود را تصحیح کنید. در این طور شرایط مراجعه به یک متخصص تغذیه می تواند بهترین گزینه باشد.

خوردن لبنیات باعث دل درد شما می‌شود:

ممکن است شما نیز از آن دسته از افراد باشید که با مصرف لبنیات دچار دل درد، نفخ، اسهال، التهاب و… شوید و یا حتی تا کنون نتوانسته اید علت این مشکلات را پیدا کنید. علت بیش تر این درد ها، لاکتوز موجود در لبنیات می باشد و بسته به تحمل افراد، مصرف میزان مشخصی از این لبنیات موجب بروز این دردها و مشکلات می گردد. شما می توانید با مراجعه به متخصص تغذیه ابتدا ریشه ی این دردها و مشکلات را شناسایی کنید و در صورت تشخیص متخصص، مواد غذایی که موجب بروز مشکلات و یا حساسیت در شما می گردند، حذف کرده و با غذاهای مکمل جایگزین می کند.

ویژگی های بهترین متخصص تغذیه:

از آن جایی که به اهمیت تغذیه و تاثیر مستقیم آن در بسیاری از بیماری های روحی و روانی واقف هستید، باید بدانید که انتخاب یک کارشناس تغذیه خوب و به تبع طراحی یک رژیم غذایی مناسب توسط وی دارای اهمیت فراوانی است.

معیار های زیادی برای انتخاب بهترین متخصص تغذیه‌ در اصفهان وجود دارد که شامل:

یکی از این معیار ها قدرت آنالیز و تحلیل وی می باشد:

یک متخصص تغذیه باید یک ذهن قوی با توانایی تحلیل داشته باشد تا بتواند اطلاعاتی را که طی دوران تحصیل خود راجع به تغذیه مطالعه کرده و یا اطلاعات علمی جدید راجع به تغذیه را تجزیه و تحلیل کند و بر اساس شرایط و نیاز های بیمار خود بتواند بهترین برنامه و راهکار را ارائه دهد. هم چنین او باید بتواند با پرسیدن سوال هایی از بیمار و بررسی شرایط کلی وی به سبک زندگی و رژیم سابق وی پی ببرد و مشکلات و خطراتی که در رابطه با رژیم سابقش ممکن است او را تهدید کند را شناسایی نماید.

بررسی شرایط جسمی و روحی:

یک متخصص تغذیه ی حرفه ای باید علاوه بر شرایط جسمی مراجعه کننده، شرایط روحی و محیط زندگی وی را نیز مورد بررسی قرار دهد و در پایان بتواند همه ی مسائل را سازماندهی کرده و بهترین تصمیم را اتخاذ کند. به طور مثال با بررسی شغل مراجعه کننده و براورد میزان درآمد وی، در انتخاب رژیم غذایی به هزینه ی مواد غذایی انتخابی توجه داشته باشد. برخورد خوب متخصص تغذیه و میزان پیگیری او تاثیر مستقیمی بر انگیزه ی مراجعه کننده به ادامه یا عدم ادامه ی رژیم غذایی دارد.

اگر به دنبال متخصص چشم هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در اصفهان می‌کنیم.

 

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص تغذیه در اصفهان، بهترین فوق تخصص تغذیه در اصفهان، بهترین دکتر تغذیه اصفهان، بهترین دکتر فوق تخصص تغذیه در اصفهان کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص تغذیه، لیست متخصص تغذیه در اصفهان