بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در غرب تهران
بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در غرب تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران

بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران

بهترین دکتر دندانپزشکی در غرب تهران

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر دندانپزشکی غرب تهران و معرفی بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه دندانپزشکی:

اگر بخواهیم در رابطه با رشته دندانپزشکی کمی جستجو کنیم و اطلاعاتی را به دست آوریم، قطعاً متوجه خواهیم شد که این رشته از کهن‌ترین و باز سابقه ترین دسته تخصص‌های پزشکی از که در جهان می‌توان گذشته باسابقه‌ترین دسته تخصص‌های پزشکی از که در جهان می‌توان گذشته آن را به هفت هزار سال پیش از میلاد ارجاع داد.

آثار و اسناد گوناگونی در مورد دندانپزشکی وجود دارد ولی اولین آثار، مربوط به پنج هزار سال پیش از میلاد می‌شود که نشان‌دهنده قدیمی بودن آن‌ها است.

درگذشته برای پوسیدگی‌های دندان، عوامل گوناگونی بود که وقتی تحقیق کنیم می‌توانیم دریابیم که در نوشته جهان دوره سامریان، عامل پوسیدگی دندان را که خوردگی دندان می‌دانستند.

چیز شگفت دیگری است که این عقیده، یعنی خوردن دندان به‌وسیله کرم‌ها تا ۱۷۰۰ میلادی هنوز درباره مردم و پزشکان وجود داشت.

برای اینکه بتوان پوسیدگی دندان را درمان کرد، درگذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا جایی که ارسطو سقراط در یونان پزشکی و پوسیدگی دندان‌ها، کتاب‌هایی را تألیف کنند و جالب است بدانید که اولین کتاب نوشته‌شده در مورد رشته دندانپزشکی و مشکلات مربوط به آن Book for All kind of Diseases and Infirmities of the Teeth he Little Medicinal بود که در حدود سال ۱۵۳۰ منتشر شد.

در آن سال‌ها دندانپزشکی روزبه‌روز پیشرفته‌تر و گسترده‌تر می‌شد تا اینکه در سال ۱۷۰۰ کاملاً تخصصی شد. دندانپزشکان باتجربه و ماهر زیادی وجود داشته در آن زمان‌های گذشته ولی یکی از آن‌ها که اهل فرانسه بود و Fauchard Pierre نام داشت، هم جراح بود و هم موفق شد نخستین کتاب خود را در سال ۱۷۲۳ نوشته و سیستم جامعی را برای نخستین بار برای محافظت و مطالعه دندان معرفی کند که اکنون او به‌عنوان پدر دندانپزشکی مدرن شناخته می‌شود.

جالب است بدانید اولین کسی که طرح پر کردن دندان‌های آسیب‌دیده و به‌کارگیری پروتز دندانی را پیشنهاد داد، فوچارد بود که او افت که اسید به وجود آمده توسط قندها، باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود در سال ۱۸۴۲ که دریافت که اسید به وجود آمده توسط قندها باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود در سال ۱۸۴۲ که نخستین کالج دندانپزشکی (کالج جراحی دندانپزشکی) افتتاح شد.

دندانپزشک چه کارهایی و اقداماتی را انجام می‌دهد؟

فردی که علاقه به رشته دندانپزشکی دارد و همواره برای کسب این حرفه تلاش می‌کند باید بداند که برای دستیابی به خواسته خود باید به باید بعدازاینکه تحصیلات دندانپزشکی را پشت سر گذاشت و مدرک آن را گرفت، باید بر مدیریت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان، متمرکزشده و کارش را به‌خوبی و با شایستگی انجام دهد و این به این معنی است که آن دندانپزشک باید همواره منتظر باشد تا افراد مرتباً برای بررسی و چگونگی علامت‌ها و نشانه‌های هر نوع مشکلات مرتبط با فک و گردن و دهان به دندانپزشک مراجعه کنند.

