بهترین متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران
بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در غرب تهران
بهترین متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران
بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در غرب تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران

بهترین متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر اعصاب غرب تهران و معرفی تعدادی از بهترین متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی)

بیماران چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب و یا به روان‌پزشک مراجعه نمایند؟

بسیاری از بیماران  درزمینهٔ انتخاب یکی از سه رشته پزشکی که در موارد فوق ذکرشده‌اند دچار سردرگمی می‌شوند. این سه‌شاخه از علوم پزشکی به علت شباهت و وجه اشتراک‌هایی که با یکدیگر دارند بیماران را از این نظر که در وهله اول باید به کدام‌یک از آن‌ها مراجعه نمود سردرگم می‌کنند. تشخیص این موضوع که بیمار چه زمانی باید به فوق تخصص مراجعه نماید بر عهده پزشک عمومی یا پزشک متخصص هست.

ممکن است این سؤال ذهن شمارا در درگیر و به خود مشغول کرده باشد که باید چه زمانی به جراح مغز و اعصاب مراجعه نمود؟

به‌طورکلی  برای انجام یک جراحی، برداشت ضایعات توده‌ای، تخلیه خونریزی یا کاهش و برداشت فشاری که بر سیستم عصبی تحمیل‌شده است باید به بهترین متخصص مغز و اعصاب که معتمد و خوب باشد؛ مراجعه کنید.

از دیگر شرایطی که باید به بهترین متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید عبارت‌اند از:

در صورت بروز برخی از بیماری‌ها مانند سکته مغزی، بیماری‌های التهابی مغز مانند ام‌اس، بیماری‌هایی که سبب اختلال اعصاب محیطی می‌شوند مانند بیماری گیلان باره یا بیماری civp، بیماری‌هایی مانند تشنج، سردرد، سرگیجه‌های مکرر، انواعی از سردردها، میگرن، کلاستر، سردردهای تنشی، سردردهای خوشه‌ای و انواعی دیگر از سردردها که باید با مشاهده چنین وضعیت‌هایی به جراح مغز و اعصاب مراجعه فرمایید.

در چه مواردی باید به روان‌پزشک مراجعه کنید؟ اگر شما نیز دچار بیماری‌هایی نظیر افسردگی، وسواس و اختلالات اضطرابی، همچنین اگر در صورت برخوردار بودن از افکار و اعمال خودکشی یا خودآزاری و دیگرآزاری هستید باید به متخصص اعصاب و روان و مشاوره‌ای در این زمینه یا روانکاو و روان‌پزشک  برای بهبود شرایط و حال روحی‌تان مراجعه کنید.

سردردها به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند و شیوه‌های درمان آن‌ها به چه صورتی هست؟

بر اساس معاینه فرد و توصیفات شخص بیمار از نوع سردرد خود می‌توان به نوع سردرد آن پی برد. لازم به ذکر است که سردرد توسط عکس‌برداری و نوار مغز قابل‌تشخیص و معاینه نیست یعنی درواقع تشخیص بیرونی ندارد. به‌طورکلی پزشک با توجه به شرح‌حال بیمار از وضعیت سردرد آش می‌تواند پی ببرد که فرد دچار چه مشکلی شده است؛ بنابراین با توجه به شرایطی که فرد بیمار از سردرد خود توصیف می‌کند یعنی: زمانی که به سردرد مبتلا می‌شود، محل سردرد، تیپ سردرد، علائم و نشانه‌های سردرد و تعداد دفعاتی که فرد در طول روزبه این سردرد مبتلا می‌شود همه این موارد ذکرشده می‌تواند راهی برای پی بردن به نوع سردرد و رفع مشکل فرد بیمار باشند.

با توجه به علائم و موارد فوق پزشک متخصص مغز و اعصاب می‌تواند این موضوع را دریابد که سردرد از نوع تپشی است یا از نوع کلاستر یا از نوع میگرنی هست و یا از دسته سردردهای میکس یا گردنی هست.

اگر شما هم جز آن دسته از افراد دچار به سردردهای مکرر هستید و نمی‌دانید که باید تحت نظر چه پزشکی قرار داشته باشید بهتر است ما را در این مقاله همراهی کنید.

