بهترین متخصص پوست و مو در شیراز
بهترین فوق تخصص پوست و مو در شیراز
بهترین متخصص پوست و مو در شیراز
بهترین فوق تخصص پوست و مو در شیراز
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص پوست و مو در شیراز

بهترین متخصص پوست و مو در شیراز

بهترین دکتر پوست و مو در شیراز

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر پوست و مو شیراز و معرفی بهترین متخصص پوست و مو در شیراز بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

مراقبت از پوست و مو:

پوست و مو از مهم ترین ملاک های زیبایی در همه ی افراد و علی الخصوص خانم ها به شمار می روند. با داشتن پوستی صاف و شفاف و موهایی خوش حالت و پرپشت می توان زیبایی چهره را چند برابر ساخت. پس مراقبت از پوست و مو دارای اهمیتی ناگفتنی است. برای مراقبت از این دو عنصر مهم لازم است نکاتی را رعایت کنید.

تمیز نگه داشتن پوست:

ماندن مواد آرایشی روی پوست برای سلامت پوست بسیار مضر است. شما می توانید با چند بار شستن پوست در طول روز علاوه بر پاکسازی صورت خود از این مواد آرایشی می توانید چربی ها، باکتری ها و در کل، همه ی آلودگی های صورت خود را از بین ببرید. با همین کار ساده می توانید از شر بسیاری از جوش های مزاحم که روی پوست صورتتان جا خوش کرده اند نیز خلاص شوید. بهتر است پس از شست و شوی صورت خود، آن را توسط یک مرطوب کننده آب رسانی کنید. دقت کنید که شما باید بر اساس جنس پوست خود کرم و یا مرطوب کننده ی مناسب را تهیه کنید یعنی به طور مثال اگر دارای پوست چرب یا خیلی خشک هستید باید مرطوب کننده ی مناسب با پوست های چرب یا مناسب با پوست های خشک را تهیه نمایید.

اشعه های مضر:

همان طور که می دانید پوست از طریق نور خورشید ویتامین D را جذب می کند با این حال وجود اشعه هایی خطرناک در نورخورشید، باعث بروز مشکلات جدی در پوست می گردد. می توان گفت بسیاری از سرطان های پوستی به دلیل اشعه ی فرابنفش خورشید به وجود می آیند. علاوه بر آن، این اشعه ی مضر باعث ایجاد چین و چروک، انواع لک و پیس، کک و مک و… در پوست می شود. برای حل این معضل باید سعی کنید در ساعاتی از روز مانند هنگام ظهر به طور مستقیم زیر نور خورشید قرار نگیرید و هم چنین قبل از بیرون رفتن حتما از کرم های ضدآفتاب روی پوست صورت خود استفاده کنید و حتی الامکان سعی کنید پوست خود را با لباس ها و یا کلاه و دستکش پوشش داده به به طور مستقیم زیر نور خورشید قرار ندهید.

توجه به بیماری های پوستی:

اگر در رابطه با پوست خود به مشکل یا بیماری برخوردید باید هرچه سریع تر به متخصص پوست و مو مراجعه کرده و مشکل خود را حل کنید. پشت گوش انداختن یا عدم توجه کافی به مشکلات پوستی می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد. هم چنین باید نسبت به تغییراتی که در پوست شما حاصل می شود توجه کافی نمایید و آن را با پزشک متخصص درمیان بگذارید. بعضی از این تغییرات مانند تغییر رنگ و یا اندازه ی خال ها می تواند نشانه ی شروع سرطان باشد.

تاثیر محیط بر پوست:

همان طور که می دانید، سراسر بدن ما با پوست پوشیده شده است؛ و این پوست ما است که به طور مستقیم با هوا، آب، انواع مواد شوینده و… در تماس است. این عوامل تاثیر مستقیمی بر پوست ما می گذارند و عدم توجه و دقت کافی به پوست در این موارد ممکن است باعث بروز عواملی مانند خشکی پوست شود که خشک شدن پوست نیز موجب بروز مشکلات دیگری مانند خارش، پوست پوست شدن و … در پوست می گردن. از جمله ی این عوامل، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

آب و هوا:

آب و هوای خشک موجب خشک شدن پوست می شود. هنگامی که دمای هوا کاهش پیدا می کند به تبع رطوبت نیز کاهش می یابد. به همین دلیل در فصلی مانند زمستان اغلب شاهد خشک شدن پوست خود هستید. در این هنگام بهتر است اولا هوای محیط خانه را با وسایلی مانند بخور مرطوب نمایید و ثانیا از پوست خود محافظت کرده و سعی کنید پوست دست ها و صورت خود را همواره توسط آبرسان ها و یا کرم ها، مرطوب نمایید.