درواقع تمام روش‌های درمانی برای اینکه دندان شما به‌سلامت اولیه خود دست یابد را فرد دندانپزشک انجام دهد و این درمان‌ها فراتر از جرم‌گیری هستند که خود دندانپزشک آن‌ها را به انجام می‌رساند.

وقتی به گستردگی رشته دندانپزشکی نگاه می‌کنیم و آن را موردتوجه قرار می‌دهیم، متوجه می‌شویم که خود دندانپزشکی دارای انواع گوناگونی از شاخه‌های تخصصی که شامل تمامی درمان‌های تخصصی دندانپزشکی می‌شوند. به‌عنوان نمونه پریود نتیست همواره در جهت برطرف کردن آسیب ها و مشکلات مربوط به لثه و ساختار پیرامون آن می‌پردازد و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ارتودنتیست هم یکی از متخصصان دندانپزشکی می‌باشد که برای رسیدن به این تخصص باید چندین سال جدا از تحصیلات عمومی رشته دندانپزشکی، باید آموزش‌های ویژه‌ای را در زمینه درمان‌های ارتودنسی گذرانده باشد. یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی است همواره در جهت حساب و تنظیم کردن و هم‌جهت کردن دندان‌ها رصدهای بیماران می‌پردازد.

نوعی تخصص دیگر هم به‌عنوان جراح فک و صورت و دهان در رشته دندانپزشکی وجود دارد که متخصصان این قسمت می‌توانند جراحی‌هایی را مانند جراحی استخوان گردن، صورت و دهان انجام دهند و در آقایآن‌های تخصص دیگر هم مربوط به دندانپزشک زیبایی است که در آن دندانپزشک برای زیبا کردن دندان‌ها، لثه و به‌طورکلی لبخند تلاش می‌کند.

 چگونه دندانپزشک خوبی پیدا کنیم؟

شاید شما وقتی به یک بیماری مربوط به دندان خود مبتلا می‌شوید آن‌قدر درد آن فراوان و زیاد است که به دندانپزشک مراجعه می‌کنید ولی باید حتماً به یک دندانپزشک خوب و ماهه و درعین‌حال متعهد مراجعه کنید. ما برای تشخیص چنین دندانپزشکهای توصیه می‌کنیم که روش‌های زیر را بررسی کنید:

  • از پزشک خود که مورد اعتماد و امین شما می‌باشد، سؤال کنید.
  • سعی کنید از خانواده، دوستان همسایه‌ها یا همکاران خود بپرسید که آیا دندانپزشک خوبی سراغ دارند یا خیر.
  • با توجه به ویژگی‌هایی که با توجه به ویژگی‌هایی که یک دندانپزشک خوب دارد، به دنبال آن باشید.

ویژگی‌هایی بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران:

  • دندانپزشک مورد نظر ما در کجا در کجا آموزش دیده است؟
  • برنامه کاری دندانپزشک چگونه است؟ آیا برنامه او با زمان‌بندی شما همخوانی دارد یا خیر
  • آیا دسترسی به مطب به دندانپزشک از منزل یا محل کار راحت است یا خیر
  • روش درمانی و جلوگیرانه دندانپزشکی چیست؟
  • دندانپزشکی که می‌خواهیم به آن مراجعه کنیم، هرچند وقت یک بار در همایش‌ها و کنفرانس‌های علمی دندانپزشکی شرکت می‌کند و آیا در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت می‌کند یا خیر
  • آیا دندانپزشک زمان کافی و مناسب برای حرف زدن با مریض خود می گذار
  • خدمات دندانپزشکی اورژانسی در غیر از ساعت کاری مطب، ارائه می‌شوند
  • دندانپزشک چه نوع بی‌حسی استفاده می‌کنند
  • آیا دندانپزشک قبل از انجام درمان در مورد روش‌های مختلف درمانی و هزینه‌ها و عیب‌ها و مزایای این روش‌ها با بیمار صحبت می‌کنند
  • آیا کارکنان این کلینیک به سؤالات شما درست پاسخ می‌دهند و رفتار مناسبی دارند
  • رویکرد دندانپزشک در مورد ساعت مراجعه و احترام به‌وقت بیمار ورزش نهادن به او چگونه است
  • آیا هنگام کار از دستکش و سایر وسایل محافظتی استفاده می‌شود و آیا مطب او کاملاً تمیز، پاکیزه و منظم است و تجهیزات مورداستفاده برای درمان تمیز است.

