بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز
بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در شیراز
بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز
بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در شیراز
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز

بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز

بیماری گوارشی جزء آن دسته از بیماری هایی است که برای اطلاع از آن حتما باید در صورت مشاهده ی علائم به پزشک مراجعه کنید. معمولا هنگامی که فردی میخواهد به پزشک مراجعه کند دنبال پزشکی ماهر و باتجربه میگردد.

سئوالی که در این بخش برای بسیاری از مردم پیش می آید این است که بهترین پزشک در این زمینه چه کسی میتواند باشد.

بهترین دکتر گوارش و کبد در شیراز

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر گوارش و کبد شیراز و معرفی بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

ما دراین متن قصد داریم به شما فاکتورهایی رامعرفی کنیم که توسط آن ها به بهترین پزشک ممکن برسید. در حالت کلی هرکسی میتواند معیارهای خاص خودرا در این زمینه داشته باشد. اما معیارهای کلی نیز در این زمینه وجود دارد که میتواند تا حد زیادی شمارا راهنمایی کند.

بهره‌مندی از به روزترین تکنیک‌های درمانی توسط بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز:

پزشکی یکی از زمینه هایی است که روز به روز پیشرفت چشمگیری را شامل می شود و همگام با بقیه ی علوم و به همراه تکنولوژی در حال گسترش است. پزشکی که شما انتخاب میکنید.

باید روز به روز دانش خود را به روز کرده و اطلاعات خودرا آپدیت کند. دکتری که اطلاعات خود را به روز میکند و مدام به دنبال کسب تجربه باشد بهتر میتواند بیماری را تشخیص داده و زودتر میتواند بیماری را درمان کند.

دارای مدرک فوق تخصصی معتبر:

یکی ازمعیارهایی که برای انتخاب پزشک میتوان تا حدود زیادی به آن تکیه کرد مدرک تحصیلی و آکادمیک پزشک است. بر کسی پوشیده نیست که پزشکی که مدرک خود را به صورت کاملا معتبر از دانشگاهی خوب کسب کرده باشد. بینش و علم بهتری را داراست.

پس برای انتخاب کردن پزشک مورد نظر خود در همه‌ی زمینه‌ها حتما به این مورد توجه کنید. شما میتوانید با مراجعه به صفحات و وب سایت رسمی متخصصان، از سوابق تحصیلی آن ها اطلاعات کافی بدست آورید.

دارای سابقه‌ی چندین ساله فوق تخصص غدد:

یکی از فاکتور های بسیار حائز اهمیت برای پیدا کردن پزشک مورد نظر تجربه ی او در ارتباط با شغلش می باشد. مسلم است که پزشکی که تجربه ی بیشتری نسبت به دیگر پزشک‌ها در زمینه‌ی درمان بیماریهای گوارش و غدد دارد بسیار قابل اعتمادتر است؛ بنابراین بهتر است هنگام مراجعه به پزشک مورد نظر حتما این مورد را در نظر بگیرید.

وظیفه‌ی بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز:

از آن جا که بیماری های مرتبط با گوارش و کبد بسیار حساس است و میتواند زمان بیشتری در روز فرد را در گیر کند، پس یک متخصص گوارش باید به عنوان پزشکی مسئولیت پذیر و خوب تمام مراحل درمانی را به طور دقیق انجام دهد.

هنگامی که بیمار به یک متخصص گوارش مراجعه میکند پزشک باید با دقت به مشکل او گوش داده و تمامی علائم را بررسی کند تا بتواند بیماری را با دقت تشخیص داده و درمان کند چرا که درمان بیماری بدون تشخیص آن امکان پذیر نمی‌باشد. با تایید نوع بیماری توسط پزشک بهترین راهکار درمان ارائه شده و پیگیری میشود.

قسمتهای مختلف دستگاه گوارش:

به طور کلی یک متخصص گوارش در زمینه ی بیماری های مربوط به قسمت های مختلف دستگاه گوارش فعالیت دارند که این قسمت ها شامل موارد زیر می باشد:

  • مری
  • معده
  • روده ی کوچک
  • روده ی بزرگ
  • مجاری صفراوی
  • کبد
  • کیسه صفرا
  • پانکراس
  • راست روده

بیماریهای دستگاه گوارش از دیدگاه بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز:

بعضی از بیماری های مربوط به این تخصص شامل مواردی مانند بیماری سل ایکات، پولیپ کلاس، سرطان روده ی بزرگ، هموروئید، سندروم روده ی تحریک پذیر، سرطان معده، زخم گوارشی، هپاتیت ویروسی، بیماری کبد چرب بیماری های صفراوی و… می باشد.