تشخیص و یافتن راه‌های درمان انواع سردر:

تشخیص و یافتن راه‌های درمان انواع سردرد بر عهده جراح مغز و اعصاب هست. باید به این نکته بسیار توجه فرمایید که حین انتقال اطلاعات در مورد سردردتان به جراح مغز و اعصاب باید تمامی اطلاعات را دقیق ذکر و بازگو نمایید تا پزشک بر اساس جزئیات نوع سردردتان به‌درستی نوع بیماری‌تان را تشخیص دهد.

راه‌ها و شیوه‌های درمانی سردرد بر اساس تیپ سردرد یعنی: میگرنی، رده‌تری، تنشی و. تعیین می‌شود و از داروهای متفاوتی برای رفع بیماری استفاده می‌شود.

سردرد میگرنی و سردرد تنشی دو مورد از انواع سردردها هست؛ اما نسبت به سایرین شایع‌تر هستند و به‌طورمعمول برای درمان این نوع سردردها درمان دارویی کاربرد دارد.

روش درمانی برای افرادی که دارو بر آن‌ها تاثیر ندارند:

در مقابل افرادی که درمان دارویی روی آن‌ها تأثیرگذار است دسته‌ای از افراد قرارگرفته‌اند که نسبت به اثرگذاری داروها مقاوم هستند یا توانایی مقابله با معارضات داروها را نداشته  و یا داروها بر روی بدن فرد پاسخ نتیجه بخشی نخواهد داشت؛ برای چنین افرادی که مبتلابه سردرد هستند از روش‌های غیر دارویی: مانند تزریق بوتاکس به ناحیه سر، روش rtms و سایر روش‌های تخصصی‌تر استفاده می‌کنند تا سردرد فرد بیمار را بهبود و کنترل کنند.

رعایت نمودن چه نکاتی سبب کاهش درد، سردردها به‌ویژه نوع میگرنی آن می‌شود؟

  • جلوگیری و اجتناب از ایجاد احساس کشنگی، تشنگی، بی‌خوابی، داشتن خواب مناسب روزانه. برخوردار بودن از خواب کافی سبب کاهش به وجود آمدن سردرد می‌شود.
  • افزودن ورزش‌های هوازی به برنامه هفتگی به مدت‌زمان ۱۵۰ دقیقه در هفته، به این صورت که چندین مرتبه به مدت ۲۰-۳۰ در روز ورزش هوازی را در برنامه خود بگنجاند. انجام این امر سبب افزایش ضربان قلب شده که درنتیجه باعث کاهش سردرد فرد بیمار می‌شود.
  • اجتناب کردن از مواد محرک و بوهای تحریک‌کننده که عبارت‌اند از: بوی اسفند، بوی عود، بوی سیگار، بوی قلیان، بوی عطرهای تند و.
  • تا حد لامکان از غذاها و مواد خوراکی پر ادویه اجتناب کنید. رعایت و دقت نمودن به این مورد سبب کاهش سردرد به‌ویژه از نوع میگرنی می‌شود.
  • از مواد غذایی که دارای نیترات، طی رامین و مواد نگهدارندِ هستند نظیر پنیر، سوسیس و کالباس، برخی از انواع شکلات‌ها جدا خودداری فرمایید؛ زیرا این مواد سبب تشدید سردرد در فرد بیمار می‌شود و خودداری کردن از تغذیه این موارد سبب بهبود یافتن وضعیت فرد بیمار می‌شود.
  • برخی از انواع بیماری‌های گوارشی دارای معارضات هستند به‌طور مثال یبوست دارای عوارضی همچون سردرد هست. پس بهتر است در مرحله اول به رفع بیماری گوارشی‌تان بپردازید تا عوارض ناشی از آن نیز بهبود یابند.

راه‌های پیشگیری از سکته مغزی توسط بهترین متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران

متأسفانه امروزه آمار و اعداد و ارقام افرادی که به علت سکته مغزی و قلبی فوت می‌کنند رواج یافته است به‌گونه‌ای که پس از تصادفات، سکته قلبی و مغزی بیشترین آمار فوت‌شدگان را به خود اختصاص داده است.