بهداشت دندان در کودکان و بزرگسالان  طبق نظر بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران:

همه‌چیز درباره بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان و بزرگسالان:

 اینکه شما به چه میزان به دهان و دندان خود اهمیت می‌دهید و بهداشت و سلامت آن را به چه میزان رعایت می‌کنید به خودتان بستگی دارد ولی باید بدانی که همه‌چیز درباره بهداشت و سلامت دهان و دندان کودکان و بزرگ‌سالان اینکه شما به چه میزان به دهان و دندان خود اهمیت می‌دهید و بهداشت و سلامت آن را به چه میزان رعایت می‌کنید به خودتان بستگی دارد ولی باید بدانید که بهداشت دهان و دندان یکی از کارهای ضروری و مورد اهمیت است که در هر سنی رعایت آن لازم است ولی در سنین بالاتر، اهمیت ویژه‌ای برای شما خواهد داشت.

افرادی که در بزرگسالی دندان خود را از دست می‌دهند شاید با خودشان بگویند که پوسیدگی دندان، دلیل اصلی بروز این حادثه می‌باشد ولی وقتی آن‌ها به سنین بالاتر از ۳۵ سالگی می‌رسد؛ آن‌ها بیشتر دندان‌های خود را به دلیل بیماری‌های لثه از دست می‌دهند.

بیماری لثه خود برای اینکه ایجاد شود، دلایلی دارد ولی در بیشتر اوقات در اثر جمع شدن کم‌کم پلاک روی دندان‌ها ایجاد می‌شود برای اینکه شما به بیماری‌های مربوط به دهان و دندان و مشکلات و گرفتاری‌هایی را که با خود به دنبال دارند مبتلا نشوید، باید بدانید که بهترین راه برای شما پیشگیری می‌باشد که بهترین راه آن قطعاً رعایت پی‌درپی و پشت سر هم بهداشت دهان و دندان است تا به ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان مثل پوسیدگی دندان‌ها و بیماری لثه جلوگیری شود.

برای اینکه بتوانید به‌خوبی این عمل را انجام دهید باید به‌طور منظم و برنامه‌ریزی‌شده جهت چک آپ به یک دندانپزشک خوب مراجعه کنید، همچنین راه و روش‌های دیگری هم برای رعایت بهداشت دهان و دندان وجود دارد، مثل مسواک زدن با تعداد دفعات حداقل دو بار در طول روز و نخ کشیدن دندان‌ها به مدت یک بار در روز که می‌تواند به این امر کمک کند و همین دو عمل هم باید به شیوه صحیح خود انجام شوند تا تأثیر مثبت ایجاد کنند، در غیر این صورت و انجام با روش نامناسب، این اعمال می‌تواند دردسرساز شوند. کمی جلوتر در مورد اقدامات لازم و ضروری برای بهداشت دهان و دندان در کودکان و بزرگ‌سالان بحث خواهیم کرد.

مسواک زدن دندان‌ها:

گفتیم که مسواک زدن یکی از راه‌های رعایت بهداشت دهان و دندان را جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان می‌باشد که استفاده صحیح آن، قاعده‌های خود را دارا می‌باشد. هنگام مسواک زدن باید سطح خارجی دندان‌ها را با حرکت‌های دایره‌ای و کوچک مسواک پاکیزه کنید، سعی کنید مسواک را به‌گونه‌ای حرکت دهیم که درحرکت خود بتواند حداقل دو یا سه دندان را پوشش داده و تمیز کند همواره مسواک را با زاویه ۴۵ درجه روی خط صاف و یکدست لثه قرار دهید.

