بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در شرق تهران
بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران
بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در شرق تهران
نام پزشک متخصص
تخصص پزشک
0912345678
021-1234000
www.taplo.ir

آدرس

تماس
گالری عکس

بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران

بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران

بهترین دکتر دندانپزشکی در شرق تهران

در این صفحه میخواهیم به راهنمای انتخاب بهترین دکتر دندانپزشکی شرق تهران و معرفی بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران بپردازیم. لطفا تا انتهای متن با ما همراه باشید.

تاریخچه دندانپزشکی:

شاید به راحتی بتوان گفت از قدیمی ترین تخصص های دنیا دندانپزشکی است!

میگویند دندانپزشکی به 7000 سال قبل میلاد مسیح برمیگردد؛ اما شواهدی که موجود است، نشان از پوسیدگی دندان مربوط به 5000 سال قبل میدهد. به هر حال قدمت این طب بسیار زیاد است و در قدیم سامریان به پوسیدگی دندان، کرم خوردگی می گفتند، به آن معتقد بودند و تا سال 1700 میلادی هم به آن پایبند بودند؛ که عامل پوسیدگی دندان کرم خوردگی است.

بقراط و ارسطو در یونان باستان کتابی در مورد پوسیدگی نوشتند اما سال 1530 بود که اولین کتاب درباره دندانپزشکی ثبت و نگارش شد. در سال 1723 اولین جراح و دندانپزشک شروع به کار کرد که فرانسوی بود و به او پدر دندانپزشکی میگویند. او برای اولین بار شیوه مراقبت از دهان و دندان را معرفی کرد. فوچاد هم که در علم دندانپزشکی مهارت داشت متوجه شد که اسید موجود در شیرینیجات باعث خرابی دندان میشود؛ همچنین او نظریه ای راجع به پر کردن دندان و پروتز دندان داد. چند سال بعد، یعنی در سال 1840 بود که اولین کالج دندانپزشکی راه اندازی شد.

دندانپزشک چه میکند؟

یک دندانپزشک، اول از هرچیز باید تحصیلات و تخصص خود را به کامل فرا گیرد و بعد به مراقبت و چگونگی نگهداری از دندان، لثه، دهان، فک و… بپردازد و بتواند به بیماران خود بیاموزد. دندانپزشک فقط مخصوص جرم گیری دندان نیست بلکه تمام بیماریهای دهان و دندان را میشناسد.

بعضی از دندانپزشکان، به تخصص خاصی می پردازند؛ مثل تخصص در مورد بیماریهای دندان هایی که نامرتب هستند که به آن ارتودنسی می گویند و با این عمل دندانها را مرتب میکنند. یا تخصص های خاص در مورد بیماریهای لثه یا فک و جراحی های مربوط به این زمینه حتی دندانپزشکانی هستند که مختص زیبا کردن لبخند هستند و دندانها و لثه را زیبا میکنند تا لبخند زیباتری داشته باشند که به آنها دندانپزشک زیبایی میگویند.

معیارهای بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران:

با توجه به معیارهایی میتوان یک دندانپزشک خوب برای خود انتخاب کرد:

  1. پرس و جو از دوستان، فامیل و آشنایان
  2. مشورت گرفتن از دکتر خانوادگی خود
  3. دکتری انتخاب کنید که فاکتورهای یک دندانپزشک خوب را داشته باشد.

 انتخاب بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران:

یک دندانپزشک خوب، باید معیارهایی داشته باشد که با شما همخوانی داشته باشد تا بهتر بتواند به شما کمک کند، از آن جمله:

  • در دسترس بودن مطب که راحت بتوانید چندوقت یکبار به آنجا مراجعه کنید.
  • دندانپزشک مورد نظر شما در کجا تحصیلات خود را گذرانده است؟
  • وقتی که به شما میدهد آیا با برنامه کاری شما درست در می آید؟
  • تمام کارهای درمانی و پیشگیری بیماریهای دیگر را کامل و به موقع به شما بدهد.
  • آیا دندانپزشکی که انتخاب کرده اید در همایشها و کارگاههای مربوط به دهان و دندان شرکت میکند و اطلاعاتش را به روز میکند؟
  • از چه موادی برای بی حسی دندان شما استفاده میکند؟
  • اگر خارج از وقت موقعیت اورژانسی برایتان پیش بیاید آیا به شما کمکی ارائه میدهد؟
  • آیا وقت و فرصت لازم برای صحبت کردن با بیمار خود می گذارد؟
  • آیا تمام موارد را در مورد نوع کاری که میخواهد انجام دهد، ذکر میکند؟ مثلا معایب، مزایا و هزینه هرکاری را که می خواهد برای بیمار انجام دهد به او بگوید.
  • آیا محل کار دندانپزشک و لوازم مورد استفاده او کاملا تمیز و بهداشتی است؟
  • آیا پزشکی است که به وقت بیمار احترام بگذارد و او را حتما در زمانی که مقرر کرده درمان کند و حضور داشته باشد؟
  • آیا هنگام کار از وسایل محافظتی مثل دستکش استفاده میکند؟
  • اگر در کلینیک یا درمانگاه کار میکند، آیا پرسنل آنجا به سوالات شما درست پاسخ میدهند؟

