بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان
بهترین فوق تخصص پوست و مو در اصفهان
بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان
بهترین فوق تخصص پوست و مو در اصفهان
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان

بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان

بهترین دکتر پوست و مو در اصفهان

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر پوست و مو اصفهان و معرفی بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

همه موارد در رابطه با محافظت از پوست و مو

پوست و مو قسمت بیشتر ظاهر هر شخصی را در بردارد و در حقیقت گونه‌ای است که فردی که دارای موهای زیبا و سالم و پوست هموار و درخشان است. حتماً فاصله زیادی تا زیبایی ظاهری ندارد. در ادامه عناوین و مطالبی را پیرامون محافظت از پوست و محافظت از مو را جداگانه بررسی می کنیم.

محافظت از پوست و مو

 محافظت از پوست

در بدن هر فرد این پوست او هست که نشان می دهد فرد به چه میزان از سلامت برخوردار است و ارزش زیادی را می توان برای پوست سالم در نظر گرفت. برای اینکه از پوست خود بتوانید به خوبی محافظت کنید باید عادت های بدی را که قبلاً انجام می دادید را رها کنید و به توصیه هایی که در زیر برای شما آورده ایم توجه کرده و از آنها استفاده کنید.

پاکیزگی و مرتب کردن روزانه پوست

برای اینکه پوست خود را پاکیزه نگه داریم باید روزی دو بار در روز صورت خود را مرتب بشویید یک بار در صبح و یک بار در شب این کار را انجام دهید. پس از شست و شو باید حتماً با یک مرطوب کننده پوست خود را سالم نگه داشته و آب رسانی کنید.

شستن صورت فواید زیادی برای شما دارد و این امکان را به شما می دهد که اگر خاک، چربی اضافی و مواد آرایشی که روی پیشانی وجود داشته باشد از بین برود. باید توجه داشته باشید که حتی کسانی که پوست های چرب دارند برای آنها مرطوب کردن پوست ضروری است و باید هنگام خرید مرطوب کننده حتماً مرطوب کننده مخصوص پوست های چرب را تهیه کنند.

محافظت از پوست در برابر خورشید

وقتی در معرض نور فرابنفش ناشی از خورشید قرار می گیریم که به مرور زمان باعث ایجاد تحولاتی در پوست ما از قبیل تغییر رنگ، لکه های سنی، چین و چروک، کک و مک، رشد بافت خوش خیم (غیر سرطانی) و پیش سرطانی یا سرطان هایی مثل سرطان یاخته بازال، کارسینوم یافته پوششسنگفرشی و ملانوم می‌شود. در حقیقت وقتی در برابر نور خورشید نیستید احتمال مبتلا شدن به بیشتر سرطان های پوست در بدن شما افزایش می یابد. تلاش کنی جهت قرار گرفتن در معرض آفتاب بازه زمانی محدود ای را انتخاب کنید. به ویژه در زمان هایی بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر در زیر آفتاب قرار نگیرید.

وقتی می‌خواهید از خانه بیرون بروید حتماً از کرم های ضدآفتاب با SPF30 استفاده کنید و در کنار آن سعی کنید از پوشش‌های مناسب که باعث کاهش برخورد نور خورشید به بدن تامین می شود مست لباس های آستین بلند وکلاه های لبه پهن استفاده کنید.

درمان مشکلات پوست

شما برای اینکه مشکلات پوستی خود را حل کنید و از پوست و موی خود به خوبی محافظت کنید باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید مشکلات گوناگونی نظیر خارج و و و آکنه و خشکی و چربیو سایر بیماری های پوستی می توانند باعث بروز حوادث غیر قابل جبرانی به پوست و موی شما وارد کنند.

غربالگری

گاهی اوقات در پوست شما انواع گوناگونی از تغییرات مثل بزرگ شدن خال ها یا تغییر رنگ و شکل آنها رخ می‌دهد که در که در صورت بروز چنین حوادثی باید به متخصص پوست و مو مراجعه کرده و مشکل خود را به او بگویید. سرطآن می‌تواند دلایل بسیار گوناگونی داشته باشد که این تغییر رنگ هم می‌تواند یکی از عوامل سرطان باشد.