همچنین در خریدن مسواک حرکت کنید زیرا جنس مسواک هم برای سلامت دندان‌ها و آسیب رساندن به آن‌ها مهم می‌باشد و شما باید سعی کنید که همیشه از نهضت‌های نرم استفاده کنید و هنگام مسواک زدن باید فشار ملایم و کمی را به دندان‌ها وارد کنید و از اینکه هیچ قسمتی از دهان به‌ویژه دندان‌های عقبی و لثه‌ها از قلم نیفتاده‌اند. سعی کنید تمام سطح خارجی دندان‌ها را به شیوه‌هایی که گفتیم، مسواک بزنید.

پس‌ازاینکه سطح خارجی دندان‌ها را به‌خوبی و با روش صحیح مسواک زدید، باید سراغ سطح داخلی بروید، برای اینکه سطح درونی دندان‌ها را به‌خوبی مسواک بزنید باید زاویه مسواک خود را تغییر دهید، به‌طوری‌که وقتی می‌خواهید دندان‌های جلویی را مسواک بزنید، باید مسواک زد که خود را به‌صورت عمودی در دست بگیرید و مسواک را با حرکت‌هایی کوتاه و فشار ملایم روی دندان‌های خود بکشید. باید سعی کنید با دقت و مرتب، این حرکت‌های رو به بالا و پایین را بر روی تمامی دندان‌های جلویی و لثه‌های جلویی تکرار کنید.

وقتی دندان‌های جلویی تمام شد باید به سراغ دندان‌های آسیا رفته و آن‌ها را مسواک زده و تمیز کنید. مسواک زدن سطح جونده دندان‌های آسیا خیلی ضرورت دارد و باید به‌خوبی الزامات آن رعایت شود. برای شروع مسواک زدن این دندان‌ها باید مسواک را با فشارهای ملایم و آرام به‌طوری در جهت‌های عقب و جلو جابجا کرده که در هر مرحله از جابجایی بتواند دو یا سه دندان شمارا پوشش دهد و تمیز کند.

سعی کنید در همین هنگام چند بار محل مسواک خود را تغییر دهید تا مسواک بتواند با تمام سطوح دندان‌های شما تماس برقرار کرده و آن‌ها را فشارهای ملایم و آرام به‌طوری در جهت‌های عقب و جلو جابجا کرده که در هر مرحله از جابجایی، بتواند دو یا سه دندان شمارا پوشش دهد و تمیز کند.

سعی کنید در همین هنگام چند بار محل مسواک خود را تغییر دهید تا مسواک بتواند با تمام سطوح دندان‌های شما تماس برقرار کرده و آن‌ها را تمیز کند. در امر مسواک زدن باید باحوصله و دقت فراوان به‌طور آهسته مسواک بزنید و سعی کنید در صورت امکان، برای مسواک زدن به جلوی آینه بروید تا هیچ دندانی را برای تمیز کردن از دست ندهید.

وقتی مسواک می‌زنید مقداری از پلاک و ذرات باقیمانده که از میان دندان‌های شما بیرون آمده است دردهانتان باقی می‌ماند که برای بیرون راندن آن‌ها باید وقتی مسواک زدن شما به پایان رسید، دهانتان را به‌طور کامل و مرتب با آب شست‌وشو دهید. وقتی مسواک می‌زنید ممکن است احساس درد در ناحیه دندان‌ها و لثه بکنید که در این صورت می‌توانید با تماس گرفته و از رعایت و روش صحیح مسواک زدن بهره‌مند شوید.