هرچه باید در مورد بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران بدانید:

مراقبت از دهان، دندان و لثه برای همه لازم است و باید بدانید که با بالا رفتن سن این مراقبتها را باید جدی تر بگیرید. از سن 35 سال به بالا که می روید، دیگر نمی توان گفت پوسیدگی دندان از خرابی دندان است، بلکه به احتمال زیاد لثه را هم درگیر کرده است.

بهترین و راحت ترین پیشگیری که همیشه باید انجام شود، رعایت بهداشت دهان و دندان یا همان مسواک زدن ساده خودمان است؛ که حداقل روزی دو بار باید به طور کامل انجام شود و حتما نخ دندان کشیده شود. از همه مهمتر حتی اگر درد ندارید، به دندانپزشک مراجعه کنید تا تمام دندانها و لثه شما را چک کند و قبل از آسیب دیدگی زیاد راهی برای درمان آن پیدا کند.

مسواک زدن:

هرکاری برای اینکه درست انجام شود، قانون خاص خود را میطلبد. مسواک زدن هم وقتی بدرد میخورد که به روش صحیح انجام پذیرد یعنی زاویه دست 45 درجه باشد و در هر با حرکت، سه دندان تحت پوشش باشد. مسواک باید نرم باشد و در پایان مطمئن شویم که تمام دندانهای عقب، جلو، پشت دندانها و لثه ها کامل تمیز شده باشد. یک مسواک اصولی، بسیار به سلامت دندانها کمک میکند.

مسواک زدن باید بدون عجله انجام شود و در صورت امکان جلوی آینه باشد تا بتوانید دقیق تر همه دندانها را مسواک کنید. حرکت مسواک، باید متغیر باشد تا تمام دندانها را پوشش دهد و دندانهای آسیاب که مخصوص جویدن است بیشتر برای شست و شو باید وقت ببرد. بعد از مسواک، شستن و آب کشیدن هم مهم است تا کثیفی ها خارج شده و دوباره به روی دندان باز نگردد.

نخ دندان:

بیماریها و التهابات لثه بیشتر به این خاطر است که باقی مانده خوراکی ها بین دو دندان باقی مانده و سبب بیماری لثه میشود. نخ دندان، بهترین کمک است که این باقی مانده های بین دندانها خارج شده و از بیماریهای لثه و دندان جلوگیری شود؛ اما نخ دندان کشیدن را اصلا سرسری نگیرید و کامل و با نخ مخصوص دندان این کار را انجام دهید تا اینکه به لثه های خود کمک کنید. حواستان به اینکه از چه نخی استفاده کنید تا بیشتر به لثه ها آسیب نزند، باشد.

بهترین روش کشیدن نخ دندان، این است که حدود نیم متر از نخ دندان را جدا کرده و دور انگشتهای میانی هر دو دست کمی بپیچید بعد چند سانتش را با انگشت شست و اشاره نگه دارید و در حرکتهای منظم و آرام این نخ را لا به لای دندانها بالا و پایین ببرید. نخ دندان را محکم فشار ندهید چون باعث پاره شدن و آسیب زدن به بافت لثه میشود. نخ را روی دندان آرام پایین برده و خط لثه را بکشید و آرام بالا بیاورید. دندانهای آخر را فراموش نکنید و هر دندان را که نخ کشیدید، آن قسمت از نخ را برای دندان بعدی استفاده نکنید و بخش دیگری را به کمک بگیرید.

دهانشویه:

دهانشویه یک ماده کمکی برای بهتر نگه داشتن دندانها است؛ اما هرگز جای مسواک و نخ دندان را نمیگیرد، کمی از دهانشویه را حدود 30 ثانیه در دهان و دور دندانها بچرخانید؛ بعد بیرون بریزید و به یاد داشته باشید مدتی بعد از استفاده از دهانشویه چیزی نخورید.

