بهترین متخصص روانشناس در کرج
بهترین فوق تخصص روانشناس در کرج
بهترین متخصص روانشناس در کرج
بهترین فوق تخصص روانشناس در کرج
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص روانشناس در کرج

بهترین متخصص روانشناس در کرج:

بهترین دکتر روانشناس در کرج:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر روانشناس در کرج و معرفی متخصص روانشناس در کرج بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

همه ما می دانیم که زندگی بدون چالش وجود ندارد. اکثر ما می توانیم به تنهایی یا با کمک اطرافیان خود با بیشتر این چالش ها کنار بیاییم؛ اما گاهی این سختی ها و چالش ها آنقدر شدید می شوند که تحمل آن ها سخت می شود و روند طبیعی زندگی ما را مختل می کند که در این شرایط فقط یک دکتر روانشناس می تواند به ما کمک کند.

درمان استرس و اضطراب شدید به کمک دکتر روانشناسدرمان افسردگی شدید و مزمن با کمک دکتر روانشناسکنار آمدن با مرگ عزیزان با کمک روانشناس درمان ترس های  شدید (فوبیا) با کمک روانشناسحل مشکلات ارتباطی و خانوادگیدرمان عادت های ناسالم و اعتیاددرمان وسواس شدید.

درمان استرس و اضطراب شدید به کمک دکتر روانشناس:

استرس و اضطراب جزء جدایی ناپذیر زندگی مدرن شده است. تحقیقات نشان داده که نسبت به 100 سال قبل، شهرنشین ها 1 ساعت کمتر می خوابند و همین مسأله سطح استرس افراد را بالا برده است.

با این وجود اگر شدت و مدت زمان استرس زیاد نباشد مشکل جدی برای فرد ایجاد نمی کند. تجربه استرس و اضطراب طولانی مدت یا شدید می تواند اثرات جسمی (مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی و غیره) و روانشناختی (عدم تمرکز، کاهش بهره وری، بی خوابی و …)  برای ما ایجاد کند (متأسفانه در سال های اخیر شمار سکته قلبی افراد کمتر از 40 سال بالا رفته است). به همین دلیل بهتر است در صورت تجربه چنین شرایطی تا قبل از شدید و مزمن شدن آن، از یک روانشناس کمک بگیریم.

درمان افسردگی شدید و مزمن با کمک دکتر روانشناس:

غمگینی، بی علاقگی و نداشتن انرژی برای انجام کارهای روزمره از نشانه های افسردگی می باشند. معمولاً همه ما چنین علایمی را در مقطعی از زندگی خود تجربه کرده ایم ولی اگر شدت یا طول مدت آن زیاد باشد به حدی که روند زندگی روزمره ما را مختل کند.

نشانه افسردگی متوسط تا شدید خواهد بود. برخی افراد، سال ها درگیر مشکل افسردگی هستند و احساس می کنند در چاهی افتاده اند که توان خارج شدن از آن را ندارند. خوشبختانه روش های مطمئن و تأیید شده ای برای درمان افسردگی وجود دارد.

کنار آمدن با مرگ عزیزان با کمک روانشناس:

مرگ جزء جدایی ناپذیر زندگی است اما این سخن به این معنی نیست که روبرو شدن با مرگ عزیزان ساده باشد. اکثر افراد پس از مرگ عزیزی بعد از گذشت چند ماه با این مسأله کنار می آیند و زندگی عادی خود را از سر می گیرند؛ اما برای برخی افراد شرایط سخت و پیچیده می شود.

با گذشت ماه ها هنوز حالت عادی پیدا نمی کنند که به چنین شرایطی اصطلاحاً «سوگ حل نشده» می گویند (پس از گذشت 6 ماه هنوز فرد به زندگی عادی خود برنگشته است). روانشناس خوب می تواند در چنین شرایطی به فرد کمک کند تا بتواند این مشکل را حل کند.

