بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد
بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد
بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد
بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد

بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر اعصاب سعادت آباد و معرفی تعدادی از بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

متخصص مغز و اعصاب:

پزشکی که در زمینه بیماری های مغز و اعصاب (نورولوژی) تخصص دارد نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب نام دارد.

مراحل گرفتن تخصص نورولوژیست:

پزشک عمومی بعد از سپری کردن 4 سال دوره رزیدنتی در تخصص بیماریهای مغز و اعصاب به نورولوژیست منسوب می گردد و پس از آن با گذراندن دوره های تکمیلی فوق تخصصی مغز و اعصاب در رشته های مربوطه (سردرد، بیماریهای حرکتی، خواب، بیماریهای عروقی مغز، ام اس، سرع، نورو افتالمولوژی) به صورت فوق تخصصی به درمان بیماران مبتلا به بیماریهای مغز و اعصاب می پردازد.

فعالیت بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد:

از آنجاکه سیستم عصبی انسان از مهمترین قسمتهای بدن است و سایر قسمتهای بدن را تحت تاثیر قرار می دهد یا به عبارتی سازماندهی و فرماندهی می کند، شناخت بیماریهای مغز و اعصاب و تشخیص و درمان آن کاری کاملا تخصصی است که فقط باید توسط متخصصین مغز و اعصاب که در این زمینه دانش و مهارت کافی دارند انجام شود چراکه علائم بعضی از بیماریهای مغز و اعصاب مشابه یکدیگرند و نورولوژیست باید با معاینات دقیق و در صورت نیاز با انجام آزمایشات تخصصی، بیماریها را از هم تشخیص دهد.

سیستم عصبی انسان:

سیستم عصبی انسان شامل دو بخش مرکزی و محیطی است. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز (نیمکره های مغزی، ساقه مغز  و مخچه) و نخاع می باشد. سیستم عصبی محیطی شامل نورونهای عصبی محیطی است که ارتباط بین مغز و نخاع با بقیه ارگانها، اندامها و عضلات را برقرار می کند. 

بسته به اینکه کدام یک از قسمت های سیستم عصبی دچار اختلال شود بیماریهای متفاوت مغز و اعصاب ایجاد می شود. 

نحوه‌ی کار متخصص مغز و اعصاب:

متخصص مغز و اعصاب خوب با دانش کافی درباره آناتومی و فیزیولوژی و چگونگی کارکرد سیستم عصبی و ارتباطات پیچیده آنها قادر به لوکالیزه کردن محل درگیری و نوع اختلال کارکرد و در نتیجه تشخیص نوع بیماری سیستم عصبی می باشد و در این مسیر از معاینه دقیق مغز و اعصاب و در صورت نیاز روشهای پارا کلینیک مثل تصویر برداری مغز شامل ام آر آی (MRI)، سی تی اسکن مغز، سونوگرافی داپلر عروق مغز و کاروتید و نوار مغز و نوار عصب و عضله استفاده می کند؛ و نهایتا با تشخیص صحیح نوع بیماری مغز و اعصاب درمان مناسب را انجام می دهد.

بیماریهایی مربوط به  مغز و اعصاب:

  1. انواع سردرد شامل میگرن، سردرد تنشی، کلاستر، نورالژی، تریژمینال و …
  2. سرگیجه
  3. اختلال راه رفتن و تعادل
  4. تشنج و صرع
  5. کاهش سطح هوشیاری و بیهوشی گذرا.
  6. انواع اختلال حافظه شامل آلزایمر، دمانس فرونتوتمپورال، دمانس عروقی و …
  7. بیمارهای عروقی مغز شامل سکته مغزی، خونریزی مغزی، تنگی عروق مغز و کاروتید که تا حدودی با سونوگرافی داپلر عروق مغز و کاروتید گردن قابل بررسی و پیشگیری است.
  8. بیماریهای حرکتی مثل پارکینسون.
  9. انواع لرزش و ترمور دست و سر.
  10. اختلال تکلم و صحبت کردن (آفازی).
  11. بیماریهای ستون فقرات شامل درد گردن و کمردرد ناشی از فشار دیسک روی نخاع یا اسپاسم عضلات.
  12. بیماریهای درگیر کننده میلین عصب مثل ام اس (MS).
  13. اختلالات اعصاب محیطی مثل انواع نوروپاتی که با علائمی همچون گز گز و گرفتگی و بیحسی اندامها بروز می کند.
  14. انواع بیماریهای عضلات شامل میوپاتی های التهابی و مادرزادی.
  15. اختلالات خواب شامل بی خوابی و نداشتن خواب عمیق و موثر.