زیر شاخه های تخصص گوارش:

ممکن است بعضی از متخصصین گوارش به صورت تخصصی در زمینه ی خاصی از دستگاه گوارش فعالیت داشته باشد و به درمان اختلالات نواحی خاص آن بپردازند.

برخی از زیر شاخه های تخصصی گوارش شامل موارد زیر می باشد:

  • بیماری التهابی روده
  • اختلالات کبد
  • تحرک دستگاه گوارش
  • جراحی کودکان وگوارش
  • بیماری های نورولوژی
  • سران کولورکتال
  • آندوسکوپی مداخله ای

نیاز امروزه ی مردم به بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز:

با توجه به غذاهای امروزی و با توجه به وضعیت اعصاب افراد در دنیای مدرن امروزی و آمارهای بدست آمده از بیماری های گوارشی فراوان، میزان نیاز افراد به متخصصین گوارش بسیار بالا رفته است.

از آن جا که عوامل مختلفی بر روی دستگاه گوارش تاثیر مستقیم میگذارد، بیماری های گوارشی را روز به روز بیشتر میکنند. عواملی مانند رژیم های غذایی خودسرانه، کم تحرکی، افزایش استرس و اظطراب در زندگی روزانه باعث به هم ریختگی دستگاه گوارش خواهد شد.

شما باید در صورت مشاهده ی هرگونه مشکل و ایراد در دستگاه گوارش خود سریعا به پزشک مراجعه کرده و جهت رفع و درمان این مشکل اقدام کنید.

بیماریها و اختلالات گوارشی، عوامل ایجاد و راهکارهای درمان آن:

به تمامی بیماری هایی که بر روی هر قسمت از دستگاه گوارش، از مری تا راست روده و اندام های گوارشی جانبی کمک کننده از جمله کبد، کیسه ی صفرا وپانکراس اثر بگذارند بیماری های گوارشی گفته می شود. این اصطلاح شامل اختلالات حاد، مزمن، مکرر و یا عملکردی می شود و طیف وسیعی از بیماری هارا شامل میشود، از جمله بیماری التهابی روده و اختلال عملکردی.

اجزای دستگاه گوارش:

اگر بخواهیم برای شما یکی از فعال ترین دستگاه های بدن انسان را نام ببریم بی شک به دستگاه گوارش اشاره خواهیم کرد. این دستگاه تشکیل شده از لوله ی پرپیج و خمی است که از دهان شروع شده و به مقعد ختم میشود.

همانطور که احتمالا بسیاری از شما می دانید دستگاه گوارش از دهان شروع و به مقعد ختم می شود و یکی از پیچیده ترین و حساس ترین سیستم بدن است. غذایی که وارد بدن ما می شود.

در طی گذر از این دستگاه توسط فرایند های شیمیایی و فیزیکی هضم میشود، قسمتی از آن که مفید و قابل استفاده است توسط سلول های بدن جذب می شود و باقی مانده ی آن از طریق دستگاه گوارش دفع می شود.

قسمت های درونی دستگاه گوارش شامل دهان، حلق، مری، معده، روده ی کوچک، روده ی بزرگ و راست روده می باشد. اندام هایی مانند صفرا، کبد و لوزالمعده نیز به این مسیر ملحق می شوند و ترشحات خودرابرای کمک به هضم غذا به این لوله ی گوارشی نسبتا طولانی میریزند.

بیماری گوارشی چیست؟

علائمی وجود دارد که خبر از مشکلات گوارشی میدهد. علائمی مانند سوزش در قسمت سر دل، زخم معده، نفخ ودرد معده. بسیاری از افراد این علائم را جدی نمیگیرند و برای درمان آن به دنبال راه چاره ای نیستند چرا که گمان میکنند این علائم خود به خود و به سادگی از بین خواهد رفت در صورتی که عدم پیگیری منجر به تشدید و بدتر شدن این علائم و مشکلات به مرور زمان می شود.