 درمان ترس های  شدید (فوبیا) با کمک روانشناس:

اکثر افراد از چیز خاصی می ترسند مثلاً ترس از مار، عقرب یا ارتفاع زیاد که این ترس ها غیر طبیعی نیستند؛ اما اگر ترس ها شدید و یا غیر عادی باشند به آن فوبیا می گویند مانند ترس از بالا رفتن از نردبان کوتاه یا ترس شدید از خون به حدی که مانع از مراجعه به پزشک شود. فوبیا نیازمند درمان است و خوشبختانه درمان اکثر فوبیاها ساده و در چند جلسه امکان پذیر است.

درمان فوبیا:

حل مشکلات ارتباطی و خانوادگی، از قدیم گفته اند که زن و شوهر دعوا کنند، ابلهان باور کنند! دعوا و اختلاف زن و شوهر تا حدی طبیعی است اما اگر میزان و شدت دعواها زیاد باشد به حدی که باعث کاهش رضایت از زندگی (طلاق عاطفی) و یا مشکلات دیگر شود نیازمند کمک گرفتن از روانشناس یا مشاور است.

تحقیقات نشان می دهد زوج ها حدودا 6 سال بعد از بروز مشکلات در زندگی مشترک به مشاور مراجعه می کنند زمانی که خیلی دیر شده است و نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده اند. پس قبل از اینکه مشکلات زندگی مشترک شما، شدید و حاد شود بهتر است از یک دکتر روانشناس متبحر برای حل آن کمک بگیرید.

درمان عادت های ناسالم و اعتیاد:

به هر رفتاری (چه خوب چه بد) که کنترل آن در دست ما نباشد، عادت یا اعتیاد گفته می شود. حال اگر این عادت روند عادی زندگی ما را دچار اختلال کند نیازمند درمان و گرفتن کمک از یک دکتر روانشناس است. عادت هایی مثل ناخن جویدن، مو کندن و اعتیاد به سیگار و مواد مخدر و غیره

درمان وسواس شدید:

وسواس، فکر یا تصویری است که علی رغم میل باطنی فرد به ذهن او می آید و نمی تواند آن را از ذهنش خارج کند که به آن وسواس فکری می گویند  و  گاهی فرد به خاطر فشار افکار، مجبور است دست به اعمالی بزند که به آن ها اجبار یا وسواس عملی می گویند مثلاً چک کردن گاز و پنجره ها یا شستن متوالی دست ها.

وسواسی که زندگی عادی فرد را مختل کرده باشد و باعث ایجاد مشکلاتی برای او یا اطرفیانش شده باشد نیازمند درمان توسط روانشناس است. کسی که حمامش خیلی طول می کشد یا در زمان خروج از خانه درب ها، پنجره ها و اجاق گاز را چندین بار چک می کند و یا مدام افکار آزار دهنده ای به ذهنش می آید که زمان زیادی از روز با آن ها کلنجار می رود و تمرکز و روند عادی زندگی اش را به هم ریخته است، دچار وسواس شدید است و باید برای درمان از دکتر روانشناس کمک بگیرد.

در این مطلب به 7 مشکل شایعی که دکتر روانشناس می تواند در حل آنها به شما کمک کند اشاره کردم. البته بدان معنی نیست که فقط این 7 مشکل نیازمند مراجعه به روانشناس هستند. بیش از 100 اختلال و مشکل روانشناختی وجود دارد که این 7 مشکل جزو شایع ترین و پرمراجع ترین آنها هستند و از اهمیت بیشتری برخوردارند.

روانشناس کیست و روان درمانی چیست؟

روانشناسانی که در روان درمانی و سایر اشکال درمان روانشناختی تخصص دارند، افراد حرفه ای هستند که بسیار آموزش دیده هستند و در حوزه های رفتار انسان، ارزیابی سلامت روان، تشخیص و درمان و تغییر رفتار مهارت دارند. روانشناسان با بیماران کار میکنند تا احساسات و نگرشهایشان را تغییر دهند و به آنها کمک کنند تا سالمتر شوند و الگوهای رفتاری موثرتری داشته باشند.