چه زمانی بیمار به متخصص مغز و اعصاب و یا روانپزشک ارجاع داده می‌شود؟

اگر موردی نیاز به جراحی مغز و اعصاب پیدا کند مثل تومورهای مغزی، صدمات ناشی از تروما و تصادفات و آسیب ستون فقرات که نیاز به جراحی دارند توسط متخصص مغز و اعصاب به همکار جراح مغز و اعصاب ارجاع داده می‌شوند و چنانچه بیمار نیاز به بررسی رفتاری و هیجانی داشته باشد یا دچار اختلالات روانی باشد به روانپزشک (متخصص اعصاب و روان) ارجاع داده می‌شود.

متخصص سردرد کیست؟

به متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیستی) که دوره های تکمیلی تشخیص و درمان سردرد را گذرانده و تبحر کافی در درمان انواع سردرد را دارد فوق تخصص سردرد گفته می شود. از آنجاییکه سردرد یکی از شایعترین علامتهایی است که بیمار را نزد پزشک می کشاند معمولا ابتدا فرد توسط پزشکان عمومی وداخلی ویزیت می شود. در صورتیکه نیاز به برسی های تشخیصی و درمان تخصصی تر باشد بیمارباید به متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص سردرد مراجعه کند. پزشک متخصص سردرد در کلینیک فوق تخصصی سردرد، جدیدترین، به روز ترین و بهترین روشهای درمان سردرد را به صورت تخصصی به بیماران مبتلا به انواع سردرد ارائه می دهد که این کار پس از معاینه دقیق نورولوژیک  و در صورت نیاز اقدامات پاراکلینیک صورت می گیرد.

زمان مراجعه به بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد:

  • سردرد آنقدر شدید باشد که با فعالیتهای روزانه تان تداخل کند و شما را از کار، مدرسه و زندگی روزمره بازدارد.
  • وقتی مجبورید بیشتر روزها از آسپرین، بروفن، استامینوفن یا سایر دارو های مسکن سردرد مسکن استفاده کنید.
  • وقتی حس می کنید سرتان رو به بدتر شدن است.
  • وقتی از اینکه داروی زیادی برای تسکین سردرد مصرف می کنید نگران هستید.
  • اگر برای درمان سردرد مجبور به مراجعه به اورژانس شده اید.
  • اگر بیش تر از 15 روز در طی ماه گذشته سردرد داشته اید.
  • وقتی سردردتان برای اولین بار بالای 50 سالگی شروع شود.
  • اگر سردرد شروع ناگهانی و انفجاری داشته باشد و نه تدریجی
  • اگر سردردتان با هر یک از علائم زیر باشد:
  • تب
  • تهوع و استفراغ بخصوص استفراغ های صبحگاهی
  • گیجی و منگی
  • درد و سفتی گردن
  • هرگونه کاهش سطح هوشیاری
  • اختلال بینایی و تاری دید
  • هرگونه نشانه های فوکال نورولوژیک مثل ضعف یک قسمت بدن و صورت.

آلزایمر: 

بیماری فراموشی که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شودکه با تضعیف تدریجی ناخودآگاه در استخراج اطلاعات وافکار همراه است یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین نوع از انواع مختلف زوال عقل اختلال حافظه‌است.

