بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان
بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در اصفهان
بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان
بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در اصفهان
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان

بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان

امروزه به دلایل فراوان که سبک زندگی ناسالم یکی از مهم ترین آن ها می باشد، آمارهای به دست آمده حاکی از بالا بودن بیماری های گوارشی در بین افراد است. همین امر نیاز مبرّم افراد به متخصصین گوارش را بیان می دارد.

بهترین دکتر گوارش و کبد در اصفهان

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر گوارش و کبد اصفهان و معرفی بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

دستگاه گوارش:

دستگاه گوارش یکی از فعال ترین دستگاه های بدن انسان هست که شامل لوله پر پیچ و خمی است که از دهان  شروع شده و به مقعد ختم میشود. مواد غذایی از دهان وارد این دستگاه می شوند و در هریک از قسمت های این دستگاه تحت تأثیر عوامل فیزیکی و  شیمیایی قرار گرفته تا هضم شوند.

بعد از هضم در داخل  دستگاه گوارش جذب میشوند تا بعداً به مصرف سلول های بدن برسند. موادی که قابل جذب نیستند نیز از طریق دستگاه  گوارش دفع میشوند. قسمت‌های مختلف دستگاه گوارش شامل دهان، حلق، مری، معده، روده کوچک، روده بزرگ و راست روده می باشد.

فعالیت بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان:

یک متخصص گوارش در زمینه بیماری های مربوط به قسمت های مختلف دستگاه گوارش فعالیت دارند که این قسمت ها شامل موارد زیر می‌باشد: 

  • مری
  • معده
  • روده کوچک
  • روده بزرگ
  • مجاری صفراوی
  • کبد
  • کیسه صفرا
  • پانکراس
  • راست روده
  • روده بزرگ
  • روده کوچک

زیر شاخه‌های تخصص گوارش از دیدگاه بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان:  

تخصص گوارش و کبد زیر شاخه های گوناگونی دارد. که ممکن است بعضی از متخصصین گوارش به صورت تخصصی در آن زیر شاخه تحصیل کرده و فعالیت داشته باشند. برخی از زیرشاخه های تخصص گوارش شامل موارد زیر می باشد: 

  • بیماری های التهابی روده
  • اختالالت کبد
  • تحرک دستگاه گوارش
  • جراحی کودکان و گوارش
  • بیماریهای نورولوژی
  • سران کولورکتال
  • آندوسکوپی مداخلهای

بیماری‌های گوارشی از دیدگاه بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان:

به همه بیماری‌هایی که بر روی هر قسمت از دستگاه گوارش، از مری تا راست روده و اندام‌های گوارشی جانبی کمک کننده از جمله کبد، کیسه صفرا و پانکراس اثر بگذارند، بیماری های گوارشی گفته می شود.

از شایع‌ترین بیماریهای گوارشی می‌توان به یبوست، اسهال، تهوع، استفراغ، رفلکس معده، زخم معده، هموروئید، فیشر، سندروم روده ی تحریک پذیر، آبسه های پروینال، فیستول های مقعدی، عفونت های پروینال، بیماری های دیورتیکولار، کولیت، پولیپ روده ی بزرگ و سرطان اشاره کرد.

اگر شما نیز هرگونه مشکل و اختلالی در دستگاه های گوارشی خود مشاهده کردید و یا علائمی مانند استفراغ، اسهال، نفخ و… داشتید.

بهتر است هرچه سریع تر به متخصص گوارشی مراجعه کنید؛ زیرا این علائم و درد های جزئی خود می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری خفیف و یا حتی شدید باشد. و هم چنین در اکثر موارد خود این مشکلات خفیف در صورت ادامه پیدا کردن موجب ایجاد مشکلاتی می‌گردند.

به طور مثال اسهال پایدار می‌تواند موجب کاهش فشار‌خون شما شود که منجر به خستگی یا اختلالات ریتم قلب می شود.