روانشناسان از شیوه هایی استفاده میکنند که از لحاظ علمی معتبر هستند تا به افراد کمک کنند تا افکار، احساسات و رفتارهایشان را تغییر دهند. رفتاردرمانی، یک تلاش مشارکتی بین فرد و روانشناس است. رفتاردرمانی محیط پشتیبانی را فراهم میکند تا در مورد نگرانیها و احساسات به طور آشکار و محرمانه صحبت شود. روانشناسان حفظ کردن رازداری شما را بسیار مهم می پندارند و به پرسشهای شما در خصوص آن شرایط نادر پاسخ می دهند، زمانی که اطلاعات محرمانه باید به اشتراک گذاشته شوند.

هنگام انتخاب کردن، چه چیزی در نظر گرفته می شود.

روانشناسان و مراجعه کنندگان با یکدیگر کار می کنند. تناسب درست بین آنها اهمیت دارد. اکثر روانشناسان توافق دارند زمانی که صلاحیت روانشناس مشخص می شود، عامل مهم در تعیین کار کردن یا نکردن با یک روانشناس مخصوص، سطح راحت بودن شما با آن روانشناس است. اینکه شما با روانشناس خود تناسب خوب داشته باشید، اهمیت زیادی دارد. روانشناسی را انتخاب کنید که با او احساس راحتی می کنید.

پرسشهایی که باید مطرح شوند:

  • آیا شما به عنوان یک روانشناس مجوز دارید؟ چند سال است کار روانشناسی را انجام می دهید؟
  • من احساس (اضطراب، ناراحتی، افسردگی و غیره) داشته ام و مشکلاتی (با شغلم، ازدواجم، غذا خوردنم، خوابیدنم و غیره) دارم. در کمک کردن به افراد در مورد این نوع مشکلات، چه تجربه ای دارید؟
  • حوزه های مهارت شما چه مواردی است_مثلاً کار کردن با کودکان و خانواده ها؟
  • از چه نوع درمانهایی استفاده می کنید و آیا این درمانها برای روبرو شدن با این نوع مشکل یا مسئله من، موثر بوده اند؟
  • دستمزد شما چقدر است؟ (دستمزدها معمولاً براساس جلسه 45 تا 50 دقیقه هستند). آیا سیاست دستمزد شما دارای جدول تطبیق با درآمد افراد است؟
  • چه بیمه هایی می پذیرید؟ آیا شما پرداخت مستقیم یا پرداخت از سوی شرکت بیمه من را می پذیرید؟ آیا شما با سازمانهای مراقبتی مدیریت شده ارتباط دارید؟ آیا شما بیمه Medicare یا Medicaid را می پذیرید؟

چه صلاحیتهایی باید جستجو شود:

پس از فارغ التحصیلی از کالج، روانشناسان به طور متوسط 7 سال را در پژوهش و آموزش دکترا سپری می کنند، قبل از اینکه مدرک دکتری را دریافت کنند. به عنوان بخشی از آموزش حرفه ای، قبل از اینکه آنها بتوانند به طور مستقل در عرصه مراقبت از سلامت فعالیت کنند.

باید دوره انترنی بالینی تحت نظارت را در یک بیمارستان یا محیط سلامت سازمان یافته سپری کنند و حداقل یک سال تجربه فوق دکترا تحت نظارت داشته باشند. این ترکیب آموزش سطح دکتری و دوره انترنی بالینی است که روانشناسها را از سایر افراد مراقبت کننده از سلامت روان متمایز می کند.

روانشناسان از سوی دولت یا حوزه قضایی که در آن فعالیت می کنند، باید مجوز یا پروانه داشته باشند. هدف قوانین پروانه حمایت از مردم از طریق محدود کردن پروانه به افرادی است که در انجام کار روانشناسی تعریف شده توسط قانون دولتی، صلاحیت دارند.

در بسیاری از کشورها، تمدید پروانه بستگی به نشان دادن صلاحیت پیوسته دارد و مستلزم ادامه دادن تحصیلات است. علاوه براین، اعضای APA در مورد قانون سختگیرانه اخلاق حرفه ای توافق دارند.

