بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در اصفهان
بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در اصفهان
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان

بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان

بهترین دکتر دندانپزشکی در اصفهان

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر دندانپزشکی اصفهان و معرفی بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه‌ی دندانپزشکی:

این رشته یکی از قدیمی‌ترین تخصص‌ها در دنیا است که پیشینه‌اش به 7000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد. اما مدارک موجود از این تخصص به 5000 سال قبل از میلاد مربوط می‌شود. پیشینیان از دندان خراب به‌عنوان دندان کرم‌خورده یاد می‌کردند. این ایده تا سال 1700 در بین مردم رواج داشت. سقراط و بقراط کتابی را در این زمینه نوشته بودند اما سال 1530 به چاپ رسید. در سال 1700 دندانپزشکی تخصصی‌تر شد و در حال پیشرفت بود.

برای اولین بار یک پزشک فرانسوی که بعدها پدر علم دندانپزشکی نامیده شد کتابی را از خود منتشر کرد و برای اولین بار سیستم کامل و جامعی را در مورد دهان و دندان ارائه داد. این پزشک (پییر فوچارد) اولین کسی بود که پیشنهاد پر کردن دندان و پروتزهای دندانی را مطرح کرد. در سال 1840 بود که کالج جراحی دندانپزشکی بالتیمور افتتاح شد.

کارهایی که دندان‌پزشک‌ها انجام می‌دهند:

کار اساسی که یک‌ متخصص دندانپزشکی بعد از اخذ مدرک معتبر دندانپزشکی خود باید انجام دهد مدیریت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان است که مرتباً با بررسی علائم و نشانه‌های موجود صورت می‌گیرد. دندانپزشکی خود به زیرشاخه‌هایی تقسیم می‌شود که هرکدام تخصصی‌تر هستند.

ارتودنتیست:

این فرد باید علاوه برگذراندن و سپری کردن دوره‌ی عمومی دندانپزشکی باید یک دوره‌ی خاص درمان‌های ارتودنسی را ببیند. این دوره به صاف و مرتب و هم‌راستا کردن دندان‌ها و فک‌ها می‌پردازد.

پریودنتیست:

این تخصص به مشکلات لثه و پیرامون آن می‌پردازد.

جراح فک و صورت و دهان:

در این تخصص جراحی‌های مرتبط با استخوان گردن، صورت و دهان انجام می‌شود.

دندان‌پزشک زیبایی:

این رشته از دندان‌پزشکی به زیباسازی دندان، لثه و به‌طورکلی طراحی لبخند می‌پردازد.

چگونه دندان‌پزشک خوبی پیدا کنیم؟

در ادامه مطلب برایتان نکاتی را آماده کرده‌ایم که به‌وسیله‌ی آن می‌توانید بهترین دندان‌پزشک را انتخاب کنید.

  1. اولین توصیه ما به شما مشورت و پرسیدن از دوستان، آشنایان و. است.
  2. از پزشک مورداطمینان خود بپرسید
  3. با توجه به ویژگی دندان‌پزشک خوب که در ادامه برایتان شرح می‌دهیم به دنبال آن باشید

فاکتورهای انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان:

 

  1. برنامه زمانی پزشک بسیار حائز اهمیت است و باید چک کنید ببینید با برنامه شما هماهنگ است یا نه
  2. آیا دسترسی به مطب دندان‌پزشک برای شما آسان است یا خیر
  3. دندان‌پزشک موردنظر دوره‌های خود را در کجا دیده است؟
  4. رویکرد دندانی و دندانپزشکی چیست؟
  5. آیا دندان‌پزشک موردنظر دوره‌ها و همایش‌های بین‌المللی را دنبال می‌کند و در آن شرکت می‌کند یا نه؟
  6. دندان‌پزشک چه نوع بی‌حسی را استفاده می‌کند؟
  7. چه خدمات دندانپزشکی اورژانسی در غیر ساعات کاری ارائه می‌شود؟
  8. با دندان‌پزشک خود قبل از انجام درمان و کارهای زیبایی در مورد هزینه‌ها صحبت کرده و به توافق برسید.
  9. آیا دندان‌پزشک زمان کافی را برای صحبت کردن با بیمار صرف می‌کند یا خیر؟
  10. رویکرد دندان‌پزشک در مورد تایم خود و احترام به‌وقت بیمار را بررسی کنید.
  11. نظافت و پاکیزگی مطب دکتر را حتماً بررسی کنید.
  12. رفتار پرسنل کلینیک و نحوه‌ی برخورد آن‌ها را با خود در نظر بگیرید و ببینید که با شما به‌خوبی برخورد می‌کنند یا خیر؟
  13. آیا پزشک و پرسنل به هنگام کار از دستکش و وسایل بهداشتی استفاده می‌کنند؟

 بهداشت دهان و دندان کودک و بزرگ‌سالان طبق نظر بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان:

بهداشت دهان و دندان جزء موارد ضروری است که در تمامی سنین باید به آن رسیدگی شود. باید به این مورد دقت کنید که باگذشت سن از 35 سالگی دیگر علت اصلی از دست دادن دندان‌ها پوسیدگی دندان نیست. از این سنین به بعد بیشتر افراد به دلیل بیماری‌های لثه دندان‌های خود را از دست می‌دهند. برای جلوگیری از این مسائل باید موارد بهداشتی را به‌صورت مستمر و مداوم رعایت کرد.