دستگاه گوارش بیماریهای بسیاری را شامل می‌شود. که از آن ها میتوان به یبوست، اسهال، تهوع استفراغ، رفلکس معده زخم معده، سندرم روده ی تحریک پذیر، هموروئید، فیشر، آبسه های پروینال، فیستول های مقعدی، عفونت های پروینال، بیماری های دیور تیکولار، کولیت، پولیپ روده ی بزرگ و سرطان است.

برای این دسته از بیماری ها خبر خوب این است که میتوان بسیاری از آن ها را با شیوه ی تغذیه ای مناسب کاهش داد و یا حتی از بین برد.

این بیماریها را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:

دسته ی اول آن دسته از بیماری هاست که بعد از مدت کوتاهی خود به خود از بین رفته و به نوعی خود به خود درمان می شوند و دسته ی دیگر آن دسته از بیماری هاست که بعد مدت طولانی نیز ادامه دار خواهد بود و به خودی خود از بین نمیروند و نیاز به درمان دارند.

به عنوان مثال یبوست پایدار میتواند به بیماری دیورتیکولارمنجر شود (جایی که روده پس از عبور از مدفوع سخت و سپس کیسه های جیبی ایجاد می شود) وضعف (باعث ایجاد مسدود شدن روده ورکتوم) می شود.

اسهال مداوم میتواند تا حدود زیادی فشار خون شمارا کاهش دهد که میتواند منجر به خستگی یا اختلالات ریتم قلب شود. در اثر اسهال و استفراغ بدن مواد مغذی خودرا تا حد زیادی از دست داده و منجر به کم آبی در بدن می شود.

تعادل الکتریکی، کمبود ویتامین، کاهش وزن و سوء تغذیه میتواند نتیجه های دیگری در پی اسهال و استفراغ باشد. وجه شباهت حالت تهوع، سوء هاضمه و یبوست میتواند کاهش اشتها باشد.

عوامل ایجاد بیماری‌ها و اختلالات گوارشی ار دیدگاه بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز:

این بیماری های میتوانند زمینه ها وعلت های بسیاری داشته باشند. برای مثال میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خوردن رژیم کم فیبر
  • ورزش ناکافی
  • مسافرت یا تغییری مانند آن در حالت روتین زندگی
  • خوردن مقدار زیادی از محصولات لبنی
  • فشار روحی
  • کم تحرکی روده
  • مقاومت در برابر میل به اجابت مزاج به علت درد و بواسیر
  • استفاده ی بیش از حد مسهل چرا که به مرور زمان باعث تضعیف عضلات روده می شود.
  • مصرف دارو های ضدبارداری حاوی کلسیم و یا آلومینیوم
  • مصرف داروهای خاص
  • بارداری
  • سوء جذب
  • عفونت ویروسی یا باکتریایی
  • جراحی قبلی روده

علائم و نشانه‌های بیماری‌ها و اختلالات دستگاه گوارش چیست؟

نشانه‌های بسیاری وجود دارد که میتواند بیماری های گوارشی را به ما اطلاع داده و مارا از آن آگاه کند. بعضی از این علائم در زیر آورده شده است:

  • درد شکم
  • سوءهاضمه
  • خستگی
  • کم آبی
  • خونریزی دستگاه گوارش
  • از دست دادن اشتها
  • فتق و انسداد روده

نحوه تشخیص بیماریها و اختلالات گوارشی بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز:

پزشک متخصص به حرف های بیمار در این زمینه خوب گوش کرده و علائم را بررسی میکند و با معاینه ی فیزیکی بیماری را شناسایی میکند. گاهی علت مشکل گوارشی بیمار به وضعیت روحی بیمار باز میگردد که در این صورت فرد به پزشک روانشناس معرفی شده و بخشی از درمان را از نظر روحی طی میکند.

پزشک میتواند گاهی اوقات بسته به شرایط از آندوسکوپی و یا کولونوسکوپی برای تجسم داخل سیستم گوارشی استفاده کند. سایر آزمایشات مفید برای بررسی بهتر بیماریها و اختلالات گوارشی عبارتند از:

لاپاروسکوپی، اشعه‌ی ایکس، سونو گرافی، سی تی اسکن و ام آر آی. نمونه های مدفوع شما ممکن است برای علائم عفونت یا حضور سلول های خونی یا چربی مورد بررسی قرار بگیرد.

