بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج
بهترین فوق تخصص فلوشیپ درد در کرج
بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج
بهترین فوق تخصص فلوشیپ درد در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج

بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج:

پزشک درد میتواند هر جای بدن شما دچار درد شده است. چه در ناگهانی چه درد قدیمی و طولانی مدت علت آن را بررسی، تشخیص و درمان را انجام دهد. البته متخصص درد به پیشگیری از بروز درد هم کمک میکند.

بهترین دکتر فلوشیپ درد در کرج:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر فلوشیپ درد در کرج و بپردازیم.

جهت مراجعه به پزشک متخصص یک معرفی از  بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج  داشته باشیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

متخصص درد کیست؟

به پزشکی که یک دوره آموزشی در مورد این مسائل را گذرانده باشد. پزشک درد یا فلوشیپ میگویند.

متخصص درد یا همان فلوشیپ روشهای گوناگونی برای تشخیص درد دارد و بسته به وضعیت بیمار برای هر کدام روش مناسب او را انتخاب و اجرا میکند. بررسی درد می تواند به روشهای مختلف و بنا به تشخیص فلوشیپ درد، با معاینه، آزمایشات مربوطه، گرفتن شرح حال از بیمار، سونوگرافی، رادیولوژی و … انجام گیرد.

درد یار انسان:

داشتن درد از یاران و دوستان قدیمی هرانسان است. و هر فرد با به دنیا آمدن درد را تجربه میکند. درد یک حس درونی، جسمی و روحی است که همیشه باعث ناراحتی انسان میشود. که به خاطر خیلی مسائل بروز می کند. مثل آسیب دیدگی ها، جراحتها، سوختگی ها، صدمات و…

همه ما با بروز درد به فکر درمان می افتیم و بیماری خود را جدی میگیریم. درد هم سختی و ناراحتی به دنبال دارد و هم هزینه زیادی را بر خانواده وارد میکند. که در کل برای کشور و دولت هم هزینه بر است. و فلوشیپ درد، کارش تشخیص و درمان درد است و به بیماران کمک بسیاری میکند.

هدف متخصص درد یا همان فلوشیپ درد بجز کاهش درد پیشگیری از بیماری تشخیص به موقع بیماری و در کل کاهش درد و رنج بیمار است. البته اگر این دردها زودتر تشخیص داده شود مسلما هزینه کمتری هم برای خانواده دارد.

دوره فلوشیپ درد:

فلوشیپ درد به بیماران حاد که دچار صدمات و آسیبهای سخت یا سرطان ها شده‌اند؛ بسیار کمک میکند. البته برای بیماریهای مزمن و عمومی بیشتر کاربرد دارد.

بیمارانی که درد را بیشتر از سه ماه تحمل کرده اند و به مراقبت زیاد احتیاج دارند. حتما به فلوشیپ درد نیاز دارند.

اگر دردی داشتید که مدت زیادی بهبود پیدا نکرده بود. ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کرده تا او شرح حالی کلی، معاینات و آزمایشات لازم را برایتان انجام داده و از تاریخ شروع درد، محل درد و نوع درد بتواند هم به شما کمک کند. برای تسکین درد و هم اگر لازم بود با پرونده ای کامل شما را به پزشک متخصص درد یا همان فلوشیپ درد ارجاع دهد.

درمانهای متخصص درد:

شایعترین و پررواج ترین دردهایی که باید به متخصص درد مراجعه کرد. شامل دردهای:

  • کمر.
  • زانو.
  • آرتروز.
  • صورت.
  • گردن.
  • عصبی.
  • سیاتیک.
  • سردرد و میگرن.
  • فیبرومیالژیا.

