بهترین متخصص هومیوپاتی در تهران
بهترین فوق تخصص هومیوپاتی در تهران
بهترین متخصص هومیوپاتی در تهران
بهترین فوق تخصص هومیوپاتی در تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص هومیوپاتی در تهران

بهترین متخصص هومیوپاتی در تهران

در این صفحه می‌خواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر هومیوپاتی  تهران و معرفی تعدادی از بهترین متخصص هومیوپاتی در تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

بهترین دکتر هومیوپاتی در تهران:

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین متخصص تهومیوپاتی در تهران بسیار حائز اهمیت است.

تاریخچه هومیوپاتی:

بر اساس نظریه زمان سقراط، درمان یا به‌وسیله داروی متضاد انجام می‌شود؛ یا به‌وسیله داروی مشابه است؛ که درمان به روش هومیوپاتی بر اساس درمان به‌وسیله داروی مشابه است.

در سال ۱۷۹۶ یک پزشک آلمانی به نام ساموئل هافمن، روش هومیوپاتی را کشف کرد؛ هومیوپاتی یک روش درمانی است؛ که با تحریک  دقیق سیستم ایمنی بدن، توسط داروهای خاص، بیماری را درمان می‌کند؛  درواقع درمان توسط قوای حیاتی خود فرد انجام می‌شود.

نحوه‌ی شناخت هومیوپاتی:

 وقتی هافمن در حال ترجمه کتاب داروشناسی دکتر کولن که استاد دانشگاه ادینبورگ بود؛ به مسئله‌ای  برخورد کرد که نوشته‌شده بود؛ ((داروی گنه‌گنه در درمان مالاریا مؤثر است))؛ وی این نظریه را تائید نمی‌کرد؛ بنابراین با تحقیق و آزمایش به این مسئله پرداخت؛ و شروع به خوردن گنه‌گنه کرد؛ و  علائمی مشابه مالاریا را در خود مشاهده نمود؛ با تکرار آزمایش‌ها به این نتیجه رسید؛ ماده‌ای که بتواند علائم بیماری را در یک فرد سالم ایجاد کند؛ می‌تواند همان علائم را در فرد  بیمار، درمان کند؛ و به اصل مهم هومیوپاتی دست بیابد؛ که مشابه، مشابه را درمان می‌کند.

کتابی در مورد هومیوپاتی:

هافمن پس از اختراع این روش سال‌ها تلاش کرد؛ و کتابی به نام ارغنون پزشکی (Organon Of Medicine) نوشت؛ که شامل اطلاعاتی در مورد اصل هومیوپاتی و روش درمان است.

دانشمندان بعد از هافمن:

می‌توان از دانشمندانی که بعد از هافمن در این زمینه تحقیق و پژوهش کردند؛ دکتر بونینگ هاوزن، دکتر جیمز تایلرکنت، دکتر ویلیام بوریکه، دکتر فاتاک را نام برد؛ و از دانشمندان معاصر نیز  دکتر راجان سانکران، دکتر جرج ویتولکاس  و دکتر مسعود ناصری از ایران را  نام برد.

هومیوپاتی:

هومیوپاتی یک روش شبه ‌علمی است؛ و به معنای همسان‌درمانی است؛ هومیوپاتی مثل درمان ناشی از روش‌های پلاسیبو مؤثر است؛ درواقع پلاسیبو  به معنای ((خوب خواهم شد)) است؛ که یک روش درمانی تلقینی است؛ به این صورت که فرد بیمار به نحوی بدن خود را فریب می‌دهد؛ تا اثر مثبتی را در جهت بهبودی وضع بیماری خودش ایجاد نماید؛ چنین روش‌هایی را پلاسیبو می‌گویند؛ از این روش‌ها می‌توان این‌گونه فهمید؛ که هر اثر مثبتی پس از درمان، تنها به خاطر اثر پلاسیبو و نقاهت بیمار، بعد از بیماری است. 

عملکرد هومیوپاتی:

روش درمانی هومیوپاتی بر اساس ایده‌ی ((همانند، همانند را شفا می‌دهد.)) بنا شده است؛ در این روش درمانی دستگاه ایمنی بیمار را به نحوی تحریک می‌کنند؛ تا بدن خود فرد بیمار، بیماری را به سمت سلامتی سوق دهد.

 اصل هومیوپاتی به این شکل است؛ که هر ماده‌ای که در بدن یک فرد سالم نشانه‌های بیماری را ایجاد کند؛ با تجویز آن دارو به مقدار کم به فرد بیمار، بیماری را درمان خواهد کرد. تنها نکته‌ای که وجود دارد؛ ماده‌ای  که تجویز می‌شود؛ باید تا حد زیادی علائم مشابه بیماری را ایجاد نماید.

 افرادی که این روش را پیشنهاد می‌دهند، معتقدند که هر بیماری که نیروی حیات خود را از دست نداده باشد؛ می‌تواند از این روش هومیوپاتی جهت بهبود بیماری خود استفاده کنند.

ویژگی که درروش هومیوپاتی حائز اهمیت است؛ نگرشی است که هر فرد ازنظر روحی، جسمی و احساسی نسبت به خودش دارد.