حمام:

در حمام باید سعی نمایید از آب ولرم و حتی دوش آب سرد استفاده نمایید. دوش گرفتن با آب داغ موجب خشکی پوست شما می گردد. هم چنین اگر آب خیلی داغ باشد ممکن است به جز خشک کردن آسیب های دیگری مثل سوختگی به پوست وارد کند.

مواد شوینده:

 در انتخاب مواد شوینده برای پوست خود باید دقت و وسواس لازم را به خرج دهید. در ترکیب انواع شامپو های بدن و صابون ها، ازمواد شیمیایی استفاده شده است. شما باید با انتخاب مواد شوینده ای که طبیعی تر باشد و یا مواد شیمیایی موجود در ترکیبات آن برای پوست شما بی خطرتر باشد استفاده نمایید. علاوه بر این شما باید مواد شوینده را بر اساس جنس پوست خود برگزینید؛ به طور مثال اگر دارای پوستی خشک هستید از صابون های مخصوص پوست خشک استفاده کنید و به همین ترتیب اگر دارای پوستی چرب، حساس و… هستید از موادشوینده ی متناسب با پوست خود استفاده نمایید. هم چنین می توانید از انواع روغن های طبیعی، مانند زیتون، نارگیل، آرگان، بادام و… که برای پوست مفید هستند استفاده کنید. 

چروک:

حتما تا کنون به اشخاصی برخورده اید که با وجود سن بالا پوستی صاف و بدون چروکی دارند. اکثر افراد بالارفتن سن را عامل ایجاد چروک می دانند، اما جالب است بدانید که سبک زندگی شما میزان خطوط روی صورت تان را مشخص می کند. سبک زندگی متشکل از عادات خوب و عادات غلط می باشد. اگر عادات رفتاری خوبی دارید باید آن را حفظ کرده و تقویت نمایید؛ هم چنین باید سعی کنید عادات غلط خود را نیز به آرامی اصلاح کنید. از جمله ی رفتارها و عادات خوبی که در رابطه با پوست شما را یاری می کنند از این دسته اند:

  • عدم مصرف الکل و دخانیات
  • استفاده از کرم های ضدآفتاب
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده و آب رسان
  • مصرف زیاد آب، سبزیجات و میوه جات
  • مصرف غذاهای حاوی مواد معدنی، ویتامین ها و اسید های چرب امگا 3
  • استفاده از اسیدهای آلفا هیدروکسی که موجب ساخت کلاژن پوست می گردند.
  • مصرف ویتامین های A، E، C، نیاسین، ریبوفلاوین، سلنیوم و پیریدوکسین نقش تاثیر مستقیم در سلامت پوست دارد.
  • استفاده از عینک های آفتابی
  • پرهیز از خوابیدن به روی شکم (دمر)

شناسایی مشکلات پوستی توسط بهترین متخصص پوست و مو در شیراز:

آیا تاکنون این جمله را شنیده‌اید که افرادی که آرامش بیش‌تری دارند دارای پوست بهتری‌اند و یا این که افراد عصبی چین و چروک بیش تری دارند؟ آیا برای شما هم پیش آمده است که موقع رفتن به مهمانی جوش های ناخوانده روی صورت شما جا خوش کنند؟ جهت شناسایی مشکلات پوستی باید به متخصص پوست و مو مرلجعه نمود.

شاید جالب باشد بدانید که سلامت روان روی سلامت پوست تاثیر مستقیم دارند؛ به این ترتیب بیماری ها و مشکلات روانی و عصبی می توانند باعث بروز مشکلات پوستی شوند. علاوه بر بیماری های روانی عوامل دیگری مانند ژنتیک، بهداشت، تغذیه و… می توانند در بروز بیماری های پوستی تاثیر گذار باشند. درماتیت سبورئیک، سرطان پوست، آکنه، اگزما و پسوریازیس شایع ترین اختلالات پوستی می باشند که در ادامه ی مطلب به بررسی هر یک پرداخته می شود.

آکنه:

بین اختلالات پوستی معمولا آکنه یا جوش شایع ترین آن هاست. اکثر افراد در طول زندگی خود حداقل یکبار جوش زده اند. جوش ها انواع مختلفی دارند و البته زمان بروز آن ها نیز می تواند مختلف باشد، البته به طور کلی بروز آن ها خطرناک نیست اما می تواند مشکلاتی ایجاد کند؛ علاوه بر این، بروز جوش ها در قسمت هایی از پوست مانند صورت بیش تر می باشد که همین مسئله برای کسانی که به زیبایی صورت خود اهمیت می دهند، به یک مشکل اساسی تبدیل شده است. این اختلال معمولا هنگام رسیدن افراد به بلوغ شروع می شود و علت آن بسته شدن منافذ خروج چربی تولید شده توسط غدد چربی پوست می باشد که دلیل آن ترشح بیش از حد چربی و یا افزایش روند تولید لایه ی شاخی پوست است که جلوی منافذ را می گیرد. این تجمع چربی ها به شکل های مختلف بروز می کند که معروف ترین آن ها سرسیاه، سر سفید و سر قرمز اند.