وقتی بیماری برای مدت طولانی، درد را تجربه میکند. و یا حتی تحت نظر پزشک متخصص است. و درمان هم شده اما باز هم درد دارد. باید حتما برای بهبود دردش از فلوشیپ درد کمک گیرد. چون بیماریهای مزمن درد طولانی تری دارند. و حتی بعد از درمان هم بیمار درد دارد. کاهش و تشخیص درد کار اصلی و مهم فلوشیپ درد است. پس بهتر است بجای استفاده از داروها و تزریقات مسکن برای مدت زیاد به متخصص درد مراجعه کرده و مدیریت کنترل درد خود را به او بسپارید.

روشهای درمان درد:

برای درمان هر نوع دردی، روشهای متنوع وجود دارد. که یک متخصص درد باید به تمام این روشها آشنایی داشته باشد و بنا به وضعیت بیمار و گرفتن شرح حال درست از او و معاینات خاص این نوع درمان را مشخص و شروع کند. البته گاهی بیمار به علت درد زیاد نمیتواند اطلاعات درست به پزشک بدهد. که این نکته مهم باید مد نظر فلوشیپ درد باشد.

چون درد همیشه یک علت و نشان از بیماری بوده و است. پس نباید سریع فقط به فکر بهبود درد باشیم چون این کار مثل پاک کردن مسئله و نادیده گرفتن بیماری است.

درد یک نعمت است که به ما نشان می دهد. بدنمان دچار مشکل و آسیب شده تا زودتر به درمان آن بپردازیم. پس بهتر است توسط فلوشیپ درد، اول درد شناسایی شود. بعد با کمک پزشک متخصص مربوط به همان ناحیه درمان شود. و در کنار همه اینها پزشک متخصص درد، کمک کند. تا بیمار رنج کمتری را متحمل شود، بهبودی کامل و بدن بدون درد را به دست آورد.

درمانهای جسمی:

طب فیزیکی و توانبخشی:

یک پزشک درد، میتواند علاوه بر دارو، درمانی برای کنترل درد بیمارش از روشهای فیزیکی و توانبخشی مثل فیزیوتراپی، عوامل حرارتی، الکتروتراپی، تمرین درمانی و… هم کمک بگیرد.

مداخلات ورزشی:

ورزش هم به طور خاص، جداگانه و هم با ترکیب درمانی دیگر مثل فیزیوتراپی و دارو درمانی میتواند به یک فلوشیپ درد کمک کند. تا بیمار را زودتر به مداوای کامل برساند و این امر بستگی به تشخیص او دارد.

فعالیت بدنی:

یوگا و پیلاتس را هم بعض از متخصصان درد به بیمار پیشنهاد میدهند. تا با تمرکز بتوانند به درد خود غلبه کنند. و بدنشان انعطاف پذیری بیشتری پیدا کند.

طب سوزنی:

همانطور که از اسمش پیداست، به وسیله سوزنهای مخصوص و مهارت فردی کسی که طب سوزنی را می شناسد. درد را کنترل میکنند.

روشهای مداخله‌ای:

این روشها شامل تزریق مفصل، بلوکهای عصبی، استرویید، اپیدورال و تحریک کننده نخاع میباشد.

درمان شناختی رفتاری:

در این روش پزشک به بیمار کمک میکند. تا با بازنگری فکری درباره طرز زندگی و نوع بیماریش درد را کاهش دهد. به طور کلی از لحاظ روحی بر روی بیمار و دردش تاثیر می گذارد.

تاثیر درمان درد چقدر است؟

این نوع درمان هم مانند دیگر درمانهایی که برای هر بیماری وجود دارد. بسته به نوع درد محل درد سن بیمار و بقیه موارد وضعیتی بیمار طول درمانش زمان مختلفی دارد.

البته یک پزشک متخصص درد همیشه باید اطلاعاتش به روز باشد. با تمام موارد درمانی آشنایی کامل داشته باشد. و به درمان و شناخت بیماری کمک کند.

اما اینکه بیمار، چه زمانی به فلوشیپ درد مراجعه کرده باشد. هم مهم است چون هر چه دیرتر به متخصص درد مراجعه کنید. روند درمان را کندتر کرده اید.