استفاده از نخ دندان:

بیماری لثه که ممکن است در طول زندگی دچار آن شوید معمولاً از چند علت سرچشمه می‌گیرد که در بیشتر اوقات، نتیجه التهابی است که علت آن تجمع باکتری میان دندان‌ها و لثه‌ها است. برای اینکه پلاک را از سطوح بین دندان‌ها و مجاورت دندان‌ها را پاک‌سازی کنید، درصورتی‌که دسترسی به آن‌ها بسیار سخت و دشوار است، بهترین راه نخ کشیدن دندان‌ها می‌باشد.

باید دقت شود همان‌گونه که مسواک زدن روش‌های خود را دارد و باید به‌طور صحیح انجام شود تا سودمند بوده و به شما آسیب نرساند، نخ کشیدن هم شیوه صحیح خود را دارد و به‌طور عمده و جامع، آموزش‌های زیاد محافظت صحیح و درست از دهان و دندان کودکان و بزرگان خیلی ضروری و مورد اهمیت می‌باشد.

به همین منظور به‌طور مکرر در هرروز بین دندان‌های خود را نخ بکشید تا از سلامت دهان و دندان برخوردار باشید. همان‌طور که گفته شد، روش‌های صحیح مسواک زدن بسیار مهم است به همین منظور حدود ۵۰ سانتی‌متر از نخ دندان را در دست گرفته و به دور انگشت‌های میانی هر دودست بپیچید.

حدود ۳ تا ۵ سانتیمتر از نخ در دست خود را بین انگشت اشاره و انگشت شست گرفته تا بتوانید بیشترین کنترل را به همین منظور حدود ۵۰ سانتی‌متر از نخ دندان را در دست گرفته و به دور انگشت‌های میانی هر دودست بگیرید و حدود ۳ تا ۵ سانتیمتر از نفت در دست خود را بین انگشت اشاره و انگشت شست گرفته تا بتوانید بیشترین کنترل را بر نخ داشته باشید.

وقتی نخ را حرکت می‌دهید با سرعت ملایم و آهسته را رعایت کنید زیرا وقتی آن را سریع جابجا می‌کنید ممکن است به دندان و لثه شما آسیب برساند. ر هنگام قرار دادن نخ در بین دندان‌ها به‌صورت یک‌دفعه و با فشار این کار را نکنید. نخ را به‌سوی خط لثه حرکت داده و سپس دور دندان‌ها را پاک‌سازی کنید. وقتی خواستید حرکت دهید می‌توانید آن را به‌آرامی روی سطح دندان، به بالا و پایین حرکت دهید و به آهستگی آن را زیرخط لثه ببرید. نخ را به سمت بالای خط لثه برده و همین روش را برای سایر دندان‌های خود انجام دهید.

لثه بسیار حساس و آسیب‌پذیر است و هنگامی نخ را می‌کشید باید آن را محکم روی لثه نکشید، زیرا ممکن است بافت لثه بریده شود و آسیب جدی ببیند. حواستان باشد وقتی‌که نخ را از بین دو دندان خود بیرون می‌آورید، باید آن بخش از نخ را کنار بزنید و از بخش تمیز نفت برای پاک‌سازی سایر دندان‌ها بروید. دقت کنید که نخ کشیدن دندان‌های پشتی فک پایین و بالا را از یاد نبرید.

دهان‌شویه:

برای اینکه دندان سفید و درخشنده و سالمی داشته باشید، استفاده مناسب از دهان‌شویه می‌تواند به شما دررسیدن به این امر کمک کند. البته باید به‌طور صحیح و مناسبت از آن استفاده کنید.

وقتی دندان خود را مسواک زدید و آن را نخ کشیدید، به سراغ دهان‌شویه بروید و حدود ۲۰ میلی‌لیتر آن را به مدت‌زمان ۳۰ ثانیه دردهان خود بچرخانید و سپس آن را به بیرون تف کرده و دهان خود را خالی کنید. حتماً تا سی دقیقه پس از استفاده از دهان‌شویه نباید هیچ‌گونه خوراکی میل کنید تا دهان‌شویه اثر خود را بگذارد. درست است که دهان‌شوی بسیار مفید و خوب است ولی باید توجه کنید که به‌هیچ‌وجه نمی‌شود آن را جایگزین مسواک و نخ دندان کرد.