از دست دادن مواد مغذی و مایع بدن از طریق اسهال و یا استفراغ می‌تواند منجر به کم آبی، عدم تعادل الکترولیتی، کمبود ویتامین، کاهش وزن و سوء تغذیه شود. به طور مشابه تهوع، سوء هاضمه و یبوست می‌تواند اشتها را کاهش دهد. و بنابراین مصرف غذا را کاهش می‌دهد و منجر به کمبود تغذیه‌ای شود.

تشخیص بیماری‌های گوارشی توسط بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان:

بیماری های گوارشی توسط متخصص و با معاینات و انجام آزمایشات دقیق تشخیص داده می شوند. از جمله ی آزمایش هایی که در تشخیص این بیماری ها استفاده می‌شوند. می‌توان به لاپاروسکوپی، اشعه ایکس، سونوگرافی، CT اسکن و MRI اشاره کرد. هم چنین توسط آندوسکوپی یا کولونوسکوپی می توان قسمت داخلی دستگاه گوارش را مشاهده کرد.

نمونه هایی از مدفوع شما ممکن است برای علائم عفونت یا حضور سلول های خونی یا چربی مورد بررسی قرار گیرد البته گاهی یک معاینه روانشناختی نیز مفید است زیرا مشکلات خاص گوارشی ارتباط قوی با اضطراب، افسردگی و سایر اختلالاتی انجام می گردد.

بیماری های گوارشی معمولا با علائمی همراه اند که به تشخیص این بیماری ها کمک می کنند. از جمله ی این علائم می توان به درد شکم، سوء هاضمه، خستگی، کم آبی، خونریزی دستگاه گوارش، از دست دادن اشتها، فتق و انسداد روده اشاره کرد.

بیماریهای معده:

معده نیز یکی از اعضای دستگاه گوارش است و بیماری های مربوط به آن نیز جزو بیماری های گوارشی به شمار می روند. طور کلی می توان بیماری های مربوط به معده را به دو دسته ی کلی بیماریهای موقت و بیماری های مزمن تقسیم کرد.

بیماریهای موقت معده معمولا بر اثر پرخوری و یا خوردن غذاهای مسموم و ناسالم به وجود می آیند و علائم آن ها کوتاه مدت بوده و با مراجعه به پزشک و مصرف دارو بعد از چند روز درمان می‌شوند.

از جمله ی این بیماری ها می توان به نفخ معده، یبوست موقت، سوزش معده و موارد دیگر که موقتی هستند اشاره کرد. اما بیماری های مزمن که خیلی اهمیت دارند. از جمله بیماری های دستگاه گوارش هستند. که یا به صورت ژنتیکی در فرد وجود دارند و یا بیماریهای موقتی‌اند که دائمی شده اند.

رفلاکس معده، یبوست دائمی، نفخ معده، معده درد، زخم معده از این دسته از بیماری ها می باشند. منشا این نوع بیماری ها می تواند سودایی و یا بلغمی باشد.

تشخیص بیماری‌های مزمن با منشا سودایی توسط بهترین متخصص گوارش وکبد در اصفهان:

بیماری هایی مانند رفلاکس معده و یبوست سودایی از جمله بیماری هایی اند که منشا سودایی دارند. این نوع بیماری ها معمولا بر اثر سودایی شدن و یا به عبارتی به علت اثر سوء خلط سودا در معده ایجاد می شوند.

رفلاکس معده:

در این نوع از بیماری های معده اسید معده به مری وارد میشود و وارد شدن اسید معده به مری باعث ایجاد عوارض مانند این موارد خواهد بود:

  • در اثر ورم کردن مری، بافت بیرونی آن دچار بافت مردگی میشود و به زخم منجر می شود.
  • تنگ شدن مری به صورت مقاوم که تورم مری آن را منجر می شود.
  • مری بارت (تغییر بافت یا دگر بافتی مری انتهایی)
  • آدنوکارسینوم مری (ازانواع سرطان مری می باشد)

از نشانه های شایع رفلاکس معده می توان به سوزش معده، سوزش سردل و جناغ سینه، برگشت غذا یا مایع ترش، احساس توده در گلو اشاره کرد.

 برای درمان درمان رفلاکس معده در قدم اول باید میزان خلط سودا را تعدیل کرد و چون اینگونه معده ها بسیار سرد و ضعیف شده‌اند باید تقویت و گرم کردن معده هم لحاظ شود.