درمان درد برای بیمارانی که دچار بیماریهای سخت شده اند، بسیار مهمتر است، همکاری و همیاری اطرافیان و روحیه دادن به بیماران را می طلبد. و وضعیت روحی افراد در درمان درد آنها بسیار حائز اهمیت است.

بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج:

فلوشیپ درد یا همان متخصص درد را میتوانید با پرس و جو کردن از دوستان، آشنايان و مخصوصاً افرادی که قبلا به دکتری با همین تخصص مراجعه کرده‌اند بشناسید. و در موقع لزوم از او کمک بگیرید.

البته می توانید برای شناسایی بهتر از دکتر خانوادگی یا عمومی خود بخواهید یک پزشک متخصص درد را به شما معرفی کند، او می تواند بنابر شناختی که از شما دارد این مشاوره را به شما ارائه دهد و شما را به فلوشیپ درد خوب و متعهد آشنا کند.

درد یک مشکل پیچیده است. چون پزشکان باید برای بهبود بیماری تلاش کنند. درد را کاهش دهند. و این عمل چون از لحاظ روحی و جسمی بیمار بیشتر به سمت رفع درد گرایش دارد مشکل میشود. برای همین امر پزشکان متخصص بیمار را طی درمان به پزشک درد هم متصل کرده تا هردو بر روی بیماری کار کرده و زودتر به نتیجه خوب برسند.

مراجعه به پزشک درد و مزایای این مدیریت درد بسیار است. که ما به چند نمونه رایج آن اشاره می کنیم:

  • هنگامی که بیمار در دوران بهبود و یا بعد از بستری است به او کمک میکند. تا این دوران را طی کرده و سریع تر بهبود یابد.
  • کاهش خطر بروز ذات الریه، بیماریهای عروقی و عفونی.
  • کنترل درد، فشار روحی و استرس را کم کرده و به بیمار از لحاظ اخلاقی، روحی و روانی کمک بسیار میکند. و همین امر باعث بهبود سریع تر درد میشود.
  • آشنایی و شناخت انواع مسکن ها و طرز درست استفاده کردن از آنها، چون هر دارویی برای مدت خاص باید استفاده شود. در غیر این صورت ممکن است بیمار را دچار عوارض کوتاه یا بلند مدت کند.
  • کاهش خطر درد و جلوگیری از پیشرفت درد در اوایل بیماری که درد به حالت مزمن و سخت در نیاید.

متخصص درد یا فلوشیپ درد چه میکند؟

درد حاد همیشه بعد از آسیب سیستم عصبی خود را نشان میدهد. یعنی وقتی بدن دچار بیماری شده باشد درد خود را نشان میدهد. تا بیمار را متوجه بیماریش کند و درد مزمن، سخت تر و طولانی تر است. پس متخصص بیشتر باید او را بشناسد و درمان کند.

گاهی درد مزمن در پی یک رگ به رگ شدن ایجاد و گاهی بیماریهای طولانی مدت‌تر را ایجاد می‌کند.

به چند بیماری مزمن اشاره میکنیم:

دردهای

  • گردن و کمر.
  • میگرن.
  • عصبی.
  • آرتریت یا همان بیماریهای التهابی مفصل.
  • سرطان.

کنترل درد:

کنترل و تسکین درد کار مشکلی است. بیماریهای حاد زودتر بهبود پیدا میکنند، اما بیماریهای مزمن دردشان سریع بهبود نمی یابد. و شاید با مرور زمان بیشتر هم شود،

که این امر حتما توسط فلوشیپ درد باید انجام پذیرد. و او با روشهای مختلف که میداند. و می شناسد باید برای هر بیمار روش درمان مخصوص خود او را انتخاب کند.