معاینه و جرم‌گیری:

هرچند مدت که بگذرد نگهداری پلاک و موادی که استفاده می‌کنید روی سطح دندان‌های شما قرار می‌گیرد که برای دندان مضر هستند و هم زیبایی را از آن می‌گیرد. پس سعی کنید هرچند وقت یک‌بار به دندان‌پزشک مراجعه کرده تا آن‌ها را برای شما پاک‌سازی کند. همین‌طور روش‌های دیگری مثل فلوراید تراپی یا فیشور سیلانت، جهت بالا بردن و حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از بیماری لثه و پیامدهای آن وجود دارد که دندانپزشک آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد و از آن‌ها برای تمیز کردن دندان‌های شما استفاده می‌کند.

محافظت از دندان‌های حساس:

اینکه دندان‌های ما نسبت به برخی موارد حساس باشند واکنش نشان دهند، امری طبیعی است که برای هر فردی می‌تواند رخ دهد. بعضی از افراد هستند که وقتی دچار درد دندان می‌شوند و به دندانپزشک مراجعه می‌کنند، پس از رفع درد دندان خود و درمان آن ممکن است دندان‌های آن‌ها نسبت به دماهای خیلی بالا یا پایین حساس شوند.

این حساسیت می‌تواند کوتاه‌مدت باشد به شرطی که بهداشت دهان و دندان را رعایت کرده و به آن رسیدگی شود ولی اگر احساس کردید مدتی طولانی است که دچار این حساسیت شده‌اید و حتی با رعایت بهداشت هم رفع نشده است باید حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید. در این موارد معمولاً دندانپزشک ها استفاده کردن از دهان‌شویه یا خمیردندان مخصوص را برای برطرف کردن این حساسیت دندانی را در کنار رعایت و برقراری بهداشت دهان و درمان توصیه می‌کنند.

تغذیه:

اگر کمی فکر کنید متوجه خواهید شد که داشتن یک برنامه رژیم غذایی متعادل و سالم و قوی می‌تواند نقش مهمی را در محافظت از دندان‌های شما ایفا کند. برخی از شما ممکن است برای تغذیه از مواد مختلف دارای عادت‌های غذایی باشید، این عادت‌های غذایی هم می‌توانم مفید باشند و هم مضر، پس باید توجه کنید که عادت‌های غذایی تأثیر مستقیم بر سالم بودن دهان‌دارند.

عواملی که حضور باکتری‌های موجود دردهان بر روی دندان‌ها و تولید اسید و حمله اسیدی آن‌ها به دندان‌ها را تشدید می‌کنند مانند کربوهیدرات ها، قندها و خوراکی‌های نشاسته‌ای مثل کیک نان یا شیرینی را زمانی می‌توانیم به‌طور صحیح استفاده کنیم که آن‌ها را همراه با غذا یعنی زمانی که میزان آب دهان افزایش می‌یابد و جریان بزاق اجازه نمی‌دهد که مواد باقیمانده دردهان باقی بماند، میل کنید.

 سعی کنید هنگامی‌که در میان وعده‌های غذایی از تنقلات استفاده می‌کنید، بعدازآن مسواک بزنید زیرا اگر این کار را انجام ندهید، به باکتری‌ها این امکان را می‌دهید تا غذایی آماده و بی‌نهایت در اختیار بگیرند و باعث ایجاد پلاک و در آخر هم که کرم خوردن و پوسیدگی دندان‌ها را برای شما به همراه دارد.