امروزه سن سکته مغزی کاهش‌یافته است و حتی در سنین کم هم مشاهده می‌شود.

آمار ترویج یافتن سکته مغزی در جهان ۴-۳ در صد هست؛ اما پس از تحقیقات انجام‌شده در مشهد از هر ۱۰۰ نفر ۴۵ نفر به سکته مغزی مبتلا می‌شوند که این اعداد و ارقام جدا ناخوشایند می‌باشند؛ اما سؤال خیلی از افراد این است که چه راه‌کارهایی را باید انجام داد تا از بروز سکته مغزی جلوگیری شود؟

برای یافتن پاسخ این سؤال مواردی را ذکر نموده‌ایم که با رعایت این موارد تا ۹۰ درصد می‌توان از بروز سکته مغزی جلوگیری کرد:

  • کنترل نمودن و تحت نظر داشتن دیابت و فشارخون
  • کنترل نمودن و تحت نظر داشتن چربی خون
  • افزودن فعالیت‌های ورزشی در برنامه روزانه
  • قطع نمودن مصرف مواد الکلی
  • یکی از موارد ارزشمند و حیاتی که رعایت نمودن آن در جلوگیری از سکته مغزی مؤثر است، قطع یا کاهش مصرف سیگار و دخانیات هست.
  • بهره بردن از رژیم غذایی مدیترانه‌ای که در این نوع رژیم پروتئین‌های گیاهی مانند، سویا، لوبیا، عدس و. جایگزین پروتئین گوشت قرمز می‌شود و همچنین استفاده بیشتر از گوشت سفید مانند گوشت مرغ و ماهی، مصرف سبزی‌ها، کاهش یا قطع استفاده از غذای فوری‌ها و. هست.
  • اصلاح نمودن اختلال وقفه خواب تنفسی؛ این اختلال براثر کاهش میزان خون‌رسانی به مغز پدیدار می‌گردد و سبب اسیدی شدن خون فرد می‌شود که درنهایت عوارضی را همچون سکته قلبی، سکته مغزی، فشارخون، احساس خستگی به هنگام صبح، سردردهای صبح گاهی و افزایش وزن را به همراه دارد.

آلزایمر چیست؟

بیماری آلزایمر حافظه کوتاه‌مدت فرد را دچار اختلال می‌کند. به‌گونه‌ای که فرد خاطرات و کارهایی را که درگذشته انجام داده است به‌خوبی به یاد می‌آورد و عنوان می‌نماید اما در یادگیری و به حافظه سپردن وقایعی که اخیراً انجام داده بند دچار مشکل و اختلال هستند زیرا حافظه کوتاه‌مدت آن‌ها براثر آلزایمر دچار مشکل شده است.

نشانه‌های تومور مغزی چیست؟

به‌طورکلی ضایعات مغزی شامل مواردی چون: التهاب مغزی، عفونت موجود در مغز، تومور مغزی و ضربه‌ای که به سر وارد می‌شود، است. نشانه‌های ناشی از این موارد بستگی به این مورد دارد که این ضایعات در کجای مغز واقع‌شده باشد؛ بنابراین این امر می‌تواند علائم متفاوتی را با خود به همراه داشته باشد که توسط متخصص مغز و اعصاب شناسایی می‌شود.

اگر ضایعات مغزی در ناحیه حسی مغز واقع‌شده باشد علائم حسی از خود به نمایش می‌گذارد. اگر در موضع حرکتی مغز واقع‌شده باشد، سبب بروز اختلال حرکتی خواهد شد و اگر در ساقه مغز پدید آید سبب به وجود آمدن اختلالاتی نظیر دوبینی، سرگیجه، حالت تهوع و استفراغ می‌شود.

همچنین اگر ضایعات در ناحیه مخچه پدید آمده باشد سبب اختلال در تعادل، لرزش دست‌ها و کج‌وکوله راه رفتن (اختلال درحرکت) می‌شود.

همان‌گونه که در موارد بالا ذکر نمودیم بر اساس ناحیه درگیر در مغز، علائم نورولوژی نیز متفاوت است و هر ناحیه علائم مختص به خود را به نمایش می‌گذارد.