روند اختلال حافظه:

اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند. بیمار پاسخ سئوالی را که چند لحظه قبل پرسیده‌است فراموش می‌کند و مجدداً همان سؤال را می‌پرسد. بیمار وسایلش را گم می‌کند و نمی‌داند کجا گذاشته‌است. در خرید و پرداخت پول دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند حساب دارائیش را نگه دارد. بتدریج در شناخت دوستان و آشنایان و نام بردن اسامی آنها نیز مشکل ایجاد می‌شود. کم‌کم مشکل مسیر یابی پیدا شده و اگر تنها از منزل بیرون برود ممکن است گم شود. در موارد شدیدتر حتی در تشخیص اتاق خواب، آشپزخانه، دستشویی و حمام در منزل خودش هم مشکل پیدا می‌کند.

بروز اختلال در حافظه و روند تفکر سبب آسیب عملکردهای اجتماعی و شخصی بیمار شده و در نتیجه ممکن است سبب افسردگی، عصبانیت و پرخاشگری بیمار شود.

توهم و هزیان:

یکی از مشکلات زوال عقل بروز توهم و هذیان است. مثلاً بیمار فکر کند همسرش به وی خیانت کرده‌است یا همسایگان و پرستارش قصد آسیب رساندن و توطئه علیه وی را دارند. گاهی اوقات بیمار افرادی را مثلاً والدین فوت شده یا اقوام را که نیستند و حضور ندارند می‌بینند.

در موارد شدید بیمار برای انجام کارهای اولیه شخصی نیاز به کمک پیدا می‌کند و ممکن است توانایی کنترل ادرار و مدفوع را هم از دست دهد. بیمار دچار زوال عقل ممکن است در تکلم و یافتن کلمات مناسب مشکل پیدا کند و در نتیجه کم حرف و گوشه‌گیر شود.

در موارد پیشرفته‌تر بیمار آگاهیش نسبت به بیماری از دست داده و نمی‌داند دچار ناتوانی در انجام برخی کارها است و ممکن است کارهای خطر ساز انجام دهد. بتدریج ممکن است توانایی حرکتی بیمار هم دستخوش آسیب شده و مکرراً تعادلش را از دست داده زمین بخورد.

تومور مغزی:

بیش از 120 نوع تومور مغزی و سیستم عصبی مرکزی وجود دارند که از نمونه های خوش خیم تا بدخیم را شامل می شوند. مننژیوم یکی از نمونه های خوش خیم شایع تومور مغزی است که بیشتر بیماران مبتلا به آن می توانند به زندگی عادی ادامه دهند.

گلیوبلاستوما نیز شایع‌ترین و مرگبارترین تومور مغزی بدخیم در بزرگسالان است. متوسط نرخ بقای افراد مبتلا به این نوع از تومور مغزی حدود 15 ماه است.

تمام تومورهای مغزی باید درمان شوند، زیرا این اندام در فضایی محدود قرار دارد که نمی تواند پذیرای هیچ چیز اضافه باشد. حتی تومورهای خوش خیم نیز می توانند موجب فشار اضافی و آسیب رساندن به بافت مغز اطراف خود شوند.

چرا تومورهای مغزی شکل می گیرند؟

شکل گیری تومور مغزی یک رویداد تصادفی است. تومور مغزی به واسطه یک خطا در تقسیم سلولی که می تواند در هر زمانی رخ دهد، شکل می گیرد.

تومورهای مغزی عمدتا در افرادی بدون سابقه خانوادگی شکل می گیرند. در حال حاضر، روشی شناخته شده برای کاهش خطر ابتلا به تومور مغزی وجود ندارد و مهم‌ترین کاری که می توانید انجام دهید نادیده نگرفتن نشانه های هشدار دهنده ابتلا به آن است.

گزینه های درمانی و شرایط بهبودی مختلفی برای تومورهای مغزی وجود دارند و علائم تومور مغزی می توانند به مکان تشکیل تومور در مغز بستگی داشته باشند؛ اما برخی نشانه های مشخص وجود دارند که باید مد نظر قرار بگیرند.