بهداشت دهان و دندان در کودکان و نوزادان طبق نظر بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران:

تمیز کردن و پاکیزه نگه‌داشتن دندان‌ها، همیشه دارای اهمیت است و باید رعایت شود. دندان‌های شیری نوزادان هم باید به‌محض پیدایش، یعنی در شش‌ماهه نخست تولد او، تمیز شود و به‌صورت مکرر مراقبت شود. ولی باید به‌ دلیل حساسیت بالای این دندان‌های کوچک و تازه ایجادشده، حتماً از دندانپزشک روش محافظت و تمیز کردن آن‌ها را سؤال کنید و به آن توجه کنید برای اینکه دندان‌های کوچک حساسیت بالای این دندان‌های کوچک و تازه ایجادشده حتماً از دندانپزشک روش محافظت و تمیز کردن آن‌ها را سؤال کنید و به آن توجه کنید.

برای اینکه دندان‌های کوچک نوزاد خود را تمیز کنید، می‌توانید گاز پانسمان یا دستمال کوچکی را که از تمیز بودن آن مطمئن، هستید روی دندان‌های نوزاد بکشید. همچنین پس‌ازاینکه چند دندان درآمد می‌توانید به داروخانه‌ها مراجعه کرده و مسواک مخصوص نوزادان را تهیه کنید و قبل از استفاده آن را در آب گرم قرار دهید و دندان‌ها را پاک‌کنید.

 وقتی فرزند شما به سنی رسید که قادر به مسواک زدن بود، می‌توانید اول خودتان برای او دندان‌هایش را مسواک بزنید و کم‌کم وقتی او شروع به مسواک زدن کرد، به عمل او نظارت کنید تا به شیوه صحیح مسواک زدن عادت کرده و آن را رعایت کند.

سعی کنید نوزادتان را قبل از یک سالگی، پیش یک دندانپزشک برده و از دندان‌پزشک بخواهید تا یک طرح و شیوه درمانی مطمئن برای او تهیه کند. همچنین باید معاینه و جرم‌گیری دوره‌ای را هم فراموش نکنید.

پس‌ازاینکه کودک شما مسواک زدن را آموخت و دو دندان او در کنار هم درآمد می‌توانید خودتان برای او کشیدن نخ دندان را شروع کنید ولی این کار را به خود او تا قبل از شش‌سالگی واگذار نکنید چون ممکن است به خود آسیبی وارد نماید. همچنین وقتی فرزندتان به سنی رسید که درک کافی پیدا کرد و مسئولیت‌پذیر شد، حدود سن ۷ سالگی، می‌توانید او را به استفاده از دهان‌شویه تشویق کنید ولی مواظب باشید که فرزندتان آن را قورت ندهد.

کم‌کم دندان‌های شیری کودکان شروع به افتادن می‌کنند و به‌جای آن‌ها، دندان‌های دائمی درمی‌آید. وقتی‌که تمام دندان‌های دائمی فرزندتان درآمد باید به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان‌های او را مورد بررسی قرار داده و درصورتی‌که لازم بود، رفتن به یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی را به شما توصیه کند تا درمانی ارتودنسی برای فرزند شما تهیه‌شده و دندان‌های او سیم‌کشی شود.

طبق نظر متخصص دندانپزشکی، سیم‌کشی کردن دندان‌ها هم مثل سایر موارد، سن مناسب خود را دارد. معمولاً در هفت‌سالگی شرایط برای سیم‌کشی دندان‌ها مناسب‌تر می‌باشد. وقتی‌که به متخصص ارتودنسی مراجعه کردید، او اختلال یا مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها را تشخیص داده و مناسب‌ترین راه برای درمان و مرتب کردن آن‌ها توصیه می‌کند.

بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص پوست و مو هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص پوست و مو در غرب تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص دندانپزشکی در غرب تهران، بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در غرب تهران، بهترین دکتر دندانپزشکی در غرب تهران، بهترین دکتر فوق تخصص دندانپزشکی در غرب تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص دندانپزشکی، لیست متخصص دندانپزشکی در غرب تهران