بعد با توجه به وضعیت بیمار و عوارض دیگری که این مشکل برجای گذاشته درمان معده با داروهای دیگر در نظر گرفته می شود مثلا ممکن است به علت کهنه شدن مشکل رفلاکس معده، دریچه معده آسیب دیده باشد یا پرزهای معده صدمه دیده باشند که برای این موارد بعد از درمان اولیه نیاز به درمان خاص این موارد هم هست.

یبوست سودایی:

یبوست مزمن که از عوارض بیماری های معده است، علل مختلفی دارد. یک نوع شایع آن یبوست سودایی است یعنی یبوستی که به علت سوء مزاج سودا عارض شده است. این نوع یبوست در افرادی که خلط سودا در دستگاه گوارش آنها غالب شده بروز می کند بنابراین برای شناسایی این نوع یبوست کافی است تا علائم دیگری از سودا مزاجی مانند ترک ترک بودن زبان، کهیر پوست، افسردگی در شخص بررسی شود.

درمان یبوست:

درمان یبوست از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا یبوست خود علاوه بر این که از علائم بیماری های معده است، به ایجاد بیماری های دیگر مربوط به معده نیز منجر می شود؛ علاوه بر این اگر همراه با یبوست بیماری های دیگری نیز دچار شوید و اقدام به مصرف دارو کنید به دلیل مشکل در هضم و جذب، دارو تاثیر خود را به خوبی نشان نمی دهد.

در درمان یبوست باید ابتدا یبوست را رفع کرده و سپس به درمان عامل آن پرداخت. برای رفع یبوست های خفیف می توان دم کرده گل محمدی، گلابی، روغن زیتون، دم کرده فلوس و توت را مصرف کرد. هم چنین می توان قسمت ناف، شکم و پهلوها را باروغن کنجد چرب کرد (این مورد برای خانم های باردار اصلا خوب نیست).

کاهش مصرف دوغ، ماست و برنج نیز می تواند موثر باشد؛ اما اگر یبوست خیلی شدید باشد باید برای مدت کوتاهی از داروهای مسهل استفاده شود.

برای درمان کلی یبوست و عوامل به وجود آورنده‌ی آن باید اول سودای بدن را تنظیم کرد که برای این امر لازم است داروهای تنظیم کننده خلط سودا استفاده شود. از داروهای مفید برای تنظیم خلط سودا و درمان بیماری های معده می توان مقطر ضد سودای پاپریکا را نام برد.

افشره 9 گیاه پاپریکا:

افشره 9 گیاه پاپریکا یک محصول ترکیبی مقطر شده است، گیاهان به کارگیری شده در آن حاوی ماده موثری هستند که برای تعدیل و تنظیم ترشح خلط سودا نقش به سزایی دارند، غلظت معین از ماده هر گیاه در این ترکیب، طبیعتی گرم و تر به محصول نهایی بخشیده که باعث می شود.

این محصول داروی بسیار خوبی برای خلط سودا و رفع بیماری های معده باشد. همچنین این محصول معده و طحال را تقویت و در نتیجه عوارض سوء مزاج سودا و تمام بیماریهایی که ناشی از غلبه خلط سودا است را به سادگی برطرف میسازد.

از موارد کاربردآن می توان به درمان افسردگی، رفلاکس معده، بی اشتهایی، غلبه خلط سودا و بیماری های ناشی از آن مانند بیماری های معده اشاره کرد. هم چنین از خواص این محصول باید ایجاد نشاط و شادابی در روحیه، بهبود کارکرد معده و گوارش، تنظیم ترشح خلط سودا، رفع افسردگی و هَمّ و غم بی مورد را نام برد.

تشخیص بیماری‌های مزمن با منشا بلغمی توسط بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان:

این نوع ازبیماری های معده به علت زیادشدن خلط بلغم و یا به عبارتی اثر سوء مزاج خلط بلغم در دستگاه گوارش بوجود می آیند. نمونه های شایع تر که از عوارض این بیماری هستند عبارتند از:

ترش کردن معده، نفخ معده، گاهی یبوست گاهی اسهال، دل درد، بی اشتهایی، زیاد شدن آب دهان، سردرد، درد پاها و یا دست ها، سستی و رخوت.