خشکی پوست

بدن ما راه های مختلفی برای محافظت خود در برابر عوامل داخلی و خارجی دارد که اولین خط دفاعی آن در برابر عوامل خارجی پوست می باشد و این پوست هنگامی که خورشید، باد و سرمای هوا وجود داشته باشد اولین عضو بدن است که خود را در مقابل آن قرار می‌دهد. محیط پیرامون ما بر روی بدن ما تأثیرات گوناگونی را ایجاد می‌کند که یکی از این تاثیرات محیط بر روی بدن ما به وجود آوردنپوستی خشک و سخت و زبر است. کمی جلوتر عمده ترین و برجسته ترین دلایل خشکی بود را بیان خواهیم کرد.

آب و هوای زمستانی

یکی از عواملی که باعث میشود در زمستان هوا خشک و__ این است که دمای محیط کاهش یافته و میزان رطوبت هوا نیز به دنبال آن نزول می کند. وقتی که هوا خشک باشد باعث می‌شود که پوست بدن ما خشک شده و در آن خارجی ایجاد شود دلیل دیگر که برای خشکی پوست در زمستان می‌توان بیان کرد استفاده دمای محیط کاهش یافته و میزان رطوبت هوا نیز به دنبال آن نزول می‌کند وقتی که هوا خشک و باشد باعث می‌شود که پوست بدن ما خشک شده و در آن خارش ایجاد شود. دلیل دیگر که برای خشکی پوست در زمستان می‌توان بیان کرد، استفاده از وسایل گرمایشی مانند شوفاژ و بخاری است. چنین وسایلی با کاهش دمای هوا و رطوبت آن پوست بدن ما را خشک می کنند و در آن خارش ایجاد می کند برای اینکه بتوانید از خشکی پوست خود در اثر خشکی هوا جلوگیری کنید ما توصیه می‌کنیم که در خانه‌های خود از بخور استفاده نمایید. معمولاً پوست بدن حرارت های مختلفی را می‌تواند تجربه کند ولی اندازه حرارت مطلوب پوست میان ۴۵ تا ۵۵ درصد و حرارت مناسب نیز ۶۸ درجه فارنهایت می باشد.

دوش آب گرم

وقتی خسته هستیم به یاد این می‌افتیم که دوش آب گرم می‌تواند دلیل مناسبی برای از بین بردن خستگی ما باشد و باید به این نکته هم توجه کنیم که به هر اندازه ای که لذت بخش است می‌تواند به پوست آسیببرساند و موجب خشکی پوست شود وقتی شما از آب ولرم و حداکثر در مدت زمان ۵ دقیقه دوش می‌گیرید در واقع از تاثیر حمام کردن بر روی خشکی پوست خود جلوگیری کرده‌اید.

صابون ها

شاید شما فکر کنید همه صابون ها می توانند برای پوست شما مفید باشندو آن را سالم نگه دارند ولی باید دقت کنید که هر صابونی برای هر پوستی اثر مشابه و یکسانی نخواهد داشت و ممکن است در بعضی موارد صابونی که از آن استفاده می کنید از عوامل خشکی پوست شما باشد. پس مراقب باشید و بکوشید که از صابون های مناسب پوست خودتان استفاده کنید فردی را در نظر بگیرید که پوستی خشک دارد، این فرد نباید از صابون های خشناستفاده کند چون برای او مضر است و چنین فردی می تواند از صابون های حاوی روغن های گیاهی نظیر روغن نارگیل پوست خود را شسته و سالم نگه دارد.