چه عواملی می‌تواند نشان‌دهنده شروع یک تومور مغزی باشد؟

زمانی که فرد علائم نورولوژی تازه‌ای را در خودیافت یعنی عواملی مانند دوبینی، سرگیجه، تاری دید، استفراغ، سردردهایی که نسبت به داروهای تسکین‌دهنده مقاوم هستند، سردردهایی به هنگام صبح، سردردهایی که سبب بیدار شدن فرد از خواب می‌شود، عدم تعادل، مشاهده تشنج‌های ناگهانی، لرزش دست‌ها به‌ویژه لرزش یک‌طرفه. همه این موارد ذکرشده می‌تواند نشان از شروع تومور مغزی باشد.

به‌طورکلی ما نمی‌توانیم تصدیق دهیم که چه عواملی دقیقه عوامل تومور مغزی هستند؛ زیرا هر قسمتی از مغز که درگیر شده باشد دارای علائم ویژه‌ای برای همان قسمت است و نمی‌توان به‌طور دقیق ذکر کرد که تومور مغزی چه نشانه‌ای دارد.

زمانی به‌طور دقیق مشخص می‌شود که فرد مراجعه‌کننده دارای تومور مغزی است یا خیر که به جراح مغز و اعصاب مراجعه کرده باشد.

جراح مغز و اعصاب به معاینه و شرح‌حال فرد مراجعه‌کننده می‌پردازد و بر اساس صحبت‌های فرد با توجه به ناحیه‌ای که احساس می‌شود دچار اختلال شده باشد (مغز، مخچه، ساقه مغز، کمر، نخاع گردنی، نخاع کلاسیک) درخواست تصویربرداری از آن ناحیه مدنظر می‌کند.

بر اساس عکس گرفته‌شده جراح مغز و اعصاب می‌تواند به‌درستی تشخیص دهد که فرد دارای تومور است یا خیر؟

تشخیص تشنج و راه‌های درمان آن توسط بهترین متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران

یکی از دلایلی که مراجعه‌کنندگان بسیار به جراح مغز و اعصاب مراجعه می‌کنند کاهش میزان هوشیاری (غش کردن) است. این افراد خود متوجه این موضوع نیستند که آیا سنکگوب کرده بند یا تشنج یا غش کرده بند.

بر اساس صحبت‌ها و علائمی که فرد داشته و آن را برای جراح مغز و اعصاب بازگو می‌کند و با توجه به معاینات پزشک از فرد بیمار می‌توان تشخیص دهد که فرد دچار تشنج، غش و. شده است.

عواملی که سبب پدید آمدن تشنج می‌شوند عبارت‌اند از:

  • به وجود آمدن تشنج دارای دلیل‌های گسترده و متفاوتی است. کارتکس مغز دسته‌ای از افراد در حالت عادی نیز نسبت به کارتکس مغز سایرین بیشتر فعالیت می‌کند چنین اشخاصی دچار تشنج می‌شوند.
  • عوامل متفاوت دیگری نیز وجود دارند که سبب بروز تشنج می‌شوند عواملی نظیر بی‌خوابی، مصرف ترامادول، افت قند، افت کلسیم، افزایش میزان کلسیم، اختلال هورمون‌ها، وجود تومور مغزی و عفونت‌های مغزی. تمامی موارد فوق می‌توانند سبب بروز تشنج شوند.

روش‌های بیماری صرع چیست؟

برای درمان بیماری صرع از روش‌های طبی می‌توان بهره برد. برخلاف دیدگاه نامناسبی که در جامعه ما به افراد مصرع دارند، جالب‌توجه است که این افراد از اشخاص خوب و متوسط جامعه می‌باشند. این بیماری مشکل خاصی را در جامعه به وجود نمی‌آورد، حتی بیشتر افراد مشهور و معروف نیز در ابتدا مبتلابه صرع بوده بند.

بیماری ام‌اس چیست و روش‌ها و راه‌های درمان آنچه هست؟

دلیل پدید آمدن ام‌اس ناشناخته هست و یک بیماری خود ایمنی محسوب می‌شود. این بیماری سبب ناتوان شدن سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) می‌شود.