کنترل درد توسط بسیاری از متخصصان انجام می پذیرد و اگر لازم بود بیمار خود را به فلوشیپ درد ارجاع میدهند:

  • بیهوشی، متخصص بیهوشی بلوکه عصبی تزریق در نقاط ماسه ای و داروهای خوراکی را برای کاهش درد تجویز می کند وهمچنین برای کاستن درد میتواند دستگاه هایی مانند پمپ و محرک را داخل بدن بیمار قرار دهد.
  • جراح و متخصص مغز و اعصاب، این متخصص چون جراحی های مختلف و حساسی مثل جراحی های مغز یا جراحی ستون فقرات، جراحی دیسک کمر و… را انجام میدهد با تعویض مفصل های خراب و داروهای مسکن به کاهش درد کمک میکند.
  • طب فیزیکی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با روشهای خاص خود که میتواند تفریح درمانی، ورزش درمانی کار درمانی، ورزش و این قبیل کارها و همچنین دارو درمانی میتواند به کاهش درد بیمار کمک کند.
  • روانپزشک، روانپزشکان علاوه بر دارو درمانی، می توانند برای کاهش درد بیماران از لحاظ روحی و رفتاری به آنان کمک کنند آنها میتوانند با مشاوره های گروهی، فردی، مشاوره های خانوادگی، هیپنوتیزم و… به بیمار کمک بسیار میکنند تا از لحاظ روحی آرام شود و کیفیت زندگی بیمار را بالا برود.

انتخاب متخصص درد:

با روشهای مختلفی می شود یک متخصص درد خوب پیدا کرد. که آنها را ذکر می کنیم:

  1. کمک گرفتن و مشورت با پزشک عمومی خود و از او بخواهیم با توجه به وضعیت شما متخصص دردی را به شما معرفی کند. که هم در منطقه شما باشد و هم بدانید در کدام درمانگاه یا بیمارستان کار میکند.
  2. مشورت گرفتن از دوستان و خانواده، مطمئنا اگر کسی در بین آشنایان به متخصص درد یا درمانگاه و بیمارستانی مراجعه کرده اند. که با پزشک متخصص درد سروکار داشته اند. آنها میتوانند بهترین مشورت را برای انتخاب فلوشیپ درد یا همان متخصص درد به شما بدهند.
  3. تماس با پزشک متخصص درد، در تماسهایی که با منشی و یا خود پزشک درد در مطبش یا در کلینیکی که کار میکند. و مطرح کردن چند سوال رایج مثل اینکه:
  • چه تحصیلاتی دارد؟
  • برای کدام درد مهارت بیشتری دارد؟
  • در کدام کلینیک و بیمارستان است؟

و سوالاتی از این قبیل با پزشک خود بیشتر آشنا شده است. و می توانید در صورت تمایل او را به عنوان پزشک درد خود انتخاب کرده و در مطب یا کلینیک یا حتی بیمارستانی که کار میکند او را ملاقات کنید. و با روشهای درمانی او آشنا شوید.

اولین دیدار با بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج:

معمولا در اولین ملاقات شما با متخصص درد، او شروع به بررسی وضعیت جسمی و روحی شما کرده، پرونده پزشکی شما را مطالعه می کند. آزمایشات و هر کاری که برای بیماری خود انجام داده باشید. را مشاهده کرده و بررسی می کند تا ببیند وضعیت درد و بیماری شما در چه مرحله ای است؟

اکثر متخصصان درد، قبل از شروع اولین جلسه پرسشنامه ای به شما میدهند. تا آن را پر کنید و سوالهای متداول و تخصصی راجع به درد، بیماری و وضعیت کلی شما را در آن می پرسند.

متخصص درد، شاید بسته به بیماری شما از شما بخواهد آزمایشات خاص دیگری انجام دهید.

اگر فکر میکنید متخصص شما را برای عمل جراحی می فرستد. بهتر است یک همراه با خود داشته باشید.

در کل اولین ملاقات بسیار مهم است. و در آن تمام کلیاتی که شما انجام داده اید. چه برای این بیماری و یا حتی بیماریهای دیگر، توسط متخصص درد بررسی شده است.

 او روشهای درمانی که برای شما مناسب باشد را ارائه میدهد. و شما میتوانید بهترین آن را انتخاب کرده و برای بهبود خود، کار درمان را شروع کنید. و به کاهش درد خود توسط پزشک متخصص درد کمک نمایید.