چروک پوست

وقتی سن شما بالا میرود عمدتاً تلاش می‌کنید که سن خود را از اطرافیان مخفی نگه دارید ولی در چنین مواقعی چین و چروک های صورت خود را چه می کنید؟ چروک صورت اغلب به دلیل افزایش سن فرد ایجاد می شود ولی در مواردی به وجود آمدن چروک های زودرس که با سن فرد مطابقت ندارد به خاطر داشتن شیوه زندگی و عادات غلطی است که در روند زندگی دارد. برای مقابله و جلوگیری از بروز چروک بر روی پوست می توانید از روش ها و شیوه های زیر کمک بگیرید:

  • رژیم غذاییتان سرشار از میوه و سبزیجات باشد
  • دمر نخوابید
  • سیگار نکشید
  • الکل مصرف نکنید
  • مقدار زیادی آب بنوشید
  • از عینکهای آفتابی استفاده کنید
  • از کرم ضدآفتاب استفاده کنید
  • غذاهایی که دارای ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا ۳ را بخورید
  • ویتامین های A, C, E ریبوفلاوین، نیاسین، پیریدوکسین و سلنیوم تاثیر مهمی در سلامت پوست ایجاد می‌کنند.
  • از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • غذاهای حاوی ویتامین A و C و محصولات مراقبت از پوست حاوی این ویتامین ها را بیشتر استفاده کنید.
  • اسیدهای آلفا هیدروکسی تولید کلاژن را تحریک می کند، شما باید تلاش کنید از این اسیدها بیشتر استفاده کنید.
  • آنتی اکسیدان ها از پوست در برابر رادیکالهای آزاد مخرب محافظت می کنند.

در در نتیجه از میوه و سبزیجات تیره و روغن زیتون بیشتر استفاده کنید. عصاره چای سبز، ویتامین A, ویتامین C, کوآنزیم Q_10 نیز برای این کار مناسب هستند.

اختلال پوستی شایع

یکی از شایع ترین بیماری های پوستی امروزه می توان از آن نام برد آکنه است ولی معمولاً شدید و دشوار نیست. بیماری‌های روانی اغلب بر روی پوست تاثیر می گذارند. می توان گفت مشکلاتی که بر روی پوست تأثیر می گذارند دسته ای مربوط به مشکلات خود پوست و دسته‌ ای به مشکلات روحی و روانی و استرس مربوط می‌شوند. اختلال های پوستی هم انواع گوناگون و مختلفی دارند که پنج مورد از شایع‌ترین آنها آکنه، اگزما، درماتیت سبورئیک، سرطان پوست و پسوریازیس هستند.

آکنه

انواعی از اختلالات پوستی وجود دارد که آکنه یکی از آنها است در پوست غده های چربی وجود دارد که بعضی از آنها به گذرگاه منافذ پوست متصل هستند و هنگامی که این منافذ بسته می‌شود، جوش ایجاد می‌شود. آکنه ها را شما می توانید در قسمت های مختلف بدن و به شکل های گوناگون مشاهده کنید. برای مثال بیشتر در صورت، گردن، مثانه ها، قفسه سینه و کمتر می توان آکنه را به شکل هایی مثل سرسفید و سر سیاه مشاهده کرد. در میان آکنه ها هم نوع های شایع و شدیدی یافت می شود که می توان از ندولر و آکنه کیستیک به عنوان آکنه های شدید یاد کرد و همچنین از شایع‌ترین نوع آکنه ها هم می‌توان جوش های سرسفید و سرسیاه را نام برد. آکنه های شدید می‌تواند دردسرساز شده و باعث بروز حوادثی در ناحیه پوست شوند. افرادی که در در طول زندگی خود آکنه زده اند را می تواننزدیک به ۸۰ درصد کل افراد در نظر گرفت و اینکه این افراد نزدیک به ۶۰ درصد آنها در دوره بزرگسالی جوش می زنند. عوامل گوناگونی در ایجاد جوش اثر می گذارند که شاید یکی از مهمترین عامل به وجود آمدن جوش هورمونها هستند ولی وراثت نیز در این میان تاثیراتی را به جا می گذارد.

اگزما

اگزما در میان مردم جهان به شکل شایع و گوناگون پراکنده است:

  • شاید بتوان گفت که در میان انواع اگزما، درماتیت آتوپیک شایعترین نوع اگزما می باشد که اغلب در کودکان آن را مشاهده می کنید. درماتیت آتوپیک یکی از بیماری های طولانی مدت ژنتیکی میباشد که به وجود آورنده خارش، در بخشی از بدن مثل پشت زانو و آرنج می باشد و یک تا سه درصد افراد بزرگسال در مقایسه با ۱۰ تا ۲۰ درصد جمعیت کودکان از بیماری درماتیت آتوپیک رنج می‌برند و به آن مبتلا هستند.
  • به وسیله عوامل محیطی گوناگون مثل فلزات در جواهرات، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توان در بزرگسالان نوع دیگری از آنها را که درماتیت تماسی آلرژیک نام دارد را مشاهده کرد.
  • نوع سوم اگزما که می توان آن به صورت تکه های شبکه ای شکل و پوسته پوسته شده به رنگ قرمز مشاهده کرد، درماتیت نوسولار نام دارد که بر اثر خشکی به و جود آمده و این نوع از اگزما می تواند باعث ایجاد خارش شدیدی شود.

درماتیت شوره ای (سبورئیکی)

نوع دیگر از درماتیت در پوستسر ایجاد می شود که به صورت تکه های مومی شکل چرم و مستقل از دیگر شکل هایدرماتیت دیده می شود. در 5 در صد از مردم این وع از درماتیت مشاهده می شود. در دوره نوزادی معمولن در ۶ ماه اول زندگی، درماتیت سبوئیک تأثیر خود را بر جای می گذارد و سپس بعد از آن هم به صورت مجدد تا هنگام بلوغ عود می کند.

سرطان پوست

شایع ترین و گسترده ترین نوع سرطان که در ایالات متحده در این اواخر مشاهده شده است، سرطان پوست است که بر اساس گزارش آکادمی درماتولوژی آمریکا در طول سال حدود یک میلیون نفردر این کشور به سرطان پوست دچار شدند و از آن رنج می برند. درحقیقت از هر ۵ نفر آمریکایی یک نفر در طول زندگی خود سرطان پوست را تجربه خواهد کرد. سرطان پوست هم مثل سایر سرطان ها از انواع مختلفی برخوردار هستند که شایع‌ترین و معروف ترین آن هاکارسینوم یاخته سنگ فرشی و کارسینوم یاخته بازال می باشد. ولی ۵۵ درصد از مرگ و میر های مردم جهان که آنها را ناشی از سرطان می دانند ملانوم، سومین شکل رایج و گسترده سرطان پوست است.

پسوریازیس

اگر بخواهیم یک بیماری مزمن ژنتیکی را نام ببریم می‌توانیم از پسوریازیس یاد کنیم. این بیماری که باعث جمع شدن بافت پوست اضافی و مکرر در بدن شده ظاهر پوست را دچار تغییراتی مانند قرمز، ضخیم و فلس دار می کند. به روی آرنج و زانو می توانید بیشتر اوقات این بیماری را مشاهده کنید که وقتی این بیماری گسترش پیدا کند و پیشرفته شود در سایر نقاط هم مشاهده می شود.

مراقبت از مو

برای اینکه یک راهنمایی تکمیل و همه جانبه برای محافظت از مو را به شما ارائه کنیم، از پیشنهادهای متخصص های پوست و مو بهره گرفته و چند نکته که در زیر آورده شده را برای شما ذکر کرده‌ایم:

شستن موها

برای اینکه موهای خود را تمیز و سالم نگه دارید باید با توجه به نوع موی خود آن را بشویید اگر موهای ساده دارید باید روزی یک بار آنها را بشویید و اگر موهای شما چرب است باید روزیچند بار عمل شستن را تکرار کنید و یا می توانید از شامپوهای مناسب موهای چرب استفاده کنید وقتی فردی سن خود را رو به افزایش می بیند مشاهده می‌کند که چربی بدن کم شده مشکلاتی مانند ایجاد شوره را برای او به وجود آورده است در نتیجه میزان و تعداد دفعات شستشوی موهای تان را بر اساس نوع و جنس مو و سن خود انتخاب کنید.

نحوه شست و شو

بیشتر مردم با خود فکر می‌کنند که وقتی سراغ شستن موهای خود می روند فقط باید ساقه ی مو را بشویند ولی این در حالی است که بیشتر مشکلات و گرفتاری های مربوط به مو از پوست سر نشأت می گیرد در نتیجه بهتر است پوست سر خود را به دفعات بیشتری بشویید.

استفاده از نرم کننده

برای اینکه موهای آسیب دیده شما ظاهری زیبا و بهتر پیدا کرده و درخشش و جلوه بیشتری داشته باشند، الکتریسیته ساکن در آنها کاهش یافته و از اثرات پرتوهای مضر و سرطان زای فرابنفش (UV) جلوگیری شود سعی کنید از شامپوهای چند منظوره ۲ در ۱ که هم موها را تمیز و هم نرم می‌کنند استفاده کنید.

به حداقل رساندن استفاده از مواد شیمیایی

همانطور که گفته شد عوامل محیطی که در پیرامون ما وجود دارند به مقدار کافی بر روی موهای ما اثر می‌گذارند پس سعی کنید از مواد شیمیایی گوناگون از جمله رنگ مو استفاده نکنید. این عوامل محیطی می توانند گرد و غبار، اشعه های زیان آور خورشید و آلودگی ها باشند. مهمتر از همه اینکه اگر از حرارت زیاد برایفرم دادن یا خشک کردن موهای خود استفاده کنیم، رطوبت درون تارهای موهای ما کم شده و باعث می شود که موهای خشک و شکننده با رطوبت کم داشته باشیم.

خشکی مو

وقتی موهای خشکی دارید این فکر به ذهنتان می رسد که از شامپوهای خوب و گران قیمت استفاده کنید تا موهای خود را ابریشمی و صاف و درخشنده بکنید و با این کار به نتیجه دلخواه نمی‌رسید. در این مواقع دلیل خشکی و شکنندگی موهای شما عوامل محیطی و خارجی که در پیرامون شما وجود دارند، نیستند. در این مواقع علت اصلی و ریشه‌ای دیگری وجود دارد که تا آن را بر طرف نسازید، موهای شما به همان حالت خود یعنی خشک و شکننده باقی می مانند. خشکی مو دلایل بسیار متنوعی دارد ولی مهم ترین و شایع‌ترین دلیل خشکی می تواند دو حالت باشد، یا پوست سر شما نمی تواند به اندازه مورد نیاز رطوبت تولید کند و این که رطوبتی که تولید می کند کافی است ولی موهای شما توانایی محافظت و حفظ این رطوبت را ندارند.

عدم تولید رطوبت کافی

همانطور که گفتیم، خشکی‌مو دلایل مختلفی دارد که اولین دلیل آن تولید نشدن رطوبت توسط پوست سر به میزان کافی است. در پوست سر به صورت پراکنده غده های متعددی وجود دارد که برای مرطوب نگه داشتن پوست سر و مو باید چربی تولید بکنند. در مواقعی این غده های موجود در پوست سر به طور صحیح کار نمی کنند و میزان چربی تولید شده کم بوده و موهای سر خشک و شکننده می‌شوند. البته مواردی مثل افزایش سن هم در عملکرد این قدرت تاثیر گذاشته و باعث کم شدن تولید چربی توسط آنها می‌شود و در چنین مواقعی این مشکلات هم می‌توانند باعث خشکی موهای شما شوند. برای اینکه دچار چنین مشکلاتی نشوید می توانید از مواد طبیعی و سالم مثل روغن زیتون و روغن نارگیل 1 تا 3 ساعت قبل از زمانی که می‌خواهید حمام کنید، استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که به کارگیری از شامپوهای مختص موهای خشک نیز در درمان و برطرف کردن این حالات موثر و مفید است.

عدم توانایی در نگه داری از رطوبت

موهای سالم برای محافظت از خود راهکارهایی دارند که هر رشته از آنها دارای یک لایه محافظت کننده به نام کوتیکول می باشد. باید مراقب بود که این لایه محافظ آسیب نبیند زیرا وقتی آسیب دید دیگر موها قادر به مراقبت از خود در برابر عوامل محیطی و خارجی مانند نور خورشید نیستند و در نتیجه سریعتر میزان رطوبت آنها کاهش می یابد. چند دلیل گوناگون برای از بین رفتن این لایه محافظ مو وجود دارد:

  • به کارگیری از اتوی مو و یا دستگاه فر مو
  • استفاده از مواد مضر و شیمیایی مثل رنگ مو
  • استفاده و به کارگیری محصولات آرایشی که با الکل تولید می شود
  • شست و شوی بیش از اندازه مو با بکارگیری از شامپو های خشن و بدون روغن های طبیعی است
  • قرار دادن بیش از اندازه مو در برابر نور خورشید، با و یا هوای خشک

برای اینکه بتوانید این حالت ها را درمان کنید توجه به نکات مراقبتی زیر الزامی است:

  • سعی کنید موهای تان را به دفعات کمتر شست و شو دهید یا مثلاً در عوض شستن هر روز موهای تان، هفته ای یک الی دو بار موهای تان را با شامپوهای حاوی روغن‌های گیاهی بشویید.
  • از مواد شیمیایی دارای الکل روی موهای خود استفاده نکنید.
  • برای اینکه رطوبت به پوست سر شما برگردد سعی کنید قبل از حمام کردن، جوجوبا یا روغن نارگیل را با پوست سر خود ماشاز دهید.

ریزش مو

طبق نظر متخصص پوست و مو، ریزش موها در افراد مختلف گوناگون است ولی ریزش مو در مردان شایع تر و گسترده تر از زنان می باشد به این دلیل که الگو و شیوه تاسی در در مردان مختلف و گوناگون از زنان است. در زنان باریک شدن تارهای مو و ریزش پی در پی موها و رویش مجدد آنها بسیار متداول و مرسوم می‌باشد. ازعوامل ریزش مو می‌توان به تغییرات هورمونی اشاره کرد که در زنان بیشتر دلایل ریزش مو به آن مربوط می‌شود و همچنین استرس نیز دارای نقش مهمی در ریزش مو در زنان است. ریزش مو علل متفاوتی دارند که کمبود ویتامین ها و بیماری های زمینه‌ای نیز از علت های پیچیده ریزش مو هستند.

 در زیر به برجسته ترین علت های ریزش مو در زنان و مردان می پردازیم:

  • وراثت
  • بارداری
  • طاسی ناشی از الگوی مردانه
  • کاهش پروتئین
  • زیاد شدن بیش از حد ویتامین A
  • استرس های فیزیکی
  • کمبود ویتامین B
  • کم کاری تیروئید
  • استرس عاطفی
  • هورمون های زنانه
  • کاهش شدید وزن
  • لوپوس
  • شیمی درمانی
  • ریزش مو مربوط به بیماری های خودایمنی
  • پیر شدن
  • استروئید های آنابولیک
  • کشیدن بیش از حد اندازه مو
  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • استفاده از داروهای ضد افسردگی و رقیق کننده خون
  • تریکوتیلومانیا (جنون کندن مو)

بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان

نوع تغذیه در حفظ سلامت فرد نقش موثری را ایفا می‌کند. با رعایت اصول تغذیه، فرد در زندگی خود کمتر دچار مشکلات جسمانی و روحی می‌شود. با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص پوست و مو در اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص چشم هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص چشم پزشک در اصفهان می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان، بهترین فوق تخصص پوست و مو در اصفهان، بهترین دکتر پوست و مو در اصفهان، بهترین دکتر فوق تخصص پوست و مو در اصفهان کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص پوست و مو، لیست متخصص پوست و مو در اصفهان