سردردهای تشدید شونده:

در افرادی که سالم بوده اند، سردردهایی که از نظر تکرر و قدرت درد شرایط وخیم‌تری به خود می گیرند، به ویژه زمانی که با حالت تهوع و استفراغ همراه باشند، از شایع‌ترین نشانه های تومور مغزی هستند. ممکن است از شدت سردردها کاسته شود، اما آنها برای مدت زمانی طولانی ادامه خواهند داشت. این نشانه ای از افزایش فشار در جمجمه است که می تواند به بروز مشکلی در مغز اشاره داشته باشد.

سردردها به طور معمول هنگام صبح و پس از بیدار شدن از خواب تشدید می شوند، اما همواره هم این گونه نیست. گاهی اوقات، برخی مناطق مشخص سر بیشتر از مناطق دیگر تحت تاثیر قرار می گیرند.

سردردهایی که از رشد یک تومور ناشی می شوند به طور معمول در صورت مصرف داروهای مسکن مانند آسپرین نیز بهبود نمی یابند.

مشخصات سردردهای ناشی از تومور:

البته هر فردی در طول زندگی خود گاهی اوقات با سردرد مواجه می شود و این شرایط نباید به سرعت موجب نگرانی درباره رشد تومور شود. سردرد ناشی از رشد تومور حالت پایا و تشدید شونده دارد که با علائم دیگر مانند حالت تهوع و استفراغ همراهی می شود.

ضعف، بی حسی یا مشکلات تعادلی:

فرد مبتلا به تومور مغزی ممکن است ناگهان با دشواری در راه رفتن یا حفظ تعادل خود مواجه شود. وی ممکن است متوجه تغییرات حرکتی در یک سمت بدن یا یکی از اعضای بدن خود شود. این می تواند در قالب ناتوانی در انجام کارها مانند انداختن اشیا یا ناتوانی در بستن کراوات، دکمه های پیراهن یا بستن بند کفش نمایان شود.

تغییرات بینایی:

نشانه های ناخوشایند تاثیرگذار بر بینایی می توانند شامل تاری دید، دو بینی، حساسیت بیش از حد به نور یا ناراحتی از حرکت چشم باشند.

یک تومور مغزی ممکن است فیبرهایی که چشم ها را به پشت مغز متصل می کنند از کار انداخته و موجب شکل گیری نقاط سیاه در دید فرد شوند. شما ممکن است به واسطه ناتوانی در دیدن محیط اطراف خود با دیوارها و اشیا برخورد کنید.

سردرگمی یا تغییرات وضعیت روانی:

اعضای خانواده فردی که به تومور مغزی مبتلا شده ممکن است متوجه تغییراتی ظریف اما غیر عادی در رفتار وی شوند. ممکن است وی اجاق گاز را روشن بگذارد در شرایطی که پیش از این هرگز چنین کاری را انجام نداده است و یا امکان دارد در محله ای که با آن آشناست مسیر خود را گم کند.

تومورهای مغزی می توانند موجب تغییرات شخصیتی در بیماران شوند و به عنوان مثال همسری آرام و مهربان را به فردی پرخاشگر و عصبانی تبدیل کرده و یا فردی ثابت قدم و محکم را به فردی غیر فعال و منزوی تبدیل کنند.

درمان:

بیماران مبتلا به تومورهای مغزی بدخیم مانند گلیوبلاستوما، برای خارج کردن تومور تحت عمل جراحی قرار می گیرند و سپس پرتو درمانی و شیمی درمانی را پشت سر می گذارند. تومورهای خوش خیم ممکن است تنها به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشند. برای بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما ممکن است استفاده از دستگاهی کلاه مانند که جریان الکتریسیته ضعیف را به مغز ارسال می کند و به افزایش شانس بقای بیمار کمک می کند، تجویز شود.