هنگامی‌که فرد به بیماری ام‌اس مبتلا می‌شود بدن وی به‌طور ناخواسته علیه سیستم عصبی مرکزی پادتن یا آنتی‌بادی تولید می‌کند  درواقع سیستم عصبی مرکزی را ناشناخته و بیگانه می‌داند و به پوششی که سلول‌های عصبی را پوشانده است حمله می‌کند که سبب به وجود آمدن بیماری خود ایمنی ام‌اس می‌شود.

این عوامل مغز و نخاع را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ممکن است عملکردهای مختلف آن‌ها را نظیر حرکت، احساس، تکلم، بینایی، شنوایی و تعادل فرد را مختل کند.

بیماری ام‌اس می‌تواند علائم و نشانه‌های متفاوتی داشته باشد البته در برخی از افراد نیز ممکن است در قسمت‌های پنهانی و نهفته مغز پلاک‌هایی که در بیماری ام‌اس به وجود آمده باشند را داشته باشد و باوجود مبتلا بودن به این بیماری بتواند به‌راحتی زندگی کند.

روش درمانی برای ام اس:

افرادی که به بیماری ام‌اس خفیف مبتلا هستند نیاز به استفاده از روش‌های درمانی ندارند اما به‌طورکلی هیچ درمانی برای بهبودی کامل این بیماری وجود ندارد.

روش‌های درمانی مالتی پل اسکلروزیس سبب تسریع در بهبودی حملات، کاهش یافتن سرعت پیشرفته شدن بیماری و سبب مدیریت نشانه‌های بیماری ام‌اس می‌شود.

برخی از علائم بیماری ام‌اس به شرح زیر هست:

  • بی‌حس شدن  یا بروز ضعیف در یک یا چند اندام که به‌طورمعمول هر بار در قسمتی از بدن به وجود می‌آید
  • احساس برق‌گرفتگی
  • عدم تعادل و ناهماهنگی هنگام راه رفتن
  • مشکلات بینایی نظیر دوبینی شدن فرد، تاری دید، از بین رفتن بخشی یا همه بینایی فرد
  • لکنت زبان
  • خستگی
  • سرگیجه
  • مورمور شدن بخش‌هایی از بدن

علائم اولیه مننژیت چیست؟

مننژیت یک بیماری عفونی هست و براثر التهاب داشتن پرده محافظت‌کننده (مننژیت) مغز به وجود می‌آید. پرده‌های محافظت‌کننده مغز و نخاع براثر عوامل مختلفی می‌توانند ملتهب و دارای عفونت می‌شوند.

عوامل عفونت پرده‌های محافظت‌کننده مغز  عبارت‌اند از:

ویروس، باکتری، قارچ، انگل یا تجویز شدن برخی از داروها ممکن است سبب التهاب پرده مننژیت شوند.

چرا بیماری مننژیت خطرناک است؟

پرده محافظتی مننژیت نزدیک به مغز و نخاع هست درصورتی‌که ملتهب شود یک خطر جدی برای مغز و نخاع به‌حساب می‌آید به همین دلیل بیماری مننژیت جز آن دسته از بیماری‌های خطرناک به شمار می‌آید.

انواع مننژیت:

مننژیت دارای انواع متفاوتی که بر اساس عامل به وجود آورنده آن طبقه‌بندی می‌شود.

  • مننژیت‌ها می‌توانند، ویروسی، قارچی، انگلی، باکتریایی و یا غیر عفونی باشند.
  • به‌طور میانگین مننژیت‌های ویروسی نسبت به مننژیت باکتریایی کم‌خطرتر محسوب می‌شوند.
  • مننژیت باکتریایی نسبت به دیگر مننژیت‌ها شایع‌تر می‌باشند و باید سریعاً برای درمان آن‌ها به جراح مغز و اعصاب مراجعه کرد.

بهترین دکتر اعصاب در غرب تهران:

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص هومیوپاتی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص هومیوپاتی در غرب تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص مغز و اعصاب در غرب تهران، بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در غرب تهران، بهترین دکتر اعصاب در غرب تهران، بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب در غرب تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص اعصاب، لیست متخصص اعصاب در غرب تهران