بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در شیراز
بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در شیراز
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز

بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز

برای اینکه بتونید در مورد دندان و نحوه ی مراقبت از دندانهایتان اطلاعاتی بدست بیاورید توصیه میکنم مطالب زیر رو مطالعه کنید.

بهترین دکتر دندانپزشکی در شیراز

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر دندانپزشکی شیراز و معرفی بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه‌ی دندانپزشکی:

بیماری دهان و دندان قدمت بسیار بالایی دارد. قدیمی ترین منبع مربوط به 5000 سال قبل از میلاد میباشد. در قدیم درمانهای دندانپزشکی توسط افرادی به نام جراحان ارایشگر انجام میشده. این افراد که علاوه بر کارهای دندان کارهای دیگری از قبیل کوتاه کردن موها، زالو انداختن و مومیایی کردن را نیز انجام می دادند.

مسواک که در ابتدا از شاخه ی درخت سالوادوراپریسکا تهیه می شد. این درخت به علت داشتن بیکربنات سدیم و اسید تانیک بر روی لثه ها تاثیر مثبتی‌ داشت.

با گذشت زمان و در سال 1800 حرفه دندانپزشکی پیشرفت کرده و با کمک گرفتن از برخی ابزار اچار مانند برای کشیدن دندان و کاغذ تراش برای پاکسازی دندانها و از بین بردن پوسیدگی های دندان استفاده می شود.

یکی از کشف های مهم در علم پزشکی ماده ی بی حسی (بیهوشی) میباشد که در سال 1844 از ان استفاده شد و توانستند دندان را بدون درد و با بیهوش کردن فرد بکشند که بعد در پایان دهه ی قرن بیستم توانستند از بی حسی موضعی بجای بیهوشی استفاده کنند.

در ایران و قبل از تاسیس دارالفنون، پزشکی به صورت سنتی و تجربی بود. می توان گفت تاسیس مدرسه ی دارالفنون باعث ظهور طب مدرن در ایران شد.

در ایران قدیم برای تسکین درد دندان از گیاهانی نظیر شیره ی انجیر، تریاک، پیاز و … استفاده می کردند.

بهداشت و سلامت دهان و دندان از دیدگاه بهترین متخصص دنداپزشکی در شیراز:

بهداشت خوب یعنی مراقبت کامل از دندان ها از طریق استفاده از مسواک و درست مسواک، استفاده از نخ دندان، معاینه و جرم گیری، استفاده از دهان شویه.

مسواک نزدن و عدم رعایت بهداشت، اصلی ترین علت ایجاد بوی دهان است. خرده های غذا در بین دندانها، فاسد و بدبو می شوند؛ بنابراین، در بسیاری از موارد، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، ممکن است باعث از بین رفتن بوی بد دهان شود.

هرچند به ظاهر، خود جرم نباید بویی داشته باشد، ولی این رسوبات، محل مناسبی برای لانه گزینی و پرورش میکروب ها و تکثیر آنها می باشند و بدین ترتیب، عامل عمده ای در جهت ایجاد بدبویی دهان محسوب میشوند. جرم سبب از بین رفتن استخوان اطراف دندان می شود و در نتیجه، بین دندان و لثه حفره ای ایجاد می شود که در آن، علاوه بر بافت های عفونی، مواد غذایی نیز فاسد می شوند و بوی بد دهان تشدید می گردد؛ بنابراین، راه پیشگیری از بوی بد دهان، عبارت‌اند از: پاک کردن دهان و دندان ها از هرگونه جرم.

نکات مهم مسواک زدن:

مسواک زدن دندان ها، حداقل دو بار در روز به مدت پنج دقیقه و در صورت امکان، بعد از هر وعده غذا. موقع مسواک زدن، باید مسواک را از طرف ریشه به طرف تاج دندان حرکت داد تا به لثه ها آسیب نرسد. برای دندانهای ردیف فوقانیبالایی، از بالا به پایین و برای دندان های پایینی، از پایین به بالا و سطح داخلی دندان ها را نیز باید مسواک زد. هیچ گاه مسواک را به طور افقی به دندان نزنید. از یک مسواک نرم با سر کوچک و خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید. از تحریک لثه ها، با سنجاق و چوب کبریت و مانند آن خودداری کنید. بهداشت دهان و دندان نقش بسیار مهمی در سلامت جسم دارند.

ویژگی‌های بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز:

  • از ویژگی های یک متخصص دندانپزشکی خوب به روز بودن و شرکت در دوره های مختلف مربوط به حرفه دندانپزشکی و داشتن certificate های مربوط به آنها است.
  •  یک دندانپزشک خوب می تواند راهنمای شما در درمان های صحیح و به موقع، با هزینه های درست و منطقی باشد. همیشه مطب دندانپزشکی، یکی از مکانهای انتقال عفونت بوده و یکی از پرخطرترین اعمال پزشکی جهت انتقال بیماری های ویروسی کشنده مانند HIV و هپاتیت B و C.
  • همیشه به دنبال مطب یا کلینیکی باشید که از عدم انتقال عفونت در آن مطمئن شوید و بدانید که در آن عملکرد استریلیزاسیون به خوبی انجام می گردد.
  • محل فارغ التحصیلی دندان پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است. هر قدر دانشگاه فارغ التحصیلی بهتر و معتبرتر باشد، دندانپزشک شما تحت نظر اساتیدبرتر و تحت آموزش های حرفه ای تری قرار گرفته است.
  • هنگام کار از بیحسی های مطمئن دستکش و سایر وسایل محافظتی استفاده می کند.
  • وقت کافی برای صحبت کردن با بیمار صرف کند.
  • کارکنان کلینیک به سوالات شما به درستی و با احترام پاسخ دهد.

بهداشت دهان و دندان در کودکان از دیدگاه بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز:

در دوران نوزادی که هنوز دندان‌ها رشد نکرده‌اند، تمیز کردن لثه بعد از شیر یا غذا خوردن، اقدام مهمی برای پاکیزگی فضای دهان است. این کار باعث می‌شود پلاک‌ها بر روی لثه باقی نمانند، برداشتن آنها مانع رشد باکتری بر روی لثه می‌شود و کودک از نوزادی به داشتن دهانی تمیز عادت می‌کند.

از حدود شش ماهگی که اولین دندان شیری شروع به رشد می‌کند، برای تمیز کردن آن بهتر است از یک گوش پاک کن استفاده شود. تعداد دندان‌ها که بیشتر شد، باید از یک مسواک نرم کمک گرفت. مسواک‌هایی مخصوص این رده سنی در بازار وجود دارد که می‌توانید از آنها کمک بگیرید. باید توجه داشته باشید که در این مرحله نباید از خمیردندان استفاده کرد.

بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در شیراز بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص پوست و مو هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص پوست و مو در شیراز می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز، بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در شیراز، بهترین دکتر دندانپزشکی در شیراز، بهترین دکتر فوق تخصص دندانپزشکی در شیراز کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص دندانپزشکی، لیست متخصص دندانپزشکی در شیراز