سکته‌ی مغزی:

اگر خون‌رسانی به قسمتی از مغز دچار اختلال شده و متوقف گرد. این قسمت از مغز دیگر نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. این وضعیت را اصطلاحاً سکته مغزی می‌نامند. سکته مغزی می‌تواند به عللی مانند بسته شدن یا پاره شدن یکی از رگ‌های خون‌رسان مغز ایجاد شود. سکته‌ی مغزی در مردان بیشتر از زنان است.

علائم هشدار دهنده‌ قبل  و بعد از بروز سکته مغزی:

معمولاً قبل از بروز سکته مغزی علائم هشدار دهنده‌ای وجود ندارد یا اینکه علائم بسیار جزئی هستند. بعد از بروز سکته مغزی بیمار باید بلافاصله در بیمارستان بستری گشته تا از بروز صدمات دائمی به مغز جلوگیری شود. عوارضی که بعد از سکته مغزی ایجاد می‌شود بستگی به محل سکته و وسعت بافت‌های گرفتار شدهٔ مغز دارد. عوارض سکته مغزی از عوارض خفیف و گذرا مثل تاری دید تا عوارض فلج‌کننده دائمی یا حتی مرگ را شامل می‌شود.

اگر این علائم در طول ۲۴ ساعت از بین بروند، این وضعیت را اصطلاحاً حمله ایسکمی گذرا می‌نامند که یک علامت هشدار دهنده از یک سکته مغزی احتمالی در آینده می‌باشد.

رعایت چه نکاتی باعث کاهش سردرد به خصوص در درد میگرنی می شود؟

بخاطر سپردن سابقه زمانی میگرن، ممکن است به شناسایی محرک ها کمک کند که باید مدیریت و اجتناب شود. در حالی که مبتلایان مزمن به درمان هایی مثل قرص، اسپری های بینی و یا حتی تزریق نیاز دارند، انواع ویژه ای از مسکن ها برای تسکین درد یک گزینه هستند، درمان های جایگزین نیز به وفور وجود دارند، از جمله بازخورد زیستی (آگاه شدن از وظایف فیزیولوژیکی بدن شما به منظور یادگیری کنترل آن ها)، طب سوزنی، ماساژ و حتی درمان – رفتاری.

میگرن قاعدگی:

نه تنها نفخ و گرفتگی عضلات کافی نیست، برخی از زنان، هنگام قاعدگی (قبل، بعد، یا درحین آن) میگرن را تجربه می کنند. این نوع میگرن، درد تپنده و یک جانبه را به همراه می آورد و همانند دیگر میگرن، ممکن است با حالت تهوع، استفراغ، یا حساسیت یا صدا همراه باشد.

علل آن:

تغییرات در سطوح استروژن و پروژسترون در طول چرخه قاعدگی، باعث تحریک این میگرن می شوند. انواع قرص های کنترل بارداری ممکن است سطوح استروژن را تحت تاثیر قرار دهند.

تشنج چیست؟

به تغییرات فعالیت الکتریکی مغز که به صورت ناگهانی رخ می‌دهد، تشنج می‌گویند. این تغییرات می‌تواند علائم چشمگیر و قابل توجهی را ایجاد کند و یا نشانه‌ای از آن نداشته باشد. مغز از میلیون‌ها یاخته‌ عصبی (نورون) که عملکرد بدن، احساسات، تفکرات، شخصیت، اخلاق، حافظه و تمرکز را کنترل می‌کند؛ ساخته ‌شده است.

نورون‌ها این اعمال را از راه انتقال امواج الکتریکی به یکدیگر و ارسال و دریافت پیام‌های عصبی انجام می‌دهند. در حالت تشنج یک جرقه الکتریسیته مانند رعد وبرق ایجاد می‌شود و موجب تغییر حالت و رفتار یا عدم هوشیاری فرد می‌شود. علائم این پدیده شدید شامل تکان و لرزش بدن و از دست دادن کنترل است. با این حال، تشنج‌های خفیف نیز می‌توانند نشانه‌ای از یک مشکل مهم پزشکی باشند.