تعریف هومیوپاتی به بیان دیگر:

تعریف دیگری که می‌توان برای هومیوپاتی ارائه کرد این است؛ هومیوپاتی یعنی همانند بیماری، درمان توسط همانند بیماری یا عامل همانند بیماری انجام می‌شود. درواقع هومیوپاتی متکی بر  تجویز دارو نیست؛ بلکه بدن را طوری تحریک می‌کند که بدن فرد بتواند خودش مشکلات جسمی و روحی به وجود آمده را برطرف کند؛ مثلاً فردی که دچار سوختگی شده است؛ به آن پیشنهاد می‌شود؛ که مقداری آب با حرارت ملایم بر روی سوختگی بریزد؛ این کار سبب بهبود زخم و کاهش درد می‌شود.

وضعیت قانونی هومیوپاتی:

 داروهای هومیوپاتی در سازمان غذا و داروی آمریکا FOA رسمیت یافته است؛  به‌طوری‌که در کتاب وضعیت حقوقی طب مکمل / سنتی به‌طور کامل جایگاه هومیوپاتی در نظام بهداشتی تشریح شده است؛ و همچنین سندی تحت عنوان نکات ایمنی در تهیه و تولید داروهای هومیوپاتی در سال  ۲۰۰۹ منتشرشده است.

تفاوت هومیوپاتی و علم پزشکی امروز:

در علم پزشکی جهت درمان بیماری سعی می‌شود؛ که از داروهای استفاده شود؛ که بیماری را کنترل کند؛ درحالی‌که درروش هومیوپاتی داروهای استفاده می‌شود که علت به وجود آوردن بیماری را برطرف می‌کند؛ برای مثال فردی که بیماری میگرن دارد؛ در علم پزشکی داروهایی به فرد داده می‌شود؛ که تا زمان مصرف کردن داروها، سردرد را کنترل کنند؛ و با قطع داروها مجدداً فرد دچار سردرد میگرنی می‌شود؛ چون علت بیماری هنوز وجود دارد؛ درحالی‌که درروش هومیوپاتی داروهایی تجویز می‌شود که علت بیماری را در فرد از بین می‌برد.

کاربرد هومیوپاتی:

در قدیم از روش  هومیوپاتی جهت درمان مشکلات روحی استفاده می‌کردند؛ مثل افسردگی و اضطراب. درحالی‌که امروزه از روش‌ هومیوپاتی جهت هم درمان مشکلات روحی و هم درمان مشکلات جسمی استفاده می‌شود. 

مواد تشکیل‌دهنده داروهای هومیوپاتی:

۷۵ درصد از داروهای هومیوپاتی گیاهی و ۱۰ تا ۱۵ درصد داروهای هومیوپاتی مواد معدنی و ۱۰ درصد مابقی جانوری است؛ این داروها  رقیق و کاملاً طبیعی هستند؛ بنابراین عوارض جانبی ندارند.

 از مواد معدنی که در این داروها استفاده می‌شود؛ می‌توان کلسیم را نام برد؛ و از مواد جانوری که در این داروها بکار برده شده است؛ می‌توان شیر یک حیوان خاص یا عسل یک زنبور خاص را نام برد.

نحوه تجویز داروهای هومیوپاتی:

داروهای هومیوپاتی کاملاً طبیعی هستند؛ و تنها سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کنند؛ و روی داروهای شیمیایی اثر ندارند؛ بنابراین همراه داروهای شیمیایی به  بیمار تجویز می‌شود؛ زمانی که وضعیت بیمار بهبود یافت؛ برحسب نتیجه به وجود آمده، داروهای شیمیایی را کم یا قطع می‌کنند.

روش درمانی هومیوپاتی طب مکمل است؛ که در جهت بهبود بیماری جسمی و روحی و ذهنی از آن استفاده می‌شود؛ از انواع طب مکمل می‌توان هومیوپاتی، کایروپرکتیک، طب سوزنی و گیاه‌درمانی را نام برد.

افراد مجاز به تجویز داروهای هومیوپاتی:

طبق قوانین ایران فقط پزشکان عمومی و متخصص، روان‌پزشکان و ماماها مجوز ارائه داروهای هومیوپاتی را دارند.

آموزش هومیوپاتی:

یادگیری هومیوپاتی برای همه افراد مجاز است؛ ولی درمان بیماری‌های مزمن، حتماً باید  تحت نظر متخصص انجام گیرد.

محدودیت‌های مصرفی هومیوپاتی:

داروهای هومیوپاتی نیز مانند سایر داروها محدودیت‌های استفاده دارند؛ و باید نسبت به تهیه این داروها حساسیت نشان داد؛ و به افرادی مراجعه نمود که مجوز ارائه دارو را داشته باشند؛ و در تهیه این داروها  باید هوشیار باشید.

 تحلیل روش هومیوپاتی ازنظر مخالفان این روش:

این روش نیز مانند سایر روش‌ها یکسری موافق و یکسری مخالف دارد؛ ازنظر مخالفان این روش در صورت عدم پیگیری و درمان پزشکی ممکن است؛ جان بیمار به خطر بیافتد؛ پس این  روش‌ها را به‌عنوان درمان تائید نمی‌کنند؛ درواقع به دلیل توجیه نشدن اثر روش هومیوپاتی بر روی بدن انسان، بر اساس علم بشری، هومیوپاتی را رد می‌کنند؛ و روش درمانی هومیوپاتی را روی بدن مؤثر و مفید نمی‌دانند.

 

اگر به دنبال متخصص تغذیه هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص تغذیه در تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص هومیوپاتی در تهران، بهترین فوق تخصص هومیوپاتی در تهران، بهترین دکتر هومیوپاتی در تهران، بهترین دکتر فوق تخصص هومیوپاتی در تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص هومیوپاتی، لیست متخصص هومیوپاتی در تهران