اگزما:

اگزما یا درماتیت نوعی از بیماری پوستی است که در آن پوست افراد دچار التهاب می گردد. از نشانه های آن می توان به خارش شدید، قرمزی، تورم، پوسته پوسته شدن و… در پوست اشاره کرد. درماتیت آتوپیک که اکثرا در کودکان دیده می شود جزو شایع ترین نوع به شمار می رود و ژنتیکی می باشد. نوع دیگر درماتیت که اغلب توسط عوامل محیطی ایجاد می شود، درماتیت تماسی آلرژیک نام دارد. درماتیت نومولار نیز نوع دیگری از درماتیت است که به علت خشکی بروز می کند. در این نوع از درماتیت قسمت هایی از پوست به شکل سکه قرمز شده و دچار خارش شدید می شود.

سرطان پوست:

اشعه ی فرا بنفش خورشید، علت بیش ترسرطان های پوستی می باشد. در سرطان پوست، سلول های پوستی به طور غیر عادی رشد می کنند و هم چنین این سلول ها توانایی حمله به قسمت های دیگر بدن را دارند. ازشایع ترین نوع سرطان پوست می توان کارسینوم سلول سنگفرشی و کارسینوم سلول بازال را نام برد. این نوع سرطان جزء شایع ترین سرطان ها در آمریکا می باشد.

پسوریازیس:

این بیماری نوعی بیماری ژنتیکی و از نوع خود ایمنی می باشد. در این بیماری لایه های مرده ی پوست باعث به وجود آمدن نواحی قرمز رنگ و فلس مانندی در پوست می گردد. این بیماری بیشتر در قسمت زانو و آرنج نمایان می شود اما با تحریک این بیماری توسط عواملی مانند استرس، صدمه به پوست، برخی داروها و… گسترش پیدا کرده و در قسمت های دیگری از پوست نیز ظاهر می گردد.

درماتیت شوره ای (سبورئیک) توسط بهترین متخصص پوست و مو در شیراز:

درماتیت سبورئیک معمولا با شوره ی سر همراه است از این رو به آن درماتیت شوره ای نیز می گویند. این بیماری نوعی التهاب است که در آن اغلب پوست سر و یا صورت دچار قرمزی و پوسته پوسته شدن می گردد. این بیماری در 2 تا 5 درصد افراد بروز می کند و احتمال بروز آن در مردان نسبت به زنان بیشتر می باشد.

مراقبت از مو:

موها نیز به اندازه ی پوست در زیبایی دارای اهمیت هستند. حتما تا حالا عکس قبل و بعد کاشت مو در افراد با موی کم پشت و یا کچل را در تبلیغات کلینیک های کاشت مو دیده اید و متوجه شده اید که موها چقدر در زیبایی تاثیرگزارند. اگر موهای پرپشت و خوش حالتی دارید باید در مراقبت از آن کوشا باشید و اگر مشکلی در موهای شما وجود دارد باید به حل آن مشکل بپردازید. در ادامه ی مطلب نکاتی در مورد مراقبت از مو بیان می شود.

 شست و شو:

بر خلاف تصور عموم شستن زیاد مو ها نمی تواند سلامت موهای شما را تضمین کند. شم باید میزان دفعات شست و شوی موهای خود را بر اساس جنس آن ها تعیین کنید؛ برای مثال، شستن موهای معمولی یک بار در طی روز کافی است اما این میزان باید برای موهای چرب افزایش یابد. علاوه بر جنس موها موارد دیگر مانند سن و سال، میزان فعالیت و به تبع آن تعرق، دما و رطوبت محیط، مکان زندگی و… نیز در میزان دفعات شست و شوی موها تاثیر گذارند. برای شست و شو ی موها بهتر است علاوه بر ساقه ی مو، پوست سر را نیز بشویید.

مواد شوینده:

یکی از مهم ترین عوامل در شست و شوی موها، استفاده از شامپوها، نرم کننده ها و… در شست و شو می باشد. در این مورد شما باید سعی کنید تا از مواد شوینده ای که حداقل مواد شیمیایی را دارند استفاده نمایید. علاوه بر این استفاده از نرم کننده ها باعث بهتر شدن ظاهر مو می شوند اما باید توجه داشته باشید که طبق دستورالعمل نوشته شده، آن ها را استفاده کنید؛ برای مثال روی اکثر نرم کننده ها لحاظ شده است که فقط روی ساقه ی موها استفاده شود نه ریشه ی آن ها.

