بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران
بهترین فوق تخصص ژنتیک در غرب تهران
بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران
بهترین فوق تخصص ژنتیک در غرب تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران

بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران:

ژن شناسی، در پزشکی همان ژنتیک پزشکی است؛ که یکی از شاخه های علم پزشکی است. دانش مطالعه انتقال صفات از یک انسان به انسان دیگر را علم ژنتیک و دانش بررسی صفات را، ژنتیک انسانی می‌گویند. و نیز شاخه ای از ژنتیک انسانی که انتقال صفت یا بیماری را از انسان به انسان دیگر بررسی میکند، ژنتیک پزشکی می‌نامند.

بهترین دکتر ژنتیک در غرب تهران:

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر ژنتیک در غرب تهران و معرفی بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه:

ژنتیک جدید توسط کشیش اتریشی در قرن 19 میلادی بنیان گذاری شده است.

ژنتیک انسانی در نیمه اول سده بیست میلادی و ژنتیک پزشکی در نیمه دوم سده بیست میلادی رشد کرد و تاکنون ادامه دارد.

شاخه های ژنتیک پزشکی عبارتند از:

  • ژنتیک بالینی
  • ژنتیک بیوشیمی
  • مشاوره ژنتیک
  • سیتوژنتیک
  • ژنتیک مولکولی
  • ژنتیک بیماریهای شایع

شاخه های ژنتیک پزشکی:

شاخه های ژنتیک پزشکی، به نوبه خود ترکیبی از یک علم دیگر ژنتیک هستند؛ مثلا ترکیب علم ژنتیک با پزشکی بالینی را ژنتیک بالینی میگویند.

سیتوژنتیک، از ترکیب سیتوزین با ژنتیک پزشکی به وجود آمده است و مشاوره ژنتیک از دانش مشاوره غیر مداخله جویانه با ژنتیک به وجود آمده است.

انواع و به کارگیری  تکنیک نسل جدید، تعیین و توالی ژنتیکی رصد های جدیدی را برای تشخیص و پژوهش در این علم را فراهم میکند.

رشته ژنتیک پزشکی و ژنتیک انسانی:

رشته ژنتیک انسانی شاخه ای از علم زیست پزشکی است، که ساختمان سلولها را از لحاظ ژن و کروموزوم بررسی می کند.

می توان طی آن به بحث های مهم مهندسی ژنتیک، ژنتیک ایمنی، ژنتیک جمعیت، ژنتیک سرطان و ژنتیک رفتاری پرداخت.

افرادی که در این رشته تحصیل میکنند، میتوانند در طرح های پژوهشی و آنالیز ژنتیک انسانی شرکت کرده و نواقص بیماریهای ژنی و کروموزومی را تشخیص دهند.

علم ژنتیک و حوزه ورودی آن مربوط به تمام موجودات است؛ اما اگر این علم فقط در حوزه انسانی مورد بررسی قرار گیرد به آن ژنتیک انسانی گویند.

ژنتیک انسانی را در ردیف و مشابه ژنتیک پزشکی میدانند، با این تفاوت که ژنتیک انسانی عمومی تر است؛ در واقع میتوان گفت که ژنتیک پزشکی بخشی از ژنتیک انسانی است، که طبی و پزشکی می باشد.

کار اصلی ژنتیک پزشکی و بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران:

کار اصلی ژنتیک پزشکی بررسی علتهای ناهنجاری در ژنتیک انسانی است و با توصیف دقیق مولکول ها سعی می کند، بیماریها و ناهنجاریها را قبل از تولد نوزاد در او شناسایی و حتی درمان کند.

بیماریهای تک زنی خیلی سریع توسط ژنتیک کلاسیک شناخته شد و به لیست بیماریهای ژنتیکی اضافه شد و همگان بر این واقف شدند که بیماری هایی وجود دارد که ژنتیکی است.

در حال حاضر عام ژنتیک و ژنتیک پزشکی برای همگان شناخته شده است و به زندگی امروزی نزدیک شده است.

در اکثر درمانگاهها  بیمارستانها و مراکز درمانی حتما یک مشاور ژنتیک برای کمک به بیماران وجود دارد. همچنین پیشرفتهای زیادی در این حوزه انجام شده که به تشخیص و یا بهبود بیماران کمک میکند.

مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی توانستند تحولی بزرگ در داروهای مخصوص این بیماریها ایجاد کنند.

ساخت هورمونهای رشد، انسولین و داروهایی نظیر  هیدروکسی مورفین و …

همچنین پیشرفت در ژن درمانی در درمان بیماری هایی نظیر سیستیک فیبروزیس، کمبود آدنوزین دامیناز و… بسیار خوب و امیدبخش بوده است.

هدف رشته ژنتیک:

علم ژنتیک و رشته های زیر مجموعه ژنتیک، در کشور ما جای پیشرفت بسیار دارد و در حال حاضر افراد زیادی در این رشته مشغول به تحصیل یا فعالیت در یکی از شاخه های ژنتیک هستند؛ البته هنوز بسیار باید در این زمینه کار کرد و مورد پیشرفت قرار گرفت.

افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند، در مراکز جهاد کشاورزی، مراکز پژوهشی و وزارت علوم مراکز علمی و تحقیقاتی انستیتو پاستور مشغول به کار هستند؛  اما به نوبه خود کمبودها و کاستی هایی وجود دارد که باید جبران شود تا این رشته مهم پزشکی به جایگاه اصلی و مهم خود برسد و بتواند برای بیماران ژنتیکی خبرهای خوبی داشته باشد.

کار این عزیزان  تشخیص  پیشگیری و درمان بیمارانی است، که منتظر هستند تا افرادی که در این رشته کار میکنند به آنها امیدی تازه برای رفع بیماری و مشکلشان بدهند.

زمینه‌های کاری بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران:

  1. آموزش، فردی که در این رشته دانشی فرا گرفته است و عضو هیئت علمی شده است. میتواند به دانشجویانی که علاقه‌مند این رشته هستند آموزش داده و دانسته‌ها و تجربیاتش را در اختیار آنها قرار دهد.
  2. پژوهش، فردی که در رشته ژنتیک فارغ التحصيل شده است. می‌تواند هم در طرح‌ها و پروژه های پژوهشی دانشگاه شرکت کند. و هم در بین دانشگاهی، در طرح های ملی و اینکه در طراحی و اجرای پروژه‌های ژنتیکی نقش مهمی داشته باشد.
  3. خدمات، ارائه خدمات تخصصی در مراکز تحقیقات، مشاوره به محققان مراکز و مراجع مربوط به علم ژنتیک، مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک و مشاور در مطب پزشک.

بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص ژنتیک در غرب تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص جراح عمومی هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص جراح عمومی در غرب تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص ژنتیک در غرب تهران، بهترین فوق تخصص ژنتیک در غرب تهران، بهترین دکتر ژنتیک در غرب تهران، بهترین دکتر فوق تخصص ژنتیک در غرب تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص ژنتیک، لیست متخصص ژنتیک در غرب تهران