غلبه بلغم معمولا به علت مصرف زیاد خوراکی های با طبع سرد، نوشیدن مایعات سرد بین غذا و خوردن آب بسیار سرد بروز می‌کند. پس برای درمان بیماری‌های گوارشی بلغمی مسلما باید از داروهای گرم و خشک استفاده شود. باید دارویی باشد که بتواند خلط بلغم را تنظیم کند.

مقطر ضد بلغم پاپریکا:

حاصل ترکیب عصاره گیاهانِ با طبع گرم و خشکی است که عملکرد درمانی آنها خصوصاً در دستگاه گوارش می باشد این حالت باعث می‌شود به شکل هدفمند و مشخصاً دستگاه گوارش را تحت تاثیرگرمای این محصول قرار دهد. (محصولات مشابه معمولاً سردی و رطوبت کبد و مغز را هم دفع می‌کنند که موجب مشکلات دیگری می‌شود.)

هم چنین توانایی و موفقیت مکانیسم اثر این محصول در دفع خلط بلغم از معده، سبب میشود در مدت زمان کوتاهی تمام عوارض و مشکلات مربوط به سرد مزاجی برطرف شود.

از موارد کاربرد این محصول سرد مزاجی و بلغم دستگاه گوارش، شب ادراری، حالت تهوع، دلپیچه و اسهال، زیاد بودن ترشح آب دهان و تمام عوارض مربوط به بیماریهای معده با منشا بلغمی اشاره کرد.

از جمله خواص این محصول برای بیماری های معده می توان تنظیم و تعدیل خلط بلغم در معده، رفع دل پیچه و اسهال، دفع رطوبت اضافی از دستگاه گوارش، تقویت پرزهای معده، مصلح خوراکی های با طبیعت سرد، تقویت مثانه های ضعیف شده بر اثر بلغم و تنظیم سیستم ایمنی بدن را نام برد.

علل بیماری های گوارشی:

علت اغلب بیماری های گوارشی را می توان در دسته های زیر طبقه بندی کرد.

رژیم غذایی ضعیف:

همان طور که قبلا ذکر شد رژیم غذایی نا مناسب عامل اصلی به وجود آمدن بیماری های موقت معده می باشد. علاوه بر این اگر رژیم غذایی خود میزان لازمی از فیبر را دریافت نکنید، دفع مدفوع دشوارتر شده و زمینه ی لازم برای بروز یبوست و به تبع آن بیماری های مختلف دیگر پیش می آید.

زایمان:

تغییراتی که در حین حاملگی و زایمان بر روی شکم رخ می‌دهد. در واقع عضلات را ضعیف کرده، ضایعات و زخم ها ایجاد می‌کند و باعث عفونت شود.

یبوست مزمن:

هنگامی که شما به طور منظم مدفوع خود را دفع نکنید. اعصاب به سختی کار می‌کنند. زیرا مدفوع در طول زمان سخت می شود. فشار اضافی و سپس اعصاب و عضلات در منطقه آسیب می رساند.

بیماریهای ژنتیکی:

افرادی که از بیماری کرون رنج می برند، مستعد ابتلا به بیماری های گوارشی هستند.

عادات غذایی و نحوه تغذیه:

تغذیه تاثیر زیادی در بروز بیماری ها و اختلالات گوارشی نقش دارد به طور مثال مصرف غذاهای پرچرب و ادویه جات باعث تشدید بیماری ها و اختلالات گوارشی می شود تا جایی که نوعی حساسیت به انواع خاصی از غذا در بیماران مشاهده می شود که به این بیماران تیپ حساسیت آلرژیک می گویند.

مشکلات روحی و روانی:

بسیاری از داروهایی که مصرف می کنید، بر روی عملکرد دستگاه گوارش تاثیر می گذارند. یکی از آسیب های شایع دستگاه گوارش بر اثر مصرف داروها، آسیب دیدن جدار و مخاط معده است. برخی از داروها سبب کاهش فعالیت و عملکرد عصب ها و ماهیچه های دستگاه گوارش می شوند. برخی از داروها نیز سبب بروز یبوست در افراد می شوند.