آیا مراجعه کردن به روانشناس خوب به من کمک میکند؟

باتوجه به خلاصه پژوهش از سوی دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، برخی از اشکال روان درمانی میتواند به طور موثر افسردگی و اضطراب بیماران و نشانه های مرتبط مانند درد، خستگی و دلشورگی را کاهش دهند. پژوهش به طور فزاینده از این عقیده پشتیبانی می کند که سلامت فیزیکی و احساسی با یکدیگر رابطه نزدیکی دارند و اینکه مراجعه کردن به یک روانشناس خوب میتواند سلامت کلی فرد را بهبود بخشد.

شواهد متقاعدکننده ای وجود دارد که اکثر افرادی که حداقل چندین جلسه به روانشناس مراجعه می کنند، در مقایسه با افرادی که مشکلات احساسی دارند و درمان نمی شوند، احساس بسیار بهتری دارند. یک مطالعه عمده نشان داد که 50 درصد بیماران پس از هشت جلسه به طور قابل توجهی بهتر شدند، درحالی که 75 درصد افراد تحت درمان تا قبل از شش ماه بهبود پیدا کردند.

چگونه متوجه می شوم که درمان اثر می کند؟

زمانی که درمان را آغاز می کنید، باید اهداف روشنی را با روانشناس خود مشخص کنید. شما باید تلاش کنید بر احساسات ناامیدی مرتبط با افسردگی غلبه کنید یا ترسی را کنترل کنید زندگی روزمره شما را مختل می کند. به یاد داشته باشید برخی از اهداف نسبت به بقیه، نیاز به زمان بیشتری برای رسیدن دارند. شما و یک روانشناس خوب باید مشخص کنید که در چه زمانی انتظار دارید شاهد پیشرفت باشید.

اگر شما احساس راحتی و امید پیدا کردید، نشانه خوبی است. طی درمان، مردم اغلب احساسات بسیار مختلفی پیدا می کنند. برخی در مورد درمان تردید دارند که مردم ممکن است از داشتن مشکل در بحث پیرامون تجربیات ناراحت کننده و رنج آور اثر بپذیرند. زمانی که شما احساس امید یا راحتی پیدا می کنید، می تواند نشانه خوبی باشد که نشان می دهد شما در حال بررسی افکار و رفتارتان هستید.

درمان:

در روان درمانی، متخصص روانشناس به مردم با سنین مختلف کمک می کنند تا زندگی شادتر، سالمتر و موفقیت-آمیزتری داشته باشند. روانشناسان از روشهای مبتنی بر پژوهش استفاده می کنند تا به افراد در ایجاد عادتهای موثرتر کمک کنند. چندین رویکرد از جمله رویکردهای شناختی-رفتاری، بین فردی و روان پویایی برای روان درمانی وجود دارد که به افراد در روبرو شدن با مشکلاتشان کمک می کنند.

روان درمانی یک درمان مشارکتی است که مبتنی بر رابطه بین فرد و روانشناس است. روانشناس خوب محیطی پشتیبان را فراهم می کند که به شما اجازه می دهد تا به طور آشکار با کسی صحبت کنید که بی طرف است و منتقد نیست. اکثر درمانها بر افراد تمرکز میکنند، گرچه روان درمانگرها با زوجها، خانواده ها و گروهها نیز کار می کنند.

هنگام انتخاب روانشناس، داشتن تناسب درست اهمیت دارد. اکثر روانشناسان توافق دارند که عامل مهم در تعیین کار کردن یا نکردن با یک روانشناس خاص، سطح راحت بودن شما با آن فرد است.

بهترین متخصص روانشناس در کرج

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص روانشناس در کرج بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص روانپزشک هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص روانپزشک در کرج می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص روانشناس در کرج، بهترین فوق تخصص روانشناس در کرج، بهترین دکتر روانشناس در کرج، بهترین دکتر فوق تخصص روانشناس در کرج کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص روانشناس، لیست متخصص روانشناس در کرج