بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در تهرانسر
بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در تهرانسر
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر

بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر

شاید شما نیز موافق این قضیه باشید که دندان درد یکی از بدترین دندان های دنیاست؛ پس به تبع تلاش به درمان کردن آن یعنی شاخه ی دندانپزشکی باید سابقه ای طولانی داشته باشد.

بهترین دکتر دندانپزشکی در تهرانسر

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر دندانپزشکی تهرانسر و معرفی بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه‌ی دندانپزشکی:

آیا تا حالا شنیده اید که به فردی که دندان هایش خراب است بگویند دندان هایت را کرم خورده؟ جالب است بدانید که 5000 سال قبل از میلاد در متون سامریان کرم ها دلیل پوسیدگی و خرابی دندان معرفی می شدند که این ایده تا سال 1700 میلادی نیز مورد تایید بود و حتی در حال حاضر نیز ما از این اصطلاح برای کودکان و یا حتی بزرگسالان استفاده می کنیم.

 سابقه ی دندانپزشکی مربوط به 7000 سال پیش از میلاد می باشد. در یونان باستان دانشمندانی چون بقراط و ارسطو راجع به دندان پزشکی مطالبی را نگاشتند اما اولین کتاب دندانپزشکی در سال 1530 منتشر شد و در 1700 علم دندانپزشکی پیشرفت چشمگیری داشت.

در 1723 پیرفوچارد فرانسوی برای اولین بار در کتابی که منتشر ساخت سیستم جامعی برای درمان دندان درد و به طور کلی مراقبت از آن ها بیان کرد، هم چنین ایده ی پر کردن دندان ها و استفده از پروتز های دندانی برای اولین بار توسط او مطرح شد. او دریافت که پوسیدگی دندان به دلیل اسید قند ها می باشد و کرم ها عامل خرابی دندان ها نیستند! به او لقب پدر دندانپزشکی مدرن را دادند. اولین دانشگاه دندانپزشکی در سال 1840 بازگشایی شد.

وظایف بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر:

رشته ی دندانپزشکی شاخه های تخصصی متعددی دارد که وظیفه ی هر شاخه با دیگری متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان گفت که دندانپزشک وظیفه دارد تا تمامی مشکلات مربوط به دهان و دندان وهم چنین مشکلاتی که مربوط به فک و گردن می شوند را در قدم اول پیشگیری کرده و اگر مشکل و بیماری بروز پیدا کرده باشد آن را درمان کند. علاوه بر این دندانپزشک ها در مسائل زیبایی دندان ها که یکی از ملاک های اصلی زیبایی در چهره می باشد، می توانند تاثیر چشم گیر و به سزایی داشته باشند.

معیارهای انتخاب دندان پزشک خوب:

همه ی افراد تمایل دارند نزد بهترین دندانپزشک مراجعه کنند تا بهترین نتیجه برای آن ها حاصل شود. هرکس برای انتخاب یک دندانپزشک خوب معیارها ی خاصی را در نظر دارد اما به طور کلی برای انتخاب یک دندانپزشک می توانید ویژگی های زیر را در نظر بگیرید.

  • تحصیلات دندانپزشک مورد نظرتان چقدر است و مدرک تحصیلی وی از چه اعتباری برخوردار می باشد.
  • دندانپزشک مورد نظر مدرک تحصیلی خود را از کدام دانشگاه و یا از چه کشوری دریافت کرده است.
  • سابقه ی کار دندان پزشک چقدر است. حتی در این زمینه می توانید از مراجعه کنندگانی که قبل از شما نزد آن دندانپزشک رفته اند کمک بگیرید.
  • مکان مطب دندان پزشک در کجا قرار دارد و از لحاظ بهداشت، امکانات و… مناسب است یا خیر.
  • برنامه ی دندانپزشک با برنامه ی شما هم خوانی دارد یا خیر.
  • وجود تجهیزات مناسب و در عین حال بهداشتی در مطب
  • رفتار و برخورد دندانپزشک و کادر موجود در دندانپزشکی با مراجعه کنندگان
  • میزان وقتی که دندانپزشک برای مراجعه کنندگان صرف می کند.

سلامت و بهداشت دهان و دندان:

مراقبت از دهان و دندان ها باید از کودکی شروع شود. عدم توجه به بهداشت دهان و دندان ها در کودکی باعث بروز مشکلات متعددی در بزرگسالی می شود. بعد از سن 35 سالی مشکلات دندان بیشتر مربوط به لثه ها هستند که اکثر بیماری های مربوط به لثه نیز به دلیل تجمع پلاک روی دندان هاست. از انواع راه های مراقبت از دهان و دندان ها می توان به مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، استفاده از دهانشویه، چک آپ مرتبط نزد دندانپزشک و… اشاره کرد.

مسواک:

اهمیت مسواک زدن در سلامت دندان ها و هم چنین بهداشت دهان و دندان ها کاملا واضح است؛ اما باید توجه داشت که این کار مهم باید به درستی انجام شود تا تاثیر خود را به خوبی نشان دهد. به همین دلیل باید نحوه ی صحیح مسواک زدن را از کودکی به افراد آموزش داد.