این موارد بهداشتی شامل مسواک زدن در روز حداقل روزی دو بار و دست‌کم استفاده از نخ دندان یک‌بار در روز است.

اما باید دقت کنید ک نخ دندان کشیدن و مسواک زدن اصول خود را دارا هستند و باید به‌درستی آن را انجام داد. در ادامه این متن برایتان نکاتی را که باید رعایت کنید عنوان می‌کنیم.

مسواک زدن دندان‌ها:

در ابتدا باید دقت کنید که برای سطوح خارجی دندان‌ها باید به‌صورت دورانی مسواک را حرکت دهیم تا حداقل دو یا سه دندان را تحت پوشش قرار دهد. مسواک باید با زاویه‌ی 45 درجه روی دندان‌ها قرار بگیرد و نرم باشد تا لثه‌ها را اذیت نکند.

باید به‌آرامی به دندان‌ها فشار بیاورید و مطمئن شوید که هیچ قسمتی مخصوصاً دندان‌های عقبی و انتهای لثه‌ها فراموش نشود. باید دقت کنید که برای تمییز کردن سطوح داخلی دندان باید زاویه دندان را تغییر دهید. برای تمییز کردن دندان‌های جلویی باید مسواک را به‌طور عمود بر روی دندان‌ها قرار دهید و حرکت‌های کوتاهی به مسواک خود دهید. این حرکت‌های کوتاه باید به‌صورت از بالا به پایین باشد.

حتماً به این مورد دقت کنید که مسواک زدن و تمییزی سطح جونده دندان‌های آسیا بسیار حائز اهمیت است. در این قسمت باید مسواک را با فشاری ملایم به‌اندازه‌ی جلو و عقب حرکت دهید که هر بار روی دو یا سه دندان کشیده شود.

مسواک باید با تمامی سطوح دندان‌ها برخورد داشته باشد. برای این منظور به شما پیش نهاد می‌کنیم روبه روی آیینه مسواک بزنید تا تمامی دندان‌ها به‌خوبی تمییز شوند. بعد از مسواک زدن باید دهان را به‌خوبی بشویید که ذرات غذا که از بین دندان‌ها خارج‌شده از دهان بیرون بیایند.

استفاده از نخ دندان:

جمع شدن گروهی از میکروب‌ها و باکتری‌ها بین دندان و لثه‌ها باعث التهاب شده و درنتیجه بیماری لثه را باعث می‌شود. استفاده از نخ دندان بسیار ایده‌ی جالبی است چراکه به ذرات بین‌دندانی که با مسواک نمی‌توان آن‌ها را زدود دست می‌یابیم و آن‌ها را پاک می‌کنیم.

همان‌گونه که مسواک زدن اصول خاص خود را دارد نخ دندان کشیدن نیز دارای روش خاص خود است که اگر رعایت نشود می‌توان سلامت دهان و دندان شمارا به خطر بیندازد.

در ابتدا برای استفاده از نخ دندان بهتر است که حدود 50 سانتی‌متر از نخ را دور انگشت‌های میانی هر دودست بپیچید. برای این کار بهتر است که حدود 3 تا 5 سانتی‌متر از نخ را بین انگشت‌های اشاره و شست بگیرید تا بیشترین کنترل را بر روی نخ داشته باشید.

باید نخ را به‌طور ملایم بین دندان‌ها عقب جلو کنید. نخ را به سمت لثه ببرید و دور دندان را تمییز کنید. نخ را روی سطح دندان بالا و پایین بلغزانید و به‌آرامی به زیرخط لثه ببرید. همین روند را برای تمامی دندان‌های خود اجرا کنید. ازآنجاکه احتمال دارد لثه‌ها زخم یا بریده شوند بهتر است این کار را به‌آرامی انجام دهید. بعد از هر بار ک یک‌دندان ا تمییز می‌کنید قسمت کثیف نخ را کنار بگذارید و با بخش تمییز نخ به سراغ دندان بعدی بروید.