زمان درمان توسط متخصص درد:

مطمئنا نمیتوان یک زمان خاصی را برای تمام بیماران تجویز کرد و گفت در این مدت تمام بیمارانی که به فلوشیپ درد مراجعه می کنند مداوا میکند. اما حدود سه تا شش ماه بسته به نوع بیماری، درد، محل آن و مدت زمانی که درد داشت بهبود و مداوای درد هم همان مقدار زمان تا بهبود کامل می برد.

البته در این مدت درمانی بیمار باید هفته ای سه ساعت را در کلینیک درد و تحت نظر پزشک متخصص خود باشد.

روشهای درمانی متخصص درد:

برای هر بیمار، بسته به وضعیت بیماری او، نوع و روش درمان درد او فرق میکند. و امکان دارد پزشک ترجیح دهد تا از چند روش ترکیبی برای درمان استفاده کند. مثلا هم دارودرمانی هم حرکت درمانی که این تشخیص را باید به پزشک سپرد.

چه زمانی باید به بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج مراجعه کرد؟

زمانی که درد به طور خیلی سخت به ما فشار روحی و جسمی زیادی وارد میکند، پزشک عمومی یا پزشک متخصص بیماری ما، با داروهای مسکن خود نمی توانند این درد را آرام کنند. شما را به پزشک متخصص درد ارجاع داده تا ایشان با روشهای درمانی خاص خود وضعیت بیماری شما را برای بهبود سرعت بخشد. درد شما را با روشهایی که میداند و می شناسد مدیریت و کنترل کند.

آیا درد با کمک بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج از بین می‌رود؟

از بین رفتن درد به طور کلی و جزئی بستگی به نوع درد و بیماری فرد دارد. و همچنین تشخیص درست نوع درمان تصمیم گرفته شده که برای کنترل درد توسط پزشک متخصص درد انتخاب می شود، دارد.

اما بین 50 تا 100 درصد پزشک درد میتواند درد شما را کاهش دهد. همپنین میتواند شما را به بهترین رضایت برساند تا با بهترین کیفیت زندگی خود را ادامه دهید.

آیا تزریقی که بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج انجام می‌دهد نیاز به بیهوشی دارد؟

گرچه در کلینیک درد، عمل سرپایی انجام شده و آرام بخش به صورت درون وریدی تزریق میشود. اما لزومی به انجام بیهوشی ندارد و امکان دارد. خود بیمار بعد از تزریق این داروهای آرام بخش به خواب رود ولی بیهوشی لازم نیست.

آیا تزریق توسط بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج خطر هم دارد؟

خوشبختانه بسیار به ندرت پیش آمده که اینگونه تزریقات مشکلی برای بیمار پیش بیاورد و در کل تزریقی که آسیب به عصب بزند. یا بیمار را دچار عفونت و ناراحت کند یک به پنجاه هزار است.

عوارض تزریق استروئید از دیدگاه بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج:

یکی از روشهای درمانی که پزشک درد انجام میدهد. تزریق استروئید است که عوارض جانبی خاصی برای این روش درمانی ذکر نشده است.

گاهی بیمارانی دیده شده اند که با تزریق استروئید دچار عوارضی شده اند. که البته هم به ندرت پیش می آید و سریع هم بهبود می یابد.

 مثل:

  1. حساسیت به لمس یا درد محل تزریق.
  2. خونریزی یا کبودی محل تزریق.
  3. بی حسی موضعی بازو یا پا به مدت چند ساعت.

بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص فلوشیپ درد در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص ژنتیک هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص ژنتیک در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص فلوشیپ درد در کرج، بهترین فوق تخصص فلوشیپ درد در کرج، بهترین دکتر فلوشیپ درد در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص فلوشیپ درد در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص فلوشیپ درد، لیست متخصص فلوشیپ درد در کرج