برای مسواک زدن صحیح باید قبل از همه چیز در انتخاب مسواک خوب دقت کنید. بهتر است از مسواکی نرم استفاده کنید تا موجب آسیب به بافت لثه یا دهان نشود. هنگام مسواک زدن باید فشار مناسب روی دندان ها وارد کنید؛ فشار خیلی کم و یا فشارخیلی زیاد موجب بروز مشکلات زیادی می شود.

هم چنین باید توجه داشته باشید که در طول مسواک زدن عجله نکنید و مسواک زدن را با آرامش انجام دهید. برای تمیز کردن قسمت خارجی دندان ها مسواک را با حرکات چرخشی روی آن ها بکشید. برای تمیز کردن سطوح داخلی دندان های جلویی باید مسواک را عمودی گرفته و با حرکات کوتاهی به سمت بالا و پایین آن ها را تمیز کنید. هم چنین برای مسواک کردن سطوح دندان های آسیا مسواک را با فشار ملایم به جلو و عقب حرکت دهید.

نخ دندان:

گاهی اوقات با وجود زدن مسواک نیز قسمتی از آلودگی ها باقی می مانند. در واقع قسمت هایی در دندان وجود دارد که دسترسی مسواک به آن قسمت ها ممکن نیست؛ در این جور مواقع باید از نخ دندان استفاده کنید. پس یادگیری نحوه ی استفاده ی صحیح از نخ دندان نیز از زمان کودکی لازم و ضروری می باشد. هنگام استفاده از نخ دندون آن را روی لثه فشار ندهید چون ممکن است لثه ی شما بریده شود. به کمک نخ دندان می توانید فاصله ی بین دندان ها مخصوصا دندان های عقبی را تمیز کنید.

دهانشویه:

دهانشویه نمی تواند جایگزین مناسبی برای مسواک و نخ دندان گردد اما بعد از زدن مسواک، گرداندن حدود بیست میلی لیتر از آن به مدت 30 ثانیه در دهان باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان ها، سفید شدن دندان ها، از بین رفتن باکتری های دهان و… می گردد.

معاینه و جرم گیری:

حتی اگر به طور منظم از دندان هایتان مراقبت کنید باز هم احتمال جمع شدن جرم روی دندان ها وجود دارد. برای این که از سلامت دندان هایتان اطمینان لازم را حاصل نمایید لازم هست هر چند وقت یکبار به دندانپزشک مراجعه نمایید و دندان هایتان را معاینه کنید. علاوه بر این با مشاوره ی دندانپزشک می توانید از روش های دیگری مانند فلورایدتراپی یا فیشورسیلانت استفاده نمایید.

دندان های حساس:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با خوردن آب خیلی سرد و یا غذاهای خیلی داغ دندان شما درد بگیرد. این درد ناشی از یک حساسیت کوتاه مدت است اما اگر مدت این حساسیت طولانی شود بهتر است به دندانپزشک مراجعه فرمایید.

غذاها:

اسید موجود در مواد قندی موجب پوسیدگی دندان ها می شود. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است این مواد قندی را هنگامی که آب دهان زیاد است مثلا هنگام صرف غذا مصرف نمایید تا بزاق دهان اجازه ندهد تا باقیمانده ی غذاها در دهان بماند. هم چنین بعد از مصرف آن ها حتما مراقبت های دهان و دندان مخصوصا مسواک زدن را فراموش نکنید.

مراقبت از دندان ها در نوزادان از دیدگاه بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر:

از نظر متخصص دندانپزشکی مراقبت از دندان ها باید از زمان نوزادی شروع شود، البته بدیهی است که قبل از درآمدن دندان ها نمی توان از مسواک استفاده کرد و باید به جای آن از گاز پانسمان و یا دستمال برای تمیز کردن لثه های نوزاد کمک گرفت البته باید با دقت زیادی باید این کار را انجام داد تا آسیبی به دندان های او وارد نشود.

بعد از درآمدن دندان ها نیز باید با مسواک های مخصوص نوزادان و مرطوب کردن آن ها با ملایمت کافی دندان های او را تمیز کنید. البته باید با دندانپزشک متخصص برای مراقبت بهتر از دندان های نوزادتان کمک بگیرید.

بعد از این که نوزاد شما به مرحله ی خردسالی رسید می توانید کم کم نحوه ی صحیح مسواک زدن را به او آموزش دهید و بر مسواک زدن او نظارت نمایید. هم چنین با افزایش سن کودکتان، در مراحل بعدی می توانید نخ دندان کشیدن و حتی دهانشویه زدن را به او بیاموزید.

در تمام طول مدت رشد کودک خود باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه نمایید و دندان های خود و کودکتان را معاینه کنید. بعد از این که تمام دندان های دائمی کودک شما درآمدند می توانید با مراجعه به متخصص ارتودنسی مشکلات دندان ها و یا فک کودک را بررسی و در صورت وجود مشکل به حل آن اقدام نمایید.

بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در تهرانسر بسیار حائز اهمیت است.

 

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص دندانپزشکی در تهرانسر، بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در تهرانسر، بهترین دکتر دندانپزشکی در تهرانسر، بهترین دکتر فوق تخصص دندانپزشکی در تهرانسر کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص دندانپزشکی، لیست متخصص دندانپزشکی در تهرانسر