دهان‌شویه:

دهان‌شویه نقش شایانی در سلامت هرچه بهتر دهان و دندان ایفا می‌کند. نحوه‌ی استفاده از آن به این صورت است که پس از استفاده از مسواک و نخ دندان باید حدود 30 میلی‌لیتر دهان‌شویه را به مدت حداقل 30 ثانیه دردهان بگردانید و سپس آن را تف کنید. برای اثر بهتر دهان‌شویه بهتر است تا نیم ساعت پس از استفاده از میل کردن غذا بپرهیزید؛ اما نباید این باور برای شما جا بیفتد که می‌توان دهان‌شویه را جایگزین نخ دندان و مسواک کرد.

معاینه و جرم‌گیری:

پیش نهاد ما به شما این است که به‌صورت دوره‌ای باید به دندان‌پزشک مراجعه کرده تا جرم و پلاک‌های موجود بر روی دندان شمارا پاک کند. توصیه‌ای که معمولاً دندان‌پزشک‌ها برای مریض‌های خود دارند بهره بردن از روش‌هایی همانند: فورایدتراپی و فیشور سیلانت است که به ارتقاء زیبایی و سلامت دندان‌ها بسیار کمک می‌کند.

مراقبت از دندان‌های حساس:

درجه‌ی حساسیت دندان‌های افراد مختلف نسبت به دما با یکدیگر دارای تفاوت‌هایی است. اگر مراقبت کنید. و دهان را تمییز نگه‌دارید. این حساسیت‌ها کوتاه‌مدت هستند. اما اگر رعایت نکنید طولانی شده و برای رفع آن مجبور به مراجعه به دندان‌پزشک می‌شوید. معمولاً دندان‌پزشک‌ها برای رفع این حساسیت خمیردندان و دهان‌شویه به کار ببرید.

تغذیه:

نباید فراموش کنید که تغذیه چه نقش مهمی را در سلامت دهان و دندان ایفا می‌کند. عادت‌های غذایی تأثیر مستقیم بر سلامت دهان و دندان دارد. غذاهایی مانند کیک و شیرینی، کربوهیدرات، قند و نشاسته باعث می‌شود. که باکتری‌های موجود دردهان اسید تولید کنند و حمله‌ی اسیدی به دندان‌ها شروع می‌شود. این مواد را باید همراه با مقدار زیادی آب میل کنید. تا باقی‌مانده‌ی آن دردهان نماند. یکی از اشتباهاتی که نباید انجام دهید. خوردن تنقلات در بین وعده‌های غذایی بدون مسواک زدن است چراکه مقدار زیادی منبع غذایی در اختیار باکتری‌ها قرار می‌دهید.

بهداشت دهان و دندان در نوزادان و کودکان طبق نظر بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان:

بهداشت دندان کودک را باید از 6 ماه بعد از تولد کودک و به‌محض مشاهده اولین دندان صورت گیرد؛ اما بهتر است که برای تمییز کردن دندان‌های کودکان از پزشک راهنمایی بگیرید. برای انجام این کار باید یک پانسمان یا دستمال تمییز

را خیس کرده و بر روی دندان‌هایش بکشید. بهتر است در ابتدا خودتان برای فرزندتان مسواک بزنید سپس روش مسواک زدن را به او بیاموزید. به‌تدریج بگذارید که خودش این کار را انجام دهد. یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید این است که تا قبل از یک‌سالگی بچه را به نزد دندان‌پزشک ببرید تا طرح دندانی مناسبی برایش طراحی شود. معاینه و جرم‌گیری دوره‌ای را از قلم نیندازید.

برای کودکان نخ کشیدن را باید از هنگامی‌که دو دندان در کنار یکدیگر رشد کند شروع کنید. بعد از 6 سالگی باید خودشان هرروز بین دندان‌هایشان را نخ بکشند. بعد از 7 سالگی و بالاتر رفتن سن بهتر است؛ از دهان‌شویه نیز استفاده کنند اما باید مراقب باشید تا کودک دهان‌شویه را نبلعد.

بعدازآن که تمام دندان‌های دائمی درآمد باید دندان‌پزشک وضعیت دهان و دندان شمارا بررسی کند. و در صورت لزوم شمارا به یک متخصص ارتودنسی معرفی کند. تا طرح درمانی ارتودنسی تهیه شود. و دندان‌ها را سیم‌کشی شود. سن 7 سالگی معمولاً زمان مناسبی برای سیم‌کشی کردن دندان‌ها است. متخصص ارتودنسی اختلال بایت یا مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها را تشخیص می‌دهد و بهترین روش اصلاح را پیشنهاد می‌دهد.

بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص پوست و مو هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص پوست و مو در اصفهان می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص دندانپزشکی در اصفهان، بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در اصفهان، بهترین دکتر دندانپزشکی در اصفهان، بهترین دکتر فوق تخصص دندانپزشکی در اصفهان کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص دندانپزشکی، لیست متخصص دندانپزشکی در اصفهان