معاینه:

برای معاینه دندانها و لثه هر چند وقت یکبار حتما به دندانپزشک مراجعه کنید تا اگر پلاک روی دندان قرار گرفته جرم گیری کند و باعث پوسیدگی نشود. البته روشهای دیگری مثل فلورایدتراپی و فیشورسیلانت نیز وجود دارد که پزشک با این روشها هم میتواند به شما کمک کند. تا دندانها و لثه های بهتری داشته باشید و از بیماریها و التهابهای لثه ای جلوگیری کنید.

دندانهای حساس:

حتما تا کنون شنیده اید یا خودتان این مشکل را داشته اید که با تغییر دما در دهان همزمان با خوردن چیزهای گرم و سرد دندانها درد بگیرند یا به اصطلاح تیرمیکشند. اگر این درد موقتی یا بعد از انجام یک درمان باشد اشکالی ندارد؛ اما اگر دائمی باشد باید حتما از پزشک خود برای درمان آن مشورت بگیریم و پزشک هم به احتمال زیاد دهانشویه یا خمیردندان مخصوص را پیشنهاد میدهد.

تغذیه:

خوراکی ها، نقش بسیار مهمی در پیدایش بیماریهای دهان و دندان دارند و همانطور که همه می دانیم خوردن شیرینی جان و نشاسته ها باعث میشود باقی مانده آنها اسیدی شده و دندانها را خراب کند.

بهترین موقع استفاده از این نوع مواد غذایی وقتی است که بزاق دهان زیاد باشد تا این مواد را سریع به پایین حرکت دهد، نگذارد بین دندانها بماند و باعث ایجاد پلاک و پوسیدگی شود. بهتر است بین وعده های غذایی تنقلات و شیرینی جات مصرف نشود و اگر هم تمایل به مصرف آنها دارید حتما بعد از میل کردن مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید.

دندان کودکان:

طبق نظر متخصص دندانپزشکی، با در آمدن اولین دندان در نوزادان باید به فکر تمیز کردن آنها هم بود و اصلا گمان نکنید که چون دندانهای شیری است احتیاجی به بهداشت ندارند. در ابتدا این مرواریدهای کوچک را با کمی آب گرم که به دستمال یا گاز استریل میزنید تمیز کنید.

بعد که نوزادتان کمی بزرگتر شد میتوانید از مسواکهای مخصوص همان سن کمک بگیرید. در ابتدا خودتان برای فرزندتان مسواک کنید، بعد که کمی بزرگتر شد این مسئولیت را به خودش بدهید و شما بر درستی انجام آن نظارت داشته باشید.

نخ دندان باید از زمانی که دو دندان کنار هم در می آیند شروع شود و مطمئنا کاری نیست که کودک بتواند انجام دهد و برای این انر هم شما پدرو مادر عزیز به او کمک کرده تا خودش این کار را فرا بگیرد.

برای استفاده از دهانشویه و کلا بهداشت دهان و دندان کودکان بهتر است، هر چند وقت یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید.

اما به طور کلی کودکان از سن هفت سال به بالا توانایی انجام استفاده از دهانشویه را دارند و شما میتوانید دهانشویه ای مناسب سن او تهیه کرده، در اختیارش بگذاریم و روش درست استفاده از آن را به او آموزش دهید.

ارتودنسی:

بهترین سن درمان به روش ارتودنسی سن هفت سال است؛ که دندانهای دائمی در آمده باشند و نامرتبی و دلیل آن برای پزشک مشخص شده باشد تا بتواند با سیم کشی به مرتب کردن و رفع این مشکل کمک کند.

یک دندانپزشک خوب و یک متخصص ارتودنسی میتواند بهترین مشاوره را به شما درباره بهداشت دهان و دندان بدهد و در صورت لزوم برای شما ارتودنسی را به کار گیرد.

بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران

همانطور که مطالعه نمودید؛ با توجه به مطالب گفته شده تشخیص بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در شرق تهران بسیار حائز اهمیت است.

اگر به دنبال متخصص پوست و مو هستید؛ شما را دعوت به مطالعه‌ی صفحه بهترین متخصص پوست و مو در شرق تهران می‌کنیم.

سوالات متداول
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.
کلمات کلیدی:

بهترین متخصص دندانپزشکی در شرق تهران، بهترین فوق تخصص دندانپزشکی در شرق تهران، بهترین دکتر دندانپزشکی در شرق تهران، بهترین دکتر فوق تخصص دندانپزشکی در شرق تهران کیست؟، برد اختصاصی، لیست فوق تخصص دندانپزشکی، لیست متخصص دندانپزشکی در شرق تهران