تشنج به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

تب بالا که می‌تواند با یک عفونت مانند مننژیت همراه باشدکمبود خوابسطح سدیم کم در خون (هیپوناترمی) که می‌تواند با دیورتیک درمان شودمصرف داروهایی مانند داروهای ضد درد، داروهای ضد افسردگی یا درمان ترک سیگار که آستانه تشنج را پایین می‌آوردترومای سر که موجب خونریزی در مغز می‌شودسکته مغزیتومور مغزی مصرف داروهای غیرقانونی یا تفریحی مثل آمفتامین یا کوکائینسوء مصرف الکل عدم تعادل فشار خون بسیار بالانارسایی کبد یا کلیه سطح قند خون پایین.

تشنج همچنین می‌تواند به دلایل ژنتیکی نیز رخ دهد. در برخی موارد، به خصوص در کودکان جوان، علت این پدیده ممکن است ناشناخته باشد.

درمان تشنج به علت صرع عبارت‌اند از:

مصرف داروهاجراحی برای اصلاح اختلالات مغزیتحریک عصبییک رژیم مخصوص که به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک شناخته می‌شود

عوارض جانبی تشنج کردن:

تشنج در زمان‌های مشخص می‌تواند منجر به شرایطی شود که برای خود فرد یا دیگران خطرناک است.

از جمله:

  • شکستگی و آسیب به سر و بدن: اگر در حین تشنج سقوط کنید، احتمال آسیب و شکستگی سر و استخوان‌های بدن وجود دارد. غرق شدن: اگر در هنگام شنا، شما دچار تشنج شوید یا علائم صرع در شما بروز دهد احتمال غرق‌شدگی وجود دارد. تصادف اتومبیل: اگر در هنگام رانندگی دچار تشنج شوید احتمال تصادف‌های رانندگی بالا می‌رود.
  • عوارض بارداری: تشنج در دوران بارداری خطری برای مادر و کودک ایجاد می‌کند و برخی از داروهای ضد صرع خطر بروز نقایص مادرزادی را افزایش می‌دهند. اگر مبتلا به تشنج و صرع هستید و در نظر دارید که باردار شوید، با پزشک خود مشورت کنید. اکثر زنان مبتلا به تشنج و صرع می‌توانند باردار شوند و نوزادان سالم داشته باشند. 
  • مشکلات روحی و روانی: فد مبتلا به تشنج و صرع بیشتر احتمال دارد که مشکلات روحی داشته باشند. به ویژه افسردگی، اضطراب و افکار و رفتارهای خودکشی. مشکلات ممکن است ناشی از شرایط مربوط به وضعیت خود و همچنین عوارض جانبی دارو باشد.

چگونه می‌توانید از تشنج جلوگیری کنید؟

در بسیاری از موارد، تشنج قابل پیشگیری نیست. با این حال، حفظ یک سبک زندگی سالم می‌تواند بهترین فرصت را در کاهش خطر ایجاد کند.

برای پیشگیری از تشنج میتوان کارهای زیر را انجام داد:

به اندازه کافی بخوابید. رژیم غذایی سالم داشته باشید و به خوبی هیدراته باشیدبه طور منظم ورزش کنیداز تکنیک‌های کاهش استرس استفاده کنیداز مصرف داروهای غیرقانونی خودداری کنید.

اگر به دلیل بیماری صرع یا دیگر شرایط پزشکی از دارو استفاده می‌کنید، آنها را طبق توصیه پزشک مصرف کنید.

