بهترین متخصص هومیوپاتی در سعادت آباد
بهترین فوق تخصص هومیوپاتی در سعادت آباد
بهترین متخصص هومیوپاتی در سعادت آباد
بهترین فوق تخصص هومیوپاتی در سعادت آباد
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص هومیوپاتی در سعادت آباد

بهترین متخصص هومیوپاتی در سعادت آباد

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر هومیوپاتی سعاد ت آباد و معرفی تعدادی از بهترین متخصص هومیوپاتی در سعادت آباد بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین دکتر هومیوپاتی در سعادت آباد:

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین متخصص تهومیوپاتی در سعادت آباد بسیار حائز اهمیت است.

آیا هومیوپاتی همان انرژی درمانی است؟

آیا تا کنون نام هومیوپاتی به گوش شما خورده است؟ تا چند سال قبل نیز مردم تصور می کردند که هومیوپاتی رشته ای مانند انرژی درمانی است و فقط برای درمان مشکلات روحی و روانی خود نزد متخصصان آن رجوع می‌کردند. این دیدگاه ممکن است تا کنون هم وجود داشته باشد و شاید ذهن شما با شنیدن نام هومیوپاتی به سمت هیپنوتیزم، انرژی درمانی و … کشیده شود و یا حتی هیچ ایده ای راجع به آن نداشته باشید.

هومیوپاتی چیست؟

در پاسخ به این سوال که هومیوپاتی چه می باشد، نخست باید بدانید که هومیوپاتی یک روش برای درمان بیماریها است و می توان گفت که یک نوع طب مکمل می باشد. طب مکمل یا جایگزین، یک شاخه از طب است که شامل 90 رشته مانند هومیوپاتی، کایروپرکتیک، طب سوزنی، گیاه درمانی و… است که به موازات علم پزشکی رایج به درمان بیماری ها می پردازد. کلمه ی هومیوپاتی از دو بخش «هومیو» به معنی مشابه و «پاتی» به معنی درمان گرفته شده است و بنابراین هومیوپاتی به معنی مشابه درمانی و یا همسان درمانی می باشد.

تاریخچه ی هومیوپاتی:

هومیوپاتی برای اولین بار توسط پزشکی آلمانی به نام ساموئل هانمن در سال 1796 مطرح شد. هنگامی که ساموئل در حال ترجمه کردن کتاب داروشناسی دکتر کولن، استاد دانشگاه ادینبورگ بود، به این قسمت از کتاب برخورد می‌کند که تأثیر داروی گنه گنه در درمان مالاریا به تلخ بودن آن نسبت می دهد اما او که با استدلال مخالف بود مقداری از داروی گنه گنه را می خورد. بعد از مدتی در کمال تعجب مشاهده می کند که مصرف این دارو باعث بروز علائم بیماری مالاریا در وی می‌شود. این جا بود که این جرقه در ذهن او زده شد و با انجام آزماش های بسیاری توانست نتیجه گیری کند که هر ماده ای که بتواند در یک فرد سالم علائم یک بیماری خاص را ایجاد کند، می تواند آن بیماری را درمان نیز بکند که این نتیجه گیری همان اصل مهم هومیوپاتی یا مشابه درمانی می باشد.

نحوه‌ی درمان به روش هومیوپاتی

همان طور که می دانید بدن هر شخص دارای سیستم دفاعی بسیار قوی می باشد. در روش هومیوپاتی توسط داروهایی به تحریک سیستم دفاعی بدن پرداخته می شود و بیماری توسط سیستم دفاعی خود بدن شخص درمان می گردد. در واقع داروهای مخصوصی که در هومیوپاتی برای درمان یک بیماری خاص تجویز می شود، اگر توسط یک فرد سالم مصرف شود می تواند باعث بروز علائم همان بیماری شود که این خود موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود؛ مثلا همان طور که پیاز باعث بروز اشک و آبریزش بینی در افراد می شود، در درمان بیماری زکام (نوعی سرماخوردگی که با آبریزش شدید بینی و ترشح اشک همراه است) تاثیر دارد.

اثر هومیوپاتی در درمان سردرد میگرنی:

و یا در مورد سردردهای میگرنی، هنگامی که داروهای شیمیایی تجویز شده، توسط بیمار مصرف می‌شود موجب بهبودی کوتاه مدت فرد می‌شود و بعد از مدتی دوباره سردرد در وی بروز می کند؛ اما هومیوپاتی دارویی تجویز می کند که باعث بروز سردرد شود تا مصرف آن دارو برای همیشه بیماری را ریشه کن کند.

درمان بیماری روحی و جسمی با هومیوپاتی:

امروزه علم هومیوپاتی علاوه بر درمان بیماریهای جسمی به حل بیماریهای روحی و روانی نیز می پردازد. البته باید به این نکته اشاره کرد که همواره در هومیوپاتی دارو تجویز نمی شود. برای مثال در محل سوختگی اگر به جای آب سرد، آبی با حرارت ملایم روی آن ریخته شود، درد آن کم تر شده و سریع تر بهبود میابد. بر طبق قوانین ایران تنها پزشکان، روانپزشکان و ماماها می توانند در زمینه ی کاری خود از این روش استفاده نمایند. البته همه ی افراد می توانند فلسفه ی طب هومیوپاتی را یادبگیرند و در درمان های اورژانسی از این طب بهره گیرند اما برای درمان بیماری های مزمن تنها باید نزد متخصص این رشته رفت.

داروهای هومیوپاتی:

سازمان غذا و داروی آمریکا سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هیچ داروی هومیوپاتی را به‌رسمیت نمی‌شناسد. 75 درصد از داروهای هومیوپاتی مانند بابونه، شقایق، رازیانه و… گیاهی اند؛ 10 تا 15 درصد مانند کلسیم، منیزیوم، روی و… معدنی می باشند و 10 درصد مانندشیر، عسل و… جانوری اند. این داروها را می توان در کنار داروهای شیمیایی تجویز شده نیز تجویز کرد؛ یعنی قطع داروها ی شیمیایی در هنگام استفاده از این روش لزومی ندارد و به مرور زمان با مشاهده ی تاثیر این داروها اندک اندک از مقدار داروهای شیمیایی کم کرد. در باور اکثریت این داروها چون اولا طبیعی می باشند و ثانیا به مقدار زیادی رقیق می شوند عوارض جانبی ندارند. البته این دیدگاه نیز مخالفانی دارند که به شدت این روش را مورد انتقاد قرار می دهند.

نکات قابل توجه در مورد هومیوپاتی:

روش هومیوپاتی نیز مانند هر علم دیگری دارای محدوده ی عملکرد معینی می باشد؛ و باید نهایت دقت را داشته باشید تا فریب افراد سودجو و کلاهبردار را در این زمینه نخورید. اگر قصد امتحان این روش را دارید باید حتما نزد پزشک متخصص این رشته مراجعه نمایید. همان طور که قبلا ذکر شد این روش برای درمان بیماری های جسمی و هم چنین بیماری های روحی و روانی کاربرد دارد.

 

اگر به دنبال متخصص تغذیه هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص تغذیه در سعادت آباد می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص هومیوپاتی در سعادت آباد، بهترین فوق تخصص هومیوپاتی در سعادت آباد، بهترین دکتر هومیوپاتی در سعادت آباد، بهترین دکتر فوق تخصص هومیوپاتی در سعادت آباد کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص هومیوپاتی، لیست متخصص هومیوپاتی در سعادت آباد