رنگ مو:

رنگ کردن مو امروزه بین زنان و مردان و حتی کودکان و نوجوانان بسیار باب شده است. در این باب اولا باید دقت کافی داشته باشید که استفاده از رنگ موهای شیمیایی خطرناک است و در سنین پایین حتی می تواند خطرات جبران ناپذیری ایجاد کند، پس حتی الامکان کودکان و نوجوانان را از رنگ کردن مو با رنگ های شیمیایی منع کنید. بزرگسالان هم باید استفاده از این رنگ ها را کم تر کنند و یا آن ها را با رنگ موهای طبیعی مانند، حنا، وسمه و… جایگزین نمایند.

وسایل حرارتی:

استفاده ی زیاد از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتوی مو، انواع شانه های حرارتی و… موجب آسیب رساندن به موها می گردند. این لوازم رطوبت درون تارهای موها را خشک می کنند و در نتیجه باعث خشکی و شکنندگی موها می گردند؛ هم چنین ممکن است استفاده از آن ها به سوزاندن موها به خصوص در قسمت ریشه ها منجر شود.

خشکی مو:

درون تارهای مو، رطوبت وجود دارد. غدد موجود در پوست سر برای تامین این رطوبت چربی تولید می کنند. هنگامی که رطوبت درون تارهای مو به دلایلی مثل بروز مشکلاتی برای این غدد چربی، به مقدار کافی تولید نشود و یا رطوبت تولید شده از بین برود موها به خشکی و شکنندگی دچار می شوند. برای حل خشکی مو ابتدا باید دلیل آن را یافت و سپس به درمان آن اقدام کرد. عواملی مانند بالارفتن سن نیز برمیزان چربی تولید شده توسط غدد چربی تاثیرگزارند.

از بین رفتن رطوبت مو:

پیرامون هر رشته از تار مو لایه ی کوتیکول قرار گرفته است که از مو در برابر عوامل محیطی مانند باد، نور خورشید و… از تار مو محافظت می کند. اگر این لایه به هر دلیلی آسیب ببیند و یا از بین برود رطوبت موجود درون تار ها به طور مستقیم با عوامل محیطی در تماس قرار گرفته و تبخیر می شود.

علل از بین رفتن کوتیکول:

  • استفاده ی زیاد از وسایل حرارتی مو
  • استفاده ی زیاد از مواد شیمیایی مانند موادشوینده های ناسالم، رنگ مو و…
  • قرار گرفتن زیاد از حد مو در آب و هوای خشک و نور مستقیم خورشید
  • استفاده ی زیاد از محصولات زیبایی مو که با الکل تهیه شده اند
  • شست و شوی بیش از حد موها
  • عدم استفاده از روغن های طبیعی مانند زیتون، بادام، نارگیل، آرگان، جوجوبا و… برای چرب کردن مو

درمان خشکی:

در صورتی که خشکی موهای شما به دلیل از بین رفتن لایه ی کوتیکول می باشد باید دقت کنید که از شستن زیاد موهای خود پرهیز کنید. بهتر است از شامپوهای طبیعی برای شست و شو استفاده نمایید. هم چنین می توانید با انواع روغن های طبیعی موهای خود را چرب کرده و پوست سر را ماساژ دهید. علاوه بر این باید سعی کنید حتی الامکان از مواد شیمیایی مانند رنگ مو استفاده نکنید.

ریزش مو:

الگوی ریزش مو در مردان و زنان متفاوت است. مردان بر خلاف زنان دچار طاسی در برخی از قسمت ها و یا کل سر می شوند؛ اما در زنان نازکشدن و ریزش موی شدید بیش تر رواج دارد. ریزش مو می تواند علت های مختلفی داشته باشد. بر خی از علت های آن از این دسته اند:

  • استرس و اضطراب
  • مصرف بیشاز حد ویتامین A
  • شیمی درمانی
  • وجود کیست در تخمدان
  • مصرف بعضی از داروها مانند ضد افسردگی و رقیق کننده ی خون
  • کشیدن بیش از حد موها
  • تریکوتیلومانیا (جنون کندن مو)
  • پیری
  • استروئید های آنابولیک
  • کم خونی
  • هورمون ها
  • تیروئید
  • کمبود ویتامین B
  • وراثت
  • بیماری های خود ایمنی
  • تغییرات وزنی شدید
  • لوپوس
  • الگوهای طاسی در مردان
  • بارداری
  • کمبود پروتئین

بهترین متخصص پوست و مو در شیراز

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص پوست و مو در شیراز بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص چشم هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در شیراز می‌کنیم.

 

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص پوست و مو در شیراز، بهترین فوق تخصص پوست و مو در شیراز، بهترین دکتر پوست و مو در شیراز، بهترین دکتر فوق تخصص پوست و مو در شیراز کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص پوست و مو، لیست متخصص پوست و مو در شیراز