سبک زندگی:

کم تحرکی و کمبود فعالیت بدنی موجب کاهش متابولیسم و سوخت و ساز بدن می شود و تشدید کننده یبوست است و هم چنین موجب تضعیف دستگاه گوارش می گردد.

درمان بیماری های گوارشی توسط بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان:

برای درمان مشکلات و بیماری های گوارشی لازم است تا به متخصص گوارش و کبد مراجعه نمایید. متخصص بعد از معاینه ی دقیق و انجام آزمایشات لازم و هم چنین بررسی دقیق سابقه ی شما بیماری را تشخیص داده و به درمان آن می‌پردازد.

گاهی در درمان بیماری های گوارشی به جز مصرف دارو ها، در زمان هایی که بیماری شدید شده باشد، عمل جراحی نیز نیاز می شود.

باید دقت داشت که می‌توان با رعایت نکاتی ساده مانند تغییر سبک زندگی، تغییر رژیم غذایی، ورزش و… از بسیاری از بیماری‌ها، علی الخصوص بیماری‌های گوارشی پیش گیری کرد.

نحوه‌ی انتخاب بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان:

انتخاب بهترین متخصص گوارش از اهمیت زیادی برخوردار است. برای انتخاب بهترین متخصص در هر زمینه‌ای و مخصوصا در زمینه‌ی گوارش ملاک‌های فراوانی وجود دارد. که بسیاری از این ملاک‌ها و معیارها می‌تواند به سلیقه ی افراد بستگی داشته باشد؛ اما به طور کلی می توان ملاک‌های انتخاب بهترین متخصص گوارش را به چند دسته‌ی کلی تقسیم کرد.

به روز بودن:

همان طور که می‌دانید، امروزه، علم پزشکی در حال تغییر می باشد و روش‌ها و متد های درمانی جدید روی کار آمده اند که درمان را برای بیمار و درمان گر بسیار ساده می‌کنند و هم چنین میزان موفقیت درمان را بالا می برند.

اگر به دنبال انتخاب بهترین متخصص گوارش و کبد هستید باید دقت داشته باشید که متخصص مورد نظر شما باید برای یادگیری روش‌ها و متدهای درمانی جدید پیشرو باشد. و  سعی کند مهارت و دانش خود را به روز نگه دارد. توجه داشته باشید که در قدم اول انتخاب متخصص، قبل از هر کاری از نحوه خدمات و روش‌های درمانی پزشکی انتخاب شده با خبر شوید.

مدرک تحصیلی:

مدرک تحصیلی معتبر از از بهترین دانشگاه‌های داخلی و خارجی تاثیر مستقیمی روی عملکرد پزشک دارد. به طور معمول پزشکانی که دانش و علم خود را در دانشگاه‌های معتبر کسب کرده اند. از بینش کامل تری در زمینه تخصص  خود برخوردار هستند.

اگر به دنبال انتخاب بهترین متخصص گوارش و کبد هستید. بهتر است قبل از مراجعه به متخصص از معتبر بودن مدرک وی و هم چنین سوابق وی اطلاعات کاملی به دست بیاورید. شما می توانید این اطلاعات مربوط به سوابق را از سایت های رسمی و تایید شده‌ی متخصصان کسب نمایید.

سابقه:

یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در انتخاب هر متخصصی میزان سابقه‌ی آنهاست. هرچه سابقه‌ی یک پزشک بیش‌تر باشد به تبع مهارت وی هم بیش‌تر می‌باشد. انتخاب متخصص گوارش و کبد نیز از این امر مستثنی نیست.

بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص زنان و زایمان هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص زنان و زایمان در اصفهان می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص گوارش و کبد در اصفهان، بهترین فوق تخصص گوارش و کبد در اصفهان، بهترین دکتر گوارش و کبد در اصفهان، بهترین دکتر فوق تخصص گوارش و کبد در اصفهان کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص گوارش و کبد، لیست متخصص گوارش و کبد در اصفهان