بیماری ام اس  و علائم آن از دیدگاه بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد:

بیماری ام اس اختلال سیستم عصبی مرکزی است به طوری که با پیشرفت بیماری زندگی عادی فرد دچار مشکل می شود. ام اس به راحتی قابل شناسایی نیست، اما با پیشرفت بیماری علائم جدی و عمده تری در بدن ظاهر می شود. برخی از این علائم عبارتند از:

مشکلات بینایی، دو بینی و در مرحله نهایی از بین رفتن بینایی فردبی حسی اعضای بدن و مور مور شدن، از مهم ترین علائم استسفتی عضلانی و اسپاسم های شدیدخستگی و ضعف بدون علت و در مدت های طولانیعدم حفظ تعادل و داشتن سرگیجه مشکلات حافظه، ناتوانی در تمرکزتغییرات خلق و خوی و افسردگی اختلال در عملکرد دستگاه گوارش، عدم کنترل ادرار، اسهال و یبوست

درمان بیماری ام اس با روش های نوین:

بیماری ام اس یکی از مشکلاتی است که در سال های اخیر بیشتر به گوش می خورد. علت این بیماری هنوز به درستی شناخته شده نیست. ولی علم پزشکی سعی در کاهش علائم و پیشرفت آن دارد. در حال حاضر درمان قطعی و حتمی برای ام اس وجود ندارد؛ اما طب سنتی و طب فیزیکی با ارائه روش های درمانی جدید سعی در بهبود روند بیماری و کاهش صدمات ناشی از آن دارد. شیوه های درمانی زیادی وجود دارد که در ادامه مطلب درمان ام اس با بهترین روش ممکن مورد بررسی است.

درمان با طب سنتی:

در طب سنتی بیماری ام اس قابل درمان است و روش های ساده ای برای جلوگیری و درمان آن تعریف شده است. طب سنتی علت این بیماری را سردی حاصله در مغز و اعصاب می داند. طول دوره درمان 5-7 ماه است و پیشرفت های زیادی در روند بهبود بیماری دیده می شود.

در طول درمان طب سنتی و گیاهی به مصرف غذاهای گرم اهمیت به سزایی می دهد. مواد غذایی مانند انجیر، زیتون، آناناس در رژیم غذایی در رژیم غذایی گنجانده می شود. خستگی عضلانی و گرفتگی ماهیچه ها از جمله علامت های مهم ام اس است.

از انواع درمان طب سنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با روغن زیتون مواضع بی حس ماساژ داده شود.
  • استشمام بوهای گرم مانند عطر گل محمدی انجام شود.
  • رعایت رژیم غذایی مناسب و سالم حاوی ملین
  • هضم بهتر غذا توسط موادی چون زعفران که حاوی ماده کروسین است. (کروسین در حفظ سلول های مغزی نقش به سزایی دارد در واقع مصرف زعفران تا حد زیادی خطر ابتلا به ام اس را کاهش می دهد.)
  • مصرف زعفران در بیماران ام اسی نیز با حفظ پوشش عایق اطراف سلولهای عصبی به بهبود کمک می‌کند.
  • گیاه جینسینگ به دلیل داشتن ماده گلوکوزیدهای استروئیدی، ویتامین D، ترکیبات روغنی فرا، ویتامین A و B6 فلز روی، در طب سنتی به عنوان گیاهی مهم در درمان ام اس به شمار می رود.
  • گیاه گزنه، خرفه، به دلیل داشتن منیزم بیماری را درمان می کند.
  • گیاه شاهدانه با کاهش لرزش های ایجاد شده توسط بیماری به بهبود وضعیت بیمار کمک می کند.

مننژیت چیست؟

مننژیت که با نام سرسام یا آماس سر هم شناخته می‌شود بیماری التهاب پرده‌های محافظتی مغز است. پرده‌های محافظتی که مغز و نخاع را پوشانده‌اند مننژ نام دارند. در واقع مننژ غشایی است که در حد فاصل مغز و استخوان جمجه یا نخاع و ستون مهره‌ها قرار دارد. مننژ در اثر عوامل مختلفی از جمله ویروس، باکتری، قارچ، انگل و یا در اثر تجویز برخی داروها و… ممکن است ملتهب شود و منجر به بیماری مننژیت شود. از آنجا که پردة مننژ بسیار به مغز و نخاع نزدیک است التهاب آن می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل بیماری مننژیت جزء بیماری‌های خطرناک دسته‌بندی می‌شود که نیاز به فوریت‌های پزشکی دارد. مننژیت می‌تواند هر شخصی را مبتلا کند، از نوزادان تازه به دنیا آمده تا بزرگسالان همه می‌توانند مبتلا به مننژیت شوند و خطر ابتلا به آن سن خاصی نمی‌شناسد. در این مطلب به مننژیت نوزادان می‌پردازیم تا با دلایل ایجاد آن، انواع آن و راه‌های درمان آن آشنا شوید.

مننژیت در نوزادان چیست؟

هرچند علائم اولیه مننژیت ممکن است با آنفولانزا اشتباه گرفته شود اما به دلیل نزدیکی مننژ به مغز و نخاع این بیماری می‌تواند بسیار آسیب‌زننده باشد. اگر نوزادان تا 3 ماهگی پس از تولد دچار بیماری مننژیت شوند به آن مننژیت نوزادی گفته می‌شود. با این که بیماری مننژیت در نوزادان بسیار کمتر از بزرگسالان رخ می‌دهد ولی از آن جا که نوزادان سیستم ایمنی پائین‌تری دارند و مغز آن‌ها به نسبت بزرگسالان به طور کامل تکامل نیافته بیماری مننژیت در نوازدان خطرات بیشتری را متحمل آن‌ها می‌کند و ممکن است جان آن‌ها را به خطر بیاندازد. مننژیت ممکن است درست بعد از زایمان و در همان بیست و چهار ساعته ابتدایی به سراغ نوزاد بیاید و یا در سنین بالاتر او را مبتلا کند.

انواع مننژیت:

مننژیت بر اساس علت بوجود آورنده آن می‌تواند ویروسی، باکتریایی، قارچی، انگلی و یا غیرعفونی باشد. تشخیص نوع ویروسی و یا باکتریال مننژیت تنها از طریق انجام آزمایش امکان پذیر است. 

مننژیت ویروسی:

مننژیت ویروسی کم خطرتر از مننژیت باکتریایی است و برای درمان آن نیازی به تجویز آنتی‌بیوتیک نیست؛ زیرا آنتی بیوتیک‌ها بر روی ویروس‌ها تأثیری ندارند. این نوع مننژیت اغلب بدون نیاز به دارو و تنها با استراحت و کنترل شرایط بالینی بیمار بهبود می‌یابند. هرچند ممکن است در برخی موارد پزشک اقدام به تجویز دارو بکند ولی در کل تمام مراقبت‌های بالینی سرماخوردگی مانند استراحت مطلق، مصرف زیاد مایعات، پائین آوردن تب با پاشویه و… می‌توانند برای این نوع مننژیت مؤثر باشند. در صورتی که سن نوزاد شما بسیار پائین باشد و یا پزشک در تشخیص نوع مننژیت مردد باشد ممکن است نوزاد شما در بیمارستان بستری شود تا هم آزمایش تشخیصی بر روی او انجام شود و هم تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرد.

مننژیت باکتریایی:

مننژیت باکتریایی اما شدیدتر از نوع ویروسی است و برای درمان آن تجویز آنتی‌بیوتیک در سریع‌ترین زمان ممکن لازم است. نوزاد شما به احتمال زیاد در بیمارستان بستری می‌شود تا تزریق وریدی آنتی‌بیوتیک برای او صورت بگیرد. اگر تشخص مننژیت در نوزاد زود صورت بگیرد احتمال درمان کامل وجود دارد. هرچه تشخیص دیرتر انجام شود و درمان دیرتر آغاز شود احتمال درمان صد در صد بیماری کاهش پیدا می‌کند و ممکن است عوارضی با کودک باقی بماند.

بهترین دکتر اعصاب در سعادت آباد:

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص هومیوپاتی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص هومیوپاتی در سعادت آباد می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد، بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد، بهترین دکتر اعصاب در سعادت آباد، بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب در سعادت آباد کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص اعصاب، لیست متخصص اعصاب در سعادت آباد