علل بیماریها و اختلالات گوارشی از نظر بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز چیست؟

رژیم غذایی ضعیف:

اگر شما جزء آن دسته از افراد باشید که از غذای روزانه ی خود فیبر کافی را دریافت نمی‌کنید. در نتیجه دفع مدفوع دشوارتر می شود.

زایمان:

تغییراتی که در حین حاملگی بر روی شکم رخ میدهد میتواند عضلات را ضعیف کند، ضایعات و زخم ایجاد کند و باعث عفونت شود.

یبوست مزمن:

اعصاب شما به سختی کار خواهد کرد اگر مدفوع خود را آسان دفع نکنید. از آنجا که مدفوع به مرور زمان سخت‌تر خواهد شد. بنابراین فشار اضافی وسپس اعصابوعضلات در منطقه آسیب می رساند.

بیماری های ژنتیکی:

افرادی که از بیماری کرون رنج می برند، مستعد ابتلا به بیماری های گوارشی هستند.

عادات غذایی و نحوه ی تغذیه:

افراد بسیاری را مشاهده میکنیم که دلیل ابتلای آن ها به بیماری های گوارشی در عادات غذایی و نحوه ی تغذیه‌ی آنها است. اگر شما جزء آن دسته از افرادید که به مصرف غذاهای پرچرب و ادویه جات علاقه دارید. بنابراین روند شدت گرفتن بیماری شما به طور قابل چشم گیری بیشتر است.

مشکلات روحی روانی:

جدار و مخاط معده میتواند براثر مصرف بیش از حد بعضی از داروها آسیب ببیند. بعضی دیگر از داروها سبب کاهش فعالیت و عملکرد عصب ها و ماهیچه‌های دستگاه گوارش می‌شوند. برخی از داروها نیز سبب بروز یبوست در افراد می‌شوند.

سبک زندگی:

دستگاه گوارش انسان میتواند در اثر کم تحرکی و عدم فعالیت فیزیکی به اندازه ی لازم، ضعیف شود. چراکه کم تحرکی باعث کاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می‌شود و تشدیدی کننده‌ی یبوست است.

نحوه درمان بیماری‌ها و اختلالات گوارشی توسط بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز:

در ابتدا بیماریها و اختلالات گوارشی به طور جداگانه تشخیص داده شده و بسته به شدت بیماری، علائم و سابقه ی پزشکی بیمار بررسی می‌شود.

متخصصان متخصص گوارش از طیف وسیعی از درمان های زیر استفاده می‌کنند. تا شرایط را با توجه به شدت، علائم و سابقه ی پزشکی بیمار درمان کنند.

  1. تغییر سبک زندگی

ترک سیگار، محدود کردن مصرف الکل، تمرین های سبک.

  1. تغییرات غذایی

اجتناب از تغذیه با غذاهای چرب و اسیدی، مصرف بیشتر غذاهای سالم فیبردار.

  1. دارو های تجویزی و آنتی بیوتیک ها

این داروها در شرایط خاص تجویز میشود. و در بعضی از موارد پزشک برای بیمار به دارو بسنده نکرده و در شرایط حاد اورا بستری می‌کند.

  1. جراحی

برای موارد شدیدی که دستگاه گوارش آسیب دیده است یا نیاز به برداشت دارد.، جراحی میتواند بافت سرطانی یا مرده را از بین ببرد.

  1. پرتو درمانی (شیمی درمانی)

این درمانها برای موارد سرطانی به کار برده می‌شود.

چگونه میتوان از بیماری ها و اختلالات گوارشی جلوگیری کرد؟

همیشه برای افراد مسلما پیش گیری آسان تر از درمان خواهد بود. بنابراین اگر شما رژیم غذایی خوب، ورزش منظم و یک سبک زندگی سالم را در نظر بگیرید. از ابتلا به این بیماریها تا حد بالایی پیشگیری کرده‌اید.

بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در شیراز بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص زنان و زایمان هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص زنان و زایمان در شیراز می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص گوارش و کبد در شیراز، بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در شیراز، بهترین دکتر گوارش و کبد در شیراز، بهترین دکتر فوق تخصص گوارش و کبد در شیراز کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص گوارش و کبد، لیست متخصص